FZ nu lite färggladare

Medlem

Du vet Under TakeR, i de här fallet vet jag inte om färgblindhet är så mycket av nackdel.

Hmm, undra om man ska leta reda på en gammal liten monokrom skärm.

Medlem

Stjälper mer än det hjälper!

Skrivet av N3m35i5:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Som så många sagt sluta whina och fröjdas över de fina färgerna istället. utan förändringar skulle vi vara kvar i stenåldern (tiden före datorn)

Hade inte du gnällt och klagat om regeringen plötsligt bestämde sig för att höja skatten 50%?
Hade vi inte gnällt och ifrågasatt ändringar var hade vi då varit? Förändringar ska alltid ifrågasättas, det är då som man oftast får de bästa förändringarna.

Till vilken nytta?


signatur
Inaktiv

har nu funderat ett tag å färgpaljetten innan nyheterna på startsidan är faktiskt riktigt skön att ha men rubrikerna i olika färger ger ett lite... vet inte riktigt... oseriöst kanske? eller barnsligt?... uttryck... men detta kan mkt väll bli en vettig förändring så länge rubrikerna blir mer estetiskt tilltalande...

EDIT:

fast rubrikernas färg hjälper iof fast de är "fula"

...fula kanske inte e rätt ord men dom är inte snygga iaf... nått är fel med dom, tror att färgerna behöver bli skarpare och snälla ge wii en ballare färg


signatur

Nej, jag har inte dyslexi... Det är bara du som inte kan läsa ;)

Medlem

Jag vill gärna ha tillbaka "det gamla" (<2006 05) utseendet på Fragzone..

Men Fragzone kommer vara Sveriges bästa spelsajt ändå givetvis.

Bt
Medlem

Ber om ursäkt om detta förslag har tagits upp tidigigare.

Men nu när nyheterna endå delas upp i t.ex nintendo/playstation så kanske man kan få filtrera bort något av dem i sina inställningar?

Jag skulle t.ex bara vilja ha nyheter om PC + Nintendo och inget annat.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem
Skrivet av PsyX:

Alla fattade perfekt vad var vad och hur före alla färger och dom som inte fattade borde gå tillbaka till grund skolan.

^_^

Tråden innehöll faktiskt konstruktiva och välgrundade argument från båda sidorna, men tyvärr får man plöja igenom en hel del annat för att komma åt godbitarna.

Personligen har jag inget emot att man testar olika sätt att förtydliga. Funkade det bra så lär det stanna, annars inte.

Vi kanske ska fundera på ett ratingsystem, så att man kan välja att filtrera bort trollposts? Då hade jag kunnat läsa 2 sidor posts istället för 11...

Medlem

Vilken färg skall man använda när man länkar till aftonbladet?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Vilken färg skall man använda när man länkar till aftonbladet?

Hahahahaha!
Tur att jag inte har fått mitt morgonkaffe ännu.

Medlem

Färgerna har iaf blivitl ite bättre nu sen de tonats ner lite... måste ju säga nått positivt nån gång.

Inaktiv

Tänkte på en sak, i framtiden kommer det att finnas fler konsoller och man måste tänka framåt. Därför har jag skapat denna palett med stöd för hela 800 konsoller.

http://www.visibone.com/color/hexagon_800.gif

Medlem

hehe

kanske ni kan skapa en liten reminder i framtiden för nykommande läsare

exempel

Medlem

Tja, har inte skrivit här innan men nu känner jag att jag kanske har nått litet vettigt att tillföra. Går på högskola och här har vi precis läst en kurs som heter kognition (typ "hur människor uppfattar olika saker") och jag tycker er ide är bra eftersom om den görs rätt skapar en bättre överblick.

Men,

Det som har blivit fel är att färgerna ni kodar med inte betyder något för oss användare, vi måste LÄRA oss vilka färger som betyder vad och det är inte bra designat ur kognitiv synpunkt. Man bör istället kombinera självförklarande ikoner med text och färg som knyter an till saken.

Och ett gott råd är att lyssna lite på era användare, om det blir en rejäl storm efter att ni ändrat sånt här så är det nog lite mer än bara regular whine. Folk tycker inte om och vill inte lägga in färgkoderna i minnet.

Ska försöka komma med förslag på ändringar så ni får något konkret eftersom jkag vet att det är lätt att gnälla men svårare att komma på något själv.. men så länge får ni nöja er med mitt lilla utlägg...

/W

Medlem

Man tycker iaf att man borde få välja i nån inställning om man vill ha färgglada länkar o sådant. För snart orkar jag inte sitta o titta på FZ sida någe mer

Medlem

Asså nu är ju färgerna helt jävla tokgalna :S Playstation blå? Konsol Gul? WTF..varför kan ni inte bara använda lite mer "standardiserade" färger?

