Dreamhack till Skellefteå

Medlem

Vadå då? Varför skulle dom inte få ha dh där med? Jösses. Är väl bra att dom expanderar så att fler folk kan uppleva detta masslan.

Det vanliga dh i jkpg finns såklart kvar.

Medlem
Skrivet av landy:

Tycker dem borde ha valt någon stad som har bra flyg samt tågförbindelse ..

Går inte så bra att ta sig ditt med flyg eller tåg för den delen..

Det är väl snarare så att de kollar på en stor lokal som pallar av bandbredd, strömförsörjning och ventilation för alla de tusen personer som ska med, det finns inte så värst många sådana lokaler i sverige som pallar det trycket.
Det sägs ju att det var därför de flyttade från Kupolen i Borlänge en gång i tiden.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

... plus att ni säger pannkaka till plättar för att härma usa!

Pannkaka och plättar är inte samma sak. Plättar är mycket mindre än pannkakor.
För att göra plättar ska man ha ett plättjärn:
http://ulla-britt.se/plattar.jpg
Till pannkaka har man en vanlig stekpanna.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

heh, förjävla märkligt beslut om jag får säga det själv, om de nu tänker köra där uppe i fortsättningen och det inte bara är en engångsförteelse.. att ligga någonstans i mitten av sverige lär ju vara det optimala utan tvekan.. skellefteå.. njaa

Avstängd
Skrivet av Aurahead:

OMG!!!! DRÖMMEN HAR BLIVIT SANN!!!!!!

Instämmer.

Nu kan jag äntligen fara till Dreamhack utan att behöva resa 110 mil på köpet.

Skrivet av Kimukun:

*suckar*
undrar hur dem tänker egentligen?
vi i södra sverige får det svårare att komma upp nu ju.

Undrar hur man tänker när man har det i Jönköping av alla ställen? Undrar hur man tänker när man har det på något ställe överhuvudtaget. Det är alltid långt till stället för någon. Det är bara rätt att vi stackars frusna människor i norr får något kul på hemmaplan.

Jag kan förresten tillägga att ni som tycker att det är skandal att DH ska vara i Skellefteå OCKSÅ (det är inte bara här, utan i JK också) kan gå och dra något gammalt över er, snikna egoister. :/

Som avslutning vill jag också tillägga att jag är hedrad och förundrad över att de väljer Skellefteå före t.ex. Umeå eller Luleå.

Medlem

YEEEEEEES!


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Varför just Skellefteå?
Är det inte bättre ta Umeå som är en större stad? =P

Även synd att man fick reda på det nu..


signatur

Ledare av den svenska APB Klanen

Besök www.eqbm.se för mer information!

Medlem

Åh, kan dom inte flytta tillbaka till borläng


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

e


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Verkar som lokalen ska vara sjysst.... kanske är därför dom väljer skellhell. Synd att man inte bor kvar där längre då.... eller nä, jag tar tillbaks.

Om ni ser studenter i färgglada overaller så spring.

"Vi kommer att visa det bästa från youtube, filmer från DreamHack, e-sport matcher samt kortfilmer och animationer som är gjorda av LTU Skellefteås studenter."

Oj, hoppas dom inte visar min. :S

Medlem

Det verkar vara många som missförstår det hela... Dreamhack ska fortfarande köras i Jönköping under sommarn och vintern sen är det i Skellefteå också i mars, alltså, för de som har lite problem att räkna, kommer Dreamhack nu köras 3 gånger/år, 2 gånger i Jönköping, 1 gång i Skellefteå

Medlem

Varför kan de inte bara ha skiten i sthlm? varför ute på landet?

Medlem

Förvånansvärt många som inte uppfattat att DH-Winter och Summer fortfarande kommer vara i Jönköping. Det är ju toppenbra att de utökar så folk norrifrån kan åka på ett stort lan utan att behöva sitta i bilen ett helt dygn.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Varför kan de inte bara ha skiten i sthlm? varför ute på landet?

För att det fortfarande är ruskigt långt till Stockholm från Norrland, för att inte ALLA bor i närheten utav Stockholm och Jönköping är mer mitt i smeten, och för att Stockholm troligen är Sveriges mest svårnavigerade stad för de som inte kör där ofta samt dyr att vistas i?

