"Battlefield 3 behöver lite extra uppmärksamhet på PC"

Medlem

Lean, zoom för sniperscope, prone, crouch, sprint, etc etc... Hur svårt kan det vara? :/
Jag saknar Delta Force... och Black Hawk Down.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

dom har redan sagt att dom har olika teams till pc, xbox, ps. dvs pc versionen kommer högst troligt INTE bli "konsolifierat"

Håller med om vad Eriand sa.

Det behövs alltid dedicerade lag för att olika gränssnitt. Dvs. det kommer alltid finnas ett PS3, PC och XBOX lag som gör dem nödvändiga implementationerna för att spelet ska funka.
I själva verket finns det ett 4e lag som står bakom grunden till spelet som dem andra lagen implementerar gränssnitten till.

Det är egentligen grovt störande att dem kommer ut och säger sånt här BS. EA kommer inte punga ut extra cash o låta DICE förbättra PC versionen. Frost motorn är i grund och botten och kommer alltid vara en Consol motor. Det funkar på PS3 och XBOX eftersom kontroll koden är gjord för consoller, titta bara på den värdelösa helikopter styrningen i BC2.

Det märks också att nätverks koden är anpassad för P2P. Dice har inte haft råd och tid att bygga ett helt nytt dedicerat system till PC så de har gjort det sämsta en programmerar kan göra, modifiera.
Det är ytters svårt att modifiera ett redan fungernade system och få det att fungera rätt. Och det märks verkligen i BC2 och nu i MOH.(Mer i MOH eftersom det är snabbare action.)

Dem som spelat Mirrors Edge på PC vet att spelet hade grymt bra kontroller även om det va multiplatform. Så nått skit måste ha hänt på dice strax efter release. Känns som dem vettiga personerna har lämnat och Dice anlitat pretentiösa f**** som knappt vet vad dem gör.

DICE skärp er för fan! Jag hade respekt för er innan BC2 och MOH. Ångrar verkligen att jag inte laddade hem MOH istället för att köpa skiten.(Och innan någon lackar om det så köper jag alla spel)

Ps. Får hoppas att dem också förstår att BF3 banorna inte ska vara lika små som ett sandkorn, aka BC2. Det är riktigt tråkigt o inte kunna flanka ordentligt


signatur

Idono. That's me!

Medlem

kan det bli mer bulshit?
kommer aldrig att köpa BF3 efter jag blev djupt besviken på Bc2.
Bc2 visade bara vilken sida Dice är på...

Medlem

Lustigt nog så kan man lätt tolka det han säger som att PC-spelare vet vad dem vill ha och ställer krav på spelen (och spelutvecklarna) medans konsolfolket är sinnesslöa och tar vad dem får.

Medlem

Hade varit roligt med ett spel där man kunde spela klan matcher. Det sista som gick att moda var cod 4. men det börjar ju bli gammalt nu. Hoppas dom ger oss konsol i spelet. Men det tror jag inte

Medlem

Battlefield 3? Menar ni inte Battlefield 15?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av RazorShard:

Lustigt nog så kan man lätt tolka det han säger som att PC-spelare vet vad dem vill ha och ställer krav på spelen (och spelutvecklarna) medans konsolfolket är sinnesslöa och tar vad dem får.

Man kan lätt tolka det som att Konsolspelarna vet vad de vill ha (bra stabila spel) medan PC-folket är sinnesslösa och vill ha funktioner/grafiknivå de inte ens kan använda. Allt beror på hur man tolkar

"vapenkänslan inte var tillräckligt bra på grund av att vapenförändringarna följde fotspåren av Playstation 3-versionen."?
Undrar på vilket sätt PS3-versionen påverkade vapenkänslan som inte 360 gjort?
Visst finns det skillnader i hårdvara men om en konsol har för dålig prestanda brukar ju den konsolen bara få en något sämre version av spelet (ghost busters/bayonetta/red dead redemtion etc). Att det skulle fått påverka PC (360?) känns ju väldigt skumt...

