Exklusiva vapen i förbokat Battlefield 3

Medlem

Förbokat, so i don't give a F.

Medlem

På Gamestop sveriges hemsida står det inget om PC-versionen. "2011-10-27 | Battlefield 3 - Playstation 3 EXCLUSIVE BONUS TILL PS3, Xbox 360"


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

När det gäller förbokningserbjudanden är det butikerna som är drivande på att de ska finnas, inte spelbolagen. Det är stora pengar det handlar om för butikerna och de vill att så många som möjligt har bokat för att kunna planera sina volymer därefter. Annars blir det lätt att de har för få ex av ett spel i lager (förlorad inkomst) eller att det har för många (för stort lager - butiken förlorar pengar). Gamestop (framförallt i USA) är en av de som hårdast kräver "pre-order exlusive" så att de får lite extra är inte så konstigt.

Spelbolagen själva är rätt så likgiltiga att ge bonusar, de tjänar inget på dem dock gör man gärna som nu och slänger på nått DLC för de som köper spelet nytt istället för begagnat - bolagen förlorar mycket pengar på att folk köper spelen begagnade och vill ha en liten bit av den kakan-

Medlem

Asså det står i topp att det är ett exklusivt bonus packet om man beställer på gamestop. Jag har förhandsbokat spelet, betyder det att jag bara får back to karkand lr får jag detta oxå?

Medlem

Jag är så löjlig så jag tycker att i multiplayer ska alla ha samma förutsättningar. Tänk om CE-versionen av Thor-enheten i Starcraft 2 hade haft andra stats ^^ Har väl aldrig varit någon direkt E-sport runt Battlefield men det här lär väl inte hjälpa.

Medlem

Synd om man ska vinna en match pga en orättvis fördel, skillnad om man faktiskt kan låsa upp grejerna senare även fast man inte förbokat. Nu kommer jag förboka oavsett bonusprylar. Ändra så att allt kan låsas upp men att förbokarna får grejerna tidigare så är jag nöjd.

Medlem
Skrivet av NexusSolo:

Det är väl inget att gnälla över. Vi måste tro på DICE den här gången. Jag tycker det är hyggligt att man ger de som förbokar en liten gåva som tack. Det som är VÄLDIGT märklgit dock är att det enbart gäller om man förbokat via Gamestop - DET är det sjuka, inte att DICE faktiskt GER OSS mer godis. Håll koll på vad ni klagar om.

Ni som gnäller: förhandsboka och håll käften. Då får ni ju paketet. Hur svårt ska det va?

Peace out.

Jättesnällt....?

Tycker lägre pris för förbokade är mycket bättre variant.

Då blir helt rättvist dessutom, och kanske några fler rentav har råd att köpa det.

Medlem

DICE visar sitt rätta ansikte.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Förstår inte riktigt, måste man förboka det ifrån Gamestop för att få med "Physical Warfare Pack" eller får man med det om man förbokar det från Origin (EA Store) också?

Medlem

Sluta gnäll och förboka istället. du behöver ju ändå inte köpa det bara för att du förbokar.
Om du bryr dig så pass mycket om spelet att du orkar gnälla lär du ju ändå vilja ha det så fort det släpps. Idioter som gillar att gnälla....Problem?

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av NexusSolo:

Det är väl inget att gnälla över. Vi måste tro på DICE den här gången. Jag tycker det är hyggligt att man ger de som förbokar en liten gåva som tack. Det som är VÄLDIGT märklgit dock är att det enbart gäller om man förbokat via Gamestop - DET är det sjuka, inte att DICE faktiskt GER OSS mer godis. Håll koll på vad ni klagar om.

Ni som gnäller: förhandsboka och håll käften. Då får ni ju paketet. Hur svårt ska det va?

Peace out.

Jättesnällt....?

Tycker lägre pris för förbokade är mycket bättre variant.

Då blir helt rättvist dessutom, och kanske några fler rentav har råd att köpa det.

