Xbox 360 HD-DVD Drive rasar i pris, 44% billigare

Medlem

För mig är strunt samma just nu har inte ens en hd tv så tutat vidare med vanliga dvd filmer tills vidare.

Och när den dagen kommer och hd kommer in i mitt liv så har det nog dykt upp ett nytt format


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Spela roll vem som vinner "kriget", är man en gamer har man säkerligen både 360 o ps3 o då spelar det ju ingen roll liksom, man har sin "high-def framtid" säkrad.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Är ganska säker på Blu-Ray "vinner" eftersom den kvaliten är så mycke bättre.

Medlem
Skrivet av SciiBione:

Är ganska säker på Blu-Ray "vinner" eftersom den kvaliten är så mycke bättre.

Hur menar du att kvaliten är så mycke bättre?

Inaktiv

såg inte om någon annan skrivit det, men :

Walmart kommer att sluta sälja HDdvd, det är den ultimata döden för formatet.
http://www.walmartfacts.com/articles/5673.aspx

Medlem

En hd-dvdspelare är ju dock fortf intressant att köpa till datorn, då formatet bara är dött för filmer

Sen så är det ju en spelare som man kopplar till sata i boxen, istället för det gamla tråkiga IDE. I värsta fall kan man ha den för att spela dvdskivor.

Hur som hellst så tror jag att blu-ray kommer gå ur det hela som vinnaren (för filmer) och jag kommer skaffa en ps3'a (för filmer) så fort den vita kommer till europa. Annars ser det ju inte så fint ut i konsollsamlingen, vit wii och 360 och svart ps3'a? Blä!

Skrivet av ZereCool:
Skrivet av SciiBione:

Är ganska säker på Blu-Ray "vinner" eftersom den kvaliten är så mycke bättre.

Hur menar du att kvaliten är så mycke bättre?

Nu ska du vara snäll emot honom, inte ställa för komplicerade frågor så att han känner sig korkad.

Medlem
Skrivet av redhawk911:

Hmm, Blu-Ray har ju redan vunnit?, Bara tre eller två filmstudios som står bakom de.

Jag vill aldrig se ett format som man bara laddar ner, Jag vill ha mina filmer på en skiva stående i en hylla. Inte på en hårddisk som kan krashca.

Det är ju några fler än 2-3 st kan räkna upp 4st här som varit Blu-ray exklusiva från början eller en längre tid.

Sony
Twentieth Century Fox
Walt Disney
Lionsgate
m.fl.

Och bara sen nyår har massor med filmbolag gått över att vara blu-ray exklusiva.

National Geographic
FS Film
Warner Brothers
New Line Cinema
HBO
m.fl.

Medlem

jag tycker det är goda nyheter så länge hd-dvd läsaren går tyst å fint. Förövrigt så är väl skillnaden mellan hd-dvd å blu-ray inte mer än att blu-ray kan man lagra mer på, du får ju inte ut bättre bild kvallité än 1080p i vilket fall som helst. peace!

Medlem

får nästan säga att jag är lite glad över att formatkriget är på väg att ta slut, om det inte är det redan nu, blir så mycket enklare för oss konsumenter.

Hoppas det blir prispress på bd-skivor snart bara, de är dyra imo :<

Medlem
Skrivet av Kovski:

Hoppas det blir prispress på bd-skivor snart bara, de är dyra imo :<

En BD-skiva kostar ju en hel jävla del (Och då menar jag verkligen det) att tillverka, så det lär väl inte gå ner på ett bra tag.

Medlem
Skrivet av Kovski:

Hoppas det blir prispress på bd-skivor snart bara, de är dyra imo :<

Blu-Ray må vara dyrare än vad HD-DVD är, men konsumenterna har tydligt visat att de är villiga att betala mer för det bättre formatet.

Själv tycker jag att det är ett under att HD-DVD lyckats komma så pass långt som dem har, vore det inte för Toshibas deal med Paramount skulle de redan ha varit borta från marknaden.

Jag skulle säga att prissänkningen är en desperat åtgärd från Microsofts sida som valde fel format att satsa sina pengar på.


signatur

"To do all that one is able to do, is to be a man; to do all that one would like to do, is to be a god."

