Nyckelord: paradox-interactive

302 artiklar i arkivet.

Filtrera
0

Tema: Spel som jobb - Ljudtekniker/musiker

Dags för den tredje delen intervjuer med svenska spelutvecklare om vad deras yrkesroller innebär. I dag är det ljudfolket som gör sina röster hörda.

33

Tema: Spel som jobb - Grafiker/animatör

De gör det du ser när du spelar. Hur gör de? Hur gör du för att göra det de gör? Sex grafiker sjunger ut om yrke, utbildning, förväntningar och framtidstro.

36

Intervju - Frictional Games

Helsingborgsbaserade Frictional Games har skapat de väl mottagna Penumbra-spelen som kombinerar skräck med fysikbaserat pusslande och drivs av den egna motorn HPL. De har inget kontor och antalet fasta medarbetare kan räknas på ena handen. Hur går det ihop? Vi tog ett snack med Jens Nilsson, en av grundarna.

14

Supreme Ruler 2020

Tycker du att Hearts of Iron och Victoria: Revolutions är alldeles för simpla? Känner du att ett strategispels kvalitet är direkt relaterat till hur många olika skatter, lagar och handelsavtal du kan styra över? Grattis, då har Battlegoat Studios gjort ett spel bara för dig.