Årets spel 2011

Medlem
Medlem

Inget att hurra över

Medlem

En annan sida som jag också följer (Gamesradar) utsedde också Portal 2 till goty... Det var väl kul men det är ett spel som man spelar en gång sen spelar man det aldrig mer eftersom det är EXAKT likadant ju. Numera känns det som att goty handlar BARA om innovation. Den största punkten för mig är hur länge man orkar/vill spela spelet.

Medlem

Portal 2, precis där det hör hemma!


signatur
Medlem

Måste säga att portal 2 o minecraft känns för snålt för o toppa.
Min lista skulle vara, av det jag prövat.

#1 TW2
#2 swtor
#3 BF3/skyrim

Är dom som känns mycket tid bakom.

Medlem

För en gångs skull håller jag faktiskt med om 1a platsen. Andra platsen hade jag dock gett till Batman: Arkham City och 3e platsen till Battlefield 3.
Och ja, jag vet att det är inte är felfritt och det finns en hel del buggar i det, men det är sällan jag har haft så roligt när jag spelat tillsammans med folk som jag hade i både Portal 2 och i Battlefield 3.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

The Witcher är väl ett spel som absolut INTE borde ha hamnat på 3:e plats.. Nånstas mellan 10-20!

Medlem

The Witcher är väl ett spel som absolut INTE borde ha hamnat på 3:e plats.. Nånstas mellan 10-20!

Medlem

vettigaste GOTY listan jag sett. Gametrailers lista var ju helt off, bästa grafik och årets spel till Uncharted 3. Say what? Och Spike VGA's är ju Spike VGA's.... Nejdu, tacka vet jag FZ.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Elffors:

The Witcher är väl ett spel som absolut INTE borde ha hamnat på 3:e plats.. Nånstas mellan 10-20!

Har du spelat det? :S The Witcher 2 var årets spel för mig.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Hur kan Portal 2 bli årets spel när det inte var någon utmaning? Svårare att lira igenom ettan imo.

Medlem

Väldigt optimistiska som tror att Diablo3 kommer ut nästa år.

Medlem

Batman
Deus Ex HR
Skyrim (man känner igen sig för mycket)

Inte spelat:
Zelda, Portal 2, L.A. Noire och en mängd andra konsolspel.

Serious Sam 3 verkar vara bättre än SS2.

Medlem

Portal 2 var betydligt roligare än 1:an, men jag tyckte pusslen var lite väl lätta. Kanske på grund av att man lärt sig konceptet från 1:an. Färgpölarna var en nyhet, men förändrade inte spelmekaniken speciellt mycket.

Skulle inte kalla det årets spel.

Jag väljer istället To The Moon. Första spelet sedan puberteten som får mig att bli känslomässigt engagerad på alla plan. Sjukt imponerad av spelet, och lätt värt 90kr.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Jag älskade TW2, och är väldigt glad att det kom på tredje plats. Minecraft är väldigt roligt men jag är osäker på om det skulle vara nr 2, Portal 2 har jag däremot inte kört.

Medlem

Bra list men nästa år hoppas jag på Diablo 3 och Guild wars 2 även Heart of the swarm har tidigt acess till betan i diablo och jag bara älskar det. Det är allt som fått diablo att blomma !!!!!! Bra jobbat blizzard men tack och ha ett gott nytt år Fz jag kommer iaf ha ett. Practice account i master leauge Check!

Medlem

Bra lista


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Tycker det är konstigt att Minecraft anses som ett 2011-spel när det har funnits så länge, jag inser att den officiella releasen var 2011 men det var ju nästan ingenting som ändrades med spelet som funnits över ett år redan när det "släpptes".

Medlem

Har inte spelat något av spelen på listan, däremot har jag spelat första Portal (tack Valve för gratis versionen även om jag redan äger spelet via ob). Gillade första Portal skarpt, körde igenom kampanjen och sedan har jag fortsatt med att försöka klara alla "bonus" banor, snacka om att de ökat svårighetsgraden rejält. Sjukt sugen på Portal 2 och jag ångrar att jag inte köpte det när det fanns på Steams dagliga rea. Men nästa gång de rear ut spelet till ungefär samma pris kommer jag slå till, tveklöst=).

