Skyrim – vi har första ingame-filmen!

Medlem

Vill ha mer in-game klipp! Var på tok för lite i trailern. Vad gäller grafiken så såg den helt ok ut men inte mer, hoppas vädereffekterna är riktigt bra. Grafiken spelar dock mindre roll i Elder Scrolls serien för mig personligen, spelupplevelsen är det som räknas!

VILL HA NU!

Ge oss en feting collectors edition box!

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Var det Max Von Sydow som narrator?

Japp

Medlem

musiken dööödaaar ooh.. ge mig nu ;D


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Såg ut som Uwe Boll presenterar: "Skyrim"; musiken kände man igen i varje fall...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@slartibartfast
De har helt klart uppgraderat sig sedan Oblivion rent grafikmässigt. Både vad gäller design, polygonantal och animationer. (kan inte uttala mig helt om polygonantalet eller animationerna än men baserat på vad man får se här är det en rejäl uppgradering, och nej då menar jag inte från de skriptade sekvenserna i trailern, kolla på fienderna etc).

Denna trailer hoppas jag finns tillgänglig i HD snart. Vill visa den för en särskild vän när jag ska över till honom om han inte ser den själv.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Var det bara jag som tyckte att det var bra grafik? Gameplayet verkar ju så himla medryckande så ni pc-divor har nog inget att oroa er för endå...

Medlem
Medlem

Helt sjukt..

Jag ryser fortfarande, mest av musiken..
Hoppas att dom hittar tillbaks till mer än den, dock..

Men det ser ju onekligen JÄVLIGT så ut!!!

Weeeeeeee

Medlem

Extremt bra trailer! Blir till att köpa ny PC i år med bf3 och detta på halsen! ALDRIG att man kör det här på konsoll!

Grafiken är klart mycket bättre än oblivion! Annat kan ni inte säga. Men herregud vattenfallet? Hur fan såg det ut egentligen? Störtlöjligt!

Hoppas också på strafeanimationer! Löjligt hur det ser ut i fallout 3.
Annars verkar det riktigt ordentligt häftigt!!


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

Rysningar: check
Tappa hakan: check
Kommer köpa spelet: check

Ser ut att bli så jävla grymt! Ser verkligen fram imot denna release.

Medlem

Såg ut som DX9 de där :S hoppas på DX 11 vid release.

Medlem
Skrivet av Chanquad:

Om de fortfarande inte har strafe animationer så kommer min hjärna att explodera.. Vad är det som är så svårt med det liksom? Obivion, Fallout 3/New Vegas har det inte...

Håller med, tycker Oblivion var fruktansvärt stel på animationerna.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Såg ut som DX9 de där :S hoppas på DX 11 vid release.

Säger det med! Hoppas på stöd för Tesselation då det skulle göra underverk här!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ser ju bra ut det där. November blir en trevligt månad, enda problemet blir hur jag skall få ha mitt exemplar i fred för min hustru. Hon älskade Oblivion.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

faen både detta och mass effect 3, vilken underbar rollspels-jul

Medlem
Medlem

TES: Skyrim, Deus Ex: Human Revolution, Mass Effect 3.....

Hur fan ska man få tiden att räcka till

I-landsproblem hehe

Medlem

Där gick skolgången för hela hösten, BF3, Skyrim och Guild Wars 2, eventuellt T.E.R.A också. Helvete också...

Oh, justja, trailern var helt jävla awesome.

Skrivet av Tommy_h:

Sa ju att det skulle se ut väldigt mycket som Oblivion!
Såg även att det dåliga Sneak-systemet är kvar..

1. Hur ser det "väldigt mycket" ut som Oblivion? Grafiken har ju definitivt förbättrats, animationerna är mjukare och om du kollar på sekvensen med vargen så gör den en naturlig sväng åt sidan, inte stannar upp och vrider stelt på kroppen, alltså definitivt förbättrade också.

2. Hur kunde du se "det dåliga Sneak-systemet"? Dem visade en kort sekvens av en kille som blir lönnmördad ifrån ryggen. Och en kort sekvens av en man som smyger upp mot en hjort som visade att hjorten började reagera på något. Och om du hade läst andra källor än FZ så skulle du ha vetat vid det här laget att Skyrim har bytt ut det gamla sneak-systemet mot en nytt.

Trolla på du.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

110% gåshud!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Och justja, bara för att man är en av de få här på FZ som faktiskt läser om spel på flera ställen än bara FZ.

Skrivet av Ratsofatsorat:

Just to clarify, all of this trailer was captured on Xbox 360. Also, the draw distance is not faked in any way.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=422670

Så förvänta er så mycket sexigare grafik på PC.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Förväntar mig djupa, tankeväckande konversationer mellan npcs såsom:

"I saw a snowcrab yesterday"
"Terrible creatures"
"Goodbye"

och

"what do you want?"
"Stop talking!"
"I don't want to talk to you"
"Goodbye"
"Bye"

Medlem

japp det var det. Hoppas de ger ut någon trailer med någon vettig istället nästa gång.


signatur
Medlem
Skrivet av Keasar:

Där gick skolgången för hela hösten, BF3, Skyrim och Guild Wars 2, eventuellt T.E.R.A också. Helvete också...

Oh, justja, trailern var helt jävla awesome.

Skrivet av Tommy_h:

Sa ju att det skulle se ut väldigt mycket som Oblivion!
Såg även att det dåliga Sneak-systemet är kvar..

1. Ja? För det första, det är samma spelserie, det är tillochmed en uppföljare. För det andra, Bethesda siktar inte på en grafisk revolution som de ville göra med Oblivion som var ett av de första spelen som släpptes till den nya generationen av konsoller. Spelet ser fortfarande ruskigt bra ut och animationerna har förbättrats en hel del så sluta gnälla.

