Apropå multiplayer så berättar Stastny att vi nu kommer att kunna spela i split-screen. Även kampanjen är den här gången nämligen skapad med co-op i åtanke. Det är logiskt att ett spel vars styrkor främst ligger i multiplayer även satsar på den biten i kampanjen. Men du kan också spela split-screen i vanlig multiplayer, så att du kan sitta hemma med en kompis vid samma dator och möta motståndare från resten av världen. Du kan också välja själv hur skärmen delas – lodrätt eller vertikalt. Men framför allt kan du också, om du har två monitorer – dela upp det på var sin skärm. Personligen älskar jag split-screen så detta är en oerhört glad nyhet i mina öron.

På mässan visade de upp pc-versionen i 4K-upplösning i 60 fps. Enda anledningen till att de låst den till 60 fps var enligt Stastny för att försäkra sig om att det höll sig stabilt genom demot. Några sådana restriktioner kommer inte spelarna att ha när det släpps.

Håller Treyarch allt de lovar med pc-versionen är vi alla vinnare.

Det är så klart en viktig markering från #Treyarch att inte bara visa upp pc-versionen i ett tidigt läge, vilket är relativt sällsynt. För några år sedan skulle jag åka till London för att recensera #Call of Duty: Ghosts, men det blev inställt eftersom de inte klarade av att tillhandahålla någon pc-version. Ett liknande scenario känns osannolikt den här gången.

– Vi såg till att få en tidig start med pc-versionen den här gången. Ofta börjar den sent av förklarliga skäl. Det är lättare att utveckla för fasta plattformar, och med pc är det så mycket som måste falla på plats. Men det har gett resultat, berättar Stastny.

De verkar ha tänkt på det mesta. Pc-anpassat gränssnitt, hundraprocentigt dedikerade, rankade servrar, avancerade grafikinställningar. Allt ska finnas där vid release.

[center]Skjuta någon i ryggen är också en seger[/center]

– Viktigt för oss är att så många som möjligt ska kunna spela vårt spel och ha kul. Black Ops 3 ska flyta bra även på svagare datorer, men också skala upp bra för kraftfulla riggar, fortsätter Stastny.

Han är väldigt fokuserad på att göra pc-porten till den bästa möjliga versionen av spelet. Jag får nästan känslan av att han vill visa en gång för alla vad just hans favoritformat faktiskt kan göra, och ge spelarna ett pc-spel han kan vara stolt över. Kanske har han sina egna skrävlande kollegor att kämpa mot?

Med åtta specialister och möjlighet att skapa egna klasser ska alla hitta sin spelstil.

Apropå mina nemesiskollegor så gick min hämnd inte så jättebra. Den mest storkäftade av dem slutade inte bara som bäste spelare, deras lag tog hem segern hyfsat överlägset. Men det gör faktiskt ingenting. Jag sköt några av dem i ryggen flera gånger, till deras märkbara frustration. Det är en seger i min bok. Om jag kan irritera andra är jag i regel nöjd.

Och om Stastny kan vinna sin kamp och få till en så bra pc-version som han uppenbarligen strävar efter så vore det en seger för oss alla.