Sänkta systemkrav för Assassin's Creed

Robot
Medlem
Sänkta systemkrav för Assassin's Creed

Hur kan detta gå ihop?

Windows XP / Vista

Grafik: 256 MB DirectX 10-kompatibelt med Shader Model 3 (Radeon X1600 / Geforce 6800 eller bättre)

DX 10 finns inte i Xp, återigen ett fel eller vad?


signatur

The King is Back

Medlem

Ja, det var ju lite skillnad.


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem

@ FortuN , skrivfel av FZ.
Video Card: 256 MB DirectX® 10.0-compliant video card or DirectX 9.0-compliant card with Shader Model 3.0 or higher (see supported list)*
Står det i officella pressreleasen.

Medlem

Förstår inte vad problemet är hos folk, om man ska kunna spela ett krävande spel på högsta inställningar så måste man ha en riktigt bra dator. De rekommenderade systemkraven är rimliga om man ska få uppleva spelet i all sin glans. Det är väl inget nytt eller?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Yay! Min dator klarar det magnifikt!

AMD Athlon 64 X2 4800+
2 GB Ram
Asus Geforce 8800GT 512 mb

Men frågan är om man orkar köpa det.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av FortuN:

Hur kan detta gå ihop?

Windows XP / Vista

Grafik: 256 MB DirectX 10-kompatibelt med Shader Model 3 (Radeon X1600 / Geforce 6800 eller bättre)

DX 10 finns inte i Xp, återigen ett fel eller vad?

Du kan fortfarande ha ett dx10 kort även om du kör Xp men det står Xp/vista så dom menar nog vista med DX10.

Redaktör
Skrivet av CharlieSimon:

@ FortuN , skrivfel av FZ.

Korrekt, fixat. Tack.


signatur
Inaktiv
Skrivet av redmac:

Förstår inte vad problemet är hos folk, om man ska kunna spela ett krävande spel på högsta inställningar så måste man ha en riktigt bra dator. De rekommenderade systemkraven är rimliga om man ska få uppleva spelet i all sin glans. Det är väl inget nytt eller?

Det är inte så krävande... om man jämför med resten av nya spel som kommer ut. Och med tanke på att det är en konsolport så.

Medlem

Nu blev det ju bättre krav faktiskt

Medlem

Skönt. Nu slipper man uppgradera datorn.


signatur

Bengebolle

Medlem
Skrivet av redmac:

Förstår inte vad problemet är hos folk, om man ska kunna spela ett krävande spel på högsta inställningar så måste man ha en riktigt bra dator. De rekommenderade systemkraven är rimliga om man ska få uppleva spelet i all sin glans. Det är väl inget nytt eller?

Oftast räcker inte ens det för att få full glans av spelen.

Rekommenderat brukar flyta bra på med-high för att få typ allt att köras på high får man allt lägga på lite själv utöver de rekommenderade kraven.

Medlem

gutt o lira det på konsol. slipper man uppgradera datorn för 10.0o00kr


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Förstår inte vad problemet är hos folk, om man ska kunna spela ett krävande spel på högsta inställningar så måste man ha en riktigt bra dator. De rekommenderade systemkraven är rimliga om man ska få uppleva spelet i all sin glans. Det är väl inget nytt eller?

Jo, sant men nu snackar vi om extremt höga minimumkrav och då orkar säkert inte ens den bästa datorn driva spelet bra i högsta upplösning, ungefär som Crysis.

Skrivet av Bennyfax:
Skrivet av redmac:

Förstår inte vad problemet är hos folk, om man ska kunna spela ett krävande spel på högsta inställningar så måste man ha en riktigt bra dator. De rekommenderade systemkraven är rimliga om man ska få uppleva spelet i all sin glans. Det är väl inget nytt eller?

Jo, sant men nu snackar vi om extremt höga minimumkrav och då orkar säkert inte ens den bästa datorn driva spelet bra i högsta upplösning, ungefär som Crysis.