Inaktiv

Känns nog som att blue-ray kommer at ta hem den här matchen.
Det är också det format utav de två som har störst lagringskapacitet så det är väl igentligen bara en fördel för konsumenter i längden.

Annars har det väl inte så jätte stor betydelse för mig. PS3 verkar ju vara en trevlig br-spelare för den prislappen så helt klart värt sitt pris just nu. 360 spelaren går att koppla till PC vilket skulle vara trevligt om man hade någon användning för det...

Var någon som sa att en blue-ray skiva tog sju gånger så mer tid att tillverka som en hd-dvd. Därav kanske priset. Priserna på filmerna ligger lite för högt just nu. För att inte tala om de vanliga DVD priserna.

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av SWEBarb:

haha vid det här laget kan de lika gärna skänka den gratis, det är för sent nu, ni hade chansen innan sony kom med ps3 då hade 360 varit ledande med över 10 miljoner hd dvds men inte ni skrattade åt sony som tog det dyra bluray och titta nu då alla sticker dit ju.. hahaa.

Lugn bara lugn nu lille vän :).

Håller helt med, PS3 vann hd format. Men på allt annat så vann Xbox 360. Handlöst. Inte ens lönt att diskutera om saken.

Men jag kommer köpa en PS3 för att se på blu-ray film. Men absolut inte spela på eftersom jag kan få mycket bättre grafik och spel på 360:n :).

men lol, vadå lönt å diskutera, påstod han ens att ps3 var bättre? santan vilken diskution :P:P:P:P:P:P:P:P:P:P

Medlem
Skrivet av Jbird:

jag tycker det är goda nyheter så länge hd-dvd läsaren går tyst å fint. Förövrigt så är väl skillnaden mellan hd-dvd å blu-ray inte mer än att blu-ray kan man lagra mer på, du får ju inte ut bättre bild kvallité än 1080p i vilket fall som helst. peace!

1080p är bara en upplösning, upplösning är långtifrån allt, för att kunna visa små detaljer behöver du hög bitrate, BD kan i teorin ligga 1.5x högre än HD-DVD.
Jag skulle säga att den största orsaken till att folk inte får ngn "oooh" känsla är för att hollywood fortf spelar in på film som ger karakteristiskt gryniga bilder...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Är säkert avgjort på filmsidan men vette fan om det är det på datorsidan.
Tycker det känns som att Blu-ray har en för stor licenskostnad/enhet för att kunna slå stort i datorvärlden, lite över 30$. Det är ju vad en dvd kostar idag -.-

Medlem

Haha, varför köpa nånting som de inte kommer komma MÅNGA filmer till?, förihelvette, låt de bara dö, inse att ni har förlorat. Ni kommer bara göra konsumenterna besvikna när väl en dag bluray vinner och hddvd försvinner.

Bit i de sura äpplet, låt de dö och gör bluray till standard! De förlorar både pengar och förvirrar konsumenterna... löjligt

Medlem

men big deal med blue-ray. finns ju inget som helst behov av så mycket utrymme, då kan ni väl lika gärna skaffa en ny hårddisk istället. ^^

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av SWEBarb:

haha vid det här laget kan de lika gärna skänka den gratis, det är för sent nu, ni hade chansen innan sony kom med ps3 då hade 360 varit ledande med över 10 miljoner hd dvds men inte ni skrattade åt sony som tog det dyra bluray och titta nu då alla sticker dit ju.. hahaa.

Lugn bara lugn nu lille vän :).

Håller helt med, PS3 vann hd format. Men på allt annat så vann Xbox 360. Handlöst. Inte ens lönt att diskutera om saken.

Men jag kommer köpa en PS3 för att se på blu-ray film. Men absolut inte spela på eftersom jag kan få mycket bättre grafik och spel på 360:n :).

Ser att trollen kryper fram ur sina mörka hålor...

på vad annat har 360 vunnit ? 360 har funnits ute 2 år längre än ps3 lille vän,
så ta du och kryp ner i ditt mörka hål igen trollet

Inaktiv

Ingen matematiker som skrivit rubriken. 55% Billigare? Då borde det vara mindre än 90 euro.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

men big deal med blue-ray. finns ju inget som helst behov av så mycket utrymme, då kan ni väl lika gärna skaffa en ny hårddisk istället. ^^

'

Pc spel kan ligga som en tjock ihoppackad smet på en skiva och instaleras på en hårddisk, då behövs inte blu ray,

men konsolspel läggs inte in på hårddisk, konsolspel spelas direkt från en skiva.
Och riktigt stora spel kräver mycke plats på en skiva.

