Inga animationer i MP? (Civ 5)

Medlem
Inga animationer i MP? (Civ 5)

Har nu läst på ett flertal forum att det inte kommer vara några animationer i multiplayer-delen i spelet. Vet någon hur det ligger till, stämmer det verkligen? Isåfall, vilka animationer är det som försvinner?

Medlem

har inte hört något om det, men det låter både konstigt och logiskt.

Men varför skulle man behöva mindre animationer online? det är ju samma spel...man måste ju ändå kunna spela det...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Mer animationer och liknande kräver högre upload till andra,

Kanske är avstängt enbart för att fler skall kunna spela tillsammans?

Medlem

Tycker det borde vara ett alternativ. Jag som aldrig någonsin spelat en "riktig" match, utan endast spelar med polare vill självklart ha animationer igång, vi bryr oss ju inte om hur lång tid en match tar, vi spelar det för att Civ är det bästa turn-based liret någonsin. Tycker bortplocket av animationer (om det nu stämmer) är fruktansvärt tråkigt :/

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Mer animationer och liknande kräver högre upload till andra,

Kanske är avstängt enbart för att fler skall kunna spela tillsammans?

Det låter extremt märkligt. Animationer renderas ju lokalt? Data som skickas behöver ju bara vara vilken enhet det är och vad den gör, själva animationen sker ju på datorn.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

På spelets officiella forum säger en producent på Firaxis så här:

Animations in multiplayer was something our fans actually wanted removed because of simultaneous turns (waiting for animations to play was slowing down the game). We'll be looking at this in the very near future.

Vad han menar med att de ska titta på de vet jag inte säkert men en lösning som andra föreslår är att man själv ska kunna välja om man vill ha det eller inte.

Medlem

Bra att dom tar tag i det iallafall och inte bara skiter i spelarna som många andra utvecklare hade gjort! Men att det inte fanns med från början är väldigt konstigt tycker jag, alla som spelar vill ju inte att det ska gå så fort som möjligt.

Medlem

Har nu spenderat eftermiddagen med multiplayer. Man vänjer sig rätt fort utan animationer, det kanske går lite snabbare, men det är fortfarande något som saknas! Det funkar väl att köra, men jag ser gärna en patch med animationer inom kort!

Inaktiv

Animations in multiplayer, on / off borde väl lösa problemet?

men hur funkar multiplayer egentligen? samma som vanligt fast mot människor istället för AI eller har jag missat något?

Medlem
Skrivet av Aresz:

Animations in multiplayer, on / off borde väl lösa problemet?

Precis. Dessvärre finns inte den funktionen, än.

Skrivet av Aresz:

Men hur funkar multiplayer egentligen? samma som vanligt fast mot människor istället för AI eller har jag missat något?

Precis som singleplayer förutom det tråden handlar om - animationer. Du kan välja att ha med AI i matcherna också. Fantastiskt kul spel!

1
Skriv svar