10 miljoner lirar World of Warcraft

Medlem

wow är såklart kul men de är lite väl enformigt i min åsikt..iaf i början

Medlem

testade spelet i några timmar.....fastnade aldrig....jag gillar rpg spel....men det här var så stelt...speciellt stridssystemet......soo boooring

Medlem
Skrivet av HavoX:

Nerds.

säger killen som hänger på FZ


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Inaktiv
Skrivet av ShciZo:
Skrivet av KiWi:

Jag tycker synd om 10 miljoner människor, ett samband?

jag tycker synd om dig som känner ett sånt tvångsmässigt behov av att klanka ner på WoW och de som spelar det.

Det är ju helt otroligt att alla kommenterer till WoW-nyheter ska handla om hur illa man tycker om WoW, hur dåligt det är egentligen och beklaga sig över att man är den enda på denna jord som förstått det

Kan bero på att en snubbe har dött kanske ?

Medlem
Skrivet av skauninG:

10 miljoner som har subscribat, ja. Men hur många har testat wow sen struntat i det? Är nog en hel del, så de som - spelar (aktiva konton) - är nog inte lika många.

Men visst är det en bedrift

Det står ju aktiva konton om du läser deras utskick.

World of Warcraft's Subscriber Definition
World of Warcraft subscribers include individuals who have paid a subscription fee or have an active prepaid card to play World of Warcraft, as well as those who have purchased the game and are within their free month of access. Internet Game Room players who have accessed the game over the last thirty days are also counted as subscribers. The above definition excludes all players under free promotional subscriptions, expired or cancelled subscriptions, and expired prepaid cards. Subscribers in licensees' territories are defined along the same rules.

http://www.blizzard.com/press/080122.shtml

Medlem

Inget fel med att vara nörd ju. Det är ju de mest fantastiska människorna på jorden som finns!


signatur

Det här är en signatur

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Jag tror ju knappast man köper wow för att "testa" det bara. låter rätt dyrt. Däremot är det många som slutat efter att ha spelat sedan spelet kom ut typ. Men du har ju en poäng i alla fall. Nyheten säger inte om det är 10 miljoner wow konton eller om det är 10 miljoner aktiva spelare. ..

Det finns 10-dagars trials och sånt, där man måste göra ett konto. Men jag syftade mer på det du sa, att folk gett upp wow efter ett tag

ediT: @Vargavinter, oj där ser man Där blev jag minsann bevisad fel


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Inaktiv

och det blir bara större och större...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Hade runt 15 dygn total speltid. Slutade på grund av allt idiotiskt folk som tar spelet på lite väl stort allvar.

Spelet skulle vara så mycket bättre ifall folket kunde förstå att verkligheten finns utanför spelet... WoW är ett spel, en lek...

Medlem

Hur många av dom är botar/kinesiska farmare?

Glad över att jag har slutat spela det...

Medlem
Skrivet av svitten88:
Skrivet av ShciZo:
Skrivet av KiWi:

Jag tycker synd om 10 miljoner människor, ett samband?

jag tycker synd om dig som känner ett sånt tvångsmässigt behov av att klanka ner på WoW och de som spelar det.

Det är ju helt otroligt att alla kommenterer till WoW-nyheter ska handla om hur illa man tycker om WoW, hur dåligt det är egentligen och beklaga sig över att man är den enda på denna jord som förstått det

Kan bero på att en snubbe har dött kanske ?

Eh, att han dör beror väl främst på honom själv och inte på att spelet skulle vara dåligt. WoW är imo ett bra spel, men slukar mer tid än vad jag slukar luft.

Medlem

Det är helt sjukt. Fy fan. Blir ledsen!

Medlem
Skrivet av skauninG:
Skrivet av nudelsdesign:

Jag tror ju knappast man köper wow för att "testa" det bara. låter rätt dyrt. Däremot är det många som slutat efter att ha spelat sedan spelet kom ut typ. Men du har ju en poäng i alla fall. Nyheten säger inte om det är 10 miljoner wow konton eller om det är 10 miljoner aktiva spelare. ..

Det finns 10-dagars trials och sånt, där man måste göra ett konto. Men jag syftade mer på det du sa, att folk gett upp wow efter ett tag

ediT: @Vargavinter, oj där ser man Där blev jag minsann bevisad fel

Hmm, jag med. 10 miljoner aktiva konton låter ju som en smått otrolig summa. Men så kan man ju kolla till folkmängden och de som spelar spel. Skulle vara intreessant med en sådan statestik. Hur stor del av gamers folket som spelar wow. Av de som jag känner som aktivt spelar spel så är det nog kanske 10-15% resterande lirar FPS / RTS typ!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

DEt är det att man måste betala för att få spelet o sen betala för att få spela. Det finns nog inga andra spel som har det så.
DET är nog därför att jag inte gillar det.
Sammtidigt gilla jag mer krigs- och fartfyllda spel som cod o bf


signatur

oskar

Medlem
Skrivet av oskis:

DEt är det att man måste betala för att få spelet o sen betala för att få spela. Det finns nog inga andra spel som har det så.
DET är nog därför att jag inte gillar det.
Sammtidigt gilla jag mer krigs- och fartfyllda spel som cod o bf

I princip alla MMORPG spel är p2p (pay to play), samtidigt som du måste köpa spelet för en viss summa i affär. Avgiften du betalar varje månad går till löner, serverunderhållning m.m.

