Trey the Gnome

Avstängd
Trey the Gnome

Efter att ha klarat ut Half-Life 2: Episode Two så blev jag lite fundersam över vad som blev av det achievement där man skulle skicka en trädgårdstomte upp i rymden, så jag googlade och hittade detta: Gnome Quest
Tanken är alltså att man ska ta en tomten man hittar i början av spelet (jag hittade honom inte) och bära honom genom hela spelet utan att han går sönder och sedan lägga honom i raketen som de ska skicka upp och förstöra superportalen.

Här är Trey the Gnomes egen blogg: Bloggen

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Trey the Gnome

Det är humor i sin allra renaste form!


signatur
Avstängd

Mm. Det är det. Något så extremt svårt och så totalt meningslöst ...

Appropå det, i slutet av Episode Two när de ska skjuta upp raketen säger de

att den har "12 pounds overweight", jag kom att tänka på det att det är ju för att Lamarr gick ombord på raketen. Stackars Kleiner, han får aldrig behålla sin tama headcrab.

Medlem

Har för mig att jag såg en efter att man får bilen. Annars finns det en precis i början vid huset där ni anropar Kleiner och Magnusson. Men inte värt att göra det för någon liten achievement.

Medlem

Hehe. Jobbigt.

Medlem

Gnomen är oförstörbar (som tur är ) och finns bara i första stugan man kommer till.

Tycker att det e lite av en utmaning att spela igenom spelet med honom i handen så jag drog iväg igår och gjorde det, aah vilka fina stunder jag och den förbannade lilla gnomen hade


signatur

Who Dares, Wins

Avstängd

Va? Är den? Han som skrev om det (första länken) skrev att det varllite besvärligt med striderna för att den gick sönder.

1
Skriv svar