Dice nu officiellt en EA-studio

Robot
Inaktiv
Dice nu officiellt en EA-studio

vilka fags som säljer sig till fags!

Medlem

NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR släpps demot???

men men.. tycker inte att dom skulle ha gjort det.. kommer väll bara bli sämre patchar nu... om det änns går..


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Fyfan... Jag har inte ord för att uttrycka mig.

Inaktiv

Jahopp då var det avgjort bojkott av 2142


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

hunken har du planerat att bojkotta alla ea spel ?

Inaktiv

fixar dom inte BF2142 utan fem patchar så är det nog dags, o lika så med alla ofärdiga spel

ej EA specifikt såklart

Inaktiv
Skrivet av MazZ:

hunken har du planerat att bojkotta alla ea spel ?

Hah, vad har dom som är ens i närheten av intressant på gång?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Frågan är hur lång tid det tar innan dom lägger ner Dice precis som dom gjort med Bullfrog, Westwood och Origin.

Inaktiv
Skrivet av MazZ:

hunken har du planerat att bojkotta alla ea spel ?

Ja blir nog så. Trivs relativt bra med bf2 som inte är så ea besudlat. Blizzard har sitt wow som jag dessutom spelar nu. Sen kommer Startrek online och fallout tre som jag antar att EA inte har något att göra med?

Men när jag tänker efter kommer jag inte undan de j***a då de äger westwood som har lite godis på väg. Skit oxå!


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv
Skrivet av dosman:

Frågan är hur lång tid det tar innan dom lägger ner Dice precis som dom gjort med Bullfrog, Westwood och Origin.

Nej, inte säga så

Dungeon Keeper, Red Alert.. buhuu


signatur

One, two, five! Three, sire! THREE!

Medlem

Hejdå Dice, trevligt att råkas.. BF1942 blev ju iaf helt OK :'(

Medlem

Jaha.. då var det bara att kyssa alla goa speltitlar som skulle kunnat utvekclas av Dice farväl och välkomna skiten ifrån EA+Dice...SOAB!:evil:


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Men..äh...ursäkta. Det här har typ varit känt i 18 månader.

Och - ja - jag tycker att det är mkt synd att DICE huvudägare och styrelse valde att casha in när EAs (snåla) bud kom, men jag tror inte att EA kommer att lägga ner studion. Snarare tror jag att styrkan 200 man kommer att vara det dubbla inom några år. Sverige har ruskigt gott rykte när det gäller spelutvecklare, och lönerna är ännu inte lika höga som i USA, UK eller Canada.

Att vi dock kommer att få se en räcka (bra och mindre bra?) BF-spel känns rätt givet. Som gammal aktie(vilket klipp!)ägare i DICE undrar man vad som hände med deras "helt nya IP"... De hade en titel som var hemlig och som från DICEhåll sades vara "helt annorlunda" och internt hördes rykten som "har större potential än BF42 och är helt crazy kul".

Vad var det för spel? Vad hände där??

Nåja. I min bok är gamla Refraction Games/DICE Stockholm topp fem av spelutvecklare. Är mkt spänd på deras nya grafikmotor för BF Bad Company tex. Lars G och Niklas P är genier, och första gången jag spelade BF42, Wake Island tillhör bland det roligaste jag gjort med kläderna på.

*snyft*

Medlem

Jävligt snygg logga/bild på hemsidan iallafall!

Medlem
Skrivet av FZ:

Svenska Dice är numera en officiell under Electronic Arts vingar.

Ja, eller tumme om man ska tro ryktena.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

gg DICE.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SgtKelly:
Skrivet av MazZ:

hunken har du planerat att bojkotta alla ea spel ?

Hah, vad har dom som är ens i närheten av intressant på gång?

crysis
http://www.electronicarts.se/games/8448/

c&c 3 tiberium wars
http://www.electronicarts.se/games/8654/

och spore www.spore.com

men det iaf vad jag tycker

Medlem

När jag frågade killarna på DICE hur det ändrat sig inom företaget sen uppköpet så är det endast ytan som annorlunda. Inom DICE så funkar det som innan.

Inaktiv
Medlem

Resistance is futile. You will be assimilated

Fan va töntigt att gnälla över en sån grej, vad trodde ni det handlade om när EA köpte DICE?

Internt är det ju samma företag.


signatur

---
Boo!

Medlem

det är sorligt, så här går det när kapitalisterna köper upp spel sedan bara för att förstöra dem, grattis Dice

Medlem

Hej Phosphor.

Hur går det eg för er i Uppsala? Ska ni inte göra ngt med ett eget IP snart?

Medlem

Själv bryr jag mig inte, så länge ett spel jag gillar kommer från ea kommer jag köpa det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

mycket snyggare loga
dom kanske ska bli formgivare och webdesigners istället för spelutvecklare

Medlem

Haha! Klockrent Phosphor.

Medlem

All your base are belong to us

Medlem

vafan generals var ju grymt bra i lan och det hade Ea på sig och ett par patchar och sen ett par till för expansion packet zero hour.
En del lovande mods som produceras till Zero hour som verkar spännande tycker jag.
Och sen kan ja inte sluta drömma lite om c&c 3 och tänka på alla screens och vids och längta till när man får köra det med eller mot en polare sen i lan. Brukar whina på Ea ibland också men nu orkar ja inte så...

Medlem

De EA ger ut är halvdana produkter med ingen spelkänsla. Att DICE låter sig köpas upp av denna koncern är tragiskt då detta kommer påverka kvalitén mer negativt än vad som redan gjorts.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

JB
Medlem

Opersonlig logga imo. Känslolös. EA's logga har tom mer style. DICE loggan ser "robot'iserad" ut. Lite tråkigt. Dock är den gamla inte roligare, så nåt imellan hade kanske varit nåt intressant att se.

123
Skriv svar