Mass Effect 3 blir trollat på Metacritic

Medlem
Skrivet av wrajjt:

"I Tyskland hämtade de först kommunisterna, och jag protesterade inte, för jag var inte kommunist;
Sedan hämtade de de fackanslutna, och jag protesterade inte, för jag var inte fackansluten;
Sedan hämtade de judarna, och jag protesterade inte, för jag var inte jude;
Sedan hämtade de mig, och då fanns ingen kvar som protesterade."

Budskapet är oändligt viktigt men jag ser inte hur det är särskilt relevant för denna diskussion annat än man bör låta folk protestera om de vill. Man lyssnar då på protesterna och funderar på om de är rimliga eller inte. Utifrån det läget har Trollafett sagt bäst vad som sedan gäller:

Skrivet av Trollafett:

Respekt ska man ge till dem som förtjänar det. Inte till människor som känner sig "kränkta" till höger och vänster p.g.a. ett öppet samhälle.

Att recensera 1/10 är obalanserat men tjänar väl som verktlyg för att protestera. Att ge 10/10 till spel som uppenbarligen inte förtjänar det sker ju för jämnan dessa dagar av olika spelsiter. Jag kommer ihåg när MGS och GTA IV var de enda spel som någonsin fått 10/10. Idag garvar man mest och tänker "eller hur". Där har vi något att protestera mot, och det gör tydligen folk.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv
Skrivet av Mirage:

Skillnaden är att vi inte dödar någon och skyller på vår hittepåkompis. Om jag hör röster i mitt huvud kallas jag galen och spärras in. Säger jag att det är någon skäggig snubbe på ett moln så är jag en profet.

Och killtollen från andra världskriget kan inte ens närma sig alla dåd som utförts, och fortfarande utförs "i Guds namn". Kristianiseringen av Europa, Korstågen och koloniseringen av Amerika springs to mind.

Första halvan av ditt inlägg är för larvigt för att bemötas.
På vilket sätt menar du att koloniseringen av amerika skulle vara religiöst motiverat?
Gällande korstågen i mellanöstern så ligger dödssiffran på ungefär 3 miljoner och de varade under en mycket längre period.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Ja, harvärjan är ett bekvämt vapen för den fege, liksom den enfaldige. Om du är för korkad för att kunna diskutera frågan, vänligen håll snattran.

Och nu börjar folk förolämpa varandra.

ELD! ELD! Det brinner, fly tråden!

Redaktör
Skrivet av Pulkafettot:

Är ju alltid enkelt att skylla på trolls, men tror ni verkligen de registrerar sig bara för att skriva en dålig recension när de verkligen älskar spelet?

Jag har svårt att tro att så många tog sig tid att spela tillräckligt mycket av detta rätt långa spel (30-40 timmar?) innan de gav sina omdömen. Ska även nämnas att spelet släpptes i USA först i går, och redan då var det fullt med nollbetyg hos Metacritic.


signatur
Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Men grafiken och animationerna är verkligen inget att hurra över

vad jämför du med?

har inte ME3 ännu (ska köpa det på fredag) men tycker ME2 artstyle och grafik var helt okej iallafall på Xbox


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag har inget emot homosexualitet och att det finns med i spelet, däremot hoppas jag att man inte pushar det för långt som det tenderar att göras i spel/filmer/media nu förtiden. Det kan i vissa fall bli just propaganda-aktigt. Det återstår att se när jag testat spelet. Sedan att dom släpper DLC på release är rent vidrigt! Dom släpper ett trasigt spel, INTE OKEJ!

Medlem

Finns två spel jag älskat som Bioware har gjort..
Knights of the old republic och Dragon Age 1.

Kommer nog aldrig uppskatta ME1-3, speciellt kommer jag inte respektera eller köpa spel från bioware i fortsättningen.. DLC på day 1 = bojkott för mig.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Mirage:

Skillnaden är att vi inte dödar någon och skyller på vår hittepåkompis. Om jag hör röster i mitt huvud kallas jag galen och spärras in. Säger jag att det är någon skäggig snubbe på ett moln så är jag en profet.

