Medlem

Synd att alla spoilers bland kommentarerna syns om man läser dem från recensionssidan...

Medlem

bra recension!

Medlem

Men snälla ni, om ni är så extremt anala med spoilers så föreslår jag att ni, eh, inte läser recensioner alls. Kolla på siffran bara. Om ni blir så extremt missnöjda med att få veta något av innehållet så betyder det att ni tänkte spela spelet. Tänkte ni spela spelet kan ni läsa recensionen efteråt och se om ni håller med. Vill ni bara veta om det var bra eller inte kollar ni på siffran. Vill ni både ha kakan och äta den så läser ni allt ni kan komma över och blir skitgnälliga om någon avslöjar lite för mycket.

Det är inte raketforskning, gossar, ni vet väl hur en recension ser ut?

Medlem

Alltså 12 timmars speltid för ett sånt här spel är ju pyttelite.

Och jag har hört att Mafia II inte är ett sandboxspel. Man kan tydligen bara ha ett aktivt uppdrag åt gången. Är ju värdelöst. Var det så i det första Mafia också??

Jag hade hoppats på ett enormt GTA4 men i 50-talsmiljö men så blev det inte.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av natogundalf:

Det är inte raketforskning, gossar, ni vet väl hur en recension ser ut?

Recensioner brukar så vitt jag vet inte avslöja slutet eller större saker i samband med det. En recension kan hjälpa en när man är osäker om man vill ha spelet eller inte, därför bör man kunna läsa den utan att större storyhändelser avslöjas.

Medlem
Skrivet av natogundalf:

Men snälla ni, om ni är så extremt anala med spoilers så föreslår jag att ni, eh, inte läser recensioner alls. Kolla på siffran bara. Om ni blir så extremt missnöjda med att få veta något av innehållet så betyder det att ni tänkte spela spelet. Tänkte ni spela spelet kan ni läsa recensionen efteråt och se om ni håller med. Vill ni bara veta om det var bra eller inte kollar ni på siffran. Vill ni både ha kakan och äta den så läser ni allt ni kan komma över och blir skitgnälliga om någon avslöjar lite för mycket.

Det är inte raketforskning, gossar, ni vet väl hur en recension ser ut?

Både jag och flera andra läste antagligen inte recensionen utan gick direkt till betyget. Problemet är att folk skrivit spoilern i sina kommentarer.

Medlem

Mycket bra spel, väldigt prisvärt och precis som FZ skriver är handligen/berättande så jävla epic! Jag känner mig nästan som en liten mafioso här i soffan

Medlem

Tråkigt att det redan är ute på torrent sidorna


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Detta syns fortfarande nästan längst ner på sidan, varit så i flera dagar nu

"Notice: Undefined variable: count in /home/fz/admin/voice/class_forumthreadhistory.php on line 35
Redigerad 2010-08-24 11:36 av Tompa"


signatur
Medlem

"Äntligen är Mafia 2 bara några dagar ifrån oss nu, jag har längtat som fan i stort sett hela 2000-talet "

Seriöst!

Det är GTA fast på 50 talet, det är fan inte ens kul
Bara evigt körade, sno bilar, döda några snubbar, och när man tror att man har kommit en bit, nja då är det bara att börja om

GTA var kul för där kunde man koda så man kunde göra vad man ville, Mafia 2 håller i 5 - 10 min max sen kan man hela skiten.

Skulle handlingen vara gripande?, hahah eller hur

Ovanligt mkt både skarpsynta och sjutande snutar i det här spelet, mafian var i majoritet och skrämde skiten ur vanligt folk samt snutar på den tiden, alltså är detta missvisande, då det verkar som mafiosos var mer rädda för att åka på en rödljuskörning än att någon skulle höra när du satte en kula i pannan på konkurrenterna.

Nope, GTA (hela serien är faktiskt bättre)

ROCKSTAR know how to move and blow up shit!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Har bara spelat demon och läst lite reviews och det verkar lovande!

Ettan var ett mästerverk, ett av de bästa spelen jag spelat.

Jag gillar GTA, men alla spel behöver ju inte vara som GTA.

