Pc- och 360-Skyrim storpatchas i morgon

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

själv upplever jag också att mina shouts vägrar aktiveras rätt ofta, sitter å trycker som fan men inget händer =_= 360

Händer mig med, på PC.
Risig release av Bethesda.

Inaktiv

voicu 2011-11-29 11:11:23 #29

Mm mina problem är med Questen och vad det ser ut här så verkar patchen inte fixa något av det :S

RÄTT alltså stort problem med questen fx, en bana med iron claw att dom 3 hjulen ej vil snurra fixa det istället

Medlem

många av mina krashar försvann när jag sänkte audio quality till 44khz..försvann inte helt; de krashar fortfarande lite då och då men väldigt sällan.

prestandan suger, har inte dock testat nya amd drivisar som ska göra lite större skillnader (+crossfire för min setup).

Stör mig att dom löste INGA quest buggar.. eller INGA balanseringar.

jag spelade klart spelet, tills slut..kom till level 62 (grinding smithing/enchanting och lite alteration/conjuration involved). dscale armor och daedric vapen, dubbla enchantments, allt legendary (+potioned!)... Inge motstånd alls någonstans... nu springer jag runt bara och försöker hitta nåt kul att göra, helmig uppdrag med masks är kvar, 2 delar saknas... 180 dungeons med 'cleared' status (ska finnas lite över 200 hörde jag)...nåt runt 300 places discovered..börjar bli lite svårt att hitta nåt att göra

bytte till MASTER difficulty någonstans där mitt i spelet och de blev inte större skillnader, bara magic resistance gjorde nåt damage (dragon breath tog kanske 80% av health).

quest progression suger.....
Jag kan inte fortsätta Thieves guild eftersom jag får inte nya uppdrag efter 'loud and clear'... "known issue".
Jag hade massa quest items fast i inventoryn och kunde inte lämna dom till sina questar, triggades inte... -> konsol setstage löste problemet oftast).
Nu har jag ett par questar kvar i Misc objectives som jag kan inte bli av med för NPC pratar inte med mig (dialoger saknas) och så vidare..

undra hur många questar jag missade när de finns sånna buggar...

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av cute_ninja:

själv upplever jag också att mina shouts vägrar aktiveras rätt ofta, sitter å trycker som fan men inget händer =_= 360

Händer mig med, på PC.
Risig release av Bethesda.

ifs så har väl bethesda spel aldrig funkat riktigt som dom ska vid release så det är mest något man väntar sig när man köper deras spel tidigt, samma med oblivion och fallout 3 vid launch


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Jag har ju en quest kärring som förföljer mig varje gång jag gör fast travel Hoppas man får ett kontrakt på henne snart

Medlem

Frågan är, har de fixat så att Esbern öppnar sin dörr nu? Jag är en av de lyckliga som inte råkade ut för den buggen. Men jag har ett par vänner som inte var lika lyckliga.
Och av 27 drakar är det bara 1 som inte kommit ner för att slåss. Det tycker jag kan räknas som "rare". Har dock aldrig stött på buggen att man inte kan absorbera drakens själ.
Massa sköna fixar. Och jag hoppas att detta inte är allt patchen fixar, för då har de verkligen missat i prioriteringen.

Medlem

Storpatch? Jag vet att FZ gillar Aftonbladet-rubriker men nu får ni väl ge er? Det är ju snarare en minimal patch med några få buggfixar.

Medlem
Skrivet av Paladia:

Storpatch? Jag vet att FZ gillar Aftonbladet-rubriker men nu får ni väl ge er? Det är ju snarare en minimal patch med några få buggfixar.

This.

Vet inte om dom kanske slipar på en större patch också samtidigt men om inte så kan dom väl sätta resurser på att göra klart och släppa creation kit så att communityn kan fixa deras spel som alltid.

Medlem

ingen stor patch nej

Medlem

storpatch my ass, till pc fixar dom 13 av 500 funna och alla lika allvarliga buggar. läste på ett forum nånstans att om bara problemen som funnits sen release patchas i samma takt tills allt är fixat, så är det 18 månader av patchande kvar


signatur

//monster

Inaktiv
Skrivet av Vorheece:

Frågan är, har de fixat så att Esbern öppnar sin dörr nu? Jag är en av de lyckliga som inte råkade ut för den buggen. Men jag har ett par vänner som inte var lika lyckliga.
Och av 27 drakar är det bara 1 som inte kommit ner för att slåss. Det tycker jag kan räknas som "rare". Har dock aldrig stött på buggen att man inte kan absorbera drakens själ.
Massa sköna fixar. Och jag hoppas att detta inte är allt patchen fixar, för då har de verkligen missat i prioriteringen.

Du kan hälsa dina vänner att det har funnits en Esbern fix sedan dag ett. Visst är det bedrövligt med buggar men det är absolut ingen nyhet till Bethesda eller PC spel i denna magnitud. Dagens folk tar sällen till internet för att hitta lösningar som man har fått gjort sedan urminnes tider. "host 90-talet" utan bara väntar på patch som kanske aldrig löser just ditt problem.