Och killtollen från andra världskriget kan inte ens närma sig alla dåd som utförts, och fortfarande utförs "i Guds namn". Kristianiseringen av Europa, Korstågen och koloniseringen av Amerika springs to mind.

Första halvan av ditt inlägg är för larvigt för att bemötas.
På vilket sätt menar du att koloniseringen av amerika skulle vara religiöst motiverat?
Gällande korstågen i mellanöstern så ligger dödssiffran på ungefär 3 miljoner och de varade under en mycket längre period.

Du kanske tycker den är larvig, men rättpsyk är av en annan uppfattning.

De som koloniserade USA tog med sig sin tro, och försökte omvända eller döda "vildarna". Herregud, puritanerna som var de FÖRSTA att ta sig dit för att bo gjorde så pga religiös förföljelse (som sedan kom dit i vilket fall). Mexiko, nuvarande Brasilien, Peru och Chile plundrades alla av kyrkan, folk dödades i Guds namn för de var inte rättrogna.

Att 3 miljoner dödades enbart i korstågen, med deras enormt begränsade sätt att döda jämfört med WW2 arsenalen är anmärkningsvärt och det krävdes mycket mer ansträngning för att nå upp i den siffran. Sen undrar jag var du fått siffran 3 miljoner från.

Anyhoo, poängen är att folk, år 2012, fortfarande dödar i sina hittepåfigurers namn, och anser det är OK. Gud är lika sann som tomtar och troll. Om du protesterar mot det vill jag du bevisar att tomtar och troll inte finns.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

DLC vid dag ett. Jävligt illa av företaget som inte ens gömmer att de vill ha mer betalt för sina spel. Jag minns dock för 17 år sen när jag började köpa mina första PC-spel. Runt 500 spänn för färska spel. Idag? 500 spänn fortfarande. Noll procents inflation är det företagen som känner av mest. Samtidigt får konsumenterna oftare och oftare spel som kan räcka i över 100 timmar. Det var mindre troligt förr. Så jag har ändå respekt för den realitet som företagen står inför när de gör sina kostnadskalkyler. DLC är också något extra till spelet. Det är inte spelet. Betygsätter man ett spel så är det spelet som räknas, inte det extra.

Fast det är ju det de gör, de kommer med skrattretande ursäkter som att det var detta eller så skulle de fått sparka folk. Hade det varit en annan IP som inte sålt så bra så hade jag kunnat förstå det men en IP som ME, ja det tror jag verkligen på, om de inte värderar sina anställda mer än så så är det något som är väldigt fel med hur EA ser på sina utvecklare och vi som konsumenter borde säga ifrån, enda sättet att göra detta är med våra pengar.

För 17 år sedan så var det inte lika många som spelade spel, för 17 år sedan var denna industri inte i närheten lika stor som den är idag. För 17 år sedan ansågs en miljon sålda ex vara väldigt bra idag är det något de större utgivarna fnyser åt. Vad jag vill få fram är att det inte bara är spelen som ökat kostnad att tillverka, målgruppen för dessa har ökat lavinartat. Så även om det inte går att förneka att spel kostar mer att utveckla så har å andra sidan möjligheten att tjäna pengar också gjort det.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Sebastian Lind:

"Ökenmänniskor" var inte menat som något nedsättande, men nu när jag läser det jag skrev igen så ser jag definitivt hur det kan tolkas som det. Så det var klumpigt formulerat av mig.

...och "upplysta" inom citationstecken och beskrivning av de heliga skrifterna som påhittade fantasy-historier då? Var det inte heller menat som något nedsättande eller för det låter sannerligen väldigt nedsättande.

Hur kan det vara nedsättande om det är sant? De var högst vidskepliga och därmed inte upplysta och deras heliga skrifter är till största delen påhittade fantasy-historier utan någon verklighetsanknytning.

Skrivet av anon_98854:

Jag tycker dock att ateism ska bedömas med samma måttstock som religiösa

Varför? Ateism är avsaknaden av tro. Vad finns där att bedömma?

