Dragon Ange: Dreadwolf gäckar oss fortfarande och har än så länge bara fått en intetsägande teaser-trailer. Arbetet fortskrider dock hos Bioware, och i ett nytt blogginlägg berättar de lite mer om vad som händer bakom kulisserna, och mer specifikt hur de tänkt när de skrivit handling och annat material till spelet.

Något de påpekar är vikten av att göra handlingen förståelig och intressant både för personer som lirat samtliga spel och slukat varje Dragon Age-bok, och individer som inte lirat ett Dragon Age-spel på åratal eller aldrig ens rört serien. Det kommer väl i och för sig inte som någon överraskning, eftersom originaltrilogin är avslutad och det skulle vara ekonomiskt oförsvarligt att släppa ett nytt spel som kräver att man spelat flera år gamla föregångare.

Hur som helst får vi några exempel på hur skrivandet i spelet kommer att se ut, i form av tre olika artiklar från dess "codex" som handlar om "Missuppfattningar om Necropolis", draken Vinsomer och någon form av tidningsartikel.

Vi har inget officiellt släppdatum, men det har ryktats om att det kan komma att släppas under 2023. Vi vet dock att det inte kommer i år.