Crysis - demo och forumdel hos FZ

Inaktiv

Fan konstigt optimerat alltså..... när jag kör det på Normal settings så laggar det, men när jag kör det på High settings så flytter det som vatten...!!??


signatur

Jag skriker på den röda gubben på övergångsstället tills den blir grön....AAARGH!!

Inaktiv
Skrivet av mog2:
Skrivet av Remus[Swe:

"]Roligt att se alla som är upprörda över sina ny inskaffade datorer/dator komponenter och inte kan maxa Crysis eller för den delen köra på medium inställningar utan att det laggar.

Jag tycker det är ännu roligare med folk som köper en "ny" dator som knappt orkar dra runt Bioshock och tror att dom kan köra Crysis i 1280 med allt godis på

Förövrigt så kör jag i 1920x1200 med allt på high utom vattnet, det har jag på very high ligger på runt 30 - 40 fps. (Vista 32)

MVH

Howkej, vad har du för prestanda då? :S


signatur

AMD Athlon 64 X2 6400+ 3.2GHz || 4Gig DDR2 800Mhz || 2,1TB SATA2 HD ||2x SLI 8800GTS 640MB || 30 tum 16:10 TFT 2560x1600 6ms || HDA X PLOSION 7.1 DTS

Inaktiv

För mig flyter det på ganska bra... har en ny burk så den pallar high iallafall.

Otroligt najs grafik på crysis asså, har väntat länge för att få prova och det slår allting i genren! AIn är den bästa jag någonsin sett.
Men särskilt svårt tycker jag inte att det är, jag kör på delta och det tycker jag inte är särskilt ansträngande. Men soft känsla att slå sönder hus med bara nävarna... 10/10 enligt mig!

Medlem
Skrivet av dolmen:

För mig flyter det på ganska bra... har en ny burk så den pallar high iallafall.

Otroligt najs grafik på crysis asså, har väntat länge för att få prova och det slår allting i genren! AIn är den bästa jag någonsin sett.
Men särskilt svårt tycker jag inte att det är, jag kör på delta och det tycker jag inte är särskilt ansträngande. Men soft känsla att slå sönder hus med bara nävarna... 10/10 enligt mig!

Går det att slå sönder hus om man kör på low? Det har inte jag lyckats med iaf... går inte att spränga dom heller. Fast det kasnke inte skall gå på alla hus?

Jag kan iaf skjuta sönder träd.

Medlem

Jag körde på Normal och man var ju typ odödlig :/

Medlem

Jag har X2 4200 och 2GB ram + ett 8800gts 320mb. win xp

Tycker inte ni att det borde vara ok på high?

I alla fall inte ett enda lag på low ?! men det laggar faktiskt lite på low ändå.

komentarer?

Medlem

DX10 med allt på högsta var ju väldigt snyggt, men inte spelbart..lägga till 8xAA o man hade 6-8fps...

DX9, 1680x1050 o allt på medium fortfarande hyfsat snyggt, och mycket spelbart, 40fps kanske, och AA behövs inte.

Kul bugg? Plocka upp ett hönsnät o spring genom trähuset..lol, raserar allt.


signatur

Make a hole !

Medlem

Klen prolle.. Uppgradera till en 6000+ så ska du se att då går det nog lite bättre!

Medlem

Med mitt 7800gtx behövde jag köra på inställningar som gjorde Crysis mindre snyggt än Far Cry

Inget köp für mich.

Medlem
Medlem
Skrivet av Wingu:

Underbart! Fixa fram en groda också

Medlem
Skrivet av Tiny:

Jag har X2 4200 och 2GB ram + ett 8800gts 320mb. win xp

Tycker inte ni att det borde vara ok på high?

I alla fall inte ett enda lag på low ?! men det laggar faktiskt lite på low ändå.

komentarer?

För slö prolle där... har en 4600+ men det duger inte heller så jag har beställt en 6000+ som kommer på onsdag.. tillsammans med 8800gts och lite annat godis till min kära låda

Medlem

spelade nyss demota, blev missnöjd hade förväntat mera men får tänka på att det är en dom också.
men tror jag kommer köpa cod4 istället om dom inte fixar allt dessa buggar fienden och massa sådant.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

S*** kul demo!Kanske lite konstig AI... bra ändå:D

Medlem

Körde det med gamla 82.XX drivar först och då funkade det klockrent om än lite segt. Uppgraderade till dom senaste (?) 163.71 drivarna, ja då började spelet krascha stup i ett. zniff.

Medlem
Skrivet av Introx:
Skrivet av Tiny:

Jag har X2 4200 och 2GB ram + ett 8800gts 320mb. win xp

Tycker inte ni att det borde vara ok på high?

I alla fall inte ett enda lag på low ?! men det laggar faktiskt lite på low ändå.

komentarer?