Skrivet av anon_98854:

de ideologier som byggt på en ateistisk världsåskådning och som fått anhängare är nazismen, fascismen och kommunismen. Ett krig med 60 miljoner dödsoffer samt åtskilliga ytterligare miljoner dödade under förtryck och kommunistiskt vanstyre så kan jag konstatera att jag föredrar min gudstro framför gudsförnekarnas blodstörst.

Vad har andra världskriget med ateism att göra? Nazityskland var till största delen ett kristet land och deras militär hade "Gott mit uns" som slogan. Den kristna guden har för övrigt mer blod på sina händer (om en gud nu har händer) än någon människa någonsin.

Medlem

Det nuvarande betyget (2.7) stämmer i alla fall väl in på föregångaren.

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

Köpta recensioner. Jag har för mig att sånt är tydligt när någon ger ett betydligt högre betyg än genomsnittet utan att riktigt kunna motivera det. Det är väl rätt logiskt att när alla stora spelkritiker ger samma höga betyg, då är det fatt alla har fått samma härliga upplevelse när de körde spelet. Tror ni verkligen de vill riskera all sin trovärdighet genom att ge fel betyg? Räcker ju med att en av dem läcker att de blivit köpta av EA för att hela huset ska rasa.

Ah, fast det är ju så fint med recensioner att man inte KAN bevisa att någon gett något "fel" betyg. Vidare får inte spelrecensenterna ta del av nysläppta spel (iaf inte gratis) om de inte gett utvecklarens tidigare spel bra betyg. Det fungerar på samma sätt i filmbranschen (där jag för ett antal år sedan skrev recensioner i en medelstor skånsk tidning). Det är logiskt att anta att spelbranschen fungerar på samma sätt. Spelentusiaster som vet med sig att de inte får spela de nyaste spelen gratis om de vinklar betygen till de bättre.

Om det är rätt logiskt att alla "stora" spelkritiker ger höga betyg därför att spelet är bra, varför är det inte lika logiskt att alla faktiska användarna (som inte har något att förlora på att skriva ned betyget) ger spelet dåligt betyg därför att spelet är kasst?

När det gäller sådana "läckor" behöver du bara googla runt lite för att hitta exempel.

http://kotaku.com/328244/gamespot-editor-fired-over-kane--lyn...

Skrivet av Wilfer88:

DLC vid dag ett. Jävligt illa av företaget som inte ens gömmer att de vill ha mer betalt för sina spel. Jag minns dock för 17 år sen när jag började köpa mina första PC-spel. Runt 500 spänn för färska spel. Idag? 500 spänn fortfarande. Noll procents inflation är det företagen som känner av mest. Samtidigt får konsumenterna oftare och oftare spel som kan räcka i över 100 timmar. Det var mindre troligt förr. Så jag har ändå respekt för den realitet som företagen står inför när de gör sina kostnadskalkyler. DLC är också något extra till spelet. Det är inte spelet. Betygsätter man ett spel så är det spelet som räknas, inte det extra.

Dataspel kostade inte 500 kr för 17 år sedan. Jag vill minnas att standardpriset i den lokala leksaksbutiken var 349 kr för ett PC spel, lite dyrare för ett konsol, men jag har förstås, precis som du, inga bevis. Dock vill jag säga att spel som räcker i över 100 timmar är _väldigt_ sällsynta nuförtiden. Jag skulle t.o.m påstå att det går åt motsatt håll, att spelen blir kortare och kortare. Det är bara spel med sandbox-element (som t.ex Fallout/The Elder Scrolls) som kan ge så många timmar nuförtiden. Jag kan ha missat något dock.

Vidare så anser jag att det som är gjort fram tills release-dagen ska släppas på release, vare sig det ligger på skivan eller som en patch. Bioware betalade inget extra för sin Day0 DLC. De tog helt enkelt folk som annars skulle utvecklat ME3 och satte dem på DLCn istället, eller så utvecklades hela spelet och sedan skar BW bort en del som passade bra som DLC.

Skrivet av Wilfer88:

Homo. Var redan ett ämne vid Mass Effect 1. Inget nytt alls i Mass Effect 3. Helt valbart. Går att fullständigt missa denna lilla del i detta stora spel. Det är ett vuxet spel med våld och död. Kärlek och sex är både trevligare och finare, en del av varje vuxen persons liv. Man får välja, som man vill.