Sandbox i alla ära, tycker själv det är SKÖNT med ett spel som inte är sandbox (som ettan), utan fokuserar på att driva storyn framåt och staden är byggt runt uppdragen.

Ettan var ju precis likadan

Tycker det är rätt skönt faktiskt att slippa ringa och spela bowling med mina "vänner", gå på date med tjejen etc...

Mycket spänd på att se hur dett spel är i jämförelse mot ettan.

Det verkar tyvärr sämre, men det är säkert ändå ett riktigt bra spel.

Medlem
Skrivet av 7an:

"Äntligen är Mafia 2 bara några dagar ifrån oss nu, jag har längtat som fan i stort sett hela 2000-talet "

Seriöst!

Det är GTA fast på 50 talet, det är fan inte ens kul
Bara evigt körade, sno bilar, döda några snubbar, och när man tror att man har kommit en bit, nja då är det bara att börja om

GTA var kul för där kunde man koda så man kunde göra vad man ville, Mafia 2 håller i 5 - 10 min max sen kan man hela skiten.

Skulle handlingen vara gripande?, hahah eller hur

Ovanligt mkt både skarpsynta och sjutande snutar i det här spelet, mafian var i majoritet och skrämde skiten ur vanligt folk samt snutar på den tiden, alltså är detta missvisande, då det verkar som mafiosos var mer rädda för att åka på en rödljuskörning än att någon skulle höra när du satte en kula i pannan på konkurrenterna.

Nope, GTA (hela serien är faktiskt bättre)

ROCKSTAR know how to move and blow up shit!

Och vilken planet är du uppfödd på? Så du påstår att det fanns fler mafiosos än vanligt folk och poliser? Hur som helst är maffiakulturen väldigt överdriven i film och spelvärlden, så vi ska nog inte tro att någon av oss vet hur sanningen var. Hur som helst så är inte Mafia 2 bara ett GTA på 50-talet, då det är två helt skilda spelupplevelser. Mafia 2 är helt enkelt uppföljaren till första Mafia. Sen är det klart att spelen liknar varandra, men ingen har nog ärvt av den andra, de har båda utvecklat skilda egenskaper.

Medlem

själv läser jag ALDRIG en recension innan jag spelat spelet, jag kollar bara betygen,detta för att inte åka på en spoiler, har varit med om det tidigare och det gör mig så j-vla förbannad.

Kommer att hänga på brevlådan på fredag och vänta på mitt Maffia II-nordic bonus edition till PS3


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem

Har bara spelat demot, älskade ettan för det var så jävla snyggt berättat och maffian var av gentlemannatypen. 2'an känns så jävla mycket mer pubertal med allt "fucking" som sägs i varenda mening, playboy tidningar och "coola" avrättningar.

Är resten av spelet så här också? Trailers och demos brukar oftast vara lite krystade med billiga knep för att försöka tilltala så många som möjligt.

Medlem

Bra spel, precis klar med det. Det är väl inget RDR men 4-4,5 / 5
Tycker att det är synd att det inte är någon multiplayer, hade nog blivit en 5/5 då från mig.

Medlem

Ska det där föreställa en recension? Ingen inledande förklaring till spelet, ingen genomgång av vad det är för typ av uppdrag, svårighetsgrad etc. känns som ni spelat demot men inte fått tillgång till spelet men ändå måste skriva något så ni upplevs seriösa.

Medlem
Skrivet av 7an:

Det är GTA fast på 50 talet, det är fan inte ens kul
Bara evigt körade, sno bilar, döda några snubbar, och när man tror att man har kommit en bit, nja då är det bara att börja om

GTA var kul för där kunde man koda så man kunde göra vad man ville, Mafia 2 håller i 5 - 10 min max sen kan man hela skiten.

Det du säger är att du är för korkad för att klara spelen så du måste fuska för att klara dom? Det finns god mode i Mafia också.

Sno bilar och döda personer är ju precis det enda man gör i GTA också, ok man kan sätta på några H***ers också om man vill, men inte tusan är det speciellt spännande. Dessutom är det ju mörkt typ hela tiden.
Mafia ska man spela om man gillar maffian, gillar 50 tal och sköna miljöer.