För slö prolle där... har en 4600+ men det duger inte heller så jag har beställt en 6000+ som kommer på onsdag.. tillsammans med 8800gts och lite annat godis till min kära låda

Varför AMD, käns som att Intel är sjukt mycket bätte...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Wingu:

haha ! .. the giant killer chicken attacks


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

BeW
Medlem
Skrivet av Wingu:

Hahahahaha!! så ball:P nice:)

Medlem
Skrivet av Owe:
Skrivet av Phosphor:
Skrivet av Owe:

Shit vad bra fz´s kösystem fungerar.
Har börjat om 3 ggr på förmiddagen nu. Suck o förbannelse.

Kör med torrent länken istället som tyvärr går betyyyyyyyydligt långssammare än att ladda ner från fa.

I-lands problemet Arne... Fick du mat i morse? Ingen som våldtog eller dödade din familj? Ingen tortyr eller någon som bombade sönder din lägenhet?

Ah! Det gick lite sakta att tanka Crysis demon. Stackars dig!

Men hallå lixåm Damp-Barn.
U-länder har sina problem och I-länder har sina.
När något inte fungerar som det skall gnäller man.
I U-länder kan det vara vatten försörjningen, Men i mitt fall är det ett kösystem som inte funkar.
Step down och ta en chill-pill ffs.

Haha Håller med Owe här. Vill man diskutera u-landsproblem får man söka sig till såna sidor. Här är det spel som gäller...

Medlem

Vad är det för console kommando för att få fram fps?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Klarar precis speccarna på high

"
Recommended System Requirements

* OS – Windows XP - Processor – Intel Core 2 DUO 2.2GHz, Memory – 2.0 GB RAM, GPU – NVIDIA GeForce 8800 GTS 640

"

Kör i upplösningen 1360X..vette katten. på min LCD TV. Inget hackande och snygg grafik och då särskillt undervattenscenerna. Undrar dock varför man kan plocka upp massa onödiga saker men är tacksam över att man kan döda fienden med att slänga tunnor eller lådor på dem:).

Halo 2 - kan slänga sig i väggen (kör med XP-modd då Vista är så seegt på allt annat än spel). Inte heller dumt att Crysis kan spelas med X-box 360 kontroll.

Mitt betyg: 10 av 10.


signatur

Det var detta...

Medlem

skit kul demo


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Verkar som man kan aktivera vissa DX10 grafiklägen med DX9 kort:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?p=2474168#post2474168

Påminner om när man behövde 64bits OS och AMD64 CPU för att köra Far Cry i 64bits läget med bl.a. bättre texturer men det visade sig fungerade utmärkt även i 32bits OS

Medlem

Fyfan efter allt klagemål om hur dåligt de går på min comp, så märkte jag nu hur bra de endå går spawnade 40 st koreaner och typ 10 aliens, tog mig själv en stridsvagn och började kriga, fyfan vad grymt spel, Nu blir de ett köp.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Lirat det nu som fan Kan bara säga hur grymt bra optimerat det är maxxar allting och det funkar prima. Detta kommer bli årets spel och nästa års grymmaste lir helt klart

Medlem

Alla ni som skriver "jag kör allt på max och det flyter på som bara den!", ni kan väl posta era datorspecs, så folk får en uppfattning om vad som krävs (om än i dagsläget)?


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av AkirA:

Alla ni som skriver "jag kör allt på max och det flyter på som bara den!", ni kan väl posta era datorspecs, så folk får en uppfattning om vad som krävs (om än i dagsläget)?

Precis, För liksom jag kan också maxa allt och få 100 FPS om jag har 800*600


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

körde allt på max, eller High, eftersom highest inte gick..
Kör på en
amd64 dual core 3.01 ghz
3.25 gb ram
PNY GeForce 8800GTX 768MB
MSI K9N SLI Platinum nForce 570 SLI MCP 4DDR2-DIMM moderkort.

Medlem
Skrivet av svendolph:

Klarar precis speccarna på high

"
Recommended System Requirements

* OS ? Windows XP - Processor ? Intel Core 2 DUO 2.2GHz, Memory ? 2.0 GB RAM, GPU ? NVIDIA GeForce 8800 GTS 640

"

Kör i upplösningen 1360X..vette katten. på min LCD TV. Inget hackande och snygg grafik och då särskillt undervattenscenerna. Undrar dock varför man kan plocka upp massa onödiga saker men är tacksam över att man kan döda fienden med att slänga tunnor eller lådor på dem:).

Halo 2 - kan slänga sig i väggen (kör med XP-modd då Vista är så seegt på allt annat än spel). Inte heller dumt att Crysis kan spelas med X-box 360 kontroll.

Mitt betyg: 10 av 10.

10/10 för att du kan spela det på högsta eller 10/10 för att du tycker det är ett bra spel? Svårt att tyda av det du skrev...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Heat:

körde allt på max, eller High, eftersom highest inte gick..
Kör på en
amd64 dual core 3.01 ghz
3.25 gb ram
PNY GeForce 8800GTX 768MB
MSI K9N SLI Platinum nForce 570 SLI MCP 4DDR2-DIMM moderkort.

Gott, en som läste.
Dock så är det bra om man skriver om det är XP eller Vista, men när du skrev "high", så förstod jag att du kör XP.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Skriv svar