Sledgehammer gör nästa Call of Duty

Medlem

Cod 2, Cod 4 och Cod Black Ops är dom bästa i serien! Black Ops ÄR VAD MW2 SKULLE HA VARIT! <<<-<-<-<-<-<-<<---


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

CoD är WWII för mig. Har aldrig riktigt fastnat för de moderna varianterna, inte ens MW (CoD 4) som är klart bäst av dem.
Tror det främst har att göra med att andra världskriget är riktig historia som engagerar. Vad är några simpla, anonyma terrorister (som leker Bond-skurkar light, i tunn eller obefintlig story) gentemot Nazi-Tyskland och deras världsherravälde ambitioner.
Dessutom föredrar jag gamla vapen, sno en MP-40 och gå loss med ärtbössan
Moderna vapen är lite för... moderna och bra. Vill jag spela modern FPS så lockar gamla BF2 och BC2 mer.
Hörde förresten ett rykte om att BF3 ska utspela sig under 1:a världskriget...NOT!:-D
Var och en till sitt. Hoppas Sledgehammer går tillbaka till rötterna och revitaliserar serien med en lååång kampanj och gedigen multiplayer i WWII miljö.

Medlem

Modern Warfare-spelen är grym kvalité och senaste Black Ops tycker jag också lyckas riktigt bra. Även om det luktar illa och smakar gott samtidigt.

Ska bli intressant att se vad det blir av detta. Det är dock ingen jättenyhet att Sledgehammer games står för utvecklingen av spelet..

Hmm, why?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

IW eller inget, Treyarch gör bara skit och jag förväntar mig inga storverk från den här jävla skitstudion heller.

Medlem

Jag tror Treyarchs version blir roligare. Kul med något nytt speciellt rymden då det är en svag genre när det gäller FPS. MW3 lär nog få spö av BF3 hehe.

Ish
Medlem

CoD: Korean war, CoD: Vietnam, CoD: Cold War, CoD: Gulf War, CoD: War on terrorism - G.W.Bush Edition.. osv etc mm..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Är det bara jag som tycker att dessa CoD-spel kommer ut fortare än man hinner säga rännsketa? Man hinner ju knappt uppskatta det ena innan nästa ploppat ut ur CoD-makarskötet...

CoD 2 och 4 är mina favvosar i alla fall!

Medlem

CoD 1, 2 o waw var bra. resten e bara trasigt skit! Black ops är väl rätt okej... Så lite nytt blod kanske kan tillföra nåt bra i serien eller helt tvärtom. nä gå tillbaka till röterna o gör om gör rätt.

Medlem

Cod e skit...fick black ops, e ju bara ett linjärt actionpangare där det inte spelar roll hur mkt fiender du dödar, utan om du når nästa checkpoint i spelet, då upphör helt plötsligt all fiendeström för stunden.
Sådana 90-tals spel avskyr jag

Medlem

men snälla håll till nutid...i rymden like WTF!? nej tror jag kommer skippa köp av detta cod håller mig till black ops.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hmm, why?

Why? Därför att Infinity Ward inte finns längre, det är i princip bara namnet kvar. Folket bakom företaget har gått antingen lämnat självmant eller blivit avskedade, de flesta har sedan startat eget med Respawn Entertainment.

Medlem

Lägger dom in lite teamplay och rekyl på vapnen kan det kanske bli värt att köpa. Tills dess håller jag mig till Battlefield

OML
Medlem

Cod ett och två är de absolut bästa spelen. Jag gillar inte att de har tagit bort känslan av att vara en riktig soldat till att man är någon sorts super soldat som är jättetuff och klarar allt. Ett av de starkaste ögonblicken i cods historia är ju när man blir tilldelat ammunition men inget vapen och så ska man spring mellan olika skydd för att dra på sig eld så att en sniper kan göra vad han ska.

Medlem

COD+UO,COD2 var underbara WW II spel men sedan MW1/2 kom har det gnällts men är det för att det är mer "mordenrt" än gammalt WW II för är inte WW II spelen lite utjatade?
jag menar BF 2 BC2 är ju underbart kul men det är också mordent fö va finns där annars? vietnam utjatat i ett antal misslyckade spel förutom kanske BF BC 2 vietnam.
Men annars finn ju inget annat än WW i western, romar tiden "COD fall of rome" njaa inte så tilltalande

nä jag tycker att ni som inte är nöjd med nya cod ska spela de gamla då jag klagar inte jag spelar för att det är kul det är vad spelande är för mig kul helt enkelt

Medlem

Folk klagar väldigt mycket på COD serien men när väl ett nytt kommer ut så springer alla och köper det omedelbart.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Nej tack. Cod dog efter WaW.

Stoppa pressarna, Hannu87 säger nej tack. COD dog efter WaW, Enligt Hannu87 och Bagdad Bob så ljuger försäljnings siffrorna.

Inaktiv

Sluta vara så negativa :0 Detta kan bli bra )

Föresten, vet någon hur det kommer bli med spelmotorn? Är det "gamla" Cod4 motorn (love : ) som gäller?

12
Skriv svar