En nyversion av det av många älskade #Final Fantasy VII har det pratats om precis hur länge som helst. Inte minst med tanke på slutfilmen i #Crisis Core: Final Fantasy VII som är början i... men nu slutar vi med spoilandet. Yoshinori Kitase har hängt med i serien sedan urminnes tider och i en intervju med Official Xbox Magazine låter han dig veta att vissa saker kanske inte blir som förr.

-- Om jag får snacka som en spelskapare, om vi skulle producera en nyversion av 7, skulle jag till exempelvis vara väldigt frestad att ta bort saker och lägga till nya element, system och liknande eftersom ifall vi skulle skapa exakt samma sak, så skulle det vara bara bli en form av återupprepning. Det skulle bli ett problem att det vore så repetetivt och det vore inte särskilt roligt att skapa ett sådant spel. Så jag skulle vara riktigt intresserad av att omarrangera spel eller omskapa spel till något lite annorlunda även om det är meningen att det ska vara samma spel.

-- Om vi gjorde det skulle fansen kunna bli missnöjda och [säga] 'det här är inte vad jag förväntade mig' så utifrån det synsättet kanske vissa skulle säga att det är bättre att låta minnen vara minnen. När vi spelar spel som vi skapade för flera år sedan så tänker vi ibland 'åh, det är verkligen inte coolt' eller 'det borde antagligen gjorts lite bättre än det där' och andra liknande saker.

-- Men å andra sidan så är de där smått negativa funktionerna och bitarna något för vissa av de där riktigt entusiastiska fansen av de här spelen något som ger spelen extra krydda, personlighet eller liknande. Så kanske skulle de vilja att vi inte gjorde något åt det och bara lämnade det som det är. Det är väldigt svårt att bestämma sig för vad vi ska ha kvar och vad vi ska ta ut.

Kitase menar alltså att det är jättesvårt att fatta beslut i frågor där det finns många svar. Om du hade ett alter-ego i exempelvis Japan som hette exempelvis Yoshinori Kitase, vad skulle du då ge för tips?