Detta innebär de olika grafikinställningarna i Battlefield 3

Medlem

Förhoppningsvis så kan jag köra på Medium-High. Även om grafiken i BF3 är riktigt snygg, så spelar det inte så stor roll för mig. Så länge jag kan spela och njuta av Battlefield


signatur

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Medlem
Medlem
Skrivet av NexusSolo:

Vänta här nu, kan man ha exempelvis ett GTX 580 och ett GTX 560 i SLI? Eller sätter man då 560:t som PhysX?

Nåväl, kör med ETT GTX 580 Twin Frozr II, stoppar jag in ett till i chassi kommer det fanimej börja koka därinne. Bra prestanda på kortet men det bliri ju SÅ VARMT!

Man sätter 560:t som PhysX

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Låter ju som att mitt ensamma 580 ska kunna maxa spelet då

Vilket DX11-kort som helst maxar spelet, men det är ju inte säkert att man får den fps man vill ha
Om 2st 580 får över 60 fps borde du kunna ha åtminstone 30-35.

Jag kommer att köra low

Medlem

Väntar på ett GTX 580 och förväntar mig 30-40 fps på Ultra.

Medlem

Ultra ger alltså lite bättre grafik men skillnaden mellan High och Max är inte värt det.

Precis som jag sa!

Medlem

Det var inget krävande spel precis... ifall man kör på EN bildskärm förstås.

Har ett GTX 570 @ 1920x1200, och kör på "default" inställningar... vilket är ULTRA.

Laggar inget.

Medlem

Skillnaden mellan mitt Radeon HD 5850 och nya värstingen GTX 590 var betydligt större i Crysis 2 Diectx 11.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av FelixenS:

Låter ju som att mitt ensamma 580 ska kunna maxa spelet då

Vilket DX11-kort som helst maxar spelet, men det är ju inte säkert att man får den fps man vill ha
Om 2st 580 får över 60 fps borde du kunna ha åtminstone 30-35.

Jag kommer att köra low

Men det var någon som pratade om 100+ FPS med 2x 580s och de säger att 2x 560s också räcker vilket borde betyda lite mer än 30-35 med ett 580

Medlem

Många som skriver att de får så himla bra fps här och där på Ultra med alla möjliga olika kort.
Mäter ni i trånga korridorer då eller i en stor öppen miljö?
Eller på en 64 MP server, för det är fan skillnad!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

79-80 FPS i öppen stadsmiljö på Ultra (Nvidia GTX 590). 90 FPS innomhus. Kampanjläget.

Ingen mer än mig som har problem med att man får ha musmarkören på fel ställ när man väljer i Option-menyn.


signatur

Det var detta...

Medlem

två 6850 crossfire ultra tros??

Medlem

"Low: Liknande grafik som konsolerna" Hoppas att de har fel. Om inte kommer jag flippa ur direkt

Medlem
Skrivet av Alusion:

två 6850 crossfire ultra tros??

Fungerar nog skitbra, Hade jag köpt mitt Nvidia GTX 590 endast för BF3 hade jag gråtit hela vägen till kronofogden. Köpte det för Crysis 2, Mafia 2 och få kanonflyt i Just Cause 2. Till GTA 4 PC hjälper visst ingenting.


signatur

Det var detta...

Inaktiv

Hade kört på low i vilket fall som helst för maxad fps och borttweakade onödigheter.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

8800gt... tills jag får tillbaka ett ersättningskort för mitt reklamerade GTX560TI...

Medlem

Ehumm... Upplösning? Varför i hela friden skrivs det aldrig något om upplösning när det postas systemkrav. Är rätt säker på att Ultra i 1280x960 funkar alldeles utmärkt på även långsammare uppsättningar än dubbla kärnkraftsverk! Äpplen och päron något??? >;)


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Många som skriver att de får så himla bra fps här och där på Ultra med alla möjliga olika kort.
Mäter ni i trånga korridorer då eller i en stor öppen miljö?
Eller på en 64 MP server, för det är fan skillnad!

Hear, hear. Precis som upplösningen också har en jävla roll! Mätningarna måste ju göra på samma upplösning och på samma ställe i spelet för att vara av någon som helst relevans!

Som Tommy_h skriver "Det är fan skillnad!"


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av FelixenS:

Låter ju som att mitt ensamma 580 ska kunna maxa spelet då

Vilket DX11-kort som helst maxar spelet, men det är ju inte säkert att man får den fps man vill ha
Om 2st 580 får över 60 fps borde du kunna ha åtminstone 30-35.

Jag kommer att köra low

Men det var någon som pratade om 100+ FPS med 2x 580s och de säger att 2x 560s också räcker vilket borde betyda lite mer än 30-35 med ett 580

Det kan mycket väl vara så. Jag har inte spelet än och mitt kort är inte i närheten av ett 560 eller 580, så jag kan inte bekräfta något.

Skrivet av kallamamran:

Ehumm... Upplösning? Varför i hela friden skrivs det aldrig något om upplösning när det postas systemkrav. Är rätt säker på att Ultra i 1280x960 funkar alldeles utmärkt på även långsammare uppsättningar än dubbla kärnkraftsverk! Äpplen och päron något??? >;)

Skulle tro att de syftar på 1080p
Den upplösningen borde vara standard vid det här laget.

Medlem

"Battlefield 3:s lägsta grafikinställningar till pc motsvarar på ett ungefär vad konsolversionerna presterar" då är det utan tvekan många PC spelare som kommer att få det tufft att köra det på medium eller high eller ens med extrem mods på ultra insane high.
För PS3 versionen är skitbra grafik på.


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv
Skrivet av Ka1t:

2 st 4890 crossfire. vet inte om jag klarart!!

Inte i ULTRA kanske, men i god mån i alla fall High.

Medlem

AMD 6990, hoppas nya drivisar kommer snart optimerade för BF3!

Medlem
Skrivet av bent toe:

"Battlefield 3:s lägsta grafikinställningar till pc motsvarar på ett ungefär vad konsolversionerna presterar" då är det utan tvekan många PC spelare som kommer att få det tufft att köra det på medium eller high eller ens med extrem mods på ultra insane high.
För PS3 versionen är skitbra grafik på.

Nej. Många PC-spelare har bättre grafikkort än 8000-serien.

Medlem

Jag är rätt sämst på hårdvara nowadays, men dubbla HD6950 ska klara det, eller?


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av BudoWhoopass:

Jag är rätt sämst på hårdvara nowadays, men dubbla HD6950 ska klara det, eller?

Dubbla 6950 presterar nästan som dubbla 580.

Medlem
Skrivet av RaymonD:

AMD 6990, hoppas nya drivisar kommer snart optimerade för BF3!

Borde komma vilken dag som helst här!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Kör på Ultra med 60 fps!!

Medlem

Min dator klarade high hur enkelt som helst på alphan och betan:

AMD Phenom X4 II 945 (3ghz quadcore)
8 gb Corsair ram 1333mhz
Windows 7 Home Premium 64-bit
Asus Nvidia Geforce GTX 470 1280mb

Skärm upplösning: 1680x1050.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av BudoWhoopass:

Jag är rätt sämst på hårdvara nowadays, men dubbla HD6950 ska klara det, eller?

Dubbla 6950 presterar nästan som dubbla 580.

Ah, fina grejer. Är absolut inte sån som bryr sig om grafik vanligtvis, men detta spel är så löjligt snyggt ( och då spelade på high i betan, noll lagg på 64 spelare, fast hade bara ett kort då)


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

"High" - räcker gott och väl.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skriv svar