Är dagens gamers bortskämda?

Medlem

Ja, den nya generation gamers (födda på 90 talet) är grymt bortskämda, men även ofantligt krävande och i vissa fall korkade.
Dem kräver så mycket, klagar så mycket, ska ha allt serverat på ett silverfat.

Nu generaliserar jag lite, men över lag tycker jag att det är så.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Bortskämda säger ju pensionärerna att alla yngre är. Om vi mellan 30-40 år som var med "från början" hävdar att alla yngre är bortskämda så blir det samma typ av dömande på samma typ av grund (utvecklingen går framåt). "Ja" skulle ju det korta svaret kunna vara men till vilken nytta? Vi vet ju alla ungefär hur unga människor är. De har större behov av att bräcka varandra, hävda sig och ligga i framkant än vuxna. Att dissa nåt är mer gangsta än att att gilla och förmedlar ett intryck av att man själv känner till något bättre. Då har man bräckt och lagt sig själv i framkant på samma gång. Ett exempel på detta är när de skriver om spel som släpptes för 6 månader sen att det är dött för att det har färre än 10 000 aktiva online o s v. Så man letar skäl att dissa helt enkelt, för det är ju inte så coolt att nöja sig med den näst bästa grafiken. Det är vad det handlar om tror jag.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av stormense:
Skrivet av Mikaelh:

Spel blir sämre. De blir mer simpla och konsolifierade. Mer casual.

Det enda som går i rätt riktning är achievements och online-delen (till exempel att man måste vara uppkopplad för att spela och att allt man gör sparas på servern - inklusive saves och screenshots).

Jag började spela när jag var 45. Tycker inte om gamla spel från början av 2000 och tidigare som är för svåra eller har för enkel grafik. Ungefär som att jämföra en ny SF-film med Mannen från Mars från 1951

https://www.youtube.com/embed/vhqxHnS2pjU

Utvecklingen har gått frammått sedan Hlafl Life 1 som jag tycker och alltid tyckt är ospelbar. Tycker det började hända saker när Half Life 2, Far Cry och Fear kom. Att spelen blivit enklare att klara tycker jag är bra då fler då har möjlighet att uppleva dem. Det värsta jag vet är att vara tvungen att köra om ett avsnitt 4-5 timmar som jag tycker är slöseri med fritid.

Du jag kollade på hela klippet och den filmen verkar ju asbra! Jag satt och log, småskrattade och blev irriterad om vartannat. En film som berör!
Den ska jag försöka skaffa och se. Är den nån som vet hur man gör för att se en sån gammal film?

F ö gällande svårighetsgrad så vill jag säga att jag alltid gillat någorlunda svåra spel men när de är svåra så man bara fastnar och inte vet vad man ska göra och tiden bara går, då känner jag hur livet rinner ifrån mig. Den typ av svårighetsgrad är inte rolig någonstans. Jag uppskattar faktiskt mer och mer spel som är rena pushovers hur lite jag än vill erkänna det för mig själv. Å andra sidan nu när jag snart klarat Killzone 3 på elite för andra gången och lärt mig skjuta utan crosshair så kanske jag glömt tillräckligt hur bestraffande jag upplevde Killzone 2 var på Veteran så att jag kanske drar igång en elite kampanj där också snart


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Min uppfattning är att ungarna nu för tiden är mer gnälliga, antagligen delvis på grund av överdriven curling och på grund av allt sjunkande åldrar.
På "den gamla goda tiden" så betalade vi ju även per minut vi var uppkopplade.
Man hade f*n inte tid o gnälla och skrika bort de värdefulla gamingminuterna!


signatur

shortbow.gif

Medlem
Skrivet av henko:

Min uppfattning är att ungarna nu för tiden är mer gnälliga, antagligen delvis på grund av överdriven curling och på grund av allt sjunkande åldrar.
På "den gamla goda tiden" så betalade vi ju även per minut vi var uppkopplade.
Man hade f*n inte tid o gnälla och skrika bort de värdefulla gamingminuterna!

Skrapiga modemuppkopplingssignaler och torrsurf skulle nog inte vara uppskattat idag


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av Paddington:

Bortskämda säger ju pensionärerna att alla yngre är. Om vi mellan 30-40 år som var med "från början" hävdar att alla yngre är bortskämda så blir det samma typ av dömande på samma typ av grund (utvecklingen går framåt). "Ja" skulle ju det korta svaret kunna vara men till vilken nytta? Vi vet ju alla ungefär hur unga människor är. De har större behov av att bräcka varandra, hävda sig och ligga i framkant än vuxna. Att dissa nåt är mer gangsta än att att gilla och förmedlar ett intryck av att man själv känner till något bättre. Då har man bräckt och lagt sig själv i framkant på samma gång. Ett exempel på detta är när de skriver om spel som släpptes för 6 månader sen att det är dött för att det har färre än 10 000 aktiva online o s v. Så man letar skäl att dissa helt enkelt, för det är ju inte så coolt att nöja sig med den näst bästa grafiken. Det är vad det handlar om tror jag.

