Inlägg av Knubbis91

Inlägg som Knubbis91 har skrivit i forumet

Jaa, att komma på att man ska göra en HD-remake är ju en idé?

Jag tror inte att det handlar så mycket om brist på idéer utan mer om marknadsstrategiska beslut, som han säger. En helt ny idé inom spelbranschen kan ta flera år att utveckla, de måste ju försöka hålla studion flytande under tiden på nåt sätt.

Ni skulle kunna stödja spelcommunityt i detta land mer genom att tipsa om diverse mindre lokala event runt om i landet och uppmana folk till att delta eller besöka dessa. Har man dessutom fått tipset från en gemensam källa så uppmuntrar det kanske fler FZ-anhängare att gå på dessa och träffa andra FZ:are.

Många har inte möjlighet att åka till storstäderna eller bor långt bort där de flesta uppmärksammade event håller hus.

Artikeln menade att spelet har downtime i matchen mellan diverse fighter på kartan för att ge andrum till kommentarer, inte att spelet pausas, "breaks".[/quote]

Ah ja, jag misstänkte att det var något sådant. Trodde för ett ögonblick att han pratade om tiden mellan matcherna i turneringar

Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Knubbis91:

Här blev jag riktigt intresserad att se vad en chef inom design har att säga om ämnet att designa ett framgångsrikt e-sport spel. Men det här verkar ju bara vara saker han lärt sig under arbetet med League of Legends, som dessutom verkar lite väl streamlinat till MOBA-genren. Om man gör ett tävlingsinriktat spel där matchlängd inte är relevant då? Behövs verkligen en karta i alla sorts spel? Måste spelet vara snabbt nog att kommentatorerna behöver pauser?

De flesta av punkterna faller ju isär så fort man kollar utanför MOBA-genren..

Jag tänkte dock att vissa av dom sakerna verkligen kan appliceras på många olika spel.

Pausasaken vet jag dock inte vad den gör på listan där, det gör man väl inte under pro-matcher, det är väl heller inget som en kommentator kan göra om det inte är i en replay liksom.

Du får gärna ge exempel. Jag visste att någon skulle påpeka något jag själv inte tänkt på, det var mest därför jag skrev kommentaren, för att få lite perspektiv. Det är sant att punkterna kan appliceras på en rad olika spel som generella tips, men jag tänker mer att när man designar en "miljardsuccé" så vill man sällan göra något som gjorts tidigare såvida det inte medför förbättringar på tidigare idéer. Och när man gör något som inte gjorts tidigare så kan man inte utgå från "best pratice"-tips som kommer från tidigare spelelement som man inte ens planerar att ha med.

Därför tyckte jag det lät som om tipsen var något för specifika för just den sortens spel, eftersom det förutsätter att det finns en relevant matchlängd, en karta, kommentatorer..

Jag skulle vilja ha lite bredare tips, som inte förutsätter vissa spelelement. För det där lät lite som att försöka göra det ultimata päronet istället för att göra den ultimata frukten. Förutom den första punkten då, den var bra

Här blev jag riktigt intresserad att se vad en chef inom design har att säga om ämnet att designa ett framgångsrikt e-sport spel. Men det här verkar ju bara vara saker han lärt sig under arbetet med League of Legends, som dessutom verkar lite väl streamlinat till MOBA-genren. Om man gör ett tävlingsinriktat spel där matchlängd inte är relevant då? Behövs verkligen en karta i alla sorts spel? Måste spelet vara snabbt nog att kommentatorerna behöver pauser?

De flesta av punkterna faller ju isär så fort man kollar utanför MOBA-genren..

Jag skulle vara först ut på dansgolvet om 'Puzzle Plank Galaxy' från Super Mario Galaxy 2 gick igång!

https://www.youtube.com/watch?v=T2yrkVT-kuU&list=PLA0CB758C83...

Skrivet av Deathwisher:

Varför ska man alltid FÅ något när man GER något?

Det handlar mest om yttre och inre motivation, vissa personer behöver ett pris för att motiveras till att göra någonting, andra blir motiverade för att de helt enkelt gillar det de gör, som i det här fallet är att donera blod och hjälpa andra.

Skrivet av Deli:

så då tycker jag personligen att det vore lite småfnissigt om alla där dog!