Medlem

Jag ser ingen större skilnad så jag tycker det ser helt ok ut, bra jobbat.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

Hade själv föredragit om ni taggade nyheten pc, wii el xbox360 osv uppe i hörnet istället.
Eventuellt använt respektive märke för den konsol som nyheten gäller.
Då behöver man inte lära sej några färger samt hela sidan slipper se ut som en stor polkagris

Medlem
Skrivet av doggelito:

hehe

kanske ni kan skapa en liten reminder i framtiden för nykommande läsare

exempel
http://img154.imageshack.us/img154/548/untitledut7.jpg

Finns nog folk som kör med en upplösning på 800x600 och de kommer missa den informationen om de inte scrollar i sidled. Heh 1024x768 är t.o.m. för litet märkte jag nu efter ett test.

Medlem
Skrivet av teX:

Tänkte på en sak, i framtiden kommer det att finnas fler konsoller och man måste tänka framåt. Därför har jag skapat denna palett med stöd för hela 800 konsoller.

http://www.visibone.com/color/hexagon_800.gif

Lol, klockren

Inaktiv

rita långt hår på karaktären som tycker om bollarna också så är cirkeln sluten


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Inaktiv

Vore det inte bättre om det stod litet "PC" t.ex i den där lilla färgbollen? Som det är nu måste man ju först lära sig färgkombinationerna. Kanske inte så användarvänligt för förstagångsbesökare? Jag tycker att det var bökigt iallafall.

Medlem

Jag personligen ser denna funktion som mervärde för sajten. Tidigare kunde man bara urskilja på pc vs konsol, när man nu istället har ett bredare urval.

Så klart innebär det mer krav på förstagångsbesökare det är jag medveten om. Men förstagångsbesökare bör efter lite efterforskning se förklarings rutan för färgerna och kanske till och med lite nyfiket föra musen över ikonen för att få en förklaring.

För personer med nersatt syn eller andra problem så finns ju faktiskt möjligheten att lära sig mönstret på ikonen och på så sätt snabbt se vilken plattform det är.

Så klart är detta inget system som är på något sätt medfött genetiskt, så det hör och häpna, kräver faktiskt att man lär sig vilken färg som är vilken om man vill dra nytta av detta. Inte heller sagt att det är något man måste att lära sig.

Så klart fungerar inte detta tänk om man skulle ha 800 plattformar som någon sa tidigare, men det är ju heller inte tanken. Att hitta 7 färger som fungerar i alla situationer, representerar plattformarna på rätt sätt, fungerar för färgblinda, inte krockar med varandra och också är behagliga att se på är svårare än man skulle kunna tro.

Jag tror personligen att många blir förvirrade först men om man ger det lite tid så är jag säker på att det snart kommer kännas självklart. Hur lång tid det kommer ta för folk att lära sig varierar säkert men omedvetet kommer det förr eller senare sitta där.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv
Skrivet av gurkoz:

Så klart fungerar inte detta tänk om man skulle ha 800 plattformar som någon sa tidigare, men det är ju heller inte tanken.

Jag som lade ner så mycket arbete på den paletten för att färgerna skulle fungera tillsammans. Att färgmatcha 800 färger tar sin lilla tid.

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Jag personligen ser denna funktion som mervärde för sajten. Tidigare kunde man bara urskilja på pc vs konsol, när man nu istället har ett bredare urval.

Och du har fått precis som du har viljat. Jag lämnar nog denna sajten för gott nu, arrogans sticker i mina ögon. Detta är nyhetsposten med längst kommentarslista och ni tycker fortfarande att det är mitt fel att jag inte vill lära mig ett system som inte används någon annanstans? Att kalla sina användare dumma är inget bra vet du.

Medlem

Förlåt att jag är C.P eller handikapp, ska kanske ha mina ögon fixad men det här går fan inte att läsa, vad ni än säger... kanske om man läser SUPER SAKTA eller har ett papper över alla andra rader, fattar inte vem trodde att han ska uppfina om text design, sök till nobelpris med det här , kanske du vinner :

Får hitta en annan nyhets sida.

Hej då.

Medlem
Skrivet av bongo:
Skrivet av gurkoz:

Jag personligen ser denna funktion som mervärde för sajten. Tidigare kunde man bara urskilja på pc vs konsol, när man nu istället har ett bredare urval.

Och du har fått precis som du har viljat. Jag lämnar nog denna sajten för gott nu, arrogans sticker i mina ögon. Detta är nyhetsposten med längst kommentarslista och ni tycker fortfarande att det är mitt fel att jag inte vill lära mig ett system som inte används någon annanstans? Att kalla sina användare dumma är inget bra vet du.

