Inlägg av GooGeL

Inlägg som GooGeL har skrivit i forumet

Jahaja, så GM:s i WoW gav booten åt sig själva. För att förbättra WoW-spelarens upplevelse.

Skrivet av xXG13HaZeXx:

Ja herregud det är krig i Ukraina men här i forumet sitter folk och gnäller över överbelastade spel servrar.. once upon a time I was proud to call my self I gamer but not any more don't wanna be associated whit crying man babies.

Jaha.

Ta några djupa andetag, och orientera dig.

Anyways, erbjöd de inge pre-load? Det är en tråkig upplevelse att behöva vänta efter all hype.

Skrivet av Maguz:

Gollum lyckades åtminstone hålla sig uppe till försäljning på alla plattformar vid release. Vad skulle det vara för skillnad menar du? Prima exempel att jämföra stora skämt vid release till AAA-pris med varandra. Med den lilla skillnaden att Gollum verkar ha skam i kroppen.

983 riksdaler... för ett spel som tagit åratal att patcha värdigt en release.

https://www.youtube.com/shorts/eOw7hBZAskM

"Köp gollum istället då"

Herregud, ticket folk.

604,40:- via GoG för grundspelet och expansionen.

Min förståelse är att du har inte upplevt spelet, så vad grinar du om åratal att patcha upp CB 2077 till en "värdig release"? Jag har varvat spelet två gånger och det är en upplevelse på 90h per karaktär. Omkring 50h per karaktär kan utstakas som ren underhållning.

Ja, titeln lever inte upp till förväntningarna eller kvaliteten som CD Projekt Red påvisat med Witcher 3, men det var ändå en fröjd att lira spelet, efter släppet mitten på december 2020.

Expansionen släpps dagen efter att semestern är slut.

Förhoppningsvis utökas spelet med 50-100h speltid och att världen upplevs som desto mer interaktiv. Tomas gnager säkert på innehållet sedan månadsskiftet.

Hoppas du sätter dig på en isglass.

I somras gick skådespelarna och manusförfattarna i Hollywood ut i strejk. Strejkandet handlar om att få bättre avtal.

Bättre avtal?

Artikeln är något av ett lågvattenmärke. Egentligen avslöjas att författaren inte greppar situationen, men det är viktigt att kicka ut en ögonmagnet eller nyhet.

Skrivet av WolfGrin:

Jösses så mycket dom ljugit om detta spel, något förtroende för dom har man fan inte längre.

Eh?

Faktumet är känt sedan omkring släppet av CB 2077.

Sociala medier upptas och belönar sådana här människor, och det är en målgrupp som kan prickas med vilken typ av djupare handling?

I dagsläget produceras en del bra filmer, men jag saknar de naturliga men ibland bra såpor med exempelvis jänken som spexar med sitt krigsarsenal. Bidragande faktor kan vara avsaknaden på den ryska antagonisten då Sovjetunionen och det kalla kriget upphörde 1991. Typ meme-rullarna med Stallone. När man ändå nämner en biff, så måste man nämna Arnolds random utbud på såsom Conan the Barbarian (1982), Predator (1987) och Total Recall (1990). Sedan och gammalt tillbaka, släpptes en hel del gangsterfilmer som var underhållande, som The Untouchables (1987) eller Casino (1995).

Å andra sidan kan CGI förstöra filmernas dragkraft och äkthet. Ett gott exempel är nyproduktioner av Indiana Jones med sina larvigt överdrivna scener.

Äh, det finns en del nya och bra filmer, som inte är knutna till de stora satsningarna på fd. mjölkkon Marvel-världen. Jag kommer dock inte ihåg en spontan titel från åren 2020-2023.

Desperado (1995), en perfekt söndagsrulle inför skiftet på måndag.

Skrivet av eld:

I slutändan så är just nu alla spelutvecklare otroligt upptagna med att spela baldurs gate 3, och det väcker nog en hel del liv i en typ av spel som många nog trodde var utdöende.

Jo, Pillars of Eternity hoppas jag kan spädas ut med ytterligare titlar då BG3 fångat upp konsumenterna. För dessa spel är fridfulla med en kopp kaffe eller en kall rödetiketterad Bayerskt 3,5%, möjligen också i pyjamas och med attityden som lyder våga vägra jobba måndagar.

I landet för längesedan, köpte jag BF1942 men föll aldrig för spelets originella stämma som är väldigt arcadeish. Lobbande pansarvagnsskott och gubbarna tålde bly, som en Karl-Alfred på spenat. Fy fan, svindålig upplevelse som fd CS-spelare.

Modden Desert Combat eller primärt Forgotten Hope ändrade dock mönstret mot det bättre. FH var särskilt mästerligt, svårt men väldigt rogivande med 10-15pers på Teamspeak som försökte bryta igenom och gråa eller ta över en Checkpoint eller Spawn point. Sedan minns man närkamperna med Spaten på såsom kartan eller i kaosets Pavlovs House.

Skrivet av Zidious G:

Så de har äntligen fixat bron haha.

Men jag har aldrig fattat hur jävla många Penske-lastbilar som kör in i den. Går inte snacket om den bron i deras fikarum?

Penske hyr ju ut fordonen till vardagliga knegare, och mig veterligen informeras kunden omkring den bråkigt låga höjden på bron och därtill sägs försäkringsbolaget inte täcka kostnaden om hen öppnar skåpet som en konservburk. Eftersom kunden sägs skriva på, efter förståelse, att detta inte täcks av fordonsförsäkringen.

