Medlem
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av ArtMan:

Vad har spelet gemensamt med FarCry förutom namnet? Ingenting väll? Isf redan där syns en liten varning. Namnmjölkning. Visst detta var känt sedan länge men endå.

Tycker dock inte det ser så där jättebra ut. Lär knappast vara lika snyggt som Crysis så man hoppas på bra gameplay.

Håller med om allt du sa...
Jag förstår inte alls vad detta har med Far Cry att göra, så varför inte använda en ny titel?! Det retar mig! Hoppas man märker av iallafall en koppling mellan dem när man spelar.

Å andra sidan så har ju världens "bästa" spelserie Quake 1, 2 och tre nada gemensamt, det är ju först när 4:an kommer som det blir en koppling med 2:an


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av ArtMan:

Vad har spelet gemensamt med FarCry förutom namnet? Ingenting väll? Isf redan där syns en liten varning. Namnmjölkning. Visst detta var känt sedan länge men endå.

Tycker dock inte det ser så där jättebra ut. Lär knappast vara lika snyggt som Crysis så man hoppas på bra gameplay.

Håller med om allt du sa...
Jag förstår inte alls vad detta har med Far Cry att göra, så varför inte använda en ny titel?! Det retar mig! Hoppas man märker av iallafall en koppling mellan dem när man spelar.

Spelar det nån roll va spelet heter igentligen?

jag sku köpa ett spel som är grymt med bra handling, känsla osv som heter bajskorv..

går ni på reklamen på tv åh? man köper ju inte en produkt för namnet.. okej, kanske ibland då

Inaktiv

bra förhandstitt.. Men är lite undrade på en sak

Hur exakt funkar det med Malarian man har i kroppen? Gillar inte ìdèn ifall man måste söka ett botemedel varje kvart annars så stupar man. Det förtär ju en del av öppenheten och upptäckandet.

Kan man få nån mer info ang det?

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Å andra sidan så har ju världens "bästa" spelserie Quake 1, 2 och tre nada gemensamt, det är ju först när 4:an kommer som det blir en koppling med 2:an

Dom har ju gemensamt att id software gjorde alla dom spelen i alla fall. Detta spelet har ju som bäst en koppling till ett team som gjorde någon av farcry konsolversionerna, men det kan lika gärna vara ett helt annat team (vet inte exakt vilket ubisoft team som gör det)

Medlem

ge mig! nuuuuu!!


signatur

Rädda träden, ät en bäver!

Medlem

Mycket intressant förhandstitt och jag kan bara säga en sak. Far Cry 2 har en ENORM potential, hoppas de kan leverera!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Crysis och Stalker har parat sig, och fostret har börjat visat levnadstecken.
Jag skulle vilja ha en hands-on innan jag dömmer spelet, men potential finns ju. Flyter detta som ett modernt spel Ska göra, så hyller jag detta långt över vad Crysis presterar teoretiskt sett.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Det är klart dom använder Far cry i titeln, Dom har säkert lagt enorm mycket pengar på att just det namnet, skall dom sedan börja om från noll och mjölka ut ett par miljoner så att du börjar känna igen något annat namn? Helt korkat. Det är som att nike skulle använda ett annat namn till sina t-shirts för vad har t-shirts med skor att göra?

Inaktiv

Så länge som de använder samma mp som i fc 1 så är jag nöjd
Assault ftw!

Snubben i FarCry hette "Jack" Carver...

Medlem

Ni skulle ha frågat vad för slags hårdvara dom körde demonstrationen på?? Och hur var förresten fps:en när dom/ni spelade??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Enda som var synd med Far Cry var när det börga komma saker som tålde för mycket : / ...

Hade gärna sett fler öar med läger än bunkrar med konstiga monster i !!!!


signatur

Kan ej skriva åäö

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av retry:

Innan Crysis släpptes så var ju alla helt förbluffade över alla skärmdumpar som släpptes, men som sedan visade sig vara väldigt omgjorda. Därför undrar jag om ni som fick se spelet "på riktigt" tyckte att det skillde sig mot de skärmdumpar som har släppts, eller om det faktiskt ser ut som det gör på bilderna?

Skrivet av HaZe303:

Ni skulle ha frågat vad för slags hårdvara dom körde demonstrationen på?? Och hur var förresten fps:en när dom/ni spelade??

Skärmdumpar visar alltid upp spel från sin bästa sida men det demonstrerades live i 1920x1280 så visst fasiken var det snyggt. Jag vet inte specen på deras burk men jag kan tänka mig att det motsvarar det det kraftigaste du kan köpa idag.

Skrivet av Zelaxe:

Tar man en tupplur i spelet eller? bara undrar.

Du kan låna dina bundsförvanters slafar för att sova en stund, och därmed manipulera när du ska vakna på dygnet.

Skrivet av bleak:

bra förhandstitt.. Men är lite undrade på en sak

Hur exakt funkar det med Malarian man har i kroppen? Gillar inte ìdèn ifall man måste söka ett botemedel varje kvart annars så stupar man. Det förtär ju en del av öppenheten och upptäckandet.