Innan du önskar någon död så får du f*n vara beredd på att någon i DIN närheten också dog. Du tycker personligen att ett flertal personer bör mista livet för att de tillverkar ett spel som kanske eller kanske inte håller förväntad kvalité, och som även har noll inverkan på hur ditt liv kommer se ut efter att spelet släppts.. Det finns inget skämt här, INGEN ska behöva mista livet.

Den Battlefield 4-matchen var absolut inte en showmatch

Skrivet av Kerrai:

Men vad är vitsen med en Wii U då?

Större företag har ju gått ut och sagt saker som "vi tänker inte leverera stor spel till wii u för den är kass" i princip. De väntar på nästa generation. Om Ps3 är generation 3 så är ju en wii u generation 3.4 typ. De mister igen större framtida spelsläpp och får förlita sig på Mario spel.

Skärmen är egentligen bara en gimmick hittills i spel som släpts och ibland riktigt irriterande. titta upp, titta ner, flytta en sak i inventoryt.. njae.. jag är inte alls såld. Men jag kanske inte har sätt vad som gör Wii U så jäkla bra?

Kan man göra något mer med den, eller är det bara en konsol? tex streama video, musik?
Spela dvd/bluray?

Så snälla nintendofans.. varför vill man äga en Wii U?

Det är väl olika för alla. För mig var Wii och Wii U ett självklart köp på grund av Nintendos titlar. Jag brydde mig mindre om hur kontrollerna såg ut, och tänkte mer "ja, är det det man måste göra för att spela spelen så är det bara att vänja sig", fast att vifta eller hålla i en platta stör mig inte mer än att sitta med tangentbord och mus, bara jag kan spela spelen på ett bekvämt sätt.

Skärmen på kontrollen får man kalla gimmick om man vill, men jag är säker på att Nintendo valde att ha med den för att kunna utnyttja den, gillar man den inte så se det bara som en bonus, du kan spela utan ha tv:n på, surfa på den, och i vissa spel få bort en del störande UI-grejs från själva spelytan på tv:n, vilket kan vara härligt.

Den kommer med Netflix, så man kan kolla filmer på den. Men Nintendo kör mer på spelglädje än att konsolen ska vara en multimediamaskin. och kontrollen gör faktiskt en del för spelupplevelsen i vissa spel, främst Nintendoland för tillfället.

Men om du vill äga en Wii U kan väl bara du svara på, är du inte intresserad av Nintendos egna titlar eller spelen på den så kan du låta det vara.

Sluta nu med era dumheter att smutskasta WiiU och Nintendo. Nintendo of Europe har varit belägrad i Tyskland sen 1990, det är nog inte så troligt att de kunde förutse att någonting sånt här skulle hända, när lagen som påverkar det här kom till 2003.

Vill man ha spelet så tror jag dem flesta inte har några som helst problem med att köpa en fysisk kopia eller ladda ner det på natten. Men lite synd är det ju, men som sagt, inte WiiU eller Nintendos fel.

Skrivet av Bojkott:

En HTPC kan nog dom flesta fixa på egen hand, men det är inte det som är det intressanta här. Om det är något som spelbranschen för PC behöver så är det en standard att kunna utgå i från. Det är lätt för många att säga att deras dator funkar klockrent, men det finns väldigt många som har kompatibilitetsproblem i vissa spel som orsakas av hårdvaran. Nu kan man köpa en optimerad spelburk som garanterat kommer fungera med Steam och spelen som finns tillgängliga där då spelutvecklarna kommer ha en specifik dator att utveckla mot.

Uhoh. Om spelutvecklare för steamspel ska utveckla mot eventuell steambox, det betyder att de då måste porta till vanliga pcn, eller tvärtom, det vill nog ingen vara med om.

Foket får gärna lägga till mig också. NNID: Knubbis

Skrivet av Vicachu:
Skrivet av Knubbis91:

Ni gav spelet betyget bra, men allt jag kan läsa är gnäll på att det är för likt tidigare spel. Texten hänger inte riktigt ihop med det slutgiltiga betyget..

och att det går att fortsätta spela på plattan (tex. i sängen) är ju guld värt, men ni måste tydligen ha HD även på plattan? Vad kan man förvänta sig liksom, bara det går att se något..

