Inlägg av tr1stam

Inlägg som tr1stam har skrivit i forumet

Skrivet av Hipshot:

Vi vet alla vad originalnamnet var.

Upplys oss! :3

Skrivet av Shadee:

Vänta nu. Varför annorlunda i Valorant jämfört med CS? 🤔

Gör en egen liten rättelse; Valorant OCH Overwatch. My bad!

För att svara på din fråga. Önska jag kunde ge dig ett bättre svar än detta: bekvämlighet. Av någon anledning så är vanan av WASD lika bra i Valorant och Overwatch kontra CS och Quake. Jag tror att det har med att göra att spelen är ability baserade och kräver mer än en "HE grenade" bind, om du förstår vad jag menar? Men ju mer tiden går, desto mer pressar jag WASD än piltangenterna

Just ja; min W på Quake rightMouse. En regel jag har i alla arena fast FPS spel. (WarSow, UT99, Quake osv)

>_<

Jag spelar med piltangenterna och numpad i spel som Quake, CS och OW.

WASD i Valorant

Done and done!

Hade varit roligt att ta del av uppsatsen sen, om det går?

Ladda upp det hela på YT?

ALLT med StarCraft är insane roligt! Spelar det än idag för nostalgin!

Önskar mer StarCraft i all form av content! Men gudarna hatar mig

Kan detta vara något i stil med Defiance serien och dess MMO spel? Hmmm.... xD

Skrivet av Aggur:

Jag minns att jag skrev till Blizzard för cirka 15 år sen om en önskan att göra Starcraft till film. Jag fick faktiskt ett svar vilket gjorde mig glad, men inte över svaret. ”Vi är ett spelföretag som tillverkar spel, inte ett filmföretag som tillverkar film.”

Nu i efterhand är jag nog glad för det torra fantasilösa svaret :).

Hahah wtf xD

Men ja, jag förstår din tanke kring en StarCraft film eller serie Fy fan vilken intressant lore det är för film/serie

Skrivet av miffot:

Min favorit syssle just nu lyssna på lore videos om 40k, så sjukt kul universum!

Det är mycket lore, sjuuukt mycket men den är riktigt intressant, rekommenderar stark slå på Youtube när man slö spelar för lyssna.

Delar din din favorit syssla till 100%! Började för ett par år sedan med en 4 timmar lång YouTube video som förklarar "introduktionen till loren" bakom WH40k. Sen dess har jag bara plöjt igenom vilken video som helst gällande WH40k och allt runt omkring det. Spelar inte brädspelen eller målar - är bara där för loren. Förra året tatuerade jag till slut in Astra Militarum logotypen på den vänsta armen

En av de sjukaste lore som finns!

Dumplings.

Finns inget som är så bra än känslan av hemma

Jag är mållös så jag bara kopierar följande ovan mig: Förbokat och klart. Längtan till semestern blev något enorm jobbigt nu!

PEPPP!!

"Rykten" säger att spelet kommer ut den 5:e juni 2023

Jag hoppas på tidigare! Lets goooooooooooo!

Skrivet av Anton Hallestad:

Jag tycker att man borde kunna ha ett läge där man kan queua utan MMR och komma in i ett spel där alla har olika skill nivå.

Okej, då är jag med :3 Tack för förtydligandet :3

Skrivet av Anton Hallestad:

Jag menar att dom som är bra borde ha valet att kunna spela med dom som är på en lägre nivå också. För ibland så är det inte roligt att bli dödad 24/7.

Förlåt, jag förstår inte. Borde de som är bra VÄLJA att spela med sämre spelare? Menar du i spelet rent MMR baserat eller som en grupp? För du kan alltid queua som grupp... :3

God emperor! Hear my prayers! Give a us a dedicated live-action WH40k movie saga and/or TV series.

OnT: Ser riktigt roligt ut!

JAAAAAAAAAAAAAAA!!! <3 <3 GE FAN I FENIX TOMATER BARA!

På västfronten intet nytt

Skrivet av Shamanfox:

Nej, du kan inte förutspå hur ett spel kommer utvecklas, även med CMs (fler spelutvecklare anställer CM? De flesta om inte alla spelutvecklare har CMs, det är inget nytt). Handlar om hur man recenserar? Alla recenserar på olika sätt. Då menar jag bokstavligen talat alla. Finns ingen som recenserar rätt eller fel, då det är subjektivt.