Kan man få nån mer info ang det?

Exakt hur sjukdomen skulle fungera i spelet var inte spikat men när jag ställde frågan till producenten gav han till svar att spelets rolighetsfaktor inte skulle påverkas.

Skrivet av Tr0ll:

SEN något mer förvirrande är att ni säger det ska släppas runt Q4, när wiki och åtskilliga fansites säger att det har utannonserats till 25:e Mars, 2008

I början av året [n=23153 meddelade] #ubisoft att en handfull titlar senarelagts till finansåret 2008, som startar 1 april. Rykten säger i slutet av november för #Far Cry 2.


signatur
Medlem

Wow, detta verkar vara allting som Stalker inte var! Jag har dock lite svårt för att avgöra om jag gillar Dunia mer än CryEngine 2. Vid vissa tillfällen ser grafiken i det här ut att överträffa allt jag sett tidigare, men saker som explosioner och eld ser typ snyggare ut i Crysis. Spelet är dock inte färdigt än, så de kan ju finslipa grafiken strax innan det släpps. Om inget annat, så verkar detta bli det ultimata spelet för sadistiska pyromaner.

Medlem

Ge mig spelet .nu!


signatur

Meep!

Mums! Detta kan ju bli hur bra som helst.

Medlem
Skrivet av Petah:

Far Cry 2, toppar nedladdningar. Ubisoft + utvecklare börjar göra spel för konsoler. Another one bites the dust!

Booyaah!

Det där var så sjukt sant att många nog kommer hata din kommentar

Medlem

Hur verkade känslan i spelet!? Är det arcade eller soldatsim?

Om inte soldatsim så får man väl hoppas på att det kommer någon mod som gör spelet realistiskt och taktiskt.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Werzion:

Hur verkade känslan i spelet!? Är det arcade eller soldatsim?

Om inte soldatsim så får man väl hoppas på att det kommer någon mod som gör spelet realistiskt och taktiskt.

Svårt att säga då det inte bjöds på någon hands-on under demonstrationen.


signatur
Medlem

Skitbra förtitt! Jag gick från sugen till grymt sugen på spelet. ^^

Medlem

Jag gick från totalt likgiltig (nästan ömkande, eftersom det tyckts mig som ett budgetCrysis) till extremt sugen. Eftersom det antagligen inte kommer någon uppföljare till underbara Outcast får detta agera substitut.

Medlem

Det är ett spel som jag måste ha
Snyggare än Crysis med.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Välskrivet och intressant! Det ser ju ut att bli ett lir av toppklass.
Något jag funderar över är om det kommer finnas neutrala NPC:s som kanske endast lever i området (tänk Oblivion, S.T.A.L.K.E.R. eller GTA) och har små dagssysslor, det är i så fall det enda jag kan komma på som verkar fattas för annars ett perfekt FPS.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av save:

Välskrivet och intressant! Det ser ju ut att bli ett lir av toppklass.
Något jag funderar över är om det kommer finnas neutrala NPC:s som kanske endast lever i området (tänk Oblivion, S.T.A.L.K.E.R. eller GTA) och har små dagssysslor, det är i så fall det enda jag kan komma på som verkar fattas för annars ett perfekt FPS.

Den enda interaktion du har med civilbefolkningen är i flyktinglägren, och då bara i syfte att få malaria-medicin.


signatur
Medlem
Skrivet av Werzion:

Hur verkade känslan i spelet!? Är det arcade eller soldatsim?

Om inte soldatsim så får man väl hoppas på att det kommer någon mod som gör spelet realistiskt och taktiskt.

Jag hoppas att de släppr moddningsverktyg till det, även om fc2 i sig blir en cool actionskjutare så finns det väldigt bra komponenter för ett riktigt bra tacsim, stora miljöer, en aggressiv AI som jagar dig, du kan skada folk, och du kan använda miljön taktiskt.
Låter som om det skulle gå att göra ett nytt Ghost Recon av det...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Att man kan sätta eld på vegetationen imponerade stort på mig i UFO: Enemy Unknown och det var för 14 år sedan. märkligt att man inte sett så mycket mera av det i nyare spel.

Medlem

The weapons, not so impressive :/
Overall, if everything goes well, it will rock...


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Pansarknekt
Skrivet av simulacra:
Skrivet av Werzion:

Hur verkade känslan i spelet!? Är det arcade eller soldatsim?

Om inte soldatsim så får man väl hoppas på att det kommer någon mod som gör spelet realistiskt och taktiskt.

Jag hoppas att de släppr moddningsverktyg till det, även om fc2 i sig blir en cool actionskjutare så finns det väldigt bra komponenter för ett riktigt bra tacsim, stora miljöer, en aggressiv AI som jagar dig, du kan skada folk, och du kan använda miljön taktiskt.
Låter som om det skulle gå att göra ett nytt Ghost Recon av det...

Word.


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

Ubisoft, har inget förtroende för dom nu mera.


signatur

http://www.rainbowsix-vegas.net - Rainbow Six: Vegas community

Medlem

fan låter som en blanding av far cry och hitman.. very nice!

123
Skriv svar