Origin krävs för att köra Battlefield 3

Medlem

hade inga problem öht med origin i alphan och det tog under 1 minut att installera, ni som säger "vägra" osv hur fjantiga är ni inte? haha

Inaktiv
Skrivet av draim:

Jag har inget problem med Origins per se, men jag är då inte road. Jag tvekar till att köpa spelet av ett flertal anledningar, varav den främsta är att det raderas efter 2 års inaktivitet. Det är även så att EAs alla system är så otroligt okoordinerade att jag i dagsläget har tre olika EA konton som jag tvingats registrera vid olika tillfällen och behöver använda för olika spel.

Nej det raderas inte. Det är bara konton som _inte_ har spel på Origin som tas bort efter inaktivitet.

Man kan bara ha ett konto på Origin. Det går inte ens att ha ett separat spel-nick ännu.

Inaktiv

dröjer inte många dagar förrän hackers hittar nått säkerhetshål i origin skiten, så dom kan röja runt på din dator.. och det har säkert spyware som skapar statistik om dina datorvanor

Medlem
Skrivet av draim:

Jag har inget problem med Origins per se, men jag är då inte road....

Inte jag heller, om det ska fortsätta så här med att alla företag ska ha sin egen spelportalklient. Får dom fan ta och fixa ett gemensamt "interface" för detta.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

jahapp , mindre benägen def att köpa spelet,

Dom som kommer köpa spelet köper det, alla andra skippar det, så mycket behöver man eg. inte säga.

Dissa varandra är bara omoget bara på grund av det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

oooooooooh, vilka "ny"heter det här var då, enda sen EA lanserade Origin har man ju vetat att spelet kommer kräva det... Jag har bokat spelet, och kommer INTE avboka det, alla som säger "jag ska inte köpa det nu" eller "Jag orkar inte med en till spelklient på datorn" kan ta sig någonstans. Var glada att DICE lägger ut massa tid och pengar på att göra ett spel som slår allt annat...

Medlem

ja nä, det är ju smart av dom att göra så att man inte pallar bry sig. hoppas det kommer någon ickeofficiell patch som fixar den skiten och så man kan lira över vanligt LAN bara iaf.

Medlem

Idag gnäller och gråter alla här.
Om 3 veckor spelar ni betan dygnet runt.
om 11 veckor köper ni spelet DAY 1 och spelar det dygnet runt med lilla origin klienten i bakgrunden och BATTLELOG som er nya hemsida.

Så PLEASE.

Medlem

Till muvotx, trist att du snackar massa bs,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av PsyX:

Idag gnäller och gråter alla här.
Om 3 veckor spelar ni betan dygnet runt.
om 11 veckor köper ni spelet DAY 1 och spelar det dygnet runt med lilla origin klienten i bakgrunden och BATTLELOG som er nya hemsida.

Så PLEASE.

Bs är du bra på ...


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

MFC
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Älskar er idioter som inte tänker köpa spelet på grund av detta, ha det så kul att titta när erat skägg växer medans vi andra har sketakul i BF3! Retards.

Som om BF3 var det enda spelet i galaxen.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Vem bryr sig... Jag struntade inte i att köpa tf2 eller cs bara för att jag va tvungen att installera steam till..
Varför skulle jag inte installera origin som kommer fungera exakt som steam?
Ingen tvingar mej att använda alla origins tjänster.. Allt jag behöver göra är att starta skiten och starta bf3..
Alla som spelade bf3 alphan vet ju hur "jobbigt" det va.

Medlem

Steam defence force has arrived!

Medlem

Personangrepp och kommentarer som inte tillför något till diskussionen kommer att raderas.
Mig veterligen finns det ingen anledning att kalla folk idioter pga att de inte vill skaffa Origin eller tvärtom.


signatur

Have a good time!

Medlem

Haha att ni orkar klaga så jävla mycket över så lite. Snacka om i-landsproblem.


signatur

Dragon Age 2000-talets spel!

URK
Medlem

Fattar inte folk som försvar skiten. ja det är enbart att installera skiten sen tänker inte folk längre. vad händer om några år när man har glömt lössen när skiten slänger ut en på grund av packet loss osv. desså mera saker man trycker in = mera saker som kan strula = mera frustration som är onödigt. det blir som vanligt folk köper det och svär över det efter man har köpt det.

hur många har saker som de har köpt som de inte kan längre spela på grund av ett lössen som är glömt och support som man inte kan få kontakt med?