Är dina vänner PC spelare eller vad är det frågan om? "sarkasm" ;P


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av Vorheece:

Frågan är, har de fixat så att Esbern öppnar sin dörr nu? Jag är en av de lyckliga som inte råkade ut för den buggen. Men jag har ett par vänner som inte var lika lyckliga.
Och av 27 drakar är det bara 1 som inte kommit ner för att slåss. Det tycker jag kan räknas som "rare". Har dock aldrig stött på buggen att man inte kan absorbera drakens själ.
Massa sköna fixar. Och jag hoppas att detta inte är allt patchen fixar, för då har de verkligen missat i prioriteringen.

Du kan hälsa dina vänner att det har funnits en Esbern fix sedan dag ett. Visst är det bedrövligt med buggar men det är absolut ingen nyhet till Bethesda eller PC spel i denna magnitud. Dagens folk tar sällen till internet för att hitta lösningar som man har fått gjort sedan urminnes tider. "host 90-talet" utan bara väntar på patch som kanske aldrig löser just ditt problem.

Är dina vänner PC spelare eller vad är det frågan om? "sarkasm" ;P

Jo, vi vet om den fixen. De har varit tvugna att använda den. Men den är omständig och ska inte behöva användas. Det ska fungera genom att klicka i spelet. Framför allt eftersom detta inte är ett isolerat problem, det är ett stort problem som påverkat många.
Så du behöver inte känna dig som en självutnämnd PC-guru.

Medlem

kan dem inte släppa en patch där dem minskar på drakarna? tycker fan dem attackerar ovanligt ofta så att det bara blir tråkigt

Som sagt, fixa att skiten inte krashar stup i kvarten om man inte använder 4GBpatchen... känns viktigare att kunna spela än några questbuggar. Annars vore det nice med lite crossfireprestanda eller liknande.

Medlem

vafan, det här är ju en minimal patch. jag hade förväntat mig flera a4-sidor med buggfixar, balanseringar, uppdateringar och allt möjligt trevligt. detta är ju ärligt talat ganska pinsamt. räknar de med att modscenen kommer fixa alla andra problem eller? och när kommer CKet?

Medlem
Skrivet av Redstar:

Innebär detta att man kan man använda musen i menyerna nu eller är det fixat sedan länge?

Det har man alltid kunnat men problemet är att xbox-kontroll lådan är icheckad från början. Gå in på Settings>Gameplay så ser du "360 Controller" (fjärde uppifrån) och en icheckad låda höger om den. Avchecka and enjoy!

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av jonne_man:

Inga prestanda fixar.....?

Själv krashar jag aldrig vilket många gör men har prestanda problem som gör att jag får spela spelet på ful grafik.

Trodde denna patchen verkligen skulle ta tag i alla problem.

Lägger nog spelet på hyllan nu tills man kan patcha sönder det. Kan inte njuta av det som det är nu.

Mer eller mindre samma problem här, vet inte om det är för att dom körde så hårt fokuserade på konsoler och därför dx9 att det helt enkelt är skitoptimerat för pc.

Ja jag vet att många av er inte har några problem men många av oss har också problem med just detta, spelar ingen roll för mig vare sig jag spelar på low eller ultra, det är ca samma fps med 3-5 skillnad högst och samtidigt så kan jag gå och lira BF3 på ultra utan några problem alls.

Många skyller detta på att shadows renderas utav cpu men att ändra shadows som sagt har knappt gjort någon skillnad heller, plus att om man tittar på gpu&cpu usage så stiger min och många andras knappt över 60% eller mindre och ändå får dom låg fps.

Så det var mitt stora önskemål angående denna patch.. att fixa prestandan/optimeringen utav spelet för pc men jag anar att det kommer antingen inte kunna fixas för att det är en uppdaterad version av deras gamla engine(ja dom har sagt att den är helt ny, men please) som är ärligt talat blää.

/rant

Jag har EXAKT samma problem. Det är riktigt irreterande att BF3 på ultra funkar fin fint, ca 50-60 fps, men inte Skyrim.

Så stel FPS som Fraps visar när jag kör Skyrim är ganska otroligt. Kantutjämning gör ingen skillnad på min FPS, detsamma med low, medium, high och ultra som du nämnde.

Jag trodde faktiskt att detta skulle fixas i denna "storpatch"...

Medlem

mitt spel Kraschar ca: varje 30 min eller liknande, sitter med 2x6950 och en i7 2600k samt 16GB ram... känns lite underligt att detta Fenomen skulle vara unikt för mig (vilket jag inte tror) men eftersom det inte ens nämns i dessa superdupermega Patch notes... så börjar man ju undra.

Medlem

Har nästan inga problem med Skyrim för närvarande. Har haft två CTD på ungefär 85 timmar och inga problem med quests än så länge.
Innan de fixar så man kan använda LAA igen kommer jag definitivt INTE att patcha.