Håller fullkomligt med. Det är ingen skillnad på homo eller hetero-relationer i ett spel. Dock tycker jag inte romanser hör det överhuvudtaget. Det är bara ett marknadsknep för att locka utsvultna pubertets-gossar att köpa, imo.

Skrivet av Wilfer88:

Spelkritikerna har gett oss deras svar. Spelet är grymt. Konsumenterna vill redan säga sitt, redan vid dag 1 och 2. Antingen är det troll, eller spelare som gjort sina speedruns genom spelet. Det är inte så jag tänker köra spelet, det är inte så Bioware tänkt man ska spela. Både de och jag vill upptäcka, undersöka, uppleva och skapa sin egna berättelsen med hjälp av spelets funktioner. Och sen finns de enorma möjligheterna att variera och testa alternativen och köra Mass Effect 3 ihop med 2 tidigare spel. Ingen av "konsumenterna" som redan yttrat sig om spelet har den minsta trovärdigheten för mig. Noll. Spelkritikerna har inte mitt fulla förtroende de heller, men ligger betydligt bättre till än någon annan och deras erfarenhet visar att de har en aning i alla fall hur spelet ska spelas och upplevas.

Demot har varit ute en längre tid, och påstå inte att man inte kan spela igenom ME3 på två dygn. Så mycket content hade det faktiskt inte. Dessutom, man behöver inte testa heroin för att inse att det är dåligt. Det räcker med att man hör om det och kanske ser någon som tar det. Samma sak gäller med spel/filmer/böcker.

Ni kanske tycker att det verkar barnsligt att försöka påverka Biowares försäljning på detta sättet, och visst, jag kan hålla med, metacritic har många troll som användare. Men, ingen kan förneka att medans de "professionella" recensenterna har något att förlora på att skriva vad de verkligen tycker, så har de användare som skriver ned medelbetyget på spelet allas vårat bästa i åtanke.

Fråga er själva, vill ni verkligen se att utvecklingen går längre åt detta hållet? Att man kanske om 4 år köper ett halvt spel för fullt pris, och sedan får betala 30 euro till för tre Day0 DLC som borde ingått i spelet från första början?

Nota bene att jag har inget emot DLC normalt sätt, sålänge det inte går att "köpa makt" i t.ex ett multiplayerspel. Men Day0 DLC är inte bra för oss användare, och i det långa loppet, inte heller för spelbranschen. Det inser alla som kan tänka längre framåt än sin egen nästipp.

Medlem

MetaCritic har varit ute på hal is länge när det gäller användarbetyg. Var ju inte så länge sedan som man kunde sätta betyg på spel innan de släpptes och särskilt stortitlar blev nedsablade långt innan någon hade haft tid att ens testa spelet. Att folk med nyreggade konton påstår sig vara nykristna ger jag inte heller mycket för. Folk hatar EA och de vill att det skall märkas, svårare än så är det inte.

Sedan kan man ju fundera på vad människor skulle säga om produkter som är ospelbara rakt ur kartongen när de nu ger ME 0/10.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Mirage:

Skillnaden är att vi inte dödar någon och skyller på vår hittepåkompis. Om jag hör röster i mitt huvud kallas jag galen och spärras in. Säger jag att det är någon skäggig snubbe på ett moln så är jag en profet.

Och killtollen från andra världskriget kan inte ens närma sig alla dåd som utförts, och fortfarande utförs "i Guds namn". Kristianiseringen av Europa, Korstågen och koloniseringen av Amerika springs to mind.

Första halvan av ditt inlägg är för larvigt för att bemötas.
På vilket sätt menar du att koloniseringen av amerika skulle vara religiöst motiverat?
Gällande korstågen i mellanöstern så ligger dödssiffran på ungefär 3 miljoner och de varade under en mycket längre period.

Du kanske tycker den är larvig, men rättpsyk är av en annan uppfattning.