Medlem

Ruggigt bra och polerat spel, finns inget MMO som är ens i närheten så man kan förstå det. Spelet har precis allt, speciellt teamplay-delen är ju oerhört genomarbetad och kul, både i PvP och när man spelar ihop.. Slutade dock eftersom jag tillslut trötnade (1½ års spelande, vilket är en oerhörd bedrift i sig heh..)..

Spelat LOTRO nu i 3 veckor, och oj vad dåligt det är i jämförelse, dock kul att se lite annan grafik och man gillar ju LOTR-loren i sig, men spelet är inte på långa vägar lika bra..


signatur
Medlem

WoW är ett grymt spel, spelar ingen roll vad en del säger. Jag har dock aldrig varit hardcore-spelare utan bara lirat lite från och till sedan det släpptes i början av 2005.

Medlem

Det är ju en viss typ av spelare dom har prickat in perfekt: Achievers.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bartle_Test#Massively_Multi-play...

Explorers däremot tröttnar ju rätt snart när man levlat till 70 och varit över alla zoner.


signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

Medlem

WoW är det enda mmorpg som jag verkligen fastnat för och det enda jag velat betala pengar för. Spelar det just nu.


signatur

Nämen!

Medlem

Jo de har verkligen lyckats få till wow, är en perfekt blandning av allt, lätt att komma in i och lätt att spela. Inte allt det där komplicerade som de flesta andra mmo har, där det finns så mycket att man aldrig lär sig allt. Typ Eve. Wow däremot kan t.o.m en apa spela

De flesta jag känner numera har fler än ett konto också, vissa t.om. fler än två Så inte konstigt att det är så många som spelar!

Medlem

Verkar som ökningen har minskat drastiskt dock. Det tog ett bra tag mellan 9 och 10 miljoner.


signatur
Inaktiv

"lätt att komma in i och lätt att spela. Inte allt det där komplicerade som de flesta andra mmo har, där det finns så mycket att man aldrig lär sig allt. Typ Eve. Wow däremot kan t.o.m en apa spela"
Håller med.. men de är de som gör att ja lackar på WoW.. de finns så mkt folk som är så jobbiga o sämst.. De är ju ingen utmaning om man typ inte orkar raida 5 dagar i veckan BT... bara när de kommer nya instancer blire utmaning (ett tag tills man clearat dom) PVP är ju ganska kul.. men de ska vara fler än en sak som gör ett MMO roligt imo.. för mig är de inte värt pengarna längre så 9 999 999 får de väll bli ;P

Medlem

Starkt jobbat att ha samlat över tio miljoner idioter på ett och samma ställe. Blizzard ska ha en eloge från min sida.

Medlem

Ett trevligt mysspel

Medlem

Jag t ex brukar spela WoW i delar. Har haft konto sedan juli 2005, men har betalat för typ 7-8 månader speltid. Jag spelar en månad, i slutet av den blir jag trött på spelet och tar en paus i ungefär 2-3 månader. Efter det blir jag sugen på att spela igen

Funkar för mig

Bt
Medlem
Skrivet av Qus:

10 miljoner antal konton antar jag?

Du antar fel.

Otroligt men sant. Tror ändå inte att marknaden är mättad på något sätt.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Jag är en av dom 10 miljornerna! \o/

Medlem

Om man kan bli beroende av spel så är det MMORPG spelen som är dom som man kan lättast bli beroende av.

Dom spelen jag skall köpa är nog Left 4 Dead och Starcraft 2. Och sen ska jag väl testa 10 dagar gratis på Stridshammaren's MMOPRG och spela som Chaos!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Blizzard har verkligen lyckats med detta underbara spel.
Jag tycker uppriktigt synd om dom som inte har testat det och gett det en "riktig" chans.
Det är inget spel som kommer ens nära wow i sin kategori därav 10 miljoner spelare.
Wow kommer även om 4år spelas av stora massor tänk bara hur många som lirar CS ännu trots en uppsjö av nyare online pangare.

Det som kommer knäcka wow kommer att komma från Blizzard själva tror jag;)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv
Skrivet av Groggo:

Letar ständigt efter ett bättre mmo, eller ett som jag fastnar för.
Varit i wow träsket alldeles förlänge, slutat spela typ 3ggr men kommit tillbaka för det finns inget bättre ute just nu =/

Hoppas VERKLIGEN att AoC eller WAR kan slita mig ur wowträsket.

Nåväl, 10mille subscribers kan inte ha fel its a good game.

Nu förstår jag att det inte är allvarligt menat (eller är det det?) men jag tänker säga det ändå.

Under Nazisternas styre i Tyskland tyckte ju de flesta invånarna i landet att det var rätt det som de gjorde. Kan de X antal miljoner invånarna i Nazityskland haft fel?

Anyhoo, jag gör samma sak som groggo och letar själv efter ett annat MMO men har inte hittat något som jag har fastnat för.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

123
Skriv svar