World in Conflict-demot på FZ

Medlem
Skrivet av Minai:

Jag har aldrig förstått fenomenet med att skriva vad man har för dator, om någon inte frågar som var fallet första gången...

Jag har aldrig förstått fenomenet med att inte skriva vad man har för dator, när man i samma veva gnäller över prestanda eller undrar om "spelet går att köra för mig".


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Börjar fundera om jag har fel drivers eller nått. Jag har en Intel Duo Core, 88000GTS och 3000RAM och lirar på High inställningar. Men det ser bara fult och buggigt(?) ut. Och för att inte tala om hur segt det går.

Medlem

kör på high med win vista 32 bits, Intel Duo Core E6400, 1 gb ram, 8800GTS 320mb och det är ospelbart. Senaste drivrutinerna (163,44 från 23 aug.) dom är anpassade efter bioshock. Måste dom anpassa alla drivrutiner efter spelen eller

Medlem

Oooj så bra demo! Singleplayerdelen äger ju sönder!!

Få ut det i affärerna nån gång då!

Medlem

Nej nej nej nej! vilket skitspel asså.

Jag vill bygga baser och försvarslägen men det går inte p.g.a deras tråkiga system.

Kamra hanteringen var sämsta jag sett. Sätt en fast kamera på fast vinkel på fast läge så skulle det vara bättre. Hatar spel som försöker ge en total kontroll över kameran. Det brukar sällan funka och detta är ett prakt exempel. Alldeles för komplext.

Dawn of War är det ända RTS som jag gillar.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

flyter på fint! Intel Core 2 EXTREME QX6700 Quad Core, 4 GB RAM, 8800 GTX 768 MB å Sound Blaster X-Fi XtremeMusic !

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Nej nej nej nej! vilket skitspel asså.

Jag vill bygga baser och försvarslägen men det går inte p.g.a deras tråkiga system.

Kamra hanteringen var sämsta jag sett. Sätt en fast kamera på fast vinkel på fast läge så skulle det vara bättre. Hatar spel som försöker ge en total kontroll över kameran. Det brukar sällan funka och detta är ett prakt exempel. Alldeles för komplext.

Dawn of War är det ända RTS som jag gillar.

Haha, tycker precis lika dant fast tvärt om Du klagar ju på allt som gör detta spelet så bra.

Medlem

spelar med max på allt inklusive aa och af x16 på en qx6700 @ 3600mhz, 4gb geil 1000mhz 4-4-4-12, HD 2900xt, å lite annan skit men fan vilket äg speeel ge mej full versionen


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Nej nej nej nej! vilket skitspel asså.

Jag vill bygga baser och försvarslägen men det går inte p.g.a deras tråkiga system.

Kamra hanteringen var sämsta jag sett. Sätt en fast kamera på fast vinkel på fast läge så skulle det vara bättre. Hatar spel som försöker ge en total kontroll över kameran. Det brukar sällan funka och detta är ett prakt exempel. Alldeles för komplext.

Dawn of War är det ända RTS som jag gillar.

Jaså det tycker du, Earthscum ?

Medlem
Skrivet av Airprofile:

Jag hann bara testa Benchmarken igår kväll och ställa in grafiken.
Men jag kunde köra allt på max, AA osv men fick lov att ha pixelshading på low.
Annars fick jag 0 FPS i benchmarken och så nästan låste sig spelet, var med nöd och neppe att jag kom tillbaka till huvudmenyn..

Men min dator som jag har som ni kan se i min profil så borde jag väl ändå kunna ha dom effekterna på, kanske dra ner lite på aa och upplösningen på texturerna osv.
Tror att jag har senaste drivrutinerna till mitt grafikkort, men inte helt säker, men det borde väl inte kunna sänka prestandan på 100%?

Mycket bra tips det där med Pixelshading. Mitt flöt halvdant med det på high. Mycket bättre flyt på Low.

Medlem
Skrivet av Oneone:

nice dags att testa, hoppas mitt 7900gt hänger med xD

Gör det säkert...klarade höga inställningar med mitt 7600GT, flöt skitbra!

Fantastiskt spel! man känner igen en del från GCII, men inget negativt...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Earthscum, ja det låter ju onekligen som World in Conflict inte är ett spel för dig. Spela något annat.

Kameran tycker jag dock fungerar. Men med tanke på dina åsikter om spelet så kan jag tänka mig att du inte gav dig själv en halv chans att lära dig hur den fungerar..?

Medlem
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av Charstone:
Skrivet av Hero_Swe:

Charstone vad har du för specifikationer?