2. Hur kunde du se "det dåliga Sneak-systemet"? Dem visade en kort sekvens av en kille som blir lönnmördad ifrån ryggen, hur i hela fridens namn kunde du avgöra utav det att det är "det dåliga Sneak-systemet" ifrån tidigare spel?

Trolla på du.

Om jag är ett Troll så är du en Fanboy!

Det jag sett då jag kollat trailern flera gånger om och även PC Gamers bilder tagna från trailern så ser spelet inte mycket bättre ut alls än Oblivion, men jag gissar på att vi fått se mycket från konsolversionen här då det ser rätt lågupplöst ut på sina håll!
Har heller inte sagt att de satsade på någon "grafisk revolution" hoppades bara på en klar förbättring emot Oblivion när allt snack om att det skulle vara en "helt ny motor" som drev spelet.
Jag vet även att det är samma spelserie hörru du men det har ju inte ett skit med grafiken och göra?!
Ruskigt bra, vad jämför du med? Morrowind?

Med tanke på att karaktärerna i bakgrunden inte reagerar alls så gissar jag på att det dåliga sneak-systemet är kvar!

Om du läst alla kommentarer så ser du nog att jag inte är ett troll och att jag faktiskt ser fram emot spelet väldigt mycket även om det inte är någon "grafisk revolution"

EDIT: Ja då fick jag det bekräftat av dig med då att det var konsolversionen


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Skrivet av degenvf:

Du sågar grafiken, det får du gärna göra. Men att sedan nämna fable och mass effect i ens samma kategori får mig att kräkas och bajsa samtidigt av avsky för dig som rpg spelare. Jag sågar benan av bioware sedan mass effect/dragon age serien fyfan vilka skräp spel. Fable för mig är ett aventyr spel för barn de kategoriserar jag inte som ett rent rpg. Att ta upp bubblor och lvla upp ett par gånger kan inte jämföras med rpg reglerna i elderscrolls

Jag nämnde bara dem som exempel på snyggare spel, som efterfrågat. Men det smyger in sig en intressant poäng i ditt inlägg. Varför måste hardcore fantasy-spel vara sa fula? Att man sätter gameplay före grafik ser inte ut såhär.

Medlem

E P I C !

btw är det Max von Sydow som snackar i trailen?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av degenvf:

Du sågar grafiken, det får du gärna göra. Men att sedan nämna fable och mass effect i ens samma kategori får mig att kräkas och bajsa samtidigt av avsky för dig som rpg spelare. Jag sågar benan av bioware sedan mass effect/dragon age serien fyfan vilka skräp spel. Fable för mig är ett aventyr spel för barn de kategoriserar jag inte som ett rent rpg. Att ta upp bubblor och lvla upp ett par gånger kan inte jämföras med rpg reglerna i elderscrolls

Jag nämnde bara dem som exempel på snyggare spel, som efterfrågat. Men det smyger in sig en intressant poäng i ditt inlägg. Varför måste hardcore fantasy-spel vara sa fula? Att man sätter gameplay före grafik ser inte ut såhär.

Alla vi har olika smak, jag tycker t.ex att morrowind och oblivion är väldigt snygga spel, iaf för sin tid. Att du nämner me1,2 och fable1,2,3 som rpg är något jag aldrig kommer att förstå, iaf om vi jämför det med elder scrolls.
Sedan är ju inte fable eller ME öppna spel. Men men....

Medlem

Jag fäller en tår på riktigt när jag ser videon! måste bara dela med mig av känslan,

Har nog väntat på detta spel sen jag var 7 år och precis klarat Zelda(nes). Älskade Oblivion, detta kan inte vara sämre spelmässigt(ingen aning dock), äntligen kan man låsa in sig och kliva in i ett äventyr, en värld som känns riktigt(bilderna och videon talar för det) och njuta av att inte bara klara quests utan upptäcka en helt ny värld.

Det har släppts en del bra Action rpgs, bra story usel grafik, bra grafik usel styrning(nej, grafik har aldrig varit det viktigaste för mig, ett spel med bra styrning slår det mesta) men... men,ett spel med bra grafik höjer stämningen och upplevelsen avsevärt, även hur karaktärer och fiender,djur, träd växter mm rör sig o ser ut. Även om man inte tänker på det, men när världen känns levande blir upplevelsen mycket trevligare. Tyckte Oblivion satte en skön ribba på en mysig öppen värld(NPC:erna hade dock träpinnar i rö..)

Nee hörni, spelet är snyggt, hoppas resten blir bra, då kommer nog fler äventyrare gråta ikapp med mig.

Varför jag nämde Zelda i början var för att efter att jag lirat det visste jag vilken genre jag tillhörde. har drömt för gäves efter ett bra action äventyr spel som är sjuuukt snyggt och sjukt bra med en öppen värld, detta kan vara det.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

E P I C !

btw är det Max von Sydow som snackar i trailen?

Ja, enligt någon developer video, har de använt sig av Max von Sydow

http://www.youtube.com/watch?v=gbuQSGe8LS0

Medlem
Skrivet av Sulukai:
Skrivet av WarpGuN:

E P I C !

btw är det Max von Sydow som snackar i trailen?

Ja, enligt någon developer video, har de använt sig av Max von Sydow

http://www.youtube.com/watch?v=gbuQSGe8LS0

tackar


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Såg inte alls illa ut, gillade ju redan Oblivion och det här verkar ju inte sämre...sweet!


signatur

"Assumption is the mother of all fuckups..."

Skriv svar