"Lika mycket som jag tyckte om tanken och upplägget med spelet, lika mycket hatade jag de så kallade bosstriderna" – Ove Kaufeldt


Deus Ex: Human Revolution – Director's Cut

Jag närde en intensive hatkärlek till #Deus Ex: Human Revolution när det kom: lika mycket som jag tyckte om tanken och upplägget med spelet, lika mycket hatade jag de så kallade bosstriderna och en del andra väldigt skeva detaljer. Även om #Director's Cut inte löser allt, är det betydligt mer kärlek än hat nuförtiden. Bägge expansionerna, mer balans, klyftigt inkluderande av Smart Glass – Director's Cut är inte reparerat, det är ett fall där man har gjort om och gjort rätt. Läs recensionen av originalversionen


Tomb Raider

Med tanke på hur länge Tomb Raider-spelen funnits borde Lara Croft vara en gammal kärring. Hon har gått från att vara yppig äventyrerska till yppig föredetting. Sedan kommer nystarten och tar nacksving på det etablerade och invanda, ungefär som bröderna Nolan med Batman och Purvis och Wade (främst) med James Bond. Plötsligt var Croft en helt ny karaktär som var skitig, blodig, rädd och skoningslös i samma paket. #Tomb Raider är inte det perfekta spelet, men ett fartfyllt äventyr som dessutom lovar gott för eventuella fortsättningar. Läs vår recension


Rocksmith 2014 Edition

#Rocksmith 2014 var visserligen "bara" en ersättare till förra årets #Rocksmith, men trots den relativt sena releasen blev det ett av de spel som påverkade mest under 2013 eftersom nästan hela familjen blev engagerad. Oavsett hur bra eller dåligt det gick så spelade vi. Vi köpte en extra gitarr och spelade tillsammans. Gamla rockgrupper har fått nytt liv, låtar har fått djupare innebörd än att bara lyssna på dem, och intresse för gitarrspelande har blossat upp. Läs vår recension