Skumt problem med 3 grafikkort och 2 datorer

Medlem
Skumt problem med 3 grafikkort och 2 datorer

Helt enkelt så här, i denna dator. Nåt Asus P4C800-E AGP Moderkort med 3,0 ghz och 2gb ram så vill inte dessa 2 grafikkort funka. Gainward 7600 GS och Asus 6800 Ultra, det senare misstänkte vi inte skulle funka då det betett sig skumt tidigare med artefakter och annat. Därför jag skaffade det nyare Gainward kortet. Dock funkar mitt gamla ATI 9600 prima.

Gaindward 7600 kortet typ låser datorn så fort det ska spelas eller man har igång 3d förhandstitt grejjen o nvidias kontroll panel ett tag, dock ser allt helt normalt ut. Asus kortet har en massa artefakter i t.ex. source motorn och hänger sig också.

Kruxet kommer dock när jag provade båda dessa kort i min brors gammla datorn, vet inte säkert vilket moderkort det är men en amd 2100+ kör han iallafall, där funkar alla korten mer eller mindre perfekt, inga låsningar, inga artefakter. Inga problem som jag kunde se den lilla tid jag spelade lite diverse source drivna spel eller warcraft 3.

Först trodde jag det då var fel på moderkortet, men när mitt gammla 9600 kort funkar utan problem så blir jag lite fundersam...

ps: ja jag har använt nya installationer and windows ett par gånger samt både drivisar från skivan samt senaste från nvidia till 7600 kortet


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

nj
Medlem

Vad har du för nätagg i datorn?

Medlem

Tagan 480W, tilläggas ska kanske att asus ultra kortet har suttit i denna dator tidigare, och funkar tills det började skapa artefakter och dylikt när min bror nr.2 hadde den.

Men kanske ska rota fram ett nätagg till att prova med... har dock inga större förhoppningar...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

nj
Medlem

Ett Tagan 480W borde inte ha några problem med att orka driva korten tycker jag iaf.

Har du kollat efter biosuppdateringar till moderkortet?
Haft alla chipsetdrivrutiner för moderkortet installerat?

Medlem

har senaste bios ja, brorsan uppdaterade till det när hans 6800 ultra började krångla, vilket löste problemet med artifakter till en viss grad men problemen kom tillbaka igen.

Hadde ju varit så mycket enklare om de tinte hadde funkat nu med mitt gammla skräpiga ati 9600


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Problemet löst verkar det som, fick låna ett annat nätagg, Antec 480W, nu verkar mitt 7600 GS funka utan problem iallafall


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar