Battlefield 3 är uppdaterat

Medlem

Förutom att ändringarna inte verkar fungera och de har glömt vissa saker som var sjukt viktiga.


signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

Medlem
Skrivet av DraxXus:

Fick dom bort detdära irriterande grön flimmret som kom titt som tätt måntro?

Bör ju fixas åtminstonde.

Jag väntar på patchen till PS3 nu ja. Behövs verkligen. Häromdagen kom jag brevid en fiende i TDM tre gånger i rad! På första spawnen tre olika matcher.

Medlem
Skrivet av DraxXus:

Fick dom bort detdära irriterande grön flimmret som kom titt som tätt måntro?

Har mer med drivers att göra skulle jag gissa på.

Medlem

Grenades now drop to ground if you get killed while attempting to throw it (dangerous in Hardcore mode!)

Detta har inte varit ett problem imo tidigare. Jag tappar alltid granaterna om de kastas när jag dör.

Medlem

Har dem inte balanserat MORTAR!?!?!?!??!? DUMHUVUDEN!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av DraxXus:

Fick dom bort detdära irriterande grön flimmret som kom titt som tätt måntro?

Har mer med drivers att göra skulle jag gissa på.

Har inte med drivers att göra.

Det här problemet fanns i betan också. Dom påstod sig ha fixat det, men icke.
Har även det här problemet på min PS3a.

Medlem

Alla vapnena skulle vara balanserade stod de juh?
men jag kunde hitta något med ficklamporna, men antar att de vart med i vapen balanseringen det med..

Skrivet av Woodlander:

Precis testat och IRNV är inte, iaf vad jag lägger märke till, balanserad. Ser lika bra med den nu som tidigare, natt som dag.

Precis som Fz skrev i förra nyheten om patchen så vet Dice om problemet och det ska åtgärdas. Dock inte i den närmaste patchen, dvs den idag.

Så därförär den inte fixad ännu Woodlander.

Medlem

Jag kan iaf köra med min nya mus nu utan vidrigt muslagg. Var dock tvungen att stänga av RAW mouse input, men det fungerar.

Önskar fler ville köra med Javelinen, sitter ofta i trejde tanksätet och lockar mål, galet effektivt då han som kör har guided missile och han som sitter i andra sätet kan hoppa ut och dra ett Javelinskott. Säger bara KÖTTFÄRS så är fiende tanken en skrothög.

Medlem

Crash vid första uppstarten efter uppgradering på bägge datorer.


signatur
Medlem
Skrivet av Woodlander:

Precis testat och IRNV är inte, iaf vad jag lägger märke till, balanserad. Ser lika bra med den nu som tidigare, natt som dag.

Kan ju bero på att den inte fixades i den här patchen.


signatur
Medlem
Skrivet av Robalicious:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av DraxXus:

Fick dom bort detdära irriterande grön flimmret som kom titt som tätt måntro?

Har mer med drivers att göra skulle jag gissa på.

Har inte med drivers att göra.

Det här problemet fanns i betan också. Dom påstod sig ha fixat det, men icke.
Har även det här problemet på min PS3a.

Har samma problem på min dator, min brors dator, och på våra 360!

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av DraxXus:

Fick dom bort detdära irriterande grön flimmret som kom titt som tätt måntro?

Har mer med drivers att göra skulle jag gissa på.

Finns samma sak på PS3. Så är du säker på det?

Medlem
Skrivet av NympH:

Varför postar ni inte HELA listan direkt?

---- Client-Side Changes:

-- Visuals, Stability and Performance Fixes:

• General performance and loading time improvements
• “Black Screen” fix for an issue occurring on some PC Configurations
• Stereo and Rendering Support for Nvidia and AMD Graphics Cards
• Adjusted the “stuttering” encountered on some PC configurations.
• Fixed several Crashes when joining MP and Co-Op sessions
• Fixed multiple problems when using multiple monitors (Eyefinity / Surround).
• Fixed visual corruption issues on certain Nvidia Cards
• Improved loading times for certain textures
• Added console command “GameTime.MaxVariableFps” to limit max FPS
• Added console command “UI.DrawEnable” to hide UI for screenshots / videos

-- Balance and Gameplay Adjustments (PC)

