Det har redan börjat hardcore-viskas om Destiny 3 men här och nu är det ett år gamla Destiny 2 som gäller, och i synnerhet septemberexpansionen Forsaken, som dessvärre blivit en besvikelse för Activision. Det framgår av speljättens redovisning av finansresultatet från tredje kvartalet.

Enligt Activision Blizzard-höjdaren Coddy Johnson mötte spelet inte deras kommersiella förväntningar och han säger att det "finns jobb att göra för att till fullo åter engagera kärnbasen av Destiny-fansen". Frågan är om Destiny 2 är kapabelt till det, eller om det blir upp till Destiny 3?

Besvikelsen till trots drog Activision Blizzard in mer under årets tredje kvartal (1,512 miljarder dollar) än målet (1,490 miljarder), även om det var sämre än i fjol (1,618 miljarder). För det kan man tacka dels World of Warcraft: Battle for Azeroth, som sålde 3,4 miljoner ex under sin första dag, dels Kings Candy Crush som gjorde en vinst på 506 miljoner dollar.

På Activision-grenen av Activision Blizzard-trädet var det dock dåligt med frukt denna höst.