Mass Effect 3 blir trollat på Metacritic

Medlem

Men gud vad skönt det vore om folk skulle kunna sluta trolla... EA kanske inte har världens bästa kundtjänst, men att de håller på och förstör serier medvetet är bara naivt att tro. Om ni har uttalanden, backa upp de med fakta eller logik, och inte med internet-troll och andra barnsliga fasoner.

EA är utgivare, Bioware är producent. Därav, EA förstör ingenting.

Tror ni dessutom att Bioware's hantering av homosexuella relationer tog så stor plats att det skadade storyn.. Jadu, jag är lite speechless. Hur får man det att gå ihop alls? Detta ogrundade gnäll är helt sinnessjukt. Jag skulle spontant uppskatta (Notera uppskattning, inte fakta), att kanske 2% av er som gnäller här har spelat spelet. Jag har spelat spelet, inte hela, men en bra bit in, och jag anser att det är minst lika bra som ettan och tvåan. Atmosfären är absolut kvar, karaktärerna känns mer inarbetade än någonsin och allt knyts ihop på ett bra sätt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Väntar på N7 CE att dimpa ner i lådan, troligen imorgon... Anser dock att Mass Effect-serien och ME3 verkar vara en ren stöld, början, mitten och slut från andras arbeten, finns det något Bioware kom på själv? Storyn, stulen, ME3 avsluten stulna, ni som klarat ME3 kommer känna igen det och säga WTF, om ni spelat ett visst spel som släpptes någon gång det senaste 2åren!


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

"– Hur fasen tänkte Bioware? Lägga in gay-scener i spel? Om jag ville ha politiska budskap skulle jag kolla på nyheterna. Jag vill INTE att spel ska bli ytterligare ett medium för propaganda."

"[...] Ytterligare ett medium för propaganda som inte stämmer över överens med min puttenuttiga lilla världsbild" Är vad han menar. CoD/BF etc är tydligen helt okej propaganda.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Pulkafettot:

Är ju alltid enkelt att skylla på trolls, men tror ni verkligen de registrerar sig bara för att skriva en dålig recension när de verkligen älskar spelet?

Jag har svårt att tro att så många tog sig tid att spela tillräckligt mycket av detta rätt långa spel (30-40 timmar?) innan de gav sina omdömen. Ska även nämnas att spelet släpptes i USA först i går, och redan då var det fullt med nollbetyg hos Metacritic.

Nej, det har de antagligen inte gjort - men inte behöver man väl spela igenom ett spel hela vägen för att bilda en åsikt? Sen har ju spelet vart läckt sen innan release så det är ju faktiskt ingen omöjlighet att folk har spelat det. Sen finns det ju troll-reviews som gett 10 också.

Medlem

Vi behöver mer gayinslag i spel. Kratos borde vänslas med ett par stiliga brottare i God of War 4.


signatur
Medlem
Skrivet av wrajjt:
Citat:

Håller med. Gillar du det inte behöver du inte köpa det. Köper du det så får utvecklarna mer pengar och kan göra mer spel. Alla vinner.

Jag förstår inte det tankesättet. Hur kan att betala mer för något än du borde innebära att alla vinner på det? För min del ser det ut som du är förloraren, och Bioware's investerare är vinnarna.

1. De som redan är rika blir rikare.
2. De som faktiskt har gjort spelet (programmerarna osv) får inte mer pengar.
3. Det kanske spiller över till andra tillverkare, och då får "vi som inte gillar det" ändå stå ut med Day0 DLC i de spelen vi ser fram emot, pga er dumhet.

Dessa tre punkterna är nog för mig att sätta mig ned och skriva en recension på ett spel jag bara spelat demot av. Men jag hade nog varit mer subtil än de flesta på metacritic.

Till alla som tycker Day0 DLC är en bra idé, har ni någonsin hört talas om en s.k. "slippery slope"?

Du kanske inte ska prata om dumhet när du inte ens själv förstår hur världen, och pengar, fungerar. Läs Vår Ekonomi och kom tillbaka sen..

"De rika blir rikare". Haha. Vad är det för ett argument? Det är väl kul för dom. De har köpt spelet och har rätt till det. Ingenting hindrar dig från att slå dig in i företagsvärlden och bli rik. Men du kanske hellre sitter hemma och spelar TV-spel? Då ska du inte heller klaga.

De som äger spelet får pengarna, de har köpt det och har rätt till det. Och de väljer att dela ut pengarna de får in till aktieägarna eller investera dom. (Köp företagets aktie om du tycker att det är orättvist - eller vad du nu menar - så får du också en del av pengarna så att du kan sluta klaga.)
Om det går bra för ett företag höjs ersättningen och arbetsmiljön för arbetarna.
Spelarna får extrasaker till sina favoritspel genom DLC. Och de som inte gillar just det DLC eller spelet slipper köpa.