Huvudet på spiken, har en 13-åring hemma som är precis sån


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Har själv en på än så länge 2,5 år. Ser fram emot diskussionerna vi kan komma att ha i framtiden gällande spel, hur spel ska vara osv.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Är dagens gamers bortskämda? ja.

Dock måste man se att det är en helt annan typ av spel idag. Själv tycker man att det är lite väl mkt fokus på achievements, unlocks och andra handikapp i dagsläget.

Jag är även jag en gammal bf1942-veteran och det spelet spelade man säkerligen över 1200h, inte för att låsa upp något utan för att man tyckte det var så förbannat roligt. Enda man oftast klagade på vid det tillfället var hur övermäktigt flyget var i just bf1942, men sen fanns det ju otroligt roliga banor som aberdeen, bulge, tobruk och till viss del stalinggrad. Enda banan folk verkar minnas dock är wake och den är långt ifrån den bästa kartan.

Spel som Unreal Tournament, Quake osv verkar inte vara något för dagens gamers då man inte stiger i nivå ju mer man spelar.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Youtube-proffs
Skrivet av Dumlen:

Är dagens gamers bortskämda? ja.

Dock måste man se att det är en helt annan typ av spel idag. Själv tycker man att det är lite väl mkt fokus på achievements, unlocks och andra handikapp i dagsläget.

Jag är även jag en gammal bf1942-veteran och det spelet spelade man säkerligen över 1200h, inte för att låsa upp något utan för att man tyckte det var så förbannat roligt. Enda man oftast klagade på vid det tillfället var hur övermäktigt flyget var i just bf1942, men sen fanns det ju otroligt roliga banor som aberdeen, bulge, tobruk och till viss del stalinggrad. Enda banan folk verkar minnas dock är wake och den är långt ifrån den bästa kartan.

Spel som Unreal Tournament, Quake osv verkar inte vara något för dagens gamers då man inte stiger i nivå ju mer man spelar.

Äsch, var det inte på 1.4 patchen du kunde skjuta ner ett flyg med en vanlig BAR1918? Fanns ju även en bugg som gjorde att du kunde dö i cockpit om du flög, sedan så landade oftast planet av sig självt

Det var tider det. Skulle det hänt idag så skulle folk gå in på en ALL CAPS RAGE. Helt ärligt.

El Alamein var en av de bästa banorna, sedan hade vi även en bana som började på G.. minns inte riktigt vad den hette, men det stod en övergiven B17 och väntades på att bli tagen i hörnet av kartan

*ryser*


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Är dagens gamers bortskämda? ja.

Dock måste man se att det är en helt annan typ av spel idag. Själv tycker man att det är lite väl mkt fokus på achievements, unlocks och andra handikapp i dagsläget.

Jag är även jag en gammal bf1942-veteran och det spelet spelade man säkerligen över 1200h, inte för att låsa upp något utan för att man tyckte det var så förbannat roligt. Enda man oftast klagade på vid det tillfället var hur övermäktigt flyget var i just bf1942, men sen fanns det ju otroligt roliga banor som aberdeen, bulge, tobruk och till viss del stalinggrad. Enda banan folk verkar minnas dock är wake och den är långt ifrån den bästa kartan.

Spel som Unreal Tournament, Quake osv verkar inte vara något för dagens gamers då man inte stiger i nivå ju mer man spelar.

He! Bf1942, UT och Quake är ju nästa nya spel ju


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Skulle inte säga att jag är bortskämd när det gäller spel, mer kräsen kanske fast ändå inte ;P jag kan säga så mycket som att spel som det skrivs mycket om tex som bf3 the elder scrolls osv har man på något vis redan skapat någon slags förväntan om och om det då inte fyller de förväntningarna så blir det lätt kanske att man gnäller även då spelet i säg kanske är väldigt bra, jag själv ser fram emot the elder scrolls V skyrim som fan kan inte vänta längre känns det som, å andra sidan så skulle det mycket till innan jag skulle börja gnälla på att spelet är dåligt (vilket jag är väldigt säker på att det inte är)osv.

123
Skriv svar