Det är stor komik med det hela, främst då Penske-lådan bränner genom rödljusen och straffas.

Skrivet av John7612:

Skulle säga att risken är ganska stora då deras högsta höns bonusar är baserade på hur mycket Microtransaktioner som säljs. Gulp!...

Aha, så du tror på all ryktesspridning på badbussen, som ett avund göder? Framför faktiska observerade handlingar.

Skrivet av multijuice:

Hur stora är oddsen för nästa Gta som games as service med större fokus på online istället för singleplayer?

Doubt it, med tanke på RDR-serien föregående GTA-spel.

Favvokanalen, som tyvärr tystnat sedan höjden till bron justerades.

Skrivet av Slimebeast:

Att man blir overpowered på högre levels gör det ännu svårare för mig att förstå varför dataspelsutvecklare importerar ett penna-och-papper ruleset (5e eller vad det heter) och begränsar sin frihet frivilligt.

"Jag gillar vit färg på bilarna, så alla bilar bör hädanefter vara vita."

Skrivet av Slimebeast:

Mmm... spoiler för mig också. Jag avskyr att veta vad som komma ska.

Är nog bäst att sluta läsa spelsidor & forum, och bara spela.

"Allt är förstört. Det är ert fel, fast det är jag som är så himla nyfiken!" - Karen

Larian Studios tycks ha skapat en äkta produkt, och det gnälls om att spelet inte är tillräckligt linjärt så hela globala världen kan åtnjutna tillfälligt på strukturen. Salmiak eller lakrits är inte heller för alla, men det finns ändå företag som nischat sig på karamellen och säljer febrilt goda stänger åt en mindre skara.

Så är livet, inte alltid en full pott.

F.ö. så är jag imponerad och glad över Larians driv och framgångar.

Monopol är bara lek och regelboken är ett momentant hittepå. Bordshockey, det är på allvar och framkallar folks inre demoner, som vore värt att filmatiseras.

Fights och wipes på: Shade of Aran, följt av clicky Magtheridon och Lady Vashj, sedan snurresprätt eventet Kael'Thas, för att komma mot slutmålet Black Temple. Visserligen efter en skördefest på Mount Hyjal, som inte utmärkte sig så där särskilt som RAID.

BT attunement var en minnesvärd upplevelse då livet kretsade omkring ett WoW-raidande, en tid då jag hoppade mellan 4-5 olika kompetenta guilder, och det var spännande att slutligen stå inför jobbet att knacka ned kolossen Illidan. Efter all grind upp till eventet tillsammans med 24 andra olikheter och allt övrigt folk man mött på vägen.

Sunwell som följde, var svårt och kul i sitt esse, men jag upplevde ingen begeistrad handling inför upplåsningen av RAID-instancen, med Kil'Jaeden som slutboss.

En riktigt rolig tid som krävde timtals med fiske och herbing. Å andra sidan är G-man en snubbe jag vill få tag på.

Skrivet av Kyraal:

Det är inte det jag har problem med. Jag förstår hur utveckling fungerar, även om just AI är ganska annorlunda från andra tidigare uppfinningar. Jag har problem med avsaknaden av empati som många visar, många gånger ren illvillig skadeglädje, att AI kommer ersätta så många människors jobb.

Jo, det kan jag hålla med om. Sådana visioner är dock naiva och inte rationella. Eftersom framtiden är oviss och människor kan inte leva i en trång kub.

Skrivet av Kyraal:

Det är du ju självklart inte. Men visst, det är lätt att håna de som är bekymrade för att förlora sina jobb, tills det drabbar en själv och man sitter där utan något skyddsnät i form av grundläggande inkomst. Eller vad vet jag, du kanske har ett jobb du tror inte kan bli ersatt av robotar och AI?

Det kan verka obekvämt, men svaret på frågan är sannolikt vidareutbildning eller driva företag i egen regi.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kan någonstans uppskatta att de lägger sig platt – även om det inte ens borde ha blivit en sådan här situation till att börja med.

Jag hejdade mig för att köpa spelet då 800kr verkade extravagant och marknadsföringen extrem. Det är kul med hype men fenomenet är genomskådat sedan tidigare, exempel på detta är Cyberpunk 2077.

Kärnan i Cyberpunk 2077 påvisade sig som bra, men all övrig stoppning som jobbar upp betyget mot fulländat saknades typ helt och hållet. Åtminstone belystes Diablo IV huvuddrag via betatestning, som sannolikt blev avgörande för många.

Skrivet av Fulci:

Tror de lyssnat för mycket på D2 nostalgikerna "det ska ta tusen timmar att hitta ett föremål man letar efter". Nu när säsongen börjar hade jag som casual gärna velat spelat upp en ny karaktär till max level och kört det nya innehållet. Men med tanke på hur segt allt verkar bli vet jag inte om jag orkar, speciellt inte på tre månader. Då blir det att köra något annat som belönar en för tiden man lägger ner.

Tack för klarheten.

Det är inte konstigt att Diablo 3 och 4 verkar enormt simplifierade och belöningarna in-game ramlar in, fullständigt regnar in med en väldigt liten insats av spelaren.

Utmaningen är att rusta upp karaktären från 0 till något godlike, men inte på ett par minuter eller något timme. Eftersom titeln hamnar då på hyllan.