Hahah, det var precis det jag skrev. Igen, du snackar skit. CM finns där för att stärka brand och lojalitet med sin community. Sättet du gör det på är att lyssna in de. Bokstavligt. Ja, jag håller med om att alla recenserar subjektivt. Igen. För 100:ade gången; så är det något jag har skrivit sedan tidigare. Tack för att du tog upp min poäng - IGEN. Det jag däremot efterfrågar från FZ.se del; är att de har en SOM VET hur dessa spel är som recenserar de. Inte någon Super Mario hjälte. Det ger en mer ärligare och pålitligare recension. Hojta till om det är något du inte fattar.

Skrivet av Shamanfox:

Jag läser vad du skriver. Du skrev: "Jag förstår inte hur ni ser bristen i "min logik" med att vänta med recensioner med MP/T FPS spel i till exempel en säsong som oftast är en (eller två) månader (i värsta fall)", vilket för mig är ett icke-svar, då spelen har olika långa säsonger, där standarden är 3. Och jo, du skrev att det var "din logik". Du får väl läsa om det du skriver innan du säger att du inte har skrivit något när du de facto har gjort det.

Hahaha vad snackar du om? Jag har aldrig skrivit att det är min logik. Jag citerar mig själv i rent sarkastiskt syfte då det är rätt så jävla uppenbart. Men absolut! Tror fortfarande "min logik" knäcker väldigt mycket nötter med att vänta minst en säsong i MP/T FPS recensioner. Du kan liksom inte ge mig ett enda vettigt argument med vad som är farligt med att vänta EN säsong. Nu syftar - och har ALLTID syftat på - MP/T FPS spel

Skrivet av Shamanfox:

Bara för du och dina polare inte kallar det för en remake så betyder det inte att det INTE är en remake. Spelet är gjord på en helt ny motor (inte uppdaterad...). Spelet är omgjord från grunden, vilket man ser flera indikationer på det. TTKn, features, level-systemet. Nästan allt är annorlunda från orginala MW2. Du får gärna gå tillbaka och spela det gamla MW2 så kommer du se att inget av det gamla finns kvar förutom huvudkaraktärerna. Så nej, det går inte att göra en lista på hur spelet skiljer sig, då man skulle få lista allt som går att göra och inte göra i MW2 2022 versionen.

Och ja, skillnaden är så pass stort att det är bättre att se spelet som ett nytt spel. Precis som Modern Warfare 2019. Jag säger inte emot mig själv, och har inte gjort det vid något tillfälle. Du säger att jag ska läsa, men samtidigt så skrev jag "Det är bättre att se MW2 2022 som ett helt nytt spel.", som du helt missade.

Dolphin Dive är inte en meta i MW2. Dessutom så tvivlar jag på att MW2 har SBMM, inte i de lobbys jag har spelat. Finns ingen som helst indikation att servrarna är baserad på SBMM, utan är mer baserad på folkets latency. Men visa gärna källa på att MW2 har SBMM och vilka MP-lägen som applicerar det.

Fast vänta nu. Det var ju DU som kallade den för en Remake/ Remaster? Inte jag. Jag var den som i princip den som skrev att det är ett nytt spel

Förklara vad du menar med detta i förra inlägget då: "Gällande "tog aldrig upp dolphin dive", varför skulle man ta upp det? Spelet är en Remake, inte en Remaster. Man behöver inte jämföra varje feature och poängtera hur allt skiljer sig med originala.", för att sen i slutet skriva: "Det är bättre att se MW2 2022 som ett helt nytt spel.". Du säger ju emot dig själv :S Sluta äg dig själv. Det är mitt jobb. Gör det svårt för mig vad fan!

Dolphin Dive i tredje person med shotgun är en meta, hahahaha. Vad fan snackar du om? De kommer patcha det så hårt eftersom det blir fan Gears of War än Call of Duty.

MW2 har visst SBMM och den är i dagens läge riktig bajs. Mer om det här: https://www.youtube.com/watch?v=qpoTQ_9jyOs och https://www.youtube.com/watch?v=H_bYA8siBPg

Skrivet av Shamanfox:

Valorant kör 60-90 dagar. Du har inte listat ett enda spel som har 1-månads säsong. De enda spelen jag vet om som kör 1-månaders säsonger är mobilspel, och det är helt irrelevant i denna diskussion då FZ inte recenserar mobilspel. De flesta spelen kör på 3 månader per säsong. Overwatch, Apex Legends, PUBG, LoL, DOTA, Diablo 3, PoE m.m.

