Fräscht gameplay från The Old Republic

Medlem

Jävlar vad stelt det är.

Medlem

Klart mobsen e lätta att ta då detta är typ första flashpointen (instancen) som spelarna kommer in i på level 7-9? Videon samt flashpointen är menat som en tutorial så man lär sig spela spelet osv.

Håller dock med många kommentarer att spelet behöver putsas, själv bryr jag mig inte så mkt om story mode skiten så länge det är bra content vid release. Tyvär får jag intrycket av att så inte är fallet av det jag läst och sett.

Förbokat spelet så blir att testa, ser ju ut att vara helt okey ut imo.

Medlem

Det här klippet fullkomligt neutraliserade min lust att ens testa betan. Striderna ser ju tristare/stelare/värre ut än WoW vid launch typ. De försöker bara göra de "häftigare" med all voice acting och lightsabers. Mjeh...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

woah blev bara mer hypad nu.. längtar som satan efter detta!

Ni som klagar som fan på grafiken och animationerna kan nog tacka George Lucas själv för detta, Det är han och lucasarts som bestämmer hur star wars produkter ska vara utformade och han verkar fattat extrem tycke för just barnanpassat material, bara kolla på clone wars och nästan allt animerat som är starwars relaterat sen dess.
Combat är old school MMORPG, ja jag håller med att det är tråkigt inga utvecklare förutom funcom då vågar ta chansen att skapa ett mer utvecklat stridssystem men jag spelar inte ett MMO bara för döda npc's eller pvpa 24/7

Sen verkar det som det är mest den klassiska sterotypen som spelar wow som klagar och säger detta blir fail, ja skönt att vi slipper er i Tor så kanske communityn blir snäppet mognare


signatur

Suup homie

Medlem

Såg rätt intressant ut måste jag säga. Får se framöver om det håller vad det lovar.

Medlem

Först var det ett val mellan GW2 och detta, men ju mer jag ser på TOR asså..

ser ut att stinka

Medlem

Håller totalt med weizenbier, man blir bara mer och mer sugen på det här MMO:t.

Att spelet liknar WoW kan man inte förneka; det är ju trots allt ett "non-direct combat" MMO, dvs. du trycker på knappar och saker händer. Sådana spel tycker jag man borde spela själv för att få en korrekt bild av vad de tycker om spelet. Jag menar, hur roligt är det att titta på när någon speler World of Warcraft? Inte alls, kan jag lugnt hålla med om, men när man själv spelar så blir det vansinnigt mycket roligare.

Till alla som tycker att Dickinson låter fånig när han kommenterar strider så kan det ju bero på att de försöker få alla som inte tidigare har spelat ett MMO att förstå hur saker och ting fungerar. Själv tycker jag att han gör ett bra jobb med det så man begriper vad och varför de gör som de gör.

Medlem

Det ser ju inte direkt så roligt ut.. I dagens läge skulle dom kunna ha ''Mindblowing Grafik''
Kolla på Guildwars2 och jämför det med TOR.. Tor ser ut som ett skitgammalt spel som utvecklas i en källare som en hobby

Medlem
Skrivet av weizenbier:

Ni som klagar som fan på grafiken och animationerna kan nog tacka George Lucas själv för detta, Det är han och lucasarts som bestämmer hur star wars produkter ska vara utformade och han verkar fattat extrem tycke för just barnanpassat material, bara kolla på clone wars och nästan allt animerat som är starwars relaterat sen dess.

Att George Lucas helt tappat greppet om det han skapat och verkar fast besluten att köra Star Wars i botten är ju ingen större hemlighet. Snart så bestämmer han sig väl att rikta allt nytt som har med SW att göra till den målgruppen som tycker att Teletubbies är spännande. Det är inte särskilt långt kvar dit.

Även om det låter hemskt så är nog det enda som kan rädda Star Wars nu att den gamla gubben Lucas går och dör och lämnar ifrån sig besluten till någon med mer vett. Då kanske vi får se ett nytt X-Wing någon jävla gång.

