Se nya bilder från Battlefield 3

Robot
Se nya bilder från Battlefield 3

Kolla in de tio senaste skärmdumparna. Dessutom: se när den amerikanska tevepubliken får se PS3-versionen i aktion.

#nyhetstips, #battlefield-3


Inaktiv
Se nya bilder från Battlefield 3

Och där ser vi att kniven är ett vapen Bf2 style allså inget jävla trycka E för att instant döda ? eller?

Medlem

Tunnelbanan "är" i Paris eller hur? Intressant att man då har lagt in Stockholms design på spärrarna, men klart det är lättare för Dice att gå på studiebesök till Slussen än Paris

Spelet är verkligen sjukt snyggt

Medlem

Nu vill jag veta systemkraven för detta spel. Jag hoppas Dice lärt sig en läxa och optimerar BF3 exceptionellt till PC och inte göra en konsolport som dom gjorde med Bad Company 2 till PC.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Fan det är snyggt för att vara PS3, lite larvigt att man kan skjuta bort en stor bit betong med en svärm av 5.56 ammo :S.

Medlem

Ta mig fan..
Verkar helt klart så..

Inga fler 10 meters hopp med knif i panna..
Sweet

Medlem
Skrivet av WeedEnergy:

Och där ser vi att kniven är ett vapen Bf2 style allså inget jävla trycka E för att instant döda ? eller?

Amen! Inga mer teleport-hugg med kniven.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Hoppas de hinner fixa alla buggar denna gång.. bad company 2 till PC är fortfarande tragiskt buggigt efter x antal patchar

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Fan det är snyggt för att vara PS3, lite larvigt att man kan skjuta bort en stor bit betong med en svärm av 5.56 ammo :S.

Det är inte betong, det är sand och saliv..
F.ö kan man mala rätt bra även med 5.56..

Medlem
Skrivet av Remus:

Nu vill jag veta systemkraven för detta spel. Jag hoppas Dice lärt sig en läxa och optimerar BF3 exceptionellt till PC och inte göra en konsolport som dom gjorde med Bad Company 2 till PC.

Systemkraven lär inte dyka upp förrän närmare slutet av utvecklingen då mycket kan ändras på vägen. Räkna med att systemkraven dyker upp lagom innan betan i september.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Remus:

Nu vill jag veta systemkraven för detta spel. Jag hoppas Dice lärt sig en läxa och optimerar BF3 exceptionellt till PC och inte göra en konsolport som dom gjorde med Bad Company 2 till PC.

Systemkraven lär inte dyka upp förrän närmare slutet av utvecklingen då mycket kan ändras på vägen. Räkna med att systemkraven dyker upp lagom innan betan i september.

Mjo. Men hur var det nu med folk som förbokade MoH och vi andra som inte köpt det? Kommer vi ocks få spela betan? Annars skulle det väl inte kallas "open beta"?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kan behöva en ny bakgrundsbild, dessa dög dock inte, så om någon vet vart det finns någa bra så hojta gärna till!

OnT: Kul med bred marknadsföring, bra för Dice, bra för sverige... Win Win


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ingen....jävla.....cod....kniv....

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

/yes i came

Medlem
Skrivet av V1per:

Kan behöva en ny bakgrundsbild, dessa dög dock inte, så om någon vet vart det finns någa bra så hojta gärna till!

OnT: Kul med bred marknadsföring, bra för Dice, bra för sverige... Win Win

http://inside-network.net/wp-content/uploads/2011/03/Gameinfo...

Medlem
Medlem

Angående kniven så kommer det också att finnas quick knife, som i BC2. Skillnaden är att quick knife är snabbare, tror jag, men man får ingen dog tag. Inte säker på skillnaden, men säker på att det finns två typer.

Medlem
Skrivet av TobbeW:

Angående kniven så kommer det också att finnas quick knife, som i BC2. Skillnaden är att quick knife är snabbare, tror jag, men man får ingen dog tag. Inte säker på skillnaden, men säker på att det finns två typer.

Quick knife fungerar genom att du trycker på en knapp för att få fram kniven sen måste du hugga motståndaren.

Dom sa nå sånt på E3, under nån live stream.

Medlem

Detta står på battlefield wiki

In Battlefield 3, the Knife is a melee weapon. Unlike in previous titles, there are three different ways to use the Combat Knife.

First, there is a one key-press "Quick-Knife" attack, which is similar in premise to the knife attack in BF:BC2, but takes two hits to kill.

Secondly, the knife is able to equipped as a weapon, similar to Battlefield 2 and Battlefield 2142, and can perform a stab attack to kill in one hit. This will award the player the normal version of their victim's dogtags.