Och just ja. Det bor 35,500 personer i Skellefteå. Inte riktigt "ute på landet"

Medlem

Skellefteå? kunnde lika gärna vara moscva
näro, jättekul för alla som bor där uppe
grattis !!!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Och just ja. Det bor 35,500 personer i Skellefteå. Inte riktigt "ute på landet"

det bor 35 500 inne i skellefteå stad, i hela komunen bor det 72 000

Medlem
Skrivet av Inkompetent:
Skrivet av Oneone:

Varför kan de inte bara ha skiten i sthlm? varför ute på landet?

För att det fortfarande är ruskigt långt till Stockholm från Norrland, för att inte ALLA bor i närheten utav Stockholm och Jönköping är mer mitt i smeten, och för att Stockholm troligen är Sveriges mest svårnavigerade stad för de som inte kör där ofta samt dyr att vistas i?

Och just ja. Det bor 35,500 personer i Skellefteå. Inte riktigt "ute på landet"

Så sant så sant.

Medlem
Skrivet av Inkompetent:
Skrivet av Oneone:

Varför kan de inte bara ha skiten i sthlm? varför ute på landet?

För att det fortfarande är ruskigt långt till Stockholm från Norrland, för att inte ALLA bor i närheten utav Stockholm och Jönköping är mer mitt i smeten, och för att Stockholm troligen är Sveriges mest svårnavigerade stad för de som inte kör där ofta samt dyr att vistas i?

Och just ja. Det bor 35,500 personer i Skellefteå. Inte riktigt "ute på landet"

Med tanke på att Sthlm ligger i mitten av sverige så borde det ju blir näramare för majoriteten av deltagare, inte för att jag själv har varit på nån men endå xD

Medlem

Wohoo!! Skellefteå!!

Är hemma i Skellhell bara dagarna innan så jag missar tyvärr

Medlem
Skrivet av Oneone:
Skrivet av Inkompetent:
Skrivet av Oneone:

Varför kan de inte bara ha skiten i sthlm? varför ute på landet?

För att det fortfarande är ruskigt långt till Stockholm från Norrland, för att inte ALLA bor i närheten utav Stockholm och Jönköping är mer mitt i smeten, och för att Stockholm troligen är Sveriges mest svårnavigerade stad för de som inte kör där ofta samt dyr att vistas i?

Och just ja. Det bor 35,500 personer i Skellefteå. Inte riktigt "ute på landet"

Med tanke på att Sthlm ligger i mitten av sverige så borde det ju blir näramare för majoriteten av deltagare, inte för att jag själv har varit på nån men endå xD

Nja du har inte tänkt på att Sthlm ligger typ så långt österut man kan komma. Inte speciellt "i mitten". Nej då ligger väl typ Örebro i mitten.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Enköping, om de har någon bra lokal. "Enköping - Sveriges närmaste stad" är ju deras slogan. Den stad som har i genomsnitt närmast till flest antal invånare i hela Sverige.

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Oneone:
Skrivet av Inkompetent:
Skrivet av Oneone:

Varför kan de inte bara ha skiten i sthlm? varför ute på landet?

För att det fortfarande är ruskigt långt till Stockholm från Norrland, för att inte ALLA bor i närheten utav Stockholm och Jönköping är mer mitt i smeten, och för att Stockholm troligen är Sveriges mest svårnavigerade stad för de som inte kör där ofta samt dyr att vistas i?

Och just ja. Det bor 35,500 personer i Skellefteå. Inte riktigt "ute på landet"

Med tanke på att Sthlm ligger i mitten av sverige så borde det ju blir näramare för majoriteten av deltagare, inte för att jag själv har varit på nån men endå xD

Nja du har inte tänkt på att Sthlm ligger typ så långt österut man kan komma. Inte speciellt "i mitten". Nej då ligger väl typ Örebro i mitten.

Örebro.... stockholm... mitten? mitten av sverige är i höjd med sundsvall.
http://www.cyklop.se/media/site/karta_sverige.gif

Hade gärna åkt på dh-skellefteå om det inte vore för att hela mars varit uppbokat sen början av januari.

Medlem

Fan vad nice ...synd att jag är uppbokad då redan...är med nästa år om det går av stapeln då.


signatur

"All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us... they can't get away this time."

Medlem
Skrivet av Pihraija:

Vafan, är det 1a april idag? ^^

Haha, precis vad jag tänkte med.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv

alla platser är ju uppbokade så

12
Skriv svar