Medlem

Den som köper det här är grovt grundlurad.. på gränsen till bedrägeri att sälja den här skiten

Medlem

Många här är verkligen inte pålästa, Tor har sååå mycket att erbjuda!
Det är rpg och story som är spelets starka innehåll, lägg därtill nästan oändligt med innehåll! Varje klass har sin egna story!
Längtar till att slänga mig in i star wars universumet! Detta kommer bli så bra!
Ni som som gnäller är antingen inga star wars fans eller så är ni wow fanboys..
Vilket som så är det skönt och slippa er

Inaktiv
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av weizenbier:

Ni som klagar som fan på grafiken och animationerna kan nog tacka George Lucas själv för detta, Det är han och lucasarts som bestämmer hur star wars produkter ska vara utformade och han verkar fattat extrem tycke för just barnanpassat material, bara kolla på clone wars och nästan allt animerat som är starwars relaterat sen dess.

Att George Lucas helt tappat greppet om det han skapat och verkar fast besluten att köra Star Wars i botten är ju ingen större hemlighet. Snart så bestämmer han sig väl att rikta allt nytt som har med SW att göra till den målgruppen som tycker att Teletubbies är spännande. Det är inte särskilt långt kvar dit.

Även om det låter hemskt så är nog det enda som kan rädda Star Wars nu att den gamla gubben Lucas går och dör och lämnar ifrån sig besluten till någon med mer vett. Då kanske vi får se ett nytt X-Wing någon jävla gång.

Det är ju dock fördelaktigt att använda sådan här grafik med tanke på att dom tänkt att spelet ska överleva så pass länge. Hade dom använt mer realistisk grafik så hade dom varit tvugen att lägga ner mycket mer tid på att förbättra grafiken över åren istället för att förbättra spelet och lägga till nya värdar osv. Grafikken behövs självklart fortfarande förbättras, men det är tyvärr mycket lättare med sådan här grafik.

Medlem

Haters gonna hate.

Medlem
Skrivet av Fujiwara:

Det är ju dock fördelaktigt att använda sådan här grafik med tanke på att dom tänkt att spelet ska överleva så pass länge. Hade dom använt mer realistisk grafik så hade dom varit tvugen att lägga ner mycket mer tid på att förbättra grafiken över åren istället för att förbättra spelet och lägga till nya värdar osv. Grafikken behövs självklart fortfarande förbättras, men det är tyvärr mycket lättare med sådan här grafik.

jag har inget större problem med att grafik motorn kanske inte är i samma klass som crysis, utan det är mer att bioware tvingats(står fast vid det!) gå efter en barnslig stil aka Clone Wars, ta en titt på modellerna bara, det är väl klart att Bioware skulle kunna göra mer vuxnare modeller i deras nuvarande grafik motor om dem bara fick tillåtelse

Skrivet av Darkseed:

Att George Lucas helt tappat greppet om det han skapat och verkar fast besluten att köra Star Wars i botten är ju ingen större hemlighet. Snart så bestämmer han sig väl att rikta allt nytt som har med SW att göra till den målgruppen som tycker att Teletubbies är spännande. Det är inte särskilt långt kvar dit.

Även om det låter hemskt så är nog det enda som kan rädda Star Wars nu att den gamla gubben Lucas går och dör och lämnar ifrån sig besluten till någon med mer vett. Då kanske vi får se ett nytt X-Wing någon jävla gång.