De som koloniserade USA tog med sig sin tro, och försökte omvända eller döda "vildarna". Herregud, puritanerna som var de FÖRSTA att ta sig dit för att bo gjorde så pga religiös förföljelse (som sedan kom dit i vilket fall). Mexiko, nuvarande Brasilien, Peru och Chile plundrades alla av kyrkan, folk dödades i Guds namn för de var inte rättrogna.

Att 3 miljoner dödades enbart i korstågen, med deras enormt begränsade sätt att döda jämfört med WW2 arsenalen är anmärkningsvärt och det krävdes mycket mer ansträngning för att nå upp i den siffran. Sen undrar jag var du fått siffran 3 miljoner från.

Anyhoo, poängen är att folk, år 2012, fortfarande dödar i sina hittepåfigurers namn, och anser det är OK. Gud är lika sann som tomtar och troll. Om du protesterar mot det vill jag du bevisar att tomtar och troll inte finns.

Jag kallar din första del löjlig därför att den inte innehåller något seriöst argument att argumentera kring. Du hävdar att världen har en måttstock för religiösa och en för andra. Se där. Du hävdar sedan att rättpsyk skulle spärra in människor som hör röster. Det gör de inte.

Jaså, så du menar att kolonisatörer sköt ihjäl indianer för att de inte var kristna? Det faktum att man slogs om bördig mark och guld spelade alltså inte in alls i din ekvation? Så bekvämt.
Inga problem dock då varken utplånandet av indianerna eller korstågen kommer ens i närheten av det blodbad som ateister har stått för i modern tid. Om du sedan vill ha något mer historiskt att jämföra med så kan du alltid ta mongolernas imperium vars expansion inte var religiöst motiverad men likt förbannat mördade man många miljoner (30-60 ungefär) människor när man drog fram.

Siffran för korstågens death toll tog jag från wikipedia men om du har någon mer tillförlitlig källa som trissar upp dödstalen så är jag idel öra.

Det är kanske din poäng, min poäng är att gudsförnekare är mycket mer benägna att mörda än vad de gudstroende är.
Jag kan givetvis inte bevisa att tomtar och troll inte existerar men jag kan argumentera för att de sannolikt inte gör så. Detta då vi utforskat i princip hela planeten och inte funnit några sådana varelser. Vad är kopplingen, annat än att spy ur dig dumheter?

Medlem

Skulle man kunna föreslå att ni tar den obligatoriska religionsdebatten i PM? Eller är det bara kul att fjanta sig inför publik?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

har mitt CE beställt på Webhallen, suttit lira nu runt 5 timmar in i spelet kanske lite mer, och jag älskar spelet. jag anser mig skälv som en grafik tokig spelare, men har inge problem med grafiken i spelet, Storyn so far älskar jag och jag skiter i om dom ger mig DLC day 1 atm för mig så väger det upp att änligen få lira spelet!

Medlem

Det jag är mest glad över att vara svensk är att man inte blir påtvingat en religiös tro och är mer öppen-sinnad än de flesta religiösa fanatiker som hatar allt och alla Vill sheppard va gay får han de hehe

Medlem

Mjauv: Du kan forsätta svara på delar av min post för att det ska passa dina argument, det är ok.

Din källa är wiki för 3 miljoner? Ge mig ett par minuter, så kan jag nog dram fram siffran 100 miljoner, och det är precis därför Wiki INTE är en tillförlitlig källa, för vilket stolpskott som helst kan ändra och skriva in falsk information. Innan DU kan presentera en tillförlitligkälla på dödsantal så är den X antal. Dödstalen, om du jämför med medlen de hade tillgängliga och hur långsamt man färdades, är avsevärt högre än WW2s. Eller försöker du säga att under 2000+ år så har INTE religion (inte enbart kristendomen) dödat mer än 60 miljoner? Phuuuleeeaaase.

Kul att du säger vi utforskat i princip hela planeten utan att hitta tomtar och troll, och därför finns de inte. Jag följer ditt argument och säger, vi har utforskat i stort sett hela planeten, samt atmosfären och vi har inte hittat Gud, därför kan vi utgå från att han/hon/den/det inte finns heller.