Så ditt snack om att skaffa större hårddisk gör ingen nytta fär en konsol, bara för pc.

Seb
Medlem
Skrivet av Gneiss:
Skrivet av redhawk911:

Hmm, Blu-Ray har ju redan vunnit?, Bara tre eller två filmstudios som står bakom de.

Jag vill aldrig se ett format som man bara laddar ner, Jag vill ha mina filmer på en skiva stående i en hylla. Inte på en hårddisk som kan krashca.

Ja, skivor är ju oförstörbara ;).

Nehe är dom inte?;) Klart dom går att förstöra men då är det ens eget fel, Om en hårddisk kraschar kanske man inte kan göra nåt åt det. Med en DVD eller BR kan man ju vara försiktiga med dom.

...touche.?

Inaktiv

Nice, då ligger en HD-DVD tillsats på önskelistan i framtiden. Måste ju ha något att spela upp min BSG Säsong 1 HdDvd på. Resten av filmerna bryr jag mig ärligt talat inte ett skit om.


signatur
Inaktiv
Skrivet av straxdax:

men konsolspel läggs inte in på hårddisk, konsolspel spelas direkt från en skiva.
Och riktigt stora spel kräver mycke plats på en skiva.
.

Definera riktigt stora spel tack, för jag antar att du inte menar spel i stil med Oblivion som tog rätt precis 4 gb, dvs inte ens en dvd-skiva.


signatur
Medlem
Skrivet av Ascendant:
Skrivet av straxdax:

men konsolspel läggs inte in på hårddisk, konsolspel spelas direkt från en skiva.
Och riktigt stora spel kräver mycke plats på en skiva.
.

Definera riktigt stora spel tack, för jag antar att du inte menar spel i stil med Oblivion som tog rätt precis 4 gb, dvs inte ens en dvd-skiva.

Väldigt vad folk är negativa då.
men får väl slänga ett spel på dig då.

http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Dragon

Blue Dragon på xbox 360 ligger på 3 st dvd skivor, dom hade kanske fått plats på en Blu Ray eller en HD dvd skiva ?

Där fick du iaf ett stort spel, är du nöjd nu ?

Inaktiv

Blue-ray behövs inte för dagens spel. Tvärtom verkar det skapa svårigheter och därför måste vissa ps3-spel installeras helt på HDD utan prestandavinst. Något som lätt hade kunnat lösas om spelutvecklarna fick lägga sitt material på DVD.

Men det är aldrig fel med mycket utrymme och inget hindrar MS från att släppa en blue-rayspelare till 360.

mkv > blue-ray

360 > ps3 för spel

Medlem
Skrivet av Bennyfax:

Blueray behövs inte för dagens spel. Tvärtom verkar det skapa svårigheter och därför måste vissa ps3-spel installeras helt på HDD utan prestandavinst. Något som lätt hade kunnat lösas om spelutvecklarna fick lägga sitt material på DVD.

Nämn nåt ps3 spel som helt måste instaleras på ps3 s hårddisk ?

Inaktiv
Skrivet av straxdax:

Där fick du iaf ett stort spel, är du nöjd nu ?

Ja, fast själv är jag inte särskilt förstjust i spel som består av överjäkligt många cgi-filmer.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Knirk:

Nämn nåt ps3 spel som helt måste instaleras på ps3 s hårddisk ?

Devil May Cry 4


signatur
Medlem
Skrivet av Ascendant:
Skrivet av straxdax:

Där fick du iaf ett stort spel, är du nöjd nu ?

Ja, fast själv är jag inte särskilt förstjust i spel som består av överjäkligt många cgi-filmer.

jojo, men nu är det som det är iaf, och visst är det smidigare om man slipper byta skivor ?

Inaktiv
Skrivet av Ascendant:
Skrivet av Knirk:

Nämn nåt ps3 spel som helt måste instaleras på ps3 s hårddisk ?

Devil May Cry 4

Och Assassins Creed.

Skriv svar