MW2 Season Pass ska starta 16:e November, det är 3 veckor efter spelets release. Även om spelet skulle köra på 2 månaders intervaller så blir "första säsongen" 3 månader, då första månaden finns ingen säsong. Och jag skrev redan vad problemet skulle vara med att vänta med att släppa en recension. Återigen, bara och läsa

Igen, jag skrev 1 säsong med en parantes mellan 1-3 månader. Uppenbarligen lider du av en skev verklighetsförankring att du väljer din tolkning och förstår inte. Pallar inte dividera med din skeva verklighetsuppfattning. Tolka det hur du vill Återigen. Det är bara att läsa och förstå

Skrivet av Shamanfox:

Nackdel med att vänta? Förutom det jag redan listade med nackdelarna för både konsumenter och nyhetssidor? Om ingen köper spelet första 3 månaderna så kommer utvecklarna lägga ner spelet. Får de inga intäkter första 3 månaderna så kan mindre studios behöva sparka folk för de får inte in tillräckligt med pengar jämfört med deras utgifter. Då kommer det sluta med att vi har bara gigantiska studios kvar.

Om ingen köper spelen första 3 månaderna så kommer studios inte få in rapporter om buggar, för vem ska rapportera om buggar om ingen testar och kör spelen? Då kommer du fortfarande ha samma problem 3 månader senare som på launch. Exempel Bastion och Mei buggarna skulle inte Blizzard ha vetat om om inte de hade fått rapporter om det.

Hahaha, vad fan snackar du om? Du kan liksom inte ge mig ett enda vettigt argument med vad som är farligt med att vänta EN säsong. Nu syftar - och har ALLTID syftat på - MP/T FPS spel Du har inte svarat ett skit på det. Du bara rabblar upp saker ur nattmössan där du TROR.

Du menar alltså att om recensioner inte släpps dag 1 så kommer spelföretag att sparka folk, gå i konkurrs med mer? Är det så du vill att jag tolkar din parodi av förklaring? HAHAHHAHAHA. Jag kan seriöst inte tro det jag läser. Har DICE lagts ner? Har de sparkat sina anställda för att de fick mindre bra recensioner? Aww hell no. En ansvarig chef avgick på grund av floppen och det är helt rätt då det är LG som bär ansvaret - inte vanliga utvecklare, designer med mer. Så fan är det du säger? xD Holy fuck vad du är förvirrad.

Skrivet av Shamanfox:

Och vad får du förhandsboknings-diskussionen ifrån? Jag pratar inte om förhandsboka? Har inte ens nämnt det. Kör inte strawmanning nu, då jag tänker inte diskutera något som jag inte har sagt.

Vaddå strawmanning? Jag förklarar för dig varför det är ÄNNU viktigare att vänta med att recensera MP/T FPS spel är för att de släpps ofärdoga på grund av den rådande affärsmodellen. Det är mer eller mindre ett motargument som påvisar brister i din logik.

Skrivet av Shamanfox:

Jag har inte blandat ihop SP och MP. Du får gärna läsa noggrannare så kommer du märka att jag tar bara upp SP eftersom du nämnde det (t.ex. du skrev att SP spel aldrig blir balanserade som du helt plötsligt ignorerar nu då du hade totalt fel på den punkten).
Jag vet mycket väl vad jag pratar om, har spelat MP innan ens MP-spel kunde spelas över modem. Har spelat FPS MP sedan starten bl.a. Quake, Unreal, Unreal Tournament, CS Beta. Om vi ska räkna FPS-spel som kom till konsoler så Golden Eye, Perfect Dark, Turok etc.
Jag har följt utvecklingen då jag spelar FPS mer än något annat genre, och vet mycket väl om hur tävlingsinriktade FPS-spel fungerar i grunden och alla variabler som påverkar balansen (både från spelets sida och från användarens sida).

Jag läser extremt noggrant; du säger emot dig själv och går i criklar. Jag är extrem tveksam till din egen utnämda kompetens gällande MP spel, eftersom då borde du ha vetat att spelen i sig tar minst 1 säsong att få upp sina balanser.