Medlem

Jag skulle personligen bli mycket förvånad om EA/Di$e rycker upp sig och gör ett ordentligt spel (till PC), som fungerar bra och inte har en massa buggar/kraschar
Det som talar emot är ju att PC-marknaden är "för liten", i kombination med de många/unika "önskningar" från kunderna, för att inte tala om piratkopieringen. Hur som helst så är ju motorn de använder inte någon höjdare (inte ens på konsol).
Det man kan hoppas på (realistiskt sett) är en separat utvecklad PC-version, på gott och ont. Samma grundkod men separata team för utveckling/optimering så man slipper "portar" och dess problem. På PC är det ju inte så att de stryker Dx 11-funktioner bara för att många sitter och lirar med Dx 9, de lägger bara in stöd för båda.

Medlem

Haha, nu börjar dom att ljuga igen för att locka köpare...och sen när spelet är släppt så blir det knäpptyst!

MIG LURAR NI INTE!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Varit samma babbel inför varje spel dom släppt, innan bf2 tex skulle vi få bftv (hltv), vilket blev bfrecorder som fungerade riktigt dåligt
dom har pratat om att fixa till deras browser inför varje spel.

på det stänger av mer och mer för mer avancerade änvändare..

Medlem

Nämner ens DICE Frostbite, BFBC2 eller Konsoll så är FU för gott.
Jag är gammal nog att kunna göra något annat.

DICE blev ett skitbolag sekunden då deras ledning tyckte att det var dags att började att utveckla spel till konsol. Och nej. BFBC2 till PC är skit.. i stora mängder skit.

Tror hoppet är kört...lika bra att snegla åt annat håll, typ Arma-II Operation Arrow Head.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Skrota frostbyte och ge oss ett 64-player med alla sorters fordon samt laglåsta vapen, fler klasser och banan Strike at karkand!

Ta Bf2 och uppdatera det med en nyare motor så är det klart, vet jag!

Mm, snälla släng bort Frostbite.

Jag spelade i princip endast Karkand infantry det sista året som jag körde BF2. Bästa MP:n!

Medlem
Skrivet av Birchoff:
Citat:

- PC-spelare har sina egna krav. De tenderar att bara spela på PC och de vet att deras PC:s har mer kapacitet än den hos konsolerna. Gapet minskar men PC:s har fortfarande ett tydligt övertag när det kommer till minne. PC-spelare kräver också ett PC-gränssnitt, en serverbrowser och allt som känns som om det skulle kunna vart

Är jag den enda som vill ha en serverbrowser på PS3-spel också? Jag tycker det känns helt värdelöst ibland att man inte får bestämma själv.

+1 (fast jag äger ingen PS3)

Att spel blir fördummade är ju inte direkt konsollernas fel, att den grafiska utvecklingen stannar upp kanske (men grafik är inte allt). Enligt mig ligger problemet i att konsumenterna inte kräver något annat än "schysst arcad action". Sry för offtopic.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Upp till bevis minst sagt, har dock inga stora förhoppningar.

spelar ingen roll om de säger att PC spelare kommer krävas på windows7 med DX11, kommer Dice jämka samma spel med konsoler med mindre ram än nya mobiltelefoner och 5 år gamla nedbantade grafikchip, vi pratar alltså om samma GPU arkitektur som Radeon X800/xbox360 å GF6600GT/ps3.

dvs redan från start i designstadiet fått gjort en HEL DEL kompromisser hur mycket skit de än vill snacka på om, för att inte tala om att få det enkelt nog att funka för stenade trötta soffliggare med gamepads

Medlem

Undrar hur innovativa dom kan bli med BF3, om det blir BF2 med frostbite eller om upplägget blir fortsatt öppet slagfält fast det har hänt en hel del annat i upplägget(BF2142)!? Jag älskar BF serien och kommer hänga kvar. BF:BC är en helt annan serie men har sina höjdpunkter dom med. Men nu vill jag ha ett RIKTIGT BF! Go, go, go DICE, ni kan när ni vill!!