AMD Athlon 64, 2200 MHz (11 x 200) 3200+
2048 MB (PC3200 DDR SDRAM)
NVIDIA GeForce 6800 (128 MB )

Du måste ha andra höga utgifter! El?

Är man cykelbud har man inte så mycket pengar över till att uppgradera datorn. Eller var det något annat du menade, hängde kanske inte med riktigt!

Medlem

Flyter på bra på Low. p4 3ghz 1gig x800
Inte så himla snyggt.. men fortfarande roligt.

Men oj, det var faktiskt ett roligt spel. Det trodde jag inte. Action och full fart.

Finns någon replay-funktion? Så man kan dela med sig av sina klantigheter.

Finns någon "skirmish" där man bara spelar på en bana mot datorn?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Charstone:
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av Charstone:
Skrivet av Hero_Swe:

Charstone vad har du för specifikationer?

AMD Athlon 64, 2200 MHz (11 x 200) 3200+
2048 MB (PC3200 DDR SDRAM)
NVIDIA GeForce 6800 (128 MB )

Du måste ha andra höga utgifter! El?

Är man cykelbud har man inte så mycket pengar över till att uppgradera datorn. Eller var det något annat du menade, hängde kanske inte med riktigt!

Nej då förstår jag. Då kanske man inte prioriterar massa datorprylar... E student, men lyckades åtminstone uppgradera något till datorn och samtidigt leva liv utanför datorspelvärlden.
Blir nog dock en konsol härnäst. E trött på dessa jäkla datoruppgraderingar...

Medlem

Är det någon som har testat detta på ett ATI Radeon X800? . ..

Medlem

så jävla kul spel

Medlem

Sjukt roligt SP!

Kan knappt vänta tills det dimper ner i brevlådan!

Medlem

ugh jag har hittat mitt problem varför det går segt! Min processor är alldeles för dålig! och jag som har jämt trott på ram och Graf kortet

Intel Pentium 4 2.4 GHZ Single core
Nvidia Geforce 7600GS (512)
1gb Ram

Medlem
Skrivet av Banj0:

Är det någon som har testat detta på ett ATI Radeon X800? . ..

Har ett X850 kort fungerar alldeles fint...

Medlem
Skrivet av Banj0:

Är det någon som har testat detta på ett ATI Radeon X800? . ..

Men läs vad jag skrev två posts innan du skrev detta.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

är det bara för mig demot Fryser sig? betan Funkade klockrent, men Demot dör. så man måste starta om datorn.

Inaktiv

Nån som vet vad det kan vara för fel?
När jag ska starta demot av WiC så kommer de upp en ruta där de står...

"En obligatorisk säkerhetsmodul kan inte startas (7000)."

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Banj0:

Är det någon som har testat detta på ett ATI Radeon X800? . ..

Men läs vad jag skrev två posts innan du skrev detta.

Funkar finnemang, har x800xl

Medlem

Folk verkar gilla singleplayer mycket, själv tycker jag det är en av svagheterna med spelsystemet. Det funkar skitbra i multiplayer där man vill ha max action. Medans i single så tycker jag det blir lite mycket när man bara kan droppa in nya trupper hela tiden i princip, mycket skönare i gammla Ground Control 1 där man hadde specifika grupper som man valde i början.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Skrivet av Noken:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Banj0:

Är det någon som har testat detta på ett ATI Radeon X800? . ..

Men läs vad jag skrev två posts innan du skrev detta.

Funkar finnemang, har x800xl

X850XT -> 1280X1024 -> medium ->


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av igloo-:

kör på high med win vista 32 bits, Intel Duo Core E6400, 1 gb ram, 8800GTS 320mb och det är ospelbart. Senaste drivrutinerna (163,44 från 23 aug.) dom är anpassade efter bioshock. Måste dom anpassa alla drivrutiner efter spelen eller

Konstigt när du bara har 1GB RAM och Vista... Minst 2GB är det som gäller, helst med patchen till Vista som gör att spel drar mindre minne också.

Medlem

Nice demo! Ett riktigt bra demo men en gång so far så krashade ja ur till windos me aktiviteten var tvungen att stängas av felet

Medlem

Tokbra. Gillar loading hinten oxå
"When visiting sweden, never go outside without a loaded rifle. Polare bears are not to be taken lightly"

Medlem

Underbart SP läge fan va härligt att lira ett spel som verkligen gav känslan av kaoset som är krig. Och som nån annan skrev, man fick panga på och testa det mesta så man inte känner att man bara tankade ner en lång reklam film för spelet, nu får man bara ta och hålla sig till tåls tills spelet släpps.

Skriv svar