Ok, jag håller med, ett billigare pris när man förhandsbokar hade varit det bästa, men jag tycker ändå att det här är ok. Jag har förhandsbokat men inte på Gamestop och jag struntar faktiskt i en flash suppressor. Snipern syns lite sämre. Big deal. Hade det inneburit bättre hälsa eller uppenbara STORA fördelar hade det varit annorlunda. Jag tror att DICE är rätt säkra på vad de gör när det gäller olika avvägningar i kit osv. Blir nåt galet så kommer de att justera det längre fram med en fin patch - som vi alla gillar


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem
Skrivet av kaninmannen:

När det gäller förbokningserbjudanden är det butikerna som är drivande på att de ska finnas, inte spelbolagen. Det är stora pengar det handlar om för butikerna och de vill att så många som möjligt har bokat för att kunna planera sina volymer därefter. Annars blir det lätt att de har för få ex av ett spel i lager (förlorad inkomst) eller att det har för många (för stort lager - butiken förlorar pengar). Gamestop (framförallt i USA) är en av de som hårdast kräver "pre-order exlusive" så att de får lite extra är inte så konstigt.

Spelbolagen själva är rätt så likgiltiga att ge bonusar, de tjänar inget på dem dock gör man gärna som nu och slänger på nått DLC för de som köper spelet nytt istället för begagnat - bolagen förlorar mycket pengar på att folk köper spelen begagnade och vill ha en liten bit av den kakan-

Jag undrar om det verkligen stämmer att det bara är butiker som driver på. Förbokningar i sig gör väl att man vågar köpa in en viss volym till butik och får bättre priser från distributör, så långt är jag med. Men det gäller ju distributör och produktionsledet också så alla parter driver nog på förbokningar. Man ser ju att marknadsföringen startar typ ett halvår innan release med möjlighet att boka, och detta innan det ens finns releasedatum i en del fall.

DLC med koder och skit fungerar ju inte alltid. Köpte ett Codemasters-spel och koderna fungerade inte. Efter att ha jagat deras support i en månad fick jag beskedet - DLC might not be available on all PSN stores. Ingen hjälp hur man skulle gå tillväga eller så. Vad är det för skit att man inte får det man betalat för? Jag returnerade och fick pengar tillbaks.

Frågade därför noga om Dirt III, och där var det också vissa liveries via DLC så det blir inget köp för mig om jag inte vet att detta verkligen finns och inte behöva krångla och regga konton all over.

Det sköts ju lite halvbra detta med DLC om man säger.

Att köpa nytt är heller ingen garanti för att man får full funktion. Köpte ett EA-spel och där hade man tagit ned servrarna, och tillråga på allt så hade man internetförbindelse så frös hela PS3-konsollen pga av detta.

Så att man erbjuder onlinespel är inte samma sak som att det finns annat än när spelet är nytt. Blir det inte den framgång man förväntat i försäljning så droppar man grejerna bara. Inte så lyckat.

Retur och pengar tillbaks.

Riktigt ruttet tycker jag, man skulle ju ändå få tillgång till grejerna om man lyckades knäppa nissen och plocka hans grejer eller nått... Vad blir det i framtiden, man kan köpa en nuke om man har kosingen?

Medlem

Trevligt förboknings erbjudande ^^ Så länge de är lika erbjudande obroende på vart man gör de ifrån så är de lugnt.. Klart de som stödjer spelet innan de fått de ska kunna få nån bonus. De ger ju i princip dem pengar för nåt de inte ens har nåt bevis på att de kommer bli bra. Inget av vapnena kommer inte var ett av de "bästa" vapnena eller de "sämsta". Mer nånstans i mitten.. Men aldrig tyckt att de finns nåt "bättre" eller "sämre", är du bra i att hantera de till dess fulla potential så kan du lätt äga med vad som helst.

Därför alla hatar "Knifers" i alla fps som tillåter de.