Alla vinner.

Medlem

Så jävla löjligt att direkt skrika "troll". Trodde lite mer om Fz men ack så fel man hade

Medlem

Alltså vafan hur kommer det sig att lesbiska shepard var typ ingen som gnällde på men bög shepard är no no no.
Pff nu ska det fan bli gay shepard för hela slanten!
Eller för o citera en god vän "Finns ingen kärlek som manlig kärlek"

Medlem

För övrigt sätter jag min tro till Fz:a o deras recension <3

Skrivet av r3lev4nt:

att de håller på och förstör serier medvetet är bara naivt att tro.

Med tanke på hur deras ekonomi skulle inte jag heller försöka förstöra serier om jag var dem då de uppenbarligen behöver varje slant de kan få. Förmodligen gör de det inte med flit, de är bara inkompetenta, en perfekt partner till Bioware.

Skrivet av r3lev4nt:

EA är utgivare, Bioware är producent. Därav, EA förstör ingenting.

Woot woot, tror du att producenter till filmer inte har något att säga till om också eller? Den var god du.

Medlem

"De homosexuella perspektiven i det här spelet är väldigt stötande för min kristna tro. Jag tycker att Bioware borde vara mycket mer medvetna om hur många av deras fans som är kristna."

Verkligheten är stötande för religiösa.

Medlem

Men herregud vad folk ska whina, så lesbiska sexscener är ok men inte bögscenerna? Gillar man det inte, välj en annan partner att make sweet luv to.

Svårare än så är det inte


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ateism på det respektlösa och ointelligenta sättet är precis lika illa som homofobisk eller hatisk religiositet. Man måste se till de filosofiska bakgrunderna till religioner samt den funktion det fyller hos större delen av världens befolkning.

Frågor till ateisterna:
1. Vad händer när vi dör?
2. Vad är universum?
3. Vad är meningen med livet?

Go.

För övrigt tycker jag att Bioware gör helt rätt i att ta med homosexualitet och jag blir stolt över min favoritserie.

Medlem
Citat:

– Hur fasen tänkte Bioware? Lägga in gay-scener i spel? Om jag ville ha politiska budskap skulle jag kolla på nyheterna. Jag vill INTE att spel ska bli ytterligare ett medium för propaganda.

Ja för media osv kryllar ju verkligen av gay propaganda, speciellt i usa *ironi*.

Eftersom 5-10% av befolkningen (sverige) är homo/bi så borde det ju helt logiskt att 5-10% av alla medium är bi/homo. Hur man nu ska kunna avgöra vad som är bi/homo, det är ju för fan ingen skillnad på de&oss.

Ser fram emot spelet som fan. Det kommer bli total awesomenness.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av r3lev4nt:

att de håller på och förstör serier medvetet är bara naivt att tro.

Med tanke på hur deras ekonomi skulle inte jag heller försöka förstöra serier om jag var dem då de uppenbarligen behöver varje slant de kan få. Förmodligen gör de det inte med flit, de är bara inkompetenta, en perfekt partner till Bioware.

Skrivet av r3lev4nt:

EA är utgivare, Bioware är producent. Därav, EA förstör ingenting.

Woot woot, tror du att producenter till filmer inte har något att säga till om också eller? Den var god du.

När sa jag att de inte har det? Sluta anta saker och sluta håntala. Det jag menar är att EA inte är de som "förstör spelen" om folk nu tycker att de förstörs. Det som förstör spelen är MARKNADEN. För det är VI som köper spelen, det är vi som visar vad som är populärt och fungerar. Whina allt ni vill, men spelen ser ut som de gör on popular demand. Det må vara många som klagar, men långt fler som inte gör det, och gillar det de ser. De senare säger inte så mycket alls.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Ateism på det respektlösa och ointelligenta sättet är precis lika illa som homofobisk eller hatisk religiositet. Man måste se till de filosofiska bakgrunderna till religioner samt den funktion det fyller hos större delen av världens befolkning.

Frågor till ateisterna:
1. Vad händer när vi dör?
2. Vad är universum?
3. Vad är meningen med livet?

Go.

För övrigt tycker jag att Bioware gör helt rätt i att ta med homosexualitet och jag blir stolt över min favoritserie.

