Inget Windows XP-stöd för Battlefield 3

Medlem

då fick man veta att dem använder frostbite 2 igen, kul att bf blir som cod o använder samma motor flera ggr för att göra samma spel flera ggr, räkere inte med att dem gjorde MOH likadant som bf? ...


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av scodriem:

dåligt Dice! Då får jag spela min WIC med lite sämre grafik, för den stödjer inte Windows 7 lika bra som XP, om jag då ska spela båda.

Det är knappast dåligt av dom. Det är ett jävligt smart val. Man måste släppa det gamla och in med det nya, annars står vi kvar här med optimeringsproblem och annat onödigt trams.

Medlem

Helt försåtligt, sitter man på en PC och Windows XP idag tvivlar jag starkt på att man ens kan starta spelet.
Skaffa vettig hårdvara och ett modernt OS som kan hantera RAM (Win 7) eller köp en konsol 0om man har låg budget och föredrar något sämre grafik.
XP är inget att ha i ett I-land idag :/

Medlem

Bra, det finns inga anledningar alls att stanna kvar med XP längre.


signatur
Inaktiv
Skrivet av VeGeTa_0709:

En kort liten fråga till alla här som spyr galla över XP... Hur många har verkligen köpt Win 7 och inte piratat det?!?!

Ganska mycket pengar att lägga för att uppgradera från ett fungerande OP- system.

Jag köpte det för 100kr som student.

Skrivet av Annanaz:

då fick man veta att dem använder frostbite 2 igen, kul att bf blir som cod o använder samma motor flera ggr för att göra samma spel flera ggr, räkere inte med att dem gjorde MOH likadant som bf? ...

Nej du har fel, BF3 blir första spelet som använder frostbite 2. BC(1) använder frostbite (1) och BC2 använder 1.5.

Medlem

Har bara testat demo av spelet tidigare, men hoppas på 3:an.

Var tidigare inbiten Americas Army spelare. Men efter att version 3 släpptes, som är trist, så delades den lilla gruppen spelare på 2 olika spel = ännu mindre folk.

Och jag står inte ut med alla hjärndöda run n´gun spel såsom Cod, MoH, Bad Company 2 m.m.

Vill ha ett taktiskt och lite mer realistiskt spel, men inte Arma2-realistiskt.

Medlem

Låter logiskt att de inte kommer anpassa sig för ett 10 år gammalt OS.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av VeGeTa_0709:

En kort liten fråga till alla här som spyr galla över XP... Hur många har verkligen köpt Win 7 och inte piratat det?!?!

Ganska mycket pengar att lägga för att uppgradera från ett fungerande OP- system.

Som någon tidigare nämnt, en OEM-licens behöver inte kosta skjortan, och om man tänker efter är priset (i förhållande till vad ett nytt spel ligger på) inte alls så blodigt.

Medlem
Skrivet av Annanaz:

då fick man veta att dem använder frostbite 2 igen, kul att bf blir som cod o använder samma motor flera ggr för att göra samma spel flera ggr, räkere inte med att dem gjorde MOH likadant som bf? ...

eftersom att du nu "UPPENBARLIGEN" inte har läst ett dugg om Frostbite 2 så ska jag nu förklara för dig varför dom använder den igen och jag ska förklara för alla andra varför det inte kommer stödja dx9 och XP

Anledningen till varför dom inte har dx9 stöd är för att dx9 är för klent för att klara av Frostbite 2 motorn, Vilket även betyder att bc2 inte kunnat använda Frostbite 2 fullt ut (Smart?) som då betyder att dom inte kommer bli som CoD och göra samma spel gång på gång. och för er som tyckte att det lät konstigt med att xbox och ps3 inte har dx11 och kommer klara det iaf så är läget att pc kommer få en egen version av spelet

Det kommer mest troligt inte att bli ett spray and pray spel där man rushar rakt in och dödar som MW2

Medlem

Får nöja mig med bfbc2 då.

Medlem

Det är faktiskt glädjamde nyheter. Kan betyda att det blir ett riktigt bra spel

Medlem
Skrivet av Ant3zz:
Skrivet av Annanaz:

då fick man veta att dem använder frostbite 2 igen, kul att bf blir som cod o använder samma motor flera ggr för att göra samma spel flera ggr, räkere inte med att dem gjorde MOH likadant som bf? ...

eftersom att du nu "UPPENBARLIGEN" inte har läst ett dugg om Frostbite 2 så ska jag nu förklara för dig varför dom använder den igen och jag ska förklara för alla andra varför det inte kommer stödja dx9 och XP

Anledningen till varför dom inte har dx9 stöd är för att dx9 är för klent för att klara av Frostbite 2 motorn, Vilket även betyder att bc2 inte kunnat använda Frostbite 2 fullt ut (Smart?) som då betyder att dom inte kommer bli som CoD och göra samma spel gång på gång. och för er som tyckte att det lät konstigt med att xbox och ps3 inte har dx11 och kommer klara det iaf så är läget att pc kommer få en egen version av spelet

Det kommer mest troligt inte att bli ett spray and pray spel där man rushar rakt in och dödar som MW2

Hoppas hoppas


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Tips till alla studenter:

Kolla om ert universitet är anslutet till MSDNAA. Är det så är chansen stor att ni kan få licenser till Windows 7 (och mycket annan programvara från Microsoft) helt gratis.

Medlem

Folk kan köpa ett grafikkort för 2-3000 kr men inte köpa ett OS för 1000? Dumsnålt..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

LÄNGTAR TILL BF# KOMMER!!! <3

Medlem

fyfan fick ni reda på detta nu? detta var meddelat för flera månader sen, typ precis när BF3 blev bekräftat

Medlem

Kommer lätt inte ha 64 spelare på PC... Bojkott blir det då.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Sitter fortfarande med XP eftersom jag inte haft någon anledning att byta. Det här ändrar inte på det. Men när det väl är dags att byta ut trotjänaren så blir det förmodligen dags att ge någon Linux-dist en ärlig chans. Skillnaden mellan W7 och XP känns tillräckligt stor för att man lika gärna kan byta ut hela rubbet.

Medlem

Synd för alla bakåtsträvare.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Inaktiv

Stör mig som fan på dom som håller sig fast vid Xp hela tiden.
Är det bara för att dom är så lata att dom inte orkar lära sig W7 eller vad är det frågan om?
W7 är bättre än Vista och Xp, hur svårt är det att förstå igentligen


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem

XBOX 360 <3


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

AW8
Medlem
Skrivet av Casten:

Stör mig som fan på dom som håller sig fast vid Xp hela tiden.

Själv så stör jag mig på dem som gnäller om att folk inte har bytt från XP än. Vad är problemet? Stör du dig verkligen på att folk inte vill lägga ut pengar på ett nytt operativsystem och stannar kvar på XP?

Jag har bytt till Windows 7, men jag förstår att alla inte vill byta upp sig, pga kostnaden och att det inte bara är bättre på alla punkter.
Att ha XP idag är ju inte så extremt med tanke på att vissa personer sitter med PS2 fortfarande.

Men det är helt klart att DICE ska strunta i DX9-stöd om det förbättrar DX10 och DX11-"versionerna". Visst måste branschen släppa det gamla om det ska gå framåt någon gång.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Bra enligt mig. Man får ta och gå över till W7 nu.

Medlem

Bara till att avboka då.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Bara till att avboka då.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Jaha, ännu en orsak till varför hata MS. Blir väll byte från XP till Linux istället X )

Medlem
Skrivet av Ant3zz:
Skrivet av Annanaz:

då fick man veta att dem använder frostbite 2 igen, kul att bf blir som cod o använder samma motor flera ggr för att göra samma spel flera ggr, räkere inte med att dem gjorde MOH likadant som bf? ...

eftersom att du nu "UPPENBARLIGEN" inte har läst ett dugg om Frostbite 2 så ska jag nu förklara för dig varför dom använder den igen och jag ska förklara för alla andra varför det inte kommer stödja dx9 och XP

Anledningen till varför dom inte har dx9 stöd är för att dx9 är för klent för att klara av Frostbite 2 motorn, Vilket även betyder att bc2 inte kunnat använda Frostbite 2 fullt ut (Smart?) som då betyder att dom inte kommer bli som CoD och göra samma spel gång på gång. och för er som tyckte att det lät konstigt med att xbox och ps3 inte har dx11 och kommer klara det iaf så är läget att pc kommer få en egen version av spelet

Det kommer mest troligt inte att bli ett spray and pray spel där man rushar rakt in och dödar som MW2

UPPENBARLIGEN kan du inte något, Dx9 för klent för Frostbite 2?

Hoppas de gör färdigt spelet nu och testar det mycket innan de släpper det för en gångs skull


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Nix, W7 Pro...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Utveckla enbart till DX10/DX11 = Sjukt mer prestanda finns att få när man slipper DX9 och arbetet blir rejält smidigare. Se bara Just Cause 2 grabbarnas skrifter.

För övrigt planeras 64 spelare till PC versionen ("om det är möjligt") och det är officiellt erkänt nu, för att konsolversionerna är bandviddsbegränsade. 8 kb per sekund enligt MS bestämmelser, så ni får hoppas att MS inte beter sig som de kriminella anti-konkurrens-svin dom beter sig som på konsolmarknaden när dom lanserar det mer spel-inriktade Windows 8.

Skrivet av VeGeTa_0709:

Ganska mycket pengar att lägga för att uppgradera från ett fungerande OP- system.

Ett operativ-system man sitter med i 5+ år för priset av två spel? Ganska mycket? Vem betalar tv-avgift i ditt hushåll?


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Finns ingen anledning för utvecklare att klamra sig fast vid XP.

mja , kikar man på steams statistik så har fortfarande xp 32 bit större andel än vista 32 och 64 bit sammanlagt

däremot ligger w7 etta med båda versionerna sammanlagt på 46.12%

genetmot xp 32's 24,64%

det är ganska fet userbase man säger nej till om man skiter i xp.

dock behöver man inte vara rädd för att uppgradera.

hoppade själv på 7 när betorna kom och har stannat kvar sedan dess.

väldigt få saker att vara missnöjd med.

en av få är att äldre ventrilo versioner spökar lite , men det får man ju ta om man ju ta.

så fort fler dumpar xp support så kommer folk gladeligen hoppa över till windows 7.

Skriv svar