Mindre Battlefield 3-kartor på konsol

Robot
Mindre Battlefield 3-kartor på konsol

Multiplayer-kartorna skalas ner till konsolversionerna av Battlefield 3, avslöjar DICE.

#battlefield-3


Medlem
Mindre Battlefield 3-kartor på konsol

Bryr mig inte skönt dock att man kan flyga på stora områden

Medlem

Jag mår dåligt illa, hade tänkt att kanske köpa ps3 versionen men lutade mest mot pc men nu helt klart pc.
Det här gör de bara för att få tillbaks sina trogna PC spelare tror jag lite synd fast bra hade gärn sett att PC fick 2-3 kartor mer och 64: PC 32: KONSOL, men jaja sånt e livet.:P

Inaktiv

Kan förstå att de gör så. Vem vill springa runt på en apstor karta utan att se en enda kotte? Kommer köpa det till pc i all fall så mig kvittar det.

Medlem

Verkar ju helt logiskt, så jag förstår inte varför någon skulle vara upprörd över detta. Vem vill ha en stor karta när det inte supportar så många spelar för att befolka den tillräckligt? Blir fortfarande ett PS3/360 köp för mig!

Medlem
Skrivet av mixxx:

Verkar ju helt logiskt, så jag förstår inte varför någon skulle vara upprörd över detta. Vem vill ha en stor karta när det inte supportar så många spelar för att befolka den tillräckligt? Blir fortfarande ett PS3/360 köp för mig!

Känner likadant, blir ett PS3 köp för mig.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Föredrar små kartor. 64 spelare samtidigt tror jag kommer vara väldigt ovanligt.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem
Skrivet av Herbert:

Föredrar små kartor. 64 spelare samtidigt tror jag kommer vara väldigt ovanligt.

Med tanke på hur många spelare det finns på BF2 och liknande spel så är det nog ganska stor chans att det blir fullt

Medlem

Inte förvånande, och bryr mig inte, PC är obligatorisk med det här spelet i vilket fall som helst.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Det var väl ganska så självklart. I BF2 så fanns det tre storlekar, 16, 32 och 64 anpassade banor. Så att konsol som har max 24 players inte får en bana som är anpassad för 64 players är bara bra. Det skulle bara bli en jävla massa springande och lite action

mxz
Medlem

Jag är lite besviken, jag ser gärna större banor. Och jag vet inte hur mycket sanning det ligger i att det skulle bli tomma kartor med 64-spelarsvarianterna. Som inbiten MAG-spelare så funkar det bra med 128 spelare per sida och det är ett himla röj! Visst ser man inte alla 127 lagkamrater, du spelar huvudsakligen på din plutons del av kartan och följer din grupps mål. Men eftersom man är beroende av hur det går för hela kompaniet så får man ibland hjälpa till med understöd för de närliggande plutonerna om de utsätts för för hård ansats.

Så många spelare på en karta betyder inte automatiskt att det blir mycket springa och glest, det beror helt på hur spelet och kartorna är uppbyggda.

Medlem

Jag mår skitbra, enda spelet jag verkligen längtar efter, alla andra spel kommer i andra hand just nu.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

I kick Xbox/Ps3 Bf3 players ass any day anywhere with my pc!


signatur

The King is Back

Medlem

Det blir definitivt en pc version för min del, jag gillar mina strider stora


signatur

Game long and prosper

Medlem

De som är chockade över detta spelade uppenbarligen aldrig BF2.

Medlem

Har svårt att tänka mig att kartorna till konsolerna blir mindre än BFBC2, i så fall e jag nöjd. dom klartorna e större än dom flesta.

Inaktiv

har förbokat CE av BF3 till PC, såklart spela fps på konsol suger ju...

Medlem

För varje dag som går så lutar jag mer åt PC.

Medlem

Förbokat till PC ändå, så jag kunde inte bry mig ett dugg.


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem

Blir PS3/360 för min del, har stora problem att sikta i FPS spelen till datorn, jag är för van att sikta i konsol FPSen. Nog för mig

/Kotou

Medlem

Ja det var ju bra faktiskt, brukar bli mer intensiva strider då och det är ju najs. Däremot hade dom säkerligen KUNNAT göra det, tänk bara på MAG där kan man väl vara 128 spelare på samma "server"?

Medlem

Eftersom det är stöd för mindre spelare är det förståeligt.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kaem79:

har förbokat CE av BF3 till PC, såklart spela fps på konsol suger ju...

Du är välkommen att själv tycka att pc-versionen är överlägsen men säga att de andra suger är bara onödigt.


signatur
Medlem

Vem spelar FPS på konsol? Verkar dumt.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kaem79:

har förbokat CE av BF3 till PC, såklart spela fps på konsol suger ju...

Du är välkommen att själv tycka att pc-versionen är överlägsen men säga att de andra suger är bara onödigt.

Truth hurts, don't it?

Medlem

Varför "Tillåter" konsoler inte över 24 spelare. Resistance 2 hade ju stöd för 64 spelare (Blev ett jävla clusterfuck dock men underhållande va det) och MAG 256, känns som konsol klarar mer än 24 spelare. Personligen så är ju PC obligatoriskt men tycker ändå att det är konstigt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kaem79:

har förbokat CE av BF3 till PC, såklart spela fps på konsol suger ju...

Du är välkommen att själv tycka att pc-versionen är överlägsen men säga att de andra suger är bara onödigt.

Truth hurts, don't it?

Vart vill du komma med en sån kommentar? Fps går alldeles utmärkt att spela konsol, det är en ren vanesak. Visst, du får inte samma millimeterprecision med en analog spak men upplevelsen är precis densamma.


signatur
Medlem

Blir ju en rolig artikel, samma jävla knäll vad som är bäst, PC eller konsol.
Håll dessa åsikter för er själva, alltid samma jävla skit man blir så trött på det

OnT: Ser inte problem i detta, snarare helt logiskt att dom gör så. Hade dock gärna sett större än 64 till PC ) 64 spelare i varje lag hade varit nice.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kaem79:

har förbokat CE av BF3 till PC, såklart spela fps på konsol suger ju...

Du är välkommen att själv tycka att pc-versionen är överlägsen men säga att de andra suger är bara onödigt.

Truth hurts, don't it?

Vart vill du komma med en sån kommentar? Fps går alldeles utmärkt att spela konsol, det är en ren vanesak. Visst, du får inte samma millimeterprecision med en analog spak men upplevelsen är precis densamma.

Samma upplevelse med autoaim, värdelös precision och seg styrning, visst tycker du det så.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kaem79:

har förbokat CE av BF3 till PC, såklart spela fps på konsol suger ju...

Du är välkommen att själv tycka att pc-versionen är överlägsen men säga att de andra suger är bara onödigt.

Truth hurts, don't it?

Vart vill du komma med en sån kommentar? Fps går alldeles utmärkt att spela konsol, det är en ren vanesak. Visst, du får inte samma millimeterprecision med en analog spak men upplevelsen är precis densamma.

Samma upplevelse med autoaim, värdelös precision och seg styrning, visst tycker du det så.

Jag kan förstå de som har svårt för det i mp-situationer där varje liten hundradel räknas men samtidigt är alla på samma nivå på konsol. Jag förstår däremot inte hur man sitta och kasta skit på andra på grund av ens egna preferenser. Det är slut med det och eventuell diskussion kring det tas via pm.


signatur
123
Skriv svar