Faktiskt så håller jag med att det hade vart bättre om Lucas bara slutar att bestämma, han må vara skaparen över denna fantastiska saga men det är fansen som faktiskt håller den i LIV, bara ta en titt på expanded universe delen av star wars så märker man att det är så mycket mer kärlek i det fansen gör än vad skaparen själv gjort sen sista trilogi filmen

(ber om ursäkt om jag klagar så mycket på george men måste ventilera mig när det ändå är relaterat till the old republic på ett sätt)


signatur

Suup homie

Medlem

Tycker det ser fint ut, kommer definitivt spela minst 1 månad

Medlem

Brukar inte gärna kommentera spel negativt på nätet då det drar för mycket argt folk emot mig. Jag liksom många andra älskar Star Wars. Detta spelet har jag sedan avtäckandet följt med stort intresse för att det potentiellt verkar passa mig. Dock måste likt många andra på tråden hålla med : Spelet känns rent tekniskt vara lite föråldrat. Animationerna känns stela, striderna känns väldigt stela för att vara bl.a. ljussabel svingande. Sen rent grafiskt tycker jag det hela känns mycket mediokert. Detta är mina personliga åsikter och förstår om det finns folk med avvikande meningar. Har sett trådar på Internet med folk som fullkomligt blir galna när folk kritiserar spelet i fråga. Förstår inte varför folk blir det över att andra har avvikande meningar om ett spel som inte släppts.

My 2 C

Trevlig helg!


signatur

"You got quite a treasure there in the Horadric Cube" - Deckard Cain in Diablo II

Medlem

@Illidan
Håller helt med, på videos och dylikt så ser det verkligen inte inbjudande ut. Har längtat efter detta sedan det utannonserades.. Men karaktärsdesignen är förskräcklig måste jag säga, och animationerna imponerar verkligen inte heller.

Men jag lever på hoppet. Och att spelet i sig ska vara tillräckligt engagerande för att man ska förbise sånt, för hur mycket tänker man egentligen på grafik/design o dyl. när man kör raids/dungeons i andra mmo.

Hoppet är det sista som överger en eller vad är det dom säger ;)..

Inaktiv
Skrivet av weizenbier:
Skrivet av Fujiwara:

Det är ju dock fördelaktigt att använda sådan här grafik med tanke på att dom tänkt att spelet ska överleva så pass länge. Hade dom använt mer realistisk grafik så hade dom varit tvugen att lägga ner mycket mer tid på att förbättra grafiken över åren istället för att förbättra spelet och lägga till nya värdar osv. Grafikken behövs självklart fortfarande förbättras, men det är tyvärr mycket lättare med sådan här grafik.

jag har inget större problem med att grafik motorn kanske inte är i samma klass som crysis, utan det är mer att bioware tvingats(står fast vid det!) gå efter en barnslig stil aka Clone Wars, ta en titt på modellerna bara, det är väl klart att Bioware skulle kunna göra mer vuxnare modeller i deras nuvarande grafik motor om dem bara fick tillåtelse

Skrivet av Fujiwara:

Att George Lucas helt tappat greppet om det han skapat och verkar fast besluten att köra Star Wars i botten är ju ingen större hemlighet. Snart så bestämmer han sig väl att rikta allt nytt som har med SW att göra till den målgruppen som tycker att Teletubbies är spännande. Det är inte särskilt långt kvar dit.

Även om det låter hemskt så är nog det enda som kan rädda Star Wars nu att den gamla gubben Lucas går och dör och lämnar ifrån sig besluten till någon med mer vett. Då kanske vi får se ett nytt X-Wing någon jävla gång.

Faktiskt så håller jag med att det hade vart bättre om Lucas bara slutar att bestämma, han må vara skaparen över denna fantastiska saga men det är fansen som faktiskt håller den i LIV, bara ta en titt på expanded universe delen av star wars så märker man att det är så mycket mer kärlek i det fansen gör än vad skaparen själv gjort sen sista trilogi filmen

(ber om ursäkt om jag klagar så mycket på george men måste ventilera mig när det ändå är relaterat till the old republic på ett sätt)

Eyy. Lite tungt att du fel quoterar mig på den andra delen, då jag inte skrev det i huvudtaget.

Citat:

Att George Lucas helt tappat greppet...

Det är dock den barnsliga grafiken som jag tänkte på framför allt. Det är antagligen av samma anledning som den Blizzard valde att använda i World of Warcraft. Jag är verkligen ingen förespråkare för detta, men det är väldigt passande i utveckligen av ett MMO, framförallt när spelet är klart och ska vidareutvecklas.