Ska understryka att jag inte begär HD på plattan. Var står det? Jag är väldigt tydlig med att komprimeringsartefakterna försämrar bilden, inte ifråga om upplösningen. Jag är också tydlig med att det inte är någon katastrof

Har läst igenom recensionen en gång till nu, och jag kommer fortfarande fram till samma sak.

I recensionen så nämner du olika features i spelet (4-spelare, challenges etc) men du glömmer att skriva om de hjälper eller skjälper spelet. I vissa av dessa stycken läser jag istället "tyvärr" "i alla fall" och "jag saknar.." Jag visste redan att dessa saker fanns i spelet, men är de bra? Jag menar inte att verka elak eller något nu, jag bara säger att jag har svårt att hitta någonting i texten som understryker betyget "bra", och tyckte därför att recensionen var lite luddig, när det mest positiva man kan läsa är "Mario gör alltid underverk" och "man kan inte påstå att det är något fel på formulan i grunden.", men är så fallet i just detta spel?

Ni gav spelet betyget bra, men allt jag kan läsa är gnäll på att det är för likt tidigare spel. Texten hänger inte riktigt ihop med det slutgiltiga betyget..

och att det går att fortsätta spela på plattan (tex. i sängen) är ju guld värt, men ni måste tydligen ha HD även på plattan? Vad kan man förvänta sig liksom, bara det går att se något..

Det som jag är mest intresserad av... Om man använder off-screen spelande, alltså spelar tex. Mario på gamepaden, kan man fortfarande köra två spelare då eller måste man använda tv:n för flera spelare?

Är Nintendo Land en Nintendo-älskares dröm?

Frågan är om det går att spela dessa multiplayer-attraktioner online? Tråkig och utan spelsugna vänner som man är så vore det ganska nyttigt.

Får man påminna om att Sushi är inte rå fisk, utan det är risrätten som kallas sushi. Tänkt på att i sushirestauranger finns det sushi med avocado och annat också? Tack o hej.

NHL 13 verkar förresten rätt så intressant. Har alltid gillat hockeyspelen, fast har då hållt mig till ESBN 2k-serien (eller vad den nu kallas).

Skrivet av Fletchett:
Skrivet av Knubbis91:

Jag kan inte förstå varför de väljer att INTE lägga in voip, battle recorder etc. De har ju gjort det förut, är det så att de faktiskt har glömt bort hur man gör..?

Efter BC2 så tycker man ju att de i alla fall kunde fixat voip (in game) till BF3, men nepp. Jag förstår bara inte.

Det finns ju redan ESN Sonar VoIP i spelet (om man går med i ett party). Kan ju vara så att det går emot deras deal med det företaget att lägga till fler VoIP lösningar i spelet. Skulle även kunna vara att tillägget av VoIP in-game hade ändrat spelets åldersmarkering etc. runt om i världen.

Menar bara att det behöver ju inte vara ett tekniskt problem, det finns säkert en hel del andra saker att lösa bakom kulisserna. Sen har dom alla gånger räknat på om VoIP är en feature som hade dragit in nog med nya spelare för att väga upp kostnaderna... med tanke på hur bra det sålt trots bristen på VoIP så säger det ju en hel del. :/

Jo det förstås. Jag börjar bara bli lite less på DICE. Under utvecklingen av BF3 så sa de en massa sa saker i intervjuer o dylikt, som man sedan skippat helt, jag förstår inte meningen med det bara. Under en eller flera intervjuer sa de att med BF3 skulle de satsa stort på att bli #1 inom e-sport. Men i spelet finns ingenting som underlättar för e-sport, ingen battlerecorder, ingen spectatormode..
Också det med att man var noga med att tala om att PC var huvudsystemet man utvecklade spelet till, men det ändrades till konsoler mitt i utveckligen, vafalls.

Tyvärr, jag är en väldigt tålmodig person, men mitt tålamod med DICE/EA börjar smälta.

Jag kan inte förstå varför de väljer att INTE lägga in voip, battle recorder etc. De har ju gjort det förut, är det så att de faktiskt har glömt bort hur man gör..?

Efter BC2 så tycker man ju att de i alla fall kunde fixat voip (in game) till BF3, men nepp. Jag förstår bara inte.