Var väl inga extrema minimum krav det där. Sen tror jag detta är bättre optimerat än skräpspelet Crysis.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Var väl inga extrema minimum krav det där. Sen tror jag detta är bättre optimerat än skräpspelet Crysis.

För det är ju inte optimerat, går att köra på 2-3 år gammal dator.

Hoppas det kommer en demo så att jag kan provspela spelet. Lite tveksamt om min dator pallar med detta.

Medlem

Bra det, vill gärna kunna köra på Mediumdetaljer med ok fps

FML
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Bennyfax:
Skrivet av redmac:

Förstår inte vad problemet är hos folk, om man ska kunna spela ett krävande spel på högsta inställningar så måste man ha en riktigt bra dator. De rekommenderade systemkraven är rimliga om man ska få uppleva spelet i all sin glans. Det är väl inget nytt eller?

Jo, sant men nu snackar vi om extremt höga minimumkrav och då orkar säkert inte ens den bästa datorn driva spelet bra i högsta upplösning, ungefär som Crysis.

Var väl inga extrema minimum krav det där. Sen tror jag detta är bättre optimerat än skräpspelet Crysis.

Crysis är ju visst hyfsat optimerat. Går ju t.ex stänga av och ändra en massa inställningar för att få det att flyta med duglig kvalite på äldre datorer.

Glöm inte heller att Assassins Creed är en konsolportning, och om jag inte minns fel så bruka dem väl vara dåligt optimerat?

Medlem

Crysis på "medium" och lägre flyter riktigt bra på de flesta datorer. Problemet är att det är under "High" där crysis är snyggare än alla andra spel, men även "high" går inte att köras ordentligt i högre upplösningar, och då pratar vi utan AA/AF.

Visst, man kan få 4-50 fps med dessa inställningar, problemet är att crysis ändå har vissa "chokepoints" där fps likförbannat ska dyka under 20 -> ej fullt optimerat.

Medlem

Kan man köra crysis så är det inga problem att köra assassins creed om det inte är dåligt optimerat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

1gb är ju inget för xp idag.. 2gb borde ju vara rekommended för XP och 3gb för Vista..

Inaktiv

ser ut som lugna bullar med andra ord..

Inaktiv

Rimligare minimum krav helt klart, men kravet på CPUn står inte i proportion till de övriga kraven.

Inaktiv

ska lätt ladda ner det spelat om någon lägger upp den med någe torront
kommer lätt kuna spela det

CPU: lånad av min bror. E2140 1.6 @ 3 Ghz
moderkort: Maximus Formula x32
ram: PC-6400 två styckna 2gig = 4GIG
graffekort: två styckna ATI HD 3850 256MB
spelar craysis på max
har vista


signatur

Maximus Formula|Cooler Master 700W|E8400 @ 3.00 Ghz @ 4.1Ghz|Corsair H50| Corsair 6400 DDR2 4GB KIT 800Mhz @ 912Mhz|9800GT 512Mb

Medlem

@ Ragge100, Grattis.
Många som har betydligt bättre dator än din som inte kan lira crysis på max settings i en acceptabel FPS.
Själv kör jag på high settings ,söndertweakat med en upplösning på 1440x900 med cirka 25-35 fps
AMD64 x2 @ 3,6 ghz
2GB 667mhz CAS 3
8800 GTS 640mb.

Inaktiv

Oj, ska vi redan börja mäta våra penisar fast vi knappt har påbörjat tråden.

Medlem

@ tex.
Mäter ingen e-peen här.
Gav en kort "Grattis att kunna lira på max settings" och jämnförde med min.
Hade jag mätt e-peen hade jag knappast sagt att jag spelar på en söndertweakad high setting?

Medlem

Om det där är minimumkraven så kan de ju börja fundera på att lära sig skala grafiken bättre. I och för sig hjälper det nog knappast processorkravet som är oproportionerligt högt (vilket troligen är deras "fantastiska" AI som käkar en hel del av).

Fast det gör nog inte så mycket för dem. De stora pengarna tjänades ändå på konsol.

12
Skriv svar