Skrivet av Shamanfox:

Absolut, alla borde sluta förhandsboka. Däremot så är det inget fel med att köpa spelet Day 1 baserat på recensioner, då recensioner bör objektivt ta upp saker som är både positiva och negativa i spelet, samtidigt som de ger sin subjektiva input hur de upplevde spelet, både det positiva och negativa. Men återigen, din logik fallerar hårt då om alla skulle avstå från att köpa spelet på releasedagen (och då menar jag bokstavligen talat alla), så kommer ingen spela spelet, och då finns det ju ingen som kan ställa krav till utvecklarna. Vem ska ställa krav om ingen vet hur bra eller dåligt spelet är då om ingen annan förutom recensenter har spelat spelet?

Bra att vi är överens om att alla borde sluta förhandsboka. Där har du roten till att spel idag släpps ofärdiga och buggade. Nej, min logik fallerar inte eftersom företag räknar intäkter på ett helt år inte inte på en release dag. Release dagens köp säger bara hur stark PPP (Purchade Power Parity) en marknad, målgrupp eller whatever har. Dessutom har det varit en benchmark inom journalismen; eftersom det är sällan företag som pratar intäkter på release dagen av diverse strategiska skäl. De pratar istället om antal spelare. Spelsidor pratar oftast hur mycket av något har sålt. Detta är något jag tycker det borde vara tvärttom, men yeah. Det finns också en anledning till det antar jag

Med din logik är det som så att om ingen köper ett spel efter 1 dag, eller 1 vecka så är det kört. Ställ den frågan till DICE så kommer du får se.

Du failar grovt. Men var så god. Försök gärna igen om du känner för det.

Skrivet av Shamanfox:

Jackfrags? Han som fått negativitet riktat mot sig hur lite han pratade om vad som var fel med BF2042 tills efter spelet släpptes? Skulle inte använda honom som referens för något BF/FPS relaterat, tyvärr. Han var bättre förr, men jag personligen slutade följa honom runt BFV och bara tittat lite till och från. TB vet jag inte varför det är relevant, då tyvärr så känner jag inte att någon har kunnat ersätta honom och hans still med att kritisera spel.

Att du får mer information från 5 videos av t.ex. Jackfrags av t.ex. BF2042 där vissa är streams på 3+ timmar är inte så konstigt jämfört med en recension? Dessutom så svarade du inte gällande "popularitet på YouTube". SteamCharts ja, Twitch ja. YouTube? Njae. Där blir folk influencerad mer eller mindre bara de kanaler de följer.

Vart jag hämtar min information? FZ, YT, Reddit (som länkar till andra sidor för källor). Men kul att du antar att jag skulle enbart använda FZ fastän jag inte har sagt eller påpekat det.

Intressant resonemang du för. Av alla YT kanaler jag räknade upp så fokuserar du på den enda - enligt din uppfattning - "negativa". De andra spelar ingen roll, va? xD Icke-validerande, eller? Haha, så pinsamt och bevisar ytterligare på att du söker mer att "vinna" denna disskussion (fast du har ingen aning om vad varken jag pratar om och vad du sjäkv skriver). Du saknar en förmåga för kritiskt tänkande.

Personligen så skiter jag i vilken negativ eller positiv kritik de har fått han har fått. Jag sprider min input av information för att forma mig en så neutral och non-bias åsikt jag kan. Tyvärr gör inte du det. Även fast jag gång på gång har visat hur ditt mindset fallerar så kan du fortfarande inte svara på de enkla frågor än med svaret "det är bara att läsa :)". Det där är bara pinsamt! xD

Skrivet av Shamanfox:

Eller RPG? Nu blandar du ihop lite saker. Single Player är inte en genre. RPG är det. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_game_genres

"Hitta inte på massa skit", säger han som hittar på. Jag vill ha ärlig och seriös diskussion, men lite svårt när du ska ha en sån attityd mot någon som faktiskt diskuterar konstruktivt. Nej, MMOs är inte SP, och jag har inte påstått det. Återigen, snabb googling och du kan själv se att många hänvisar till t.ex. NMS mer som ett SP spel än MP.