The answer to life the universe and everything = 42

Medlem

Tycker inte att man kan klaga på att ett spel med cirkus 36 timmars speltid har DLC.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Efter denna "nyhet" så har FZ förlorat ALL pålitlighet och respekt. Den idiot som gjorde detta borde få sparken på en gång, det är han som trollar, inte tvärtom.

Medlem
Skrivet av FireHam:

Efter denna "nyhet" så har FZ förlorat ALL pålitlighet och respekt. Den idiot som gjorde detta borde få sparken på en gång, det är han som trollar, inte tvärtom.

Va? Varför? I kommentarerna till Recensionen så var det ett ganska hett ämne tycker jag, då är det väll inte så konstigt att fz tar upp det.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Vad spelar det roll om det finns med gay scener? Fanns med i Dragon Age också, men minns inte att sånt här idiotiskt kommentarer kom upp då? Fanns tom 2 gay scener om jag minns rätt.

I Mass Effect 2 finns det också en gay scen, fast med två tjejer.. Är det också lika "jobbigt" ?

Snälla människor, vi alla är olika. Bara att acceptera det.

Spelar spelet nu, och gillar det skarpt. Spelade demot och tyckte det var skit.
Men nu när jag fullversionen ser/känns spelet MYCKET bättre. Kändes som demot var en beta.

Så jag ger spelet 8/10.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Ateism på det respektlösa och ointelligenta sättet är precis lika illa som homofobisk eller hatisk religiositet. Man måste se till de filosofiska bakgrunderna till religioner samt den funktion det fyller hos större delen av världens befolkning.

Frågor till ateisterna:
1. Vad händer när vi dör?
2. Vad är universum?
3. Vad är meningen med livet?

Go.

För övrigt tycker jag att Bioware gör helt rätt i att ta med homosexualitet och jag blir stolt över min favoritserie.

respektlöst? Hur talar religioner till människor? Jo att det är något fel på dem och att bara deras religion kan rädda dem. Born sick, commanded to be well. Särkilt illa talar de om kvinnor och homosexuella.

1. Vi överlever inte döden bättre än en död växt gör. Vi bryts ner. Vi återgår till icke-existens.
2. Universum är ett mysterium, men den fanns innan din religion hittades på och den kommer att finnas efter att din religion slutat att existera.
3. Överlev, föröka dig och finn din väg. Lev inte livet för påhittade gudar.

Medlem

Det var väll samma skit när BF3 släpptes. (inte gay inslagen iofs men massa dåliga betyg)


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av FireHam:

Efter denna "nyhet" så har FZ förlorat ALL pålitlighet och respekt. Den idiot som gjorde detta borde få sparken på en gång, det är han som trollar, inte tvärtom.

....det tycks mig som att du är ganska så duktig på att trolla runt på egen hand. Mikael har inte gjort något annat än att redovisa vad som har skett på en för seriösa spelare relevant site. På vilket sätt skulle det kunna vara fel?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Detta är löjligt. Läste på Metacritic igår, och såg flera otroligt fjantiga "recensioner".

Något som retar mig lite mer dock är alla som klagar på Day 1 DLC. Det är ni som lipar i vilket fall. DLCn kommer med i Collector's Edition, och skulle den varit exklusiv till CE så hade ni lipat. Precis som ni gör nu när det är Day 1 DLC.

Ni måste inte köpa skiten, ingen tvingar er. Men jag är så jäkla trött på att man har ett moment 22 gällande sånna här saker. Folk klagar i vilket fall som helst. Lägg den energin på något annat istället, tänk vad produktiva ni kunde vara!

Medlem

Jo, jag märkte det när jag var inne på metacritic.
Hur flertalet sidor kan ge spelet 9/10 och över gör en så trött, har de ens spelat spelet?
Tycker det börjar gå alldeles för långt, något måste göras.

Testpilot

Artikeltiteln borde ändras till "Mass effect 3 blir trollat på Metacritic OCH FZ"

Medlem

Politisk jävla korrekthet så man kan spy!

Gillar man inte bögar, fine ge fan i och skaffa spelet då, men man skall inte behöva be om ursäkt hela tiden för att man har en åsikt!

Så jävla typiskt svenskar!

/DT


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Medlem

DLC första dagen anser jag är en perfekt anledning för folk att ge det dåligt betyg på Metacritic. Den här nyheten är ett perfekt exempel: Nu blir folk medvetna att folk hatar det.
Känns trist att det ska avfärdas som "trolling". Spelet är säkert jättebra, men det betyder inte att spelutvecklarna och spelutgivarna ska få lov bete sig som svin med sådana här ful-marknadsförings-taktiker.

Skrivet av r3lev4nt:

När sa jag att de inte har det?

Ganska tydligt att det var det du antydde.

Skriv svar