Det är inte dom! det är våra dåliga ögon och hjärnor.

Skulle köpa den där nano brain imlpant.

får uppgradera nästa gång jag är på svarta-tech-marknaden.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Förlåt att jag är C.P eller handikapp, ska kanske ha mina ögon fixad men det här går fan inte att läsa, vad ni än säger... kanske om man läser SUPER SAKTA eller har ett papper över alla andra rader, fattar inte vem trodde att han ska uppfina om text design, sök till nobelpris med det här , kanske du vinner :

Håller med om att det definitivt inte är lika lätt att läsa allt på en gång, men tanken är ju att man inte ska behöva göra det numera. Är jag bara ute efter Xbox-nyheter tar det mig fyra sekunder att hitta och läsa samtliga Xbox-relaterade rubriker på hela sidan.. klart steg framåt, vilket gör att till och med jag - en från början hyfsat negativt inställd designkonservativ vit-text-på-svart-bakgrund-unixnörd - tycker att fördelarna väger tyngre än nackdelarna i det här fallet.

Medlem
Skrivet av andman:

Håller med om att det definitivt inte är lika lätt att läsa allt på en gång, men tanken är ju att man inte ska behöva göra det numera. Är jag bara ute efter Xbox-nyheter tar det mig fyra sekunder att hitta och läsa samtliga Xbox-relaterade rubriker på hela sidan.. klart steg framåt, vilket gör att till och med jag - en från början hyfsat negativt inställd designkonservativ vit-text-på-svart-bakgrund-unixnörd - tycker att fördelarna väger tyngre än nackdelarna i det här fallet.

Vem precis försöker ni övertyga hela tiden, några tusen år av text designs utveckling eller?
Jag förstår inte.

Jag älskar spel och spel världen och FZ är en fin sida som jag älskar och som täcker nästan allt.

Varför ska jag inte BEHÖVA läsa allt ?
Jag vill läsa allt, som jag har alltid gjort för att veta si och så och vad som är nytt.

Man låter ögonen springa runt alla rubriker, trycker på det man tycker ser ut intressant, efter man har "sett" alla rubriker har man lärt sig nånting iaf, tom om man inte vet om det (mycket reklam använder det för att påverka konsumenter, det är ett hur gammalt som hälst reklam trick, att attackera folks omedvetet)

Varför försöker ni uppfinna om design?
Varför är ni så stolta och tror att det är klockrent? Det är inte klockrent alls..

-Sluta försöka uppfina hjulet igen.
-Sluta fixa saker som funkar redan perfekt.
-Använd små P.C , KONSOL , SYMBOLER , BAJS ikoner istället för kodade clown bollar.

dåligaste designen någonsin. grafik vist och efficiency vist.

Synd att lämna er på grund av sånt här. och ni VET att jag är inte ensam, om ni väljer att säga:

FINE! ERT PROBLEM! GÅ OM NI VILL. WE DON`T OWE YOU SHIT.

Då borde ni skämmas.

Åtminstone fixa en "old school theme" för blinda cp handikappade som mig.

Redaktör
Skrivet av PsyX:

Vem precis försöker ni övertyga hela tiden, några tusen år av text designs utveckling eller? Jag förstår inte.

Skrivet av bongo:

Och du har fått precis som du har viljat. Jag lämnar nog denna sajten för gott nu, arrogans sticker i mina ögon. Detta är nyhetsposten med längst kommentarslista och ni tycker fortfarande att det är mitt fel att jag inte vill lära mig ett system som inte används någon annanstans? Att kalla sina användare dumma är inget bra vet du.

Har inte läst igenom alla kommentarer, men kommentarerna från crew-medlemmarna på de senare sidorna säger samma sak - förklarar varför ändringen gjorts. Det innebär inte att vi underkänner er eller någon annans rätt till egna åsikter, ej heller att vi inte lyssnar på det ni har att säga. Men det är vi som driver sajten, därmed är det vi som i slutändan bestämmer hur den ska se ut och fungera.

Att göra en sajt som samtliga tiotusentals användare är nöjda med är fullständigt omöjligt, därför gäller det att hitta en väg som de flesta blir nöjda med. Vi är övertygade om att det nya färgkodade systemet är en väg till detta. Om det är arrogans så... tja, då är vi väl arroganta. Jag skulle hellre säga att vi är måna om att förbättra läsbarhet och användarvänlighet.


signatur
Qth
Medlem

Efter några dagar så måste jag säga att jag irriterar mig på alla dessa jävla färger. Vore det inte mkt enklare att ha en liten bild eller text framför rubriken där det helt enkelt bara står "PC", "XBOX", "PS3", "Wii" osv.

Skriv svar