Medlem

De sa att både MoH & BC2 inte skulle vara konsollport heller, så jävligt mycket upp till bevis.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Geisenhausen:
Skrivet av Birchoff:
Citat:

- PC-spelare har sina egna krav. De tenderar att bara spela på PC och de vet att deras PC:s har mer kapacitet än den hos konsolerna. Gapet minskar men PC:s har fortfarande ett tydligt övertag när det kommer till minne. PC-spelare kräver också ett PC-gränssnitt, en serverbrowser och allt som känns som om det skulle kunna vart

Är jag den enda som vill ha en serverbrowser på PS3-spel också? Jag tycker det känns helt värdelöst ibland att man inte får bestämma själv.

+1 (fast jag äger ingen PS3)

Att spel blir fördummade är ju inte direkt konsollernas fel, att den grafiska utvecklingen stannar upp kanske (men grafik är inte allt). Enligt mig ligger problemet i att konsumenterna inte kräver något annat än "schysst arcad action". Sry för offtopic.

Det är just consollernas fel att spel blir mer fördummade. Consol kontroller är så drygt begränsade. Har för mig att lean funktionen i Cod 4 va epic crap på konsoll. Sen att dem tar bort prone i Battlefield beror på att det är för svårt för alla casual gamers.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

så det kommer till console också men pc versionen blir inte portat? isf bäst!

Har inte stark datorn nog att klara de senaste spelen så förlitar mig på xbox då

Inaktiv

gnällzäta.se

..

Medlem
Skrivet av Eriand:
Skrivet av zhrooms:

dom har redan sagt att dom har olika teams till pc, xbox, ps. dvs pc versionen kommer högst troligt INTE bli "konsolifierat"

Det sa de om BF:BC2 också....

+1!

Kommer inte köpa BF3 - blev riktigt besviken på Bad company 2. Om det var utvecklat för PC spelare så har dom lika långt kvar att nå som MS för att förstå att man inte kan använda samma konsol-material man har och putsa om det till PC - det blir bara konsollskräp av det i vilket fall som helst!

Upp till bevis, patchar, support och ett rejält demo innan jag kommer att överhuvudtaget fundera på att lägga pengar på BF 3...


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

"Till en början medger han retroaktivt att när de började testa Battlefield: Bad Company 2 till Windows så märkte de att vapenkänslan inte var tillräckligt bra på grund av att vapenförändringarna följde fotspåren av Playstation 3-versionen. Det funkade helt enkelt inte till Windows."

Kunde de inte fixa det då kommer de väl inte fixa det nu heller. Säger inte att de inte har kunskapen, men antagligen vill väl EA ha pengarna ASAP.

"Gapet minskar men PC:s har fortfarande ett tydligt övertag när det kommer till minne."

Hur kan gapet minska när konsolerna närmar sig 5 år? Snarare är det väl så att datorkomponenttillverkarna verkar ta det lugnt i kölvattnet av konsolerna eftersom de den senaste tiden satsat på att minska både tillverkningstekniken och strömbehövet medan prestandan stannat på samma nivå...

Detta tack vare att konsol-spelarna inte ser den sanna grafiken genom lagret av vaselin i CoD och Gears Of War till exempel.
ELLER DEN ÖGONDÖDANDE BLOOMEN I BC2 DICE!


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Öhm, känns ju lite dumt att behöva hänvisa till en tre månader gammal artikel, men okej: http://www.neoseeker.com/news/14494-battlefield-3-leaving-dx-...

Håll käften och läs på innan ni börjar spy galla, jävla gnällspikar.

Medlem

Ungefär den "extra uppmärksamhet" som Battlefield 1943 har fått? Gå ni över till konsollmarknaden helt och hållet, Dice. Ni kommer aldrig tillbaka dit ni var i era forna glansdagar vid BF1942, så då kan det lika gärna vara.

Medlem

Det här är också rent ut sagt pinsamt vad Alan har sagt:

Citat:

Gapet minskar men PC:s har fortfarande ett tydligt övertag när det kommer till minne.