Medlem

Alla som håller med om att detta är dåligt kan gå till den här sidan (http://www.reddit.com/r/gaming/comments/hy24b/battlefield_3_p...) och hjälpa till att bojkotta spelet. Dom försökte göra det här med BFBC1 men hot om bojkott fick dom att ändra på sig. Förhoppningsvis funkar det nu med.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Varför är detta så dåligt? Det har väl alltid funnits förhandsboks-förmåner. Om man nu tror att man behöver eller verkligen vill ha dessa diverse tillbehör så är det väl bar att förhandsbokat?

Medlem

Jag vill inte ens ha sånt här förstör bara upplevelsen att låsa upp saker själv. Brukar förboka spel men har slutat att skriva in koderna för att jag tycker att det förstör. Som tex i Dead Space 2 där man fick en kraftigare rustning i början. Tyckte att det tog ner spel glädjen en del........

Medlem

Men för i helvete. Jag är så trött på DAY 1 DLC.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Flaxe:

Förstår inte riktigt, måste man förboka det ifrån Gamestop för att få med "Physical Warfare Pack" eller får man med det om man förbokar det från Origin (EA Store) också?

Ja, det här erbjudandet är exklusivt för just den butikskedjan.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Flaxe:

Förstår inte riktigt, måste man förboka det ifrån Gamestop för att få med "Physical Warfare Pack" eller får man med det om man förbokar det från Origin (EA Store) också?

Ja, det här erbjudandet är exklusivt för just den butikskedjan.

Men vad I helvete? Och så går det inte att förhandsbokat PC där heller.

Medlem

Förstår inte vad alla lipar om. Det är lika för all. Vill man ha dom så bokar man. Ser noll problem med att företag vill puffa produkter genom att locka med lite extra lull-lull.

Är man för snål för att inte skaffa det kan man lika gärna hålla käft.

Medlem

Lite tråkigt. Men om vi alla klagar så kanske som ändrar sig! Go go!

rav
Medlem

Låter väldigt konstigt att ge ut saker som ändrar gameplay, ger fördelar. Ska ju vara ett försprång, eller rent kosmetiska saker man kan få.
Dåligt drag Dice!

Medlem

Första jag tänkte på när jag såg att vissa anklagar EA: http://www.youtube.com/watch?v=h8vzMQojehs

Medlem

Var galet sugen på BF3 efter tank-filmen från E3. Nu känns det bara som DiCE/EA gör en Activision och spammar ut DLC och även skapar ett obalanserat spel för alla på kuppen.

Medlem

QQQQ
Spelar roll, är bara lite gear, tycker man att det är hemskt attraktiva grejer så får man väl förhandsboka spelet.
Tror inte det där kommer spela någon större roll i det stora hela, bara massa onödig uppståndelse just nu.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Förstår inte vad alla lipar om. Det är lika för all. Vill man ha dom så bokar man. Ser noll problem med att företag vill puffa produkter genom att locka med lite extra lull-lull.

Är man för snål för att inte skaffa det kan man lika gärna hålla käft.

Då kan jag förklara lite.

Det handlar inte om inköptstillfället, det handlar om spel online efter inköp.

Skall vissa ha fördelar online när de spelar för att de förbokat?

Klart Nej är mitt svar i alla fall, och några till som du sett.

Mej jag tror du bara trollar...du menar inte det du säger.

Rabatt vid förbokning tycker jag är helt legitimt dock. Blir helt rättvist också.

Det har ju varit kampanjer med 100 kr rabatt på förbokat ditt och datt. Det är OK.

Medlem

Jag har bokat spelet, men först efter betan vet jag om jag gjort rätt val.
Nästan så att jag känner för att avboka bara för att de håller på med skit som detta.

Medlem

Everything for everyone!

Medlem

Fan så sjukligt äckligt dåligt varför i helvete kan dem inte bara släppa ett Fullt spel. Blir cp på sånt här gnabb.

Skriv svar