Modern Warfare 3 - Se första trailern

Prefixet "COD" + WW3 (som ni såg ändrades sen till MW3) - garanterar underhållning om ack för ett par korta timmar. Varför denna ständiga jämförelse det som kommit tidigare, det är vad det är, och det blir vad det blir.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag både tror och hoppas att MW3 fortsätter på stil och känsla som både 1:an och 2:an har byggt. Det vore väldigt dumt och kontraproduktivt att börja ändra på grundförutsättningarna och göra ett "nytt" spel.
Spekulation:

SP-delen kommer vara "Michael Bay-upplevelse" med hisnande men stundtals uttjatade strider där man ibland får köra något fordon eller flygplan. En stabil spelupplevelse med ungefär lika lång livslängd som MW2 hade.

Multiplayerdelen kommer fortsätta samma vinnande koncept. Blandning mellan små och medelstora kartor med varierande komplexitet. De kommer sikta på sin vanliga design med "sten-sax-påse" där perks och attachments kompletterar och tar ut varandra, men jag tror de kommer sänka mängden eldkraft jämfört med MW2. Shotguns kommer bli secondary, inga fler dual G18 som secondary och killstreks kommer nog sänkas lite i betydelsen. Men precis som både BO och MW2 så kommer de att ha ett "Barebone" där alla gnällspikar kan köra utan killstreak rewards. På PC kommer de med stor sannolikhet att ha dedikerade servrar, eftersom de i efterhand har medgivit att IWnet var ett sent tillägg för att de inte hann med att göra exakt det de ville. Det kommer INTE bli förstörbar omgivning (det är inte CoD), de kommer ha samma starkt modifierade grafikmotor (ett ord som är så överanvänt av människor som inte ens förstår vad de pratar om) och PC-plattformen kommer att ha stöd för hotfixar.

Slut på spekuationer.

Jag kommer nog att köpa både BF3 och MW3, men jag tvivlar på att BF3 ens kommer i närheten av lika många speltimmar som MW3. Jag föredrar snabb och intensiv action.

Kan inte hålla med mer.

Medlem
Skrivet av Rullstol:

Bara jag som tyckte att polisbilen vid 00:06 är sjukt lik en volvo?

Jo det är riktigt likt måste jag säga, till och med fälgarna.

Medlem

Nä det är dags att de lägger ner denna mjölkko.

Medlem
Skrivet av Rullstol:

Bara jag som tyckte att polisbilen vid 00:06 är sjukt lik en volvo?

Det är en Volvo. Brittiska polisen använder mycket Volvo, speciellt trafikpolisen.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag både tror och hoppas att MW3 fortsätter på stil och känsla som både 1:an och 2:an har byggt. Det vore väldigt dumt och kontraproduktivt att börja ändra på grundförutsättningarna och göra ett "nytt" spel.
Spekulation:

SP-delen kommer vara "Michael Bay-upplevelse" med hisnande men stundtals uttjatade strider där man ibland får köra något fordon eller flygplan. En stabil spelupplevelse med ungefär lika lång livslängd som MW2 hade.

Multiplayerdelen kommer fortsätta samma vinnande koncept. Blandning mellan små och medelstora kartor med varierande komplexitet. De kommer sikta på sin vanliga design med "sten-sax-påse" där perks och attachments kompletterar och tar ut varandra, men jag tror de kommer sänka mängden eldkraft jämfört med MW2. Shotguns kommer bli secondary, inga fler dual G18 som secondary och killstreks kommer nog sänkas lite i betydelsen. Men precis som både BO och MW2 så kommer de att ha ett "Barebone" där alla gnällspikar kan köra utan killstreak rewards. På PC kommer de med stor sannolikhet att ha dedikerade servrar, eftersom de i efterhand har medgivit att IWnet var ett sent tillägg för att de inte hann med att göra exakt det de ville. Det kommer INTE bli förstörbar omgivning (det är inte CoD), de kommer ha samma starkt modifierade grafikmotor (ett ord som är så överanvänt av människor som inte ens förstår vad de pratar om) och PC-plattformen kommer att ha stöd för hotfixar.

Slut på spekuationer.

Jag kommer nog att köpa både BF3 och MW3, men jag tvivlar på att BF3 ens kommer i närheten av lika många speltimmar som MW3. Jag föredrar snabb och intensiv action.