Thirldly, it is used in a melee sequence with consists of grabbing their opponent, stabbing them and throwing them to the floor, taking 2-3 seconds. This type of attack is a one hit kill, as well as rewarding the player with a special version of their victim's dogtags.

Medlem

Lågupplösta texturer eller är det bara jag? Annars imponerande vajjert! Annars imponerande vajjert

Inaktiv
Skrivet av Manley:
Skrivet av V1per:

Kan behöva en ny bakgrundsbild, dessa dög dock inte, så om någon vet vart det finns någa bra så hojta gärna till!

OnT: Kul med bred marknadsföring, bra för Dice, bra för sverige... Win Win

http://inside-network.net/wp-content/uploads/2011/03/Gameinfo...

Finns den bilden utan Battlefield 3 texten? Vore awesome!

Medlem
Skrivet av WeedEnergy:

Och där ser vi att kniven är ett vapen Bf2 style allså inget jävla trycka E för att instant döda ? eller?

DICE har sagt tidigare, under E3, att kniven finns i två olika "modes". Ena är quick-knife, och andra equipable. Vet dock inte om quick-knife kommer vara auto-aim skit som BC2 levererade. Tror inte det i alla fall. Sen har dom har även sagt att ett snitt med kniven framför en fiende skadar 50%, men där bak i ryggen skadar 100%.

Medlem

Årets FPS 2011!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Manley:
Skrivet av V1per:

Kan behöva en ny bakgrundsbild, dessa dög dock inte, så om någon vet vart det finns någa bra så hojta gärna till!

OnT: Kul med bred marknadsföring, bra för Dice, bra för sverige... Win Win

http://inside-network.net/wp-content/uploads/2011/03/Gameinfo...

Finns den bilden utan Battlefield 3 texten? Vore awesome!

Ah, här

http://bf3blog.com/2011/02/high-res-battlefield-3-wallpapers/

Medlem

Izig dom använder samma spärrar i Lyon så jag antar att paris har samma lika. Och att dom i stockholm är tagna från där efter som våra är typ vad 2 år gammla ?

Medlem

Vilken hype. :/


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag vill se lite nytt för en gångs skull, så visa mig lite dog fights!! Det som man fick se på E3 med stridsvagnarna va nog det bästa jag sett av BF3 hittills, annars har det varit väldigt repeterande material som man fått sett.

Det råder ju hur som helst inga tvivel om att det här kommer bli det snyggaste spelet någonsin och förmodligen årets bästa spel.

DICE är Sveriges stolthet! :heart:

Medlem
Skrivet av RaymonD:

Hoppas de hinner fixa alla buggar denna gång.. bad company 2 till PC är fortfarande tragiskt buggigt efter x antal patchar

Alltså när ska folk lära sig att Bad company 2 var för konsoler som så mycket folk ville ha till pc och då vart det så sedan. Alltså en portning.

Medans BF3 är gjort för PC och portas sedan efter portas till konsollerna.

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Remus:

Nu vill jag veta systemkraven för detta spel. Jag hoppas Dice lärt sig en läxa och optimerar BF3 exceptionellt till PC och inte göra en konsolport som dom gjorde med Bad Company 2 till PC.

Systemkraven lär inte dyka upp förrän närmare slutet av utvecklingen då mycket kan ändras på vägen. Räkna med att systemkraven dyker upp lagom innan betan i september.

Mjo. Men hur var det nu med folk som förbokade MoH och vi andra som inte köpt det? Kommer vi ocks få spela betan? Annars skulle det väl inte kallas "open beta"?

Enligt vad jag har fått höra i nysläppta intervjuer (minns inte exakt vilken) så kommer betan vara öppen för alla. MoH köparna får väl betan några dagar innan eller något liknande.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Izig:

Tunnelbanan "är" i Paris eller hur? Intressant att man då har lagt in Stockholms design på spärrarna, men klart det är lättare för Dice att gå på studiebesök till Slussen än Paris

Spelet är verkligen sjukt snyggt

Tycker det är ganska kul när där är svenska detaljer med i spelet Som i Bad company 1 där det fanns svenska vägskyltar.

Inaktiv
Skrivet av Blazing_Angel:
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Manley:
Skrivet av V1per:

Kan behöva en ny bakgrundsbild, dessa dög dock inte, så om någon vet vart det finns någa bra så hojta gärna till!

OnT: Kul med bred marknadsföring, bra för Dice, bra för sverige... Win Win

http://inside-network.net/wp-content/uploads/2011/03/Gameinfo...

Finns den bilden utan Battlefield 3 texten? Vore awesome!

Ah, här

http://bf3blog.com/2011/02/high-res-battlefield-3-wallpapers/

Tack så mycket, du gjorde min dag.

123
Skriv svar