Vad sjutton har vi gjort?!

Inaktiv

Oj va fint å ljust det blev

W2k
Medlem
Skrivet av Strogge:

Såg att du skrev "svarat" och inte "citerat". Men varför kan man inte tabort sitt inlägg närsom?

För att om någon har svarat på ditt inlägg, och du raderar det, keffar det ju till diskussionen...


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Inte alls dumt detta

Medlem

Riktigt bra sida må jag säga... här ska utforskas!

Bra jobb med designen med gillar den starkt

Toppen!


signatur

Nämen!

Inaktiv
Medlem
Skrivet av W2k:
Skrivet av Strogge:

Såg att du skrev "svarat" och inte "citerat". Men varför kan man inte tabort sitt inlägg närsom?

För att om någon har svarat på ditt inlägg, och du raderar det, keffar det ju till diskussionen...

Men är inte det upp till en själv att se till att man inte fuckar upp diskussionen? Alla andra forum jag har använt kan man tabort sina inlägg närsom.

Medlem

Så jävla bäst! Kan dock inte klaga på den gamla layouten, den var fet. Men detta är juh bara helt otroligt. Ni har lyckats, ännu en orsak varför detta är sveriges bästa site.


signatur

Niet.

Inaktiv

grymt verkligen internet 2006! snyggt jobbat som vanligt

Medlem

Hade ni använt de gamla färgerna tillsammans med den nya designen hade det vart perfekt.

Det nya smilysarna är tjustiga: :up:.

:evil: -Arrrgghh!
-eheheheh.
wtf!!


signatur

<3

Medlem

Nice som fan! Känns lite jobbigt bara såhär innan man har vant sig vid allt.. Skönt iaf. att det är lite ljusare!


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

Okej, vi gör ett femte försök att svara på tråden, först råkar jag trycka fyra gånger på Bevaka tråden, sen missa jag snabbsvar knappen och tröck svara istället.

+ Älskar allt bortsett från:
- Bevaka och Svara knappen sitter fel väg enligt mig.
- Snabbsvar borde fungera via svara knappen om något skrivits i rutan.

Medlem

Hmm jag ställer mig skeptisk till detta. Gillade färgerna bättre till gamla designen. Men men är väl en vanesak antar jag.

Medlem

Grattis FZ till ny design, trevligt att det blev lite ljusare. Hoppas ni finns kvar i många år till!


signatur

I am become Glyphs. The time of secrets is almost over. A new age approaches.

Medlem

OMFG najs FZ, denna dag har jag väntat länge på... Hurray


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Har kritik om sidan, FZ är en sida som har nyheter som huvudinriktining (det är vad den har HAFT som inriktning iaf...).
dock som det är nu så har man:
1, testat och artiklar längst upp, stora bilder
2, förhandstitt och filarkiv, stora bilder
3, reklam
4, "heta nyheter" (varför finns denna?) och mer reklarm
5, sökning och prenumeration
6, nyheter

Först på SJÄTTE plats så hittar man nyheterna... och då är det även dubbla rader som jag personligen inte gillar, och man kan inte läsa hela nyheten utan måste klicka vidare, helt förstört, det var illa nog när man gick igenom arkivet...

för övrigt så ser man inte början på nyheterna när man har en upplösning på 1280*1024, ska det verkligen behöva vara så?

så som jag ser det skulle jag dra ner på tjafset (ja jag ser det som tjafs) och faktiskt fokusera på nyheterna igen. för nu är det verkligen illa.

för övrigt är stilen schysst som fan, men FZ har totalt tappat fokuset på lättlästa nyheter enligt mig.

Medlem

Hmm kanske är nämt innan men inga länkar till de senaste inläggen på första sidan?
Och var är länken till Sweklockers? Eller kommer den när de får upp servern igen?
Förövrigt så känns den nya layoten förvirrande, tog lite tid att hitta dom senaste nyheterna, förhoppningsvis så är det enbart en vanesak...
Trevligt med nya smileys i alla fall :P.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Ser väldigt bra ut, gillar skarpt den nya designen, behövdes verkligen

Flakmonkey
Skrivet av abbe:

massa text

Det här har redan nämnts flera gånger i tråden men en gång till skadar väl inte ^^ Använd http://www.fz.se/nyheter/ som bokmärke istället så kommer du direkt till lättlästa nyheter utan en massa "tjaffs"