Inaktiv

är drakarna fan scriptade? Varje gång jag drar till Dawnstar är det alltid en blood dragon även om jag har dödat han 10000 gånger, Och varje gång jag drar till en by kommer ej ihåg namnet så hade jag inte dödat draken där bara dragit ifrån. Sen efter 13 timmar speltid är jag där igen så är den dära jävla draken där och flyger omkring. Jag summonar Odahviing och både Odahviing och den hära draken flyger omkring byn? WTF Oo. Är det nån mer som har haft samma liknande problem eller?

Medlem
Skrivet av Dennardo77:

är drakarna fan scriptade? Varje gång jag drar till Dawnstar är det alltid en blood dragon även om jag har dödat han 10000 gånger, Och varje gång jag drar till en by kommer ej ihåg namnet så hade jag inte dödat draken där bara dragit ifrån. Sen efter 13 timmar speltid är jag där igen så är den dära jävla draken där och flyger omkring. Jag summonar Odahviing och både Odahviing och den hära draken flyger omkring byn? WTF Oo. Är det nån mer som har haft samma liknande problem eller?

ja för mig spawnar en drake upp nästan varje gång jag fast travlar till en by, det är sjuk tråkigt, finns ingen spänning kvar alls med drakar, ibland kommer det två till och med, hoppas verkligen någon kan modda bort lite drakar senare, just nu orkar jag inte skyrim enbart för det här

Medlem

Har inte haft några problem alls, men bara spelat 100 timmar iofs. Alltid kul med patchar, även om jag inte hittat något som jag uppfattar direkt behöver fixas.

Medlem

Storpatch???? Pfft!

Inaktiv
Skrivet av LaserFloyd:
Skrivet av Dennardo77:

är drakarna fan scriptade? Varje gång jag drar till Dawnstar är det alltid en blood dragon även om jag har dödat han 10000 gånger, Och varje gång jag drar till en by kommer ej ihåg namnet så hade jag inte dödat draken där bara dragit ifrån. Sen efter 13 timmar speltid är jag där igen så är den dära jävla draken där och flyger omkring. Jag summonar Odahviing och både Odahviing och den hära draken flyger omkring byn? WTF Oo. Är det nån mer som har haft samma liknande problem eller?

ja för mig spawnar en drake upp nästan varje gång jag fast travlar till en by, det är sjuk tråkigt, finns ingen spänning kvar alls med drakar, ibland kommer det två till och med, hoppas verkligen någon kan modda bort lite drakar senare, just nu orkar jag inte skyrim enbart för det här

Ja exakt! Alltså det är sjukt irriterande när det är också på samma jävla by o stad hela tiden, Dawnstar och byn om är väst om solitude bergen nära någon Fort.

Medlem

Kan bara säga att ibland har man tur, har bara märkt utav en utav buggarna som var listade (draksjäl) och det har endast hänt en gång.
Hade även Esbern buggen, men löste sig utav uppacking av ljudfilerna.
Får hoppas Bethesda hinner fixa så mycket som möjligt innan Julen och all ledighet..


signatur

#Komsi Mycket mysig kanal med folk från alla hörn av lilla sverige

Medlem

hmm... alla problem verkar vara "rare" haha

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av cute_ninja:

själv upplever jag också att mina shouts vägrar aktiveras rätt ofta, sitter å trycker som fan men inget händer =_= 360

Händer mig med, på PC.
Risig release av Bethesda.

ifs så har väl bethesda spel aldrig funkat riktigt som dom ska vid release så det är mest något man väntar sig när man köper deras spel tidigt, samma med oblivion och fallout 3 vid launch

Vilket är anledning nog att sluta köpa Bethesdas spel vid release.
De kanske ska göra klart spelen först, sen satsa på release istället för att bestämma sig för "Vi släpper det 11.11.11 och oroar oss för problem senare".

Jag tycker gamers är för förlåtande när det kommer uppföljare.
Man har fäst sig vid serien och kan låta devs komma undan med halvfärdiga spel eftersom det redan finns ett sentimentalt värde i produkten.
... ... Ja, jag är en av dem. Jag gillar skyrim, men det är fan inte färdigt och vore jag själv högt uppsatt inom spelbranschen skulle jag sikta mer på 3d realms motto än activisions.

Medlem

Var är:
Fixes very commmon bug where the game f***ing crashes to desktop.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Gagoff:

...vore jag själv högt uppsatt inom spelbranschen skulle jag sikta mer på 3d realms motto än activisions.

Jo, för Duke Nukem Forever gick ju så bra för 3D Realms -.-

Medlem
Skrivet av Gore:
Skrivet av Gagoff:

...vore jag själv högt uppsatt inom spelbranschen skulle jag sikta mer på 3d realms motto än activisions.

Jo, för Duke Nukem Forever gick ju så bra för 3D Realms -.-

Nej, spelet var ju en påse skit men tanken var god.

123
Skriv svar