BS på högsta nivå. Konsolerna kommer aldrig någonsin komma ikapp PC då det ständigt kommer ut ny hårdvara. Och varför kommer det ut nu hårdvara? Jo, för spelen ska bli så bättre som möjligt, men det går ju inte pga konsolerna!

Medlem
Skrivet av bladefinor:

BS på högsta nivå. Konsolerna kommer aldrig någonsin komma ikapp PC då det ständigt kommer ut ny hårdvara. Och varför kommer det ut nu hårdvara? Jo, för spelen ska bli så bättre som möjligt, men det går ju inte pga konsolerna!

Håller med om att konsolerna rimligtvis borde hamna längre efter prestandamässigt, men han menar nog att mänden PC-spelare med bra hårdvara minskar, storsäljarna är ju långt ifrån grafikkrävande och helt PC-exklusiva har ju fortfarande låga maxkrav...

Ny hårdvara kommer det för att företagen ska tjäna pengar, inget annat. Det är snarast så att vi tack vare konsolerna fått bättre och snyggare spel utan att måsta köpa ny hårdvara, ren magi!
Tvärt om vill ju gärna AMD/Nvidia att du ska tro att du ständigt måste köpa nya, dyra delar, för att klara av snäppet bättre spel, något som inte är sant. Även med svag, 5 år gammal hårdvara klarar konsolerna sig över minimikraven för de nya spelen.

Medlem

Konsoller är djävulens påfund. Det är som en instängd gammal gimpad PC där du inte får ändra hårdvaran tills en ny version kommer ut var x:e år.

I vilket fall så ska vi ge dem the benefit of the doubt, och faktiskt ge dem chansen att göra det BF3 vi, alla PC-fantaster, vill ha. BF2 var en pärla, och detta är tekniskt sett den egentliga uppföljaren.

Medlem
Skrivet av MrStalker:

Öhm, känns ju lite dumt att behöva hänvisa till en tre månader gammal artikel, men okej: http://www.neoseeker.com/news/14494-battlefield-3-leaving-dx-...

Håll käften och läs på innan ni börjar spy galla, jävla gnällspikar.

Läst den, är den inte äldre? kanske var så nyligen då.
Motbevisar dock inte att dice har vid alla deras spel släpp snackat en massa som inte har uppfyllts.
Intressant nog verkar du ta detta väldigt personligt.
"Do you think thats air you breathing now?"

Medlem

Jag blev så hemskt glad när jag först läste att BF3 inte skulle släppas till konsollerna. Men när jag därefter fick höra att dom ändrat på sig blev man såklart skeptisk.

Men jag hoppas och vill att dom ska lyckas, det behövs så hemsk mycket!

Medlem

"ELLER DEN ÖGONDÖDANDE BLOOMEN I BC2 DICE!"

Jamen stäng av det då för faaaen! Vad trött jag blir..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

"Även med svag, 5 år gammal hårdvara klarar konsolerna sig över minimikraven för de nya spelen. "

True dat. Kodarna har blivit en jävla soffpotatisar och de har blivit vana vid att inte behöva optimera ett enda spel som är PC-exklusivt. Kolla på STALKER serien. Jag har älskat dem sedan dag 1. Men optimerat? Well.. Även om COP är bättre än CS så har de en rätt lång väg att vandra. Ännu bättre exempel är ARMA serien. De nya hårdvarukraven är ju fullständigt horribla. Det var inte förrän en 3:e part plockade upp OFP, även om de tappade lite av gameplayet, som det började likna något. Flama på bara, för jag har rätt.
Liksom MS lärde sig snabbt att det är OK att släppa OS som glatt tuggar i sig 2 gigg RAM själv "för alla sitter ju med 4 nuförtiden" så har spelbolagen som släpper till PC följt efter. De har tagit efter pappa Hollywood och ger blanka fan i "publiken" numera och ser bara till aktieägarna.

Kort och gott, när det gäller grafiken så skall vi vara glada att de utvecklar för konsoller parallellt. Annars hade pappa fått uppgradera lekdatorn varje månad.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skriv svar