Inaktiv
Skrivet av abbe:

Har kritik om sidan, FZ är en sida som har nyheter som huvudinriktining (det är vad den har HAFT som inriktning iaf...).
dock som det är nu så har man:
1, testat och artiklar längst upp, stora bilder
2, förhandstitt och filarkiv, stora bilder
3, reklam
4, "heta nyheter" (varför finns denna?) och mer reklarm
5, sökning och prenumeration
6, nyheter

Först på SJÄTTE plats så hittar man nyheterna... och då är det även dubbla rader som jag personligen inte gillar, och man kan inte läsa hela nyheten utan måste klicka vidare, helt förstört, det var illa nog när man gick igenom arkivet...

för övrigt så ser man inte början på nyheterna när man har en upplösning på 1280*1024, ska det verkligen behöva vara så?

så som jag ser det skulle jag dra ner på tjafset (ja jag ser det som tjafs) och faktiskt fokusera på nyheterna igen. för nu är det verkligen illa.

för övrigt är stilen schysst som fan, men FZ har totalt tappat fokuset på lättlästa nyheter enligt mig.

Vill du slippa att klicka dig vidare för att läsa hela nyheterna så går det jättebra att använda sig utav denna länk: http://www.fz.se/nyheter/

Den är nästan identisk med tidigare variant


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

underbart, dock får ni gärna lägga in en inställning i ens profil så att man slipper den andra förstasidan, för den var minst sagt... horribel i mina ögon :/
då kan ni få en för hela sidan tror jag

edit: förresten så har jag inte läst de 220 kommentarerna så jag vet inte vad som blivit sagt innan, har jobbat hela dagen och kom ganska precis hem och ser att en av ens favoritsidor har fått en fet ny design men mycket till det värre tyvärr :/

PS, jag vill lägga in en request på en smily som funkar till :/ och inte bara till :\

Medlem
Inaktiv

Det är JÄTTESVÅRT att få överblick av Nyheterna direkt.
Man måste typ skrolla ner, och det tar 50% längre tid att se alla rubriker än förut.

Tummen ner.

Usability over Snygghet.

Inaktiv

Väldigt bra, en liten synpunkt bara. Jag tycker att "Flera nyheter" längst ner efter nyheterna på förstasidan borde leda till http://www.fz.se/nyheter/ istället för till Nyhetsarkivet.

Medlem

Men fy sjutsingen då, jag som så uppskattade den gamla fina stilen.
Måste dock säga bra jobbat, för stiligt är det om än inte lika mysigt som tidigare!

Inaktiv

Känns mycket bra det här! Vore ju inte fel om det var korrekt HTML dock

http://validator.w3.org/check?uri=www.fz.se

Keep up the good work!


signatur

You! Yes, me. Me, me, me. Me too. Hemsida

Inaktiv

Det kommer säkerligen att förbättras här och där framöver, men i det stora hela tycker jag att designen är väldigt lyckad. När det gäller nyheterna så är det inga problem att läsa dem som förut, detta gör du enkelt genom att klicka länken som jag postade lite högre upp i tråden. Tråkigt att första intrycken inte varit jättebra för somliga, men ge det en vecka eller två så kanske
uppfattningen är helt annorlunda, så var det nämligen för mig.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Här har man följt Fragzone's utveckling sen quaketesten kom ut och så hade man ingen användare...skandal! Ordnat nu iaf!

Helt okej, lite för ljus dock och det är något svårt att få snabb överblick över nyheterna på framsidan. Det var lättare och roligare förut när man kunde läsa lite mer om nyheten direkt ofta gärna med något roligt inflikat av skribenten. Behöver nog bara tid att vänja mig :).


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem

Ljus kan dra! Vore trevligt med ett alternativ med ett mörkare tema tycker jag.

Inaktiv

Nice design!

När jag körde med CRT så gillade jag inte FZ designen, men sedan med TFT Wide på 1680x1050 i upplösning blev det riktigt snyggt. Nu känns det lite ovant med den nya designen, men det är alltid kul med förändring.

Medlem

Jag skulle uppskatta automatisk inloggning... väldigt irriterande att behöva logga in varje gång man besöker FZ! Biermann sa några kloka ord också, det vore inte helt fel med en möjlighet att byta till ett mörkare tema.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Skriv svar