• Fixed a problem with high speed mouse movement
• Added back some missing Growlers on Kharg Island Conquest Large
• Added back EOR sound for SQDM and TDM
• You should no longer be able to damage a friendly vehicle when sitting in an open position
• Grenades now drop to ground if you get killed while attempting to throw it(note the affect this will have on Hardcore mode!)
• Spawn protection now should work in Conquest. You should no longer spawn on points too close to enemies
• You should no longer spawn too close to enemies in TDM and SQDM
• Combat areas on Kharg Rush tweaked in order to disallow defenders to access the carrier ship after 1st base is taken and being able to enter the AA gun
• Fixed a problem with revived players not suffering suppression
• Fixed a problem with the camera when being revived in COOP
• Added joystick deadzone setting
• Fixed sound for when climbing ladders
• Fixed an issue with some weapon sounds in first person
• Fixed a swim sound loop error
• Increased the damage of Helicopter Miniguns, AA guns, and Jet Cannons against infantry
• Increased the damage of Helicopter Miniguns against jeeps.
• Reduced the physics impact of AA guns and Jet Cannons, players under attack from these weapons should no longer lose control.
• Increased the damage of the 44 Magnum slightly.
• Increased the range and minimum damage of the .357 Round from the MP412 Rex.
• Increased the range of all .45cal and 9mm weapons.
• Slightly increased the range of the P90 and MP7 and PDW-R.
• Slightly increased the range of the 5.56mm PDW-R and decreased the minimum damage at long range.
• Slightly increased the minimum range of the Mk11, SVD, and M39 EMR 7.62mm rifles.
• Decreased the maximum damage and maximum range of the G3 and SCAR-H 7.62mm weapons.
• Reduced the damage from FIM-92 and SA-18 IGLA missiles against aircraft.
• Increased the damage and range of the 40mm BUCK rounds.
• Reduced the damage .50cal weapons do against Helicopters.
• Updated T90 canister shell tweaks to match Abrams canister shells
UI Changes (PC)
• Added round duration and ticket summary at EOR
• Advanced squad polish – should be more intuitive
• Significant changes to the Join Squad functionality (see below)
• Fixed a problem regarding keybindings while playing
• You should now get a better error message when being disconnected via Battlelog

---- Server Update Highlights

• EOD Bot exploit fix
• Several crash fixes
• Anti-stat padding measures taken, disallowing ranked servers to run obscure settings
• Improved team kill kick configuration
• Support for unranked servers. Unranked servers do not report players' scores to Battlelog, but server administrators can freely control all settings

-- Share your profile and stats with new Battlelog functionality

• Ability to share your Profile and Stats pages to Facebook, Google+, and Twitter
• User Profile and Stats pages on Battlelog can now be accessed without being signed in to Battlelog if you know a user's URL
• Single sign on from Battlelog to Origin. If you're not logged in to Origin and join a game server, Battlelog will automatically sign you in to Origin in the background and join the game server

-- Quick notes on Squad changes in the Nov 22 update

• Removed FIND ME A SQUAD option
• Allow players to join empty Squads alone, thus having 1/4 squad members
• Change order of options to LEAVE SQUAD, INV A FRIEND, SWITCH TEAM
• Disable Privacy flag when 1 man squad
• Reset Privacy flag from Private to Public when squad drops to 1 player
• All occupied Squads will now show up colored blue on the Squad Selection screen
• Players who choose not to join squads will also show up as Blue in the "Not in a Squad” line
• Squads that are currently empty will display as white -- if you wish to join an empty Squad, you can choose the first one marked with white text

-- A detailed look at Squad refinements

A detailed look at Squad refinements

Today's PC client patch features numerous tweaks to Squad functionality and is part of our ongoing efforts to make it easier to play with friends and Platoon mates. These changes will also be implemented for consoles when we release the PlayStation 3 and Xbox 360 updates shortly. Stay tuned for the exact date of the console updates.

First, we need to look at how joining with Squads and Platoons affects the balance of teams. Initially, servers are commanded to equal out each side, so joining with friends can impact that balance while joining with Platoons further hinders this. As a result we have made some adjustments to the in-game Squad management screen.

For PC, you are now able to highlight the various Squads and select which one you wish to join by selecting a Squad and then clicking the Join Squad button. Please note that the Squad Privacy option still allows 2 man Squads which, during 64 player sessions, can lead to players with no squad position –- the number of people with no Squads will be shown at the bottom of the Squad selection list.

After the patch is applied to consoles (in the near future) you will be able to join Squads by cycling through the list and selecting which Squad you wish to join.

TACK! FZ, uppdatera nyheten. Nu.

Medlem

Härlig patch, såg relativt bra ut på papper. Det roliga är att jag krashar som aldrig förr nu. Har fått 5 krasher i rad nu, verkar inte som att spelet hoppar i gång alls. Vi får se, får pröva mig fram lite till.

Edit: Kom in nu efter 7 krasher, laddningstiden var lika lång när jag väl kom in. Min spontana reaktion till patchen, så här långt, är att det har blivit värre än innan.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Har dem inte balanserat MORTAR!?!?!?!??!? DUMHUVUDEN!!!!!!!!

Vad är det för fel på mortar? Det är i princip det enda vapnet mot snipers som campar.

Redaktör
Skrivet av NympH:

Varför postar ni inte HELA listan direkt?

Done!


signatur
Medlem

Va e det här för skit patch när kommer den stora patchen som fixar alla buggar som, 1 sec blackscreen vid kliv in i jeep eller odödlighets buggen eller perks som hänger i luften upp å ner eller på fel plats, hud som försvinner ruberband lagget på siene crossing listan e lång.
bf3 blev inte vad de lovade utan ger samma dåliga kvalitets känsla som ett film license spel, och nu är det så gått som för sent, det var typ 200 000 aktiva konton första veckan nu runt 50 000.
snart e det för sent att rädda den här sjunkande skutan,

Medlem

Konstigt att de inte fixade de självklara grejerna som ni, folk, redan sagt.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Hur kan det komma sig att de lägger ut en bild på hur de kommer Nerfa ficklampan och sen inte har med fixen i patchen? Jag menar, hur svårt kan det vara att typ ändra 1 punkt i en programkod?
"FlashlightMegaSunValue_10"->"FlashlightMegaSunValue_5" ???

