En jävlar massa recensioner

Medlem
En jävlar massa recensioner

Julen närmar sig med stormsteg vilket inte går obemärkt förbi när man frilansar som skribent. Veckans schema består av Fallout 3 Goty edition till PS3. Tre nya musikalbum, varav den ena är är en något försenad recension av The Flaming Lips "Embryonic" en annan är Mando Diaos nya samlingsalbum (även denna recension något sen). Utöver detta ska jag försöka hitta tid att äntligen lyssna genom och printa ner mina tankar om Nick Cave och Warren Ellis album "White Lunar", som känns som det svåraste jag tagit mig an. Men det slutar inte där, två filmer ska ses och recenseras vilket jag aldrig tidigare gjort. Fokus ligger just nu på Fallout 3 GOTY edition.

När högsäsongen är avklarad så ska jag fan ta och unna mig ett tredje varv i Uncharted 2 samt lite God of War Collection som bör dimpa ner om några veckor. Klagar jag? Absolut inte, jag har just nu den roligaste sysselsättningen som finns, tacka fan för det.

#blogg

Medlem
En jävlar massa recensioner

Embryonic gillar jag skarpt, är nog en "Antingen gillar man det eller inte" skiva. CD1 fångade mig inte riktigt på första genomlyssningen. Kanske kan det vara för jag inte gav den uppmärksamhet som behövdes. Jag var nära på att stänga av skivspelaren, men när man kom in på CD2 då tog det fart och min kärlek för The Flaming Lips var återfödd. Dagspressen säger att 'I Can Be a Frog' är bästa spåret, och vissa säger att det är det enda spåret som är värt en lyssning, men jag säger att 'Worm Mountain' är det riktigt trevliga spåret. Fastnade på mig direkt. Har bara lyssnat på albumet, i sin helhet, ett par gånger, men det är The Flaming Lips alright. Vilket är guldstjärna i min bok.

Angående White Lunar, är det albumet där de återsläpper låtar som de komponerat till film? (Hittar inte så mycket information om albumet) För i så fall, så är ju The Assassination of Jesse James-soundtracket riktigt trevligt, Nick Cave, Ellis och Western kan knappt bli bättre.

Medlem
Skrivet av Kovski:

Embryonic gillar jag skarpt, är nog en "Antingen gillar man det eller inte" skiva. CD1 fångade mig inte riktigt på första genomlyssningen. Kanske kan det vara för jag inte gav den uppmärksamhet som behövdes. Jag var nära på att stänga av skivspelaren, men när man kom in på CD2 då tog det fart och min kärlek för The Flaming Lips var återfödd. Dagspressen säger att 'I Can Be a Frog' är bästa spåret, och vissa säger att det är det enda spåret som är värt en lyssning, men jag säger att 'Worm Mountain' är det riktigt trevliga spåret. Fastnade på mig direkt. Har bara lyssnat på albumet, i sin helhet, ett par gånger, men det är The Flaming Lips alright. Vilket är guldstjärna i min bok.

Angående White Lunar, är det albumet där de återsläpper låtar som de komponerat till film? (Hittar inte så mycket information om albumet) För i så fall, så är ju The Assassination of Jesse James-soundtracket riktigt trevligt, Nick Cave, Ellis och Western kan knappt bli bättre.

Ja man kan inte förneka att The Flaming Lips har ett jävligt eget "sound", vilket gör mig mer peppad.

White Lunar är precis som du säger en samling med deras filmmusik, mycket av det jag hört från plattan är riktigt bra. Får dock ge det mer uppmärksamhet innan jag kan sätta något betyg.

1
Skriv svar