Första filmen från Rockstars L.A. Noire

AW8
Medlem

Fina "ansikts-animationer"!

Har man tur så släpper de det till PC ett halvår efter release.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Vid 0:52, jag tycker killen påminner om Brucie i GTAIV. :s

Skrivet av limmplimmp:

Haha kolla tjejen när hon skriker vid 0:19

Det ser rätt roligt ut.

Medlem

Snyggaste ansiktsanimationerna jag sett sen RAGE-demot (googla det, inte Rockstars spelmotor).

Tycker väl kanske att man kunde ha petat in några extra polygoner i de mesta andra saker från hattar till bilar, och texturerna hade ju helt klart behövt ett lyft. Det finns INGET försvar för texturer under 1024x1024 i något spel idag, punkt slut. Istället nöjer sig alla spelutvecklare med 512or som ifall året var 2004 och GeForce 8800 var det bästa kortet på marknaden. Crysis eller inget säger jag bara.

Medlem

Imponerande indeed! Finner inte det på minsta vis negativt till att det blir allt mer verklighetstrogna ansiktsuttryck och lipsync etc. Det är något jag älskar ju bättre det är.

Medlem

Löjligt bra lipsync men ja ögonen ser rätt stela ut på de flesta karaktärerna (han som kisar ser betydligt bättre ut).

Medlem

jag är sugen! är bara storyn lika bra som deras brukar vara så är det värt ett "köp"!

Medlem

Det här såg skitbra ut! Hoppas det är olika fall man ska lösa istället för en enda lång röd tråd i storyn


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tekniken de använder kallas Motion Capture och det är riktiga skådespelare som använder elektroder. Dock är det som ni säger, att det hamnar i Uncanny Valley vilket är synd, men det är väldigt svårt att få det bra när man jobbar med Motion Capture.

Dock tycker jag de har lyckats bättre på något vis i Assassins Creed. Ingen uncanny valley men ändå väldigt bra vad gäller emotions, läppsync osv.

Kul spel dock, kommer definitivt införskaffa det! Undrar hur mycket det kommer kosta här nere i Gibraltar, väldigt skumma prissättningar här nere.

Medlem

Det är inte alls GTA-utvecklarna.. de som gör det heter Team Bondi. Rockstar är publishers däremot, stor skillnad

Dom har tidigare gjort "The Getaway" vilket fick rätt ljumen kritik, men sålde rätt bra.


signatur
Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Höglund:

Mad Men!

Also, uncanny valley my ass. Ett av GTA IV's största plus var att minspelet i ansiktena var så klockrent, här verkar de ha tagit allt snäppet längre. Fallout, där har ni riktiga zombies.

Jag tror inte du har förstått vad uttrycket 'uncanny valley' betyder eftersom du argumenterar för att det är går mot uncanny valley.

Okej, jag hade väl kanske en lite skev uppfattning av innebörden då jags skrev inlägget.

Nu då jag har läst på kan jag ändå inte hålla med om att det skulle vara så mycket "uncanny valley". Det ser riktigt bra ut.

Medlem

Vad alla tjötar om "Uncanny valley". Utrycket var för mig nytt och tycker det verkligen inte ens passar in på detta klipp. Det är lång väg kvar tills spelmänniskor blir så verklighetstrogna att det är obehagligt. Däremot blir det lite skumt när kvalitén på lip sync:en är så bra gentemot den kassa grafiken. Det känns som om någon klistrat på ett datorskinn ovanpå en riktig människa. Alltså inte helt homogent. Dock inget som har med "Uncanny valley" att göra alls (skummaste begreppsnamnet jag någonsin hört).

Medlem

Spelet skall vara minst lika stort som GTA4, men man spelar istället en detektiv.
Huvudrollen spelas av Aaron Staton (Ken Cosgrove i Mad Men). De har över 300 skådespelare, manuset är 2000 sidor långt osv.
Mera finns vid Game Informer:
http://gameinformer.com/games/la_noire/b/xbox360/archive/2010...

Medlem

Jag gillar typen av spel i en liten så kallad "maffia miljö" och därför kommer jag säkerligen att köpa det. Ser bra ut och skall vi prata om grafik så har jag sett spel som ser betydligt mycket värre ut än det här.

Medlem

Är jag den enda som tänker L.A Confidential?

Medlem

Lite Mafia 2 eller?

12
Skriv svar