Spelet är roligt men det är så mycket som förstör helhetsupplevelsen. Speciellt när man förväntade sig en sann uppföljare till BF2. Det är som att ingen på Dice kommer ihåg hur dom designade självklara saker som Squad Management, Squad Voip osv. Helt makalöst...

Medlem

Är det någon mer än jag som knappt kommer in på en server längre utan att få error?

Medlem

• Spawn protection now should work in Conquest. You should no longer spawn on points too close to enemies
Värre nu än förut! Spawnade flera gånger mitt framför pipan på andra.

• Fixed several Crashes when joining MP and Co-Op sessions
Tog mig 30 minuter att hitta en server som fungerade.

Medlem
Skrivet av Rolle:
Skrivet av Lolflakes:

Har dem inte balanserat MORTAR!?!?!?!??!? DUMHUVUDEN!!!!!!!!

Vad är det för fel på mortar? Det är i princip det enda vapnet mot snipers som campar.

Snipers är sällan ett problem. Blir typ aldrig dödad av snipers faktiskt. Däremot mortars på banan SIENE CROSSING. Herrejävlar!!!

Medlem

Please note that the Squad Privacy option still allows 2 man Squads which, during 64 player sessions, can lead to players with no squad position –- the number of people with no Squads will be shown at the bottom of the Squad selection list.

Men vafan tänker dem? lägg till flera squads


signatur

Rwa?

Medlem

Sorry, det här håller inte.... De nerfar skadan mot helikoptrar/flygplan, när de egentligen skulle öka skadan mot dessa... Om jag ligger med en M249 och smattrar iväg ett magasin mot en helikopter så studsar inte direkt kulorna av den.... Bra att de ordnar till Scar-H skadan (den var OP ...) och några andra fixar men de måste se till att balansera bättre...

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av Javas:

Skööööönt, hoppas det äntligen går att spela nu utan att underclocka sitt grafikkort och ändå få krascher efter ett tag!
En sak jag tycker Dice bara måste adda är funktionen att kunna tabba spelet genom skift+f1 som man kunde i betan, det var galet skönt när man ville pilla lite med Battlelog medan den nya rundan laddades

Jag alt-tabbar alltid vid banbyte och kollar stats och så. Bara att hovra BF3-ikonen sen så ser man om banbytet är färdigt i previewn. Eller är det något annat du tänker på?

Wtf, om jag alt tabbar så blir jag disconnectad. Får se om det blivit förbättrat i patchen, när jag orkar tanka den. Har fastnat lite för Cod medan BF3 inte gått att spela


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Please note that the Squad Privacy option still allows 2 man Squads which, during 64 player sessions, can lead to players with no squad position –- the number of people with no Squads will be shown at the bottom of the Squad selection list.

Men vafan tänker dem? lägg till flera squads

Exakt. Det enda felet squad systemet har är att det är för lite squads, det måste finnas mycket fler squads än vad det är möjligt att fylla. Det är helt hopplöst att hamna i samma squad om man joinar med 4 vänner just nu. Det tar flera maps innan vi hamnar i samma. I BC2 fanns det alltid tomma squads man kunde använda sig av även om servern var full tror jag.

Medlem

Har inte haft några problem innan med bf3 tills denna patchen dök up, såfort jag går in på en server så får jag "black screen".

Blir extremt lack när de går ut med att de påstods ha fixat alla kraschar sen det första man får är black screen, bull! AFJDLGSDGSD

Medlem
Skrivet av RullstolsHulkeN:
Skrivet av Woodlander:

Precis testat och IRNV är inte, iaf vad jag lägger märke till, balanserad. Ser lika bra med den nu som tidigare, natt som dag.

Precis som Fz skrev i förra nyheten om patchen så vet Dice om problemet och det ska åtgärdas. Dock inte i den närmaste patchen, dvs den idag.

Så därförär den inte fixad ännu Woodlander.

Ok, hade missat att det inte skulle komma med i denna patchen. Nåja... finns andra mer viktigare saker att fixa än IRNV.

En sak som patchen säger sig ha fixat men fortfarande är lika kass är iaf spawn på Kharg Island TDM. Fortfarande spawnar man framför näsan på en fiende. Spawncamping galore borde den kartan döpas om till.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Rolle:
Skrivet av Lolflakes:

Har dem inte balanserat MORTAR!?!?!?!??!? DUMHUVUDEN!!!!!!!!

Vad är det för fel på mortar? Det är i princip det enda vapnet mot snipers som campar.

Snipers är sällan ett problem. Blir typ aldrig dödad av snipers faktiskt. Däremot mortars på banan SIENE CROSSING. Herrejävlar!!!

Mortars motvapen heter Mortar... inget större problem att "skydda" sig mot. Anfall är bästa försvar som det ju så fint heter.

Skriv svar