Glöm inte att det kommer vara obalanserat så in i helvete också.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Asså, vet inte om jag ska skämmas eller inte men detta spel verkar riktigt häftigt. Jag är en sucker för disco-action ala Michael Bay. De flesta som skriver här verkar hata COD.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Underbart! Skulle inte låta bli att köpa

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Nä det är dags att de lägger ner denna mjölkko.

Varför? Mycket sällan ett spel skapas utan en tanke på en ekonomisk vinst.
Dessa spel säljer, eftersom dom är underhållande. Antar att du är BF-freak?
Det är ju inte direkt så att Battlefield snålar med släpp heller. Skulle kunna kalla BF för mjölkko också, för det är precis vad det är. Precis som CoD. Precis som ALLA spel med uppföljare.

Men vet du vad det bästa är? Du behöver inte köpa det.

Medlem

Jag kommer nog bara skaffa MW3 enbart för att få lite closure på Storyn. Gillar inte när spel har sådana slut som MW2 har, visst de är ju bra, men inte om man får vänta för länge till nästa del. :>

CoD multiplayer är inget jag brytt mig om alls. CoD 2 är det ända i serien som jag lirar MP på.


signatur

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Medlem

stora skillnaden är BF3 ny motor MW3 inte så jag kan ta små buggar från BF inte från MW3. Och så dedicated servers så klart. I nov är BF3 givet köp.

Medlem

om jag ska vara ärlig tyckte jag faktiskt att mw2 stpryn inte var mycket o hänga i julgranen så detta blir absolut inget köp för mig.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jilted:
Skrivet av Rullstol:

Bara jag som tyckte att polisbilen vid 00:06 är sjukt lik en volvo?

Det är en Volvo. Brittiska polisen använder mycket Volvo, speciellt trafikpolisen.

Tyckte också att silhuetten var bekant!


signatur
Medlem

Samma grådassiga superkantiga grafik och samma uttjatade gameplay-stil Nej tack
Den så kallade "Michael Bay-upplevelsen" kommer likna Battle: Los Angeles mer än Transformers tyvärr inte ens det..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

BF3 blir det visst, BO har jag 60 timmar played... BC2 600, säger sig själv. Visst CoD var kul för några år sen när det var nytt, snabb action med upplåsningar. Men teamplay spel ala BF håller så mycket längre.

Medlem

Skulle kunna köpa spelet endast för kampanjen. När det kommer till multiplayer så väljer jag BF3.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Blir ett köp bara för att få singleplayer delen. Men när vi pratar multiplayer så är bf3 spelet för mig!

Medlem

Det ser alltid tufft ut i trailers, men sedan när man ser det från första person så är det inte längre så imponerande
Jag hoppas lite att de ska ta klivet tillbaka till Cod4 i gameplay, för det gillade jag som fan... men det lär ju inte hända. BF3 garanterat, MW3 tveksamt.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Och fail på att inte SW3D3N är med, perfekt för att pumpa in lite treor i namnet och Stockholm skulle göra sig en grym arena för en global konflikt.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Har alltid gillat single-player. Online delen dog med MW2, man kan hoppas att de fixar den på något sätt så kanske det blir ett köp!

Medlem

Dom andvänder en 6 år gammal spelmotor, samma hjärndöda gameplay som dom alltid gjort. Att dom ens kommer undan med det är skamligt. Har svårt att föreställa mig att det faktiskt finns imbeciller som glatt betalar 700 kr för den här smörjan.

Medlem

Haters gonna hate.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Ser intressant ut. Visst, det är bara en trailer men jag tror Activision och IW lyssnat på kritiken och levererar denna gång. Ständiga optimisten ... that would be me

Medlem
Medlem

Precis som jag alltid tyckt om alla CoD efter 2an så är Singleplayer underhållande, over the top action som är kul tills det tar slut. Har aldrig spelat multiplayern, för den tilltalar mig inte. Sen tycker jag att all hets mot Activision/CoD är lite hysterisk. Jag gillar inte MP eller Activisions dollargrin, men då skiter jag helt enkelt i att köpa/använda produkten. En massa forumhysteri gagnar ingen.

Medlem

MW2 och Fail Ops är de två värsta skitspel jag spelat, så jag kommer inte gå inom 50 meter från MW3

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Ser ut som mw2.. kommer kännas som mw2.. cod seriern dog vid mw2 för mig

Medlem

Satan i gatan!!

Medlem

Verkar fartfyllt, hoppas de visar mer på e3!

123
Skriv svar