Att gudsförnekare skulle vara mer våldsbenägna än hittepåkompis folket motsätter jag mig ganska starkt. De är precis lika våldsbenägna, skillnaden är att ena sidan aldrig skyller på en hittepå kompis.


signatur

I drank what?

Medlem

Tycker lite som "vurt" skrev. Dem stora spelsidornas recensioner kan man inte lita på (inklusive FZ. Förlåt men det är sant.) då dem mer än ofta är köpta på ett eller annat sett. IGN är ett extremt bra exempel när det gäller ME3.

Om dem stora inflytelserika spelhemsidorna inte är ärliga på varför ska vi vara det? Tycker detta är mer en rätt för företag som köper spelbetyg.


signatur

My momma always used to say, life is like a box of chocolates!

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Det är kanske din poäng, min poäng är att gudsförnekare är mycket mer benägna att mörda än vad de gudstroende är.

Fast då borde du ju inte ta upp mongolerna, eftersom de var djupt troende på den tiden... bara en liten insikt från min sida.

Inaktiv
Skrivet av Fairfax:

Hur kan det vara nedsättande om det är sant? De var högst vidskepliga och därmed inte upplysta och deras heliga skrifter är till största delen påhittade fantasy-historier utan någon verklighetsanknytning.

Jaså, kan du ge ett exempel?

Skrivet av Fairfax:

Varför? Ateism är avsaknaden av tro. Vad finns där att bedömma?

Nej. Varför ger du dig in i en diskussion om ateism ifall du inte ens känner till begreppets innebörd?

Skrivet av Fairfax:

Vad har andra världskriget med ateism att göra? Nazityskland var till största delen ett kristet land och deras militär hade "Gott mit uns" som slogan. Den kristna guden har för övrigt mer blod på sina händer (om en gud nu har händer) än någon människa någonsin.

Nationalsocialism är en ideologi utan förankring till gudstro eller religion utan bygger helt och hållet på pragmatisk sk "vetenskap" som nazisterna sedan valde att forma sin världsåskådning ifrån.
"Gott mit uns" har inget med nazisterna att göra utan hade mångåriga anor i den tyska försvarsmakten.

Medlem

Detta visar på en bra anledning till att inte stirra sig blind på sifferbetyget utan också läsa vad recensenten skriver.

Inaktiv
Skrivet av Mirage:

Mjauv: Du kan forsätta svara på delar av min post för att det ska passa dina argument, det är ok.

Din källa är wiki för 3 miljoner? Ge mig ett par minuter, så kan jag nog dram fram siffran 100 miljoner, och det är precis därför Wiki INTE är en tillförlitlig källa, för vilket stolpskott som helst kan ändra och skriva in falsk information. Innan DU kan presentera en tillförlitligkälla på dödsantal så är den X antal. Dödstalen, om du jämför med medlen de hade tillgängliga och hur långsamt man färdades, är avsevärt högre än WW2s. Eller försöker du säga att under 2000+ år så har INTE religion (inte enbart kristendomen) dödat mer än 60 miljoner? Phuuuleeeaaase.

Kul att du säger vi utforskat i princip hela planeten utan att hitta tomtar och troll, och därför finns de inte. Jag följer ditt argument och säger, vi har utforskat i stort sett hela planeten, samt atmosfären och vi har inte hittat Gud, därför kan vi utgå från att han/hon/den/det inte finns heller.

Att gudsförnekare skulle vara mer våldsbenägna än hittepåkompis folket motsätter jag mig ganska starkt. De är precis lika våldsbenägna, skillnaden är att ena sidan aldrig skyller på en hittepå kompis.

Vilka delar av din post är det som jag inte svarat på ännu?
Ja just det, det gamla argumentet kring att wikipedia inte går att lita på, bla bla bla.
Presentera en källa själv då, det är du som jämställer korstågen med andra världskriget. Men jag vet, det är mycket trevligare att bjäbba runt frågorna istället.

Du har hittills inte bevisat ett endaste smack med några av dina otaliga påståenden men om du vill inbilla dig att det framställer dig i bättre dager att hålla på såhär så varsågod.

