Världens bästa spel – om utvecklarna får välja

Kul ändå att Batman är med hyggligt i topp bland alla gamla spelserier


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Saknar Half life och Grim Fandango!!!

Ish
Medlem

Beror väl på ens perspektiv.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Listan var ju heltrasig!
Vart är GTA?
Total War?
Dragon Age?
Men mest av allt, var i helvete är KotOR?


signatur

0lo0l

Medlem

Bioshock men inte Systemshock? Tycker det senare är bra mycket bättre och roligare att spela.

Medlem

Kul att se gamla hederliga EQ på listan.


signatur
Medlem

Listan är verkligen inte rimlig... Hur kan Baulder's Gate ligga etta? Skulle detta vara det bästa spelet genom tiderna?!?! Att ha det i baktanken och tänka på hur bra spel det faktiskt görs nu för tiden, kan man ju inte låta bli att tänka hur många som faktiskt varit ärliga i sina svar?

Sen har man ju sina egna åsikter också... Hur kan Morrowind (Eller Elder Scrolls om det måste vara spelserier) inte vara med t ex


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Håller absolut med om de två första. BG är så jäkla kung.

Medlem

Tja... bortsett från 6 och 10 (av de 10 första) så är det väl en hyffsad lista. Men jag är förvånad över att MGS inte är Top 10 och att KotOR inte fanns med.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Listan är verkligen inte rimlig... Hur kan Baulder's Gate ligga etta? Skulle detta vara det bästa spelet genom tiderna?!?! Att ha det i baktanken och tänka på hur bra spel det faktiskt görs nu för tiden, kan man ju inte låta bli att tänka hur många som faktiskt varit ärliga i sina svar?

Fick iaf mig att skratta Skulle du mot all förmodan varit seriös tycker jag synd om dig

Medlem

Kan tyvärr inte hålla med'

Medlem

Inget Fallout någonstans makes baby jesus sad.

Medlem

Wow......World of warcraft före Mario, not cool. Men Metal gear, zelda, starcraft är där. Nice.


signatur

remember

Medlem

Varför förstår aldrig folk sådana här listor?

Givetvis så kan man inte göra en lista över toppspel som passar precis alla.

Medlem

udda lista imo 14: WoW ? What? 19: Ass Creed? Alltså Ettan enligt listan, det varu fan det mest enformiga spel jag spelat.
gå till en stad
Gå upp i ett torn hoppa ner.
Lönnmörda 3 gubbar som som bråkar med en kvinna,
hämta Fjädrar/flaggor (kmr inte ihåg var ett tag sen ja lira)
gör detta 2-3 ggr per stad. gå till en ny stad, upprepa


signatur

Rwa?

Medlem

Saknar massa spel...speciellt NHL och FIFA-spelen!

Medlem

Kan inte ta listan seriöst utan Quake.

Helt obegriplig lista och inte har dom Neverwinter Nights med :S
Några spel på listan ligger mer på bottom 20 än top 20 på min lista...

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Listan är verkligen inte rimlig... Hur kan Baulder's Gate ligga etta? Skulle detta vara det bästa spelet genom tiderna?!?! Att ha det i baktanken och tänka på hur bra spel det faktiskt görs nu för tiden, kan man ju inte låta bli att tänka hur många som faktiskt varit ärliga i sina svar?

Sen har man ju sina egna åsikter också... Hur kan Morrowind (Eller Elder Scrolls om det måste vara spelserier) inte vara med t ex

Baldur's Gate fick helt enkelt inte plats någon annanstans. Det finns ju inget spel som kan hamna före Baldur's Gate och det finns inget spel som det skulle kunna hamna efter.

Sen fattades det väl en del spel enligt mig, som Half-Life t ex. Jag förstår inte heller hur Modern Warfare kan hamna där uppe... men, men, det är väl en inflytelserik franchise.

Medlem

Oh inget Uncharted ett av världens bästa spel nu blev jag besviken

Medlem

Förstår inte hur folk kan klaga på detta. Det är en lista, folks subjektiva åsikt. Jag håller inte heller med om den, jag har min egen lista på favoritspel, vissa av dem finns också med i denna listen, men vissa inte.
Get a grip

Medlem

När det gäller BG serien, så rätt som det kan bli!


signatur

Gillar munkar!

Hx2
Medlem

Ingen topp-lista är i mitt tycke komplett utan company of heroes

Medlem

Dessutom får ni tänka på att det är spelutvecklare som har gjort listan. De har en helt annan syn på spel, och jag antar att en del av spelen har fått sin plats på grund av sin kulturella INVERKAN, snarare än hur bra spelen i sig är.

Medlem

AC, CoD, DMC. Wtf?

Medlem
Skrivet av Cane:

Riktigt skitlista bortsett från baldurs gate på första plats. Inte konstigt dagens spel ser ut som de gör...

Aaa! Exakt! Jag ryser vid tanken på den listan.

Medlem

Bah! Tycker inte man kan ranka ett spel till världens bästa spel, finns många spel, och många av dem är bäst på olika sätt!

Bort med listan... den är onödig


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Inte lite ute och cyklar om man frågar mig.

Vart är Command and Conquer? Age of Empires? Halo CE? Quake...?

Medlem

Vart är Sword of Aragon? Hallå. Ni missade att lägga till Sword of Aragon.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Inge System Shock, Im disapoint.

Skriv svar