Medlem

Jag tycker det ser trevligt ut. Spel som ska se verkliga ut brukar inte hålla lika länge.

Ser verkligen fram emot detta.

Medlem

Ju mer jag ser, desto mindre taggad blir jag. Innan dom hade släppt gameplay rullarna så var jag sjukt taggad på det här, liksom Star Wars i MMO, med grymt dialogsystem.
Men det är så... meh. Det ser fan stelare ut än WoW och det säger en del. Gameplayet ser rent sagt tråkigt ut!

Medlem
Skrivet av Fujiwara:

Eyy. Lite tungt att du fel quoterar mig på den andra delen, då jag inte skrev det i huvudtaget.
.

Ja förlåt jag kopierade in ditt citat i andra delen för att svara på darkseeds inlägg men glömde såklart byta namn i (quote="användare"), fixar det nu


signatur

Suup homie

Medlem

Fan va dåligt det ser ut. Ser riktigt jävla tråkigt ut. Detta spelet är bara cirka 8 år försent?

Medlem
Skrivet av Mandalore:

Många här är verkligen inte pålästa, Tor har sååå mycket att erbjuda!
Det är rpg och story som är spelets starka innehåll, lägg därtill nästan oändligt med innehåll! Varje klass har sin egna story!
Längtar till att slänga mig in i star wars universumet! Detta kommer bli så bra!
Ni som som gnäller är antingen inga star wars fans eller så är ni wow fanboys..
Vilket som så är det skönt och slippa er

Spela roll vilken information man får veta när man spelar om spelet i sig är skit tråkigt
Kanske kul i början men sen efter nå månader är det precis som vilket grind spel som vanligt..
har dom inte tänk ut ett sjukt bra endgame lir så kommer dom nå botten ganska snabbt

Inaktiv

#1: Det floppar från början... Servrarna stängs kort därefter.

#2: Det säljer bra tidigt, men folk lämnar allt eftersom det inte erbjuder något mer.

Jag tror faktiskt på scenario två. Allt med "Star Wars" i sig säljer bra, annars skulle in LucasArts finnas kvar Clone Wars spelen blev sparkade av alla, men de sålde som smör. Dumma ungar!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Ett SW-MMO som ser ut som baksidan på ett Cornflakespaket? Jag tror jag rakar mina renar istället. Producenterna ser hela tiden till att öka avståndet mellan det faktiska SW, och det som människor vill se genom anpassa grafik till andra stora spel på marknaden. Vad hände med risktagandet, är alla dessa spel inriktade till 10-åringar utan någon som helst erfarenhet av tidigare MMOs?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av anonym:

Karaktärerna ser ut som något ur Toy Story från -94. Animationerna är galet dåliga. Jag undrar om det är dags för Bioware att anställa nytt folk?

Kunde inte ha sagt det bättre själv... det ser ju inte alls bra ut

Medlem

naa skitspel ser de ut som.

Jag väntar hellre på Tera och GW2

Medlem

Tyvärr ser det tråkigare och tråkigare ut ju mer videos man ser. Men vill ändå testa med någon form av 10 dagars trial eller liknande. Men förväntningarna är låga.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Haters gonna hate, fanboys gonna love

Tycker personligen synd om star Wars som IP, då det är länge sedan dess storhetstid inom såväl spel som film. Att detta skräp (imo) ska förknippas med det gudomliga SWKOTOR är ju löjligt, kotor var grymt, hade återspelningsvärde och djup, detta känns som en WoW-klon med ett extra (meningslöst) konversationsalternativ som inte ens påverkar världen.
MMO är nog den enda genre som är mer generisk och o-originell än FPS

Medlem
Skrivet av anonym:

Karaktärerna ser ut som något ur Toy Story från -94. Animationerna är galet dåliga. Jag undrar om det är dags för Bioware att anställa nytt folk?

EYEYEYEY! Dont talk crap about a good movie!


signatur

Everybody needs help.

123
Skriv svar