Medlem

Hade hellre sett något i stil med:

Deus Ex: Human Revolution
Bastion
Portal 2

Medlem

Witcher 2 borde vunnit enligt mig och varken Minecraft eller Portal 2 skulle varit med på listan!

Medlem

Saknade faktiskt Limbo på topp 20 också. Tyckte det va ett riktigt bra indiespel med några riktiga hjärnskrynklare till pussel. Ingen annan som gillade det?


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Konstig lista Oh well... Man kan ska inte lyssna på FZ's betyg det har jag lärt mig efter ett antal köp som jag gjort bara för att FZ har gett det höga betyg men så visar det sig att det suger endå. Tex Operation Flashpoint.

Portal 2 var bra men inte värd en Goty imo.

Medlem

Nej, håller inte med om portal 2, de e ett bra spel men väldigt överskattat

Medlem

Nej, håller inte med om portal 2, de e ett bra spel men väldigt överskattat

Medlem
Skrivet av Johan3043:

Konstig lista Oh well... Man kan ska inte lyssna på FZ's betyg det har jag lärt mig efter ett antal köp som jag gjort bara för att FZ har gett det höga betyg men så visar det sig att det suger endå. Tex Operation Flashpoint.

Portal 2 var bra men inte värd en Goty imo.

efter Call of Duty black ops lärde jag mig att FZ är det sista man ska lyssna på


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Håller helt med den här listan, möjligtvis skickat upp the Witcher någon placering, men annars, rätt att inte lägga Skyrim på topp tre då iaf jag känner en tom känsla efter ~180h världen reagerar inte på någonting man gör över huvud taget :/ som ett MMO i SP form..

Redaktör
Skrivet av 4liv3:

Saknade faktiskt Limbo på topp 20 också. Tyckte det va ett riktigt bra indiespel med några riktiga hjärnskrynklare till pussel. Ingen annan som gillade det?

#Limbo släpptes redan 2010 (till Xbox 360) och knep sjundeplatsen på förra årets lista.

Skrivet av shaitan:
Skrivet av Johan3043:

Konstig lista Oh well... Man kan ska inte lyssna på FZ's betyg det har jag lärt mig efter ett antal köp som jag gjort bara för att FZ har gett det höga betyg men så visar det sig att det suger endå. Tex Operation Flashpoint.

Portal 2 var bra men inte värd en Goty imo.

efter Call of Duty black ops lärde jag mig att FZ är det sista man ska lyssna på

Man ska läsa texten, inte bara kolla betyget. Då förstår man varför vi sätter det betyg vi gör, och förhoppningsvis får man tillräckligt med information för att kunna bilda sig en uppfattning om recensionen ligger i linje med den egna smaken. Får man inte det kan det vara klokt att läsa fler åsikter. Recensioner är tyckanden, inte absoluta sanningar, och även om ni tycker att vi tycker helt åt helvete ibland så tror jag nog att vi ibland också skriver texter som ni håller med om. Eller?


signatur
Medlem

Kunde tänka mig att minecraft skulle hamna på top 3, men verkligen inte The Witcher 2. Hade aningar om Portal 2 men inte som 1:a, överaskande lista FZ

Medlem

Efter att ha fastnat totalt i Path of Exile betan så kan jag säga att diablo 3 inte lockar lika mycket alls längre. Dom har verkligen fått den rätta känslan på spelet, och det är ändå sjukt långt till release! Kommer bli hur grymt som helst.

And, did i mention it's free? Yes. f2p, shoppen kommer ha grejer som större stash (möjligen) möjlighet till unika utseenden osv, alltså mest bekvämlighetsgrejer, inget pay2win.

Skriv svar