Din jämförelse mellan tomtar och Gud är högst bristfällig. Vem har påstått att Gud befinner sig kroppsligt på jorden? Jag har då sannerligen inte gjort det och inga utav de abrahamitiska trosinriktningarna har hävdat att så är fallet.

Vad som har hänt under 2000+ år är en sak, faktum kvarstår att ni har mördat uppemot 100 miljoner på mycket mycket mycket kortare tid än så.

Några finns det ju i alla fall som är som mig med Kass Effect. ME är ju allvarligt sämre än CoD-mjölkningen.

Medlem
Skrivet av Acon5:

Tycker lite som "vurt" skrev. Dem stora spelsidornas recensioner kan man inte lita på (inklusive FZ. Förlåt men det är sant.) då dem mer än ofta är köpta på ett eller annat sett. IGN är ett extremt bra exempel när det gäller ME3.

Om dem stora inflytelserika spelhemsidorna inte är ärliga på varför ska vi vara det? Tycker detta är mer en rätt för företag som köper spelbetyg.

Det är givetvis sant. Jag minns killen som tvingades sluta på Gamespot efter att han hade gett en så dålig recension av Kyle and Lynch att Eidos hotade att dra in sina annonser. Det var några år sedan och det har säkert inte blivit bättre med tiden.
http://kotaku.com/328244/gamespot-editor-fired-over-kane--lyn...

Men det hade varit mycket bättre att försöka bekämpa sådan skit med "ärliga" användarrecensioner istället för det här 0/10 tramset.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av Mjauv:

Det är kanske din poäng, min poäng är att gudsförnekare är mycket mer benägna att mörda än vad de gudstroende är.

Fast då borde du ju inte ta upp mongolerna, eftersom de var djupt troende på den tiden... bara en liten insikt från min sida.

Mongolernas samhälle var multireligiöst och deras expansion hade inget med deras religiösa övertygelse att göra. Ergo: de dödade inte i "Guds namn" och de rättfärdigade inte sina övergrepp genom att hänvisa till religiösa läror.

Frilansare

Sådärja, Nu håller vi nivån och är hövliga mot varandra! Kasta skit kan ni göra någon annanstans.

Och diskutera ämnet, inget annat.

Medlem

KAn väll gissa att 20 personer redan skrivit detta, men på vilket sätt gör "privat recensenterna" fel? dem skriver vad dem tkr om spelet, på vilket sätt bryter dem mot regler genom att säga att spelet är dåligt, lr har dålig grafik, och vad är fel med att folk inte gillar en (vad det värkar som) påtvingad gay-scen? finns nog dem som har spelat igenom spelet med lite "rpg" tänk, och skapat en personlighet till spelet, om dem sedan tvingas att vara homosexuella så kan detta förstöra upplevelsen för dem.


signatur

Rwa?

KoP
Medlem

Kanske dags att stänga ner user reviews på metacritic då det uppenbarligen finns en massa småbarn (även vuxna småbarn) som inte kan hantera eller uppskatta möjligheten dom givits att själv kunna betygsätta spel?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

KAn väll gissa att 20 personer redan skrivit detta, men på vilket sätt gör "privat recensenterna" fel? dem skriver vad dem tkr om spelet, på vilket sätt bryter dem mot regler genom att säga att spelet är dåligt, lr har dålig grafik, och vad är fel med att folk inte gillar en (vad det värkar som) påtvingad gay-scen? finns nog dem som har spelat igenom spelet med lite "rpg" tänk, och skapat en personlighet till spelet, om dem sedan tvingas att vara homosexuella så kan detta förstöra upplevelsen för dem.

Problemet är nog att de flesta av "privatrecensenterna" inte verkar ha spelat spelet utan bara vill sprida så mycket hat som möjligt. Vad gäller den beryktade homosexualiteten så utgår jag ifrån att det rör sig om ett val där liksom i alla andra ME-relationer. Jag kan inte tänka mig att de tvingar någons spelkaraktär att bli gay. ( Har jag fel så blir hela den här diskussionen plötsligt mer begriplig. )


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skriv svar