Stardew Valley = Single Player, den har även Co-Op som lades till långt senare efter spelets release. Spelet fick många balanseringsuppdateringar innan utvecklaren lade till Co-Op. Spelet räknas inte till MMO och har aldrig gjort.

No Man's Sky = Single Player, den har även Co-Op som lades till långt senare efter spelets release. Spelet fick många balanseringsuppdateringar innan utvecklaren lade till Co-Op. Spelet räknas inte till MMO och har aldrig gjort.

Hur blandar jag ihop det. Det är extremt svårttolkat vart de spelen går isär - i alla fall NMS. Du får tolka det hur du vill. Jag skrev RPG och MMORPG då det går delade meningar om det rent generellt. Om någon behöver en refresh så är det du. Även communitiet i sig har en delad uppfattning över vad som är vad om du tittar.

Kan du visa med en print screen vart jag specifikt skrev att Stardew Valley är ett MMORPG? Ska bli roligt att läsa. Tills dess så borde du lära dig dig läsa ytterligare. Det är bara att läsa

Skrivet av Shamanfox:

Nej, det är inte missvisande eller korkat. Det är bokstavligen talat exempel på varför ditt argument och logik är fallerande. Och genomsnittstiden att fixa buggigt MP? Det finns spel som fortfarande är extremt buggiga som är MP. Återigen, CSGO är ett bra exempel på spel som har haft konstant många buggar sedan betan. PUBG, oj oj oj, hur länge var inte det spelet buggigt? Även första turneringen var extremt buggig och det var ju månader efter spelet hade släppts.

Vissa buggar ja, men det betyder inte att alla buggar blir omräknade till features... Och nej, CS följer inte den regeln så länge det går att undvika. Gå bara igenom deras patch notes så märker du hur mycket buggar de fixar vid nästan varje patch.

Vad snackar du om? Spelet var buggig i någon månad då de var en liten spelstudio som hanterade det hela; förrens affären gick i klaff och de fick mer resurser för att finslipa spelet.

Vissa buggar? HAHAHAHA. Själva wallbangandet på vissa kartor var så "bra" att man behöll det till en meta medan andra var så dåliga att man tog bort de ur map poolen. Kartor som de_prodigy, de_vertigo är ett par av såna exempel i CS. Nu snackar jag om tidiga versioner av CS och inte efter Source motorn utan GSRC-motorn. Det var rätt så uppenbart från början men jag förtydligar det bara. Det är bara att googla att de flesta spelen (främst CS) där buggar är så pass stora att man låter de vara en del av spelet och låta spelarna lösa problemet i form av meta eller dylikt.

Bra där grabben med över 10000 timmar i Quake, UT, CS osv. Bra där. Verkligen Du skämmer verkligen ut dig själv.

Skrivet av Shamanfox:

Du menar att alla recensenter oavsett sida försöker få ut sin recension så fort embargot släpps? Vem kunde ha anat? Varför tro? Och jo, de är sakliga. Återigen majoriteten av recensionerna på FZ är välskrivna och innehåller det som konsument letar efter i en recension. Kanske du tillhör skaran som inte tycker det, men då blir min fråga; varför läser du recensionerna då? Efter 12 år så borde du ha lärt dig?

Jag håller med om att de flesta FZ recensioner är välskrivna. Speciellt när det kommer till vissa SP spel eller konsol spel i sin helhet. Absolut. Men FZ är B A J S på recensioner när det kommer till MP eller competitive laddade spel. Det är ett faktum. Om jag är ensam att tycka det så absolut. I dont give two fucks about it - jag förmedlar vad jag har fått läsa här 12 år och skillnaden. Det är som att använda en bilmekaniker att fixa en tung lastbil. Makes no sense i min värld. Men detta har du verkligens vårt att förstå.

Skrivet av Shamanfox:

"Dude", allt jag har skrivit talar emot ditt argument. Recension = intäkter. Intäkter = sida kan överleva. När får man störst mängd trafik? Nära spelsläpp för det är då flesta kommer vilja veta om vad för betyg spelen får. Så när är en recension som mest aktuellt? Precis innan spelsläpp. Så när bör man skriva recension? Precis innan spelsläppet, när embargot släpps.

Titta upp Embargo. Titta även upp hur sidor får in intäkter och kan hållas uppe. När du ändå är i farten, titta upp hur många som släpper sina recensioner på t.ex. YT om ett spel, så