Medlem

testade demot.......tyckte det var sådär......

Skrivet av 7an:

"Äntligen är Mafia 2 bara några dagar ifrån oss nu, jag har längtat som fan i stort sett hela 2000-talet "

Seriöst!

Det är GTA fast på 50 talet, det är fan inte ens kul
Bara evigt körade, sno bilar, döda några snubbar, och när man tror att man har kommit en bit, nja då är det bara att börja om

GTA var kul för där kunde man koda så man kunde göra vad man ville, Mafia 2 håller i 5 - 10 min max sen kan man hela skiten.

Skulle handlingen vara gripande?, hahah eller hur

Ovanligt mkt både skarpsynta och sjutande snutar i det här spelet, mafian var i majoritet och skrämde skiten ur vanligt folk samt snutar på den tiden, alltså är detta missvisande, då det verkar som mafiosos var mer rädda för att åka på en rödljuskörning än att någon skulle höra när du satte en kula i pannan på konkurrenterna.

Nope, GTA (hela serien är faktiskt bättre)

ROCKSTAR know how to move and blow up shit!

Och detta vet du efter spelat ett demo???? Lägg ner enbart pinsamt att höra ju!


signatur
Medlem

Det var riktigt länge sedan jag lirade ett spel som var så här pass detaljrikt och en sån jädra grym story!

Sitter med spelet i min hand (cdon:heart:) men steam tycker inte jag ska få spela när det inte har släppts än... damn


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

"redan idag finns det planer på en mängd nedladdningsbart innehåll"

Hurra?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Owe
Medlem

Är inte särskilt nöjd med spelet faktiskt. .
Jag hade väntat mej nåt mycket bättre även om det absolut inte var dåligt..
Men jag måste säga att godfather 2 sopar mattan hejdlöst med mafia 2 om nu ska o kan jämföra dessa 2 spel.

Medlem

All denna väntan...så är det detta man får. Tycker dem hade kunnat göra detta spel så mycket bättre på flera punkter.

De hade definitivt kunnat slänga in lite valmöjligheter (ni som klarat ut spelet kanske förstår). Det hade ju inte heller varit fel om det varit längre, svårare eller haft en story som inte var så förutsägbar.

Det som stör mig mest är storyn...fastnade aldrig för den, kändes som det saknades det lilla extra, det seriösa intrycket, sympatin för karaktärerna, jag tror skaparna ville väldigt mycket men det kändes som att spelet, snarare föll på deras stora fokus handling / story.

Nu är det här förstås inte ett väldigt dåligt spel...utan det snarare en besvikelse (enligt mig) eftersom jag hade väntat mig mer efter all denna väntan.

Medlem

Håller med Sinsation.

Jag fattar inte att man med dagens teknik och år av utveckling lagt ner mer arbete på effekter än att föröka göra mer av karaktärerna än flash-animeringsliknande klippdockor som också är helt ur synk.


signatur

Det var detta...

Medlem

Håller med Sinsation.

Jag fattar inte att man med dagens teknik och år av utveckling lagt ner mer arbete på effekter än att föröka göra mer av karaktärerna än flash-animeringsliknande klippdockor som också är helt ur synk.


signatur

Det var detta...

Medlem

Men kul att spelet inte har ett riktigt free roam mode,, vafan tog dom bort det eller? Märkte också att köra på landet är ju stängt, va tusan är detta för trams.. har dom anspassat spelet efter konsoller eller...

Medlem

Varför inget free roam?

Medlem

Är det bara jag som är helt tok nöjd med spelet? Visst det är inte Mafia 1 men på den tiden fanns det inget liknande eller jo GTA 3. Idag är man van vid detta och jag tycker absolut att Mafia 2 levererar. Looooooove it.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Är det bara jag som är helt tok nöjd med spelet? Visst det är inte Mafia 1 men på den tiden fanns det inget liknande eller jo GTA 3. Idag är man van vid detta och jag tycker absolut att Mafia 2 levererar. Looooooove it.

Jo jag är helnöjd!
Kan lätt säga att det är det bästa spelet jag spelat!
Men varför har dom tagit bort free roam?
Det fanns ju på ettan!:down:

123
Skriv svar