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

först har man steam som tar sin plats och nu måste man origin som ta plats... vill inte ha origion men mitt behov av BF3 är för stort för att bana det blir väll att skaffa det och gnälla som fan på EA


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Är det en skivspelare som hakat upp sig eller?, ingen säger att ni som vill spela bf inte får köpa köpa det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det här visste vi ju redan. Dock undrar jag om det även krävs Origin om man köper BF3 på skiva?

Medlem

Vem bryr sig om dom kommer att ha "origin eller inte det är ju fortfarande samma spel det är bara idioter som blir upprörda av det är skrattretande att folkinte köper BF 3 pågrund av origin som om spelet skulle bli sämmre... NEJ!!!!! jag kommer iaf att köpa BF 3

Medlem

Jag har absolut ingenting emot Origin och har reda förbokat BF3 då deras förbokningserbjudande innehåller mest grejer.

Medlem

Skönt! Då slipper man ännu mer snorungar! Detta välkomnar jag! Trött på gnällspikar och speciellt snorungar!

Anoter one bites the dust!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Vem bryr sig. Klarar inte din dator de. Köp inte spelet? Sluta lipa killar.

Medlem

Ett spel skall inte kräva en annan mjukvara för att fungera. Det är ju bara jättegay, och ja... steam är också gay.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av muvoTX:

oooooooooh, vilka "ny"heter det här var då, enda sen EA lanserade Origin har man ju vetat att spelet kommer kräva det... Jag har bokat spelet, och kommer INTE avboka det, alla som säger "jag ska inte köpa det nu" eller "Jag orkar inte med en till spelklient på datorn" kan ta sig någonstans. Var glada att DICE lägger ut massa tid och pengar på att göra ett spel som slår allt annat...

Att tro något och veta något är två skilda saker, ja man kan ana att något sådant här skulle ske men veta det? Nej, inte förrän de själva går ut med det.

Varför ska de ta sig någonstans, alla resonerar inte på samma sätt, vad du kanske finner trivialt kanske är väldigt viktigt för någon annan. DRM är av yttersta vikt för mig medan andra inte kunde bry sig mindre. Dice lägger nog inte ut en massa pengar, EA däremot har nog lagt ut en hel del på det här. Jag gillar Dice och detta kunde mycket väl bli det spel som får mig att införskaffa ett spel från EA till fullpris. Dock får sådant här mig att börja tveka, kommer nog köpa det men inte längre helt hundra på att det blir dag ett...

Medlem

Förstår inte heller problemet riktigt. Överväger man att skippa ett spel som man vill ha pga detta är lite löjligt, med dagens datorer e det ju knappast ett problem resursmässigt och är inte särskilt jobbigt att starta precis.. Funka hur bra som helst i alphan. Är i princip samma sak som steam, mindre resurskrävande.

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av SToFo:

Fattar inte vad problemet är. Tanka ner Origin och låt det ligga där. Det är mindre resurskrävande än Steam. Orka gnälla om en sådan liten skitsak. Har köpt flera spel via digital download och tankat ner via Origin... Inga problem alls. Sen behöver det inte vara på i bakgrunden som steam gör för att man ska kunna spela spelen.

Bloat är ju vanligtvis ett ganska allvarligt problem på Windowsdatorer. Oavsett om programmet är igång eller inte så tycks varje ny mjukvarukomponent göra systemet slöare och instabilare...

Då ska man ha en jäääävla massa skit på datorn i sådant fall. T.om en pärlhöna fattar ju att det är dags å rensa. Börja med Steam Som jag sa så är origin extremt lätt i vikt när det gäller systemresurser etc så det gör ingen skillnad.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Inaktiv

Tycker inte riktigt om detta, men är fortfarande sugen på spelet i sig så det får väl vara värt det då.
Att man skall behöva använda femtielva olika spelklienter för att logga in/kunna spela börjar bli störande.

Medlem

Varför dissar man ett av de största spelen genom tiderna bara fört att de inte finns till Steam utan på Origins? Jag tycker det är konstigt speciellt om man väntat på spelet en längre tid. Origins tar bara 50 mb så de bör man ju få plats med. Om de går kan ni ju köpa spelet på skiva och lägga till det på steam, det kanske går om inte skiv versionen också kräver Origins.

Medlem

Lite drygt att det ska "kräva" origin, men inte hela världen. Folk som skriker bojkott är ju bra löjliga, om er dator inte kan avara 50mb i minne så lär det inte bli en fröjd att spela Bf3.

Vill minnas att det klagades nått fruktansvärt på steam när det kom! OMG det krävs steam för MP AAARGH SKRIIIIK! Nu försvarar folk det som om det är det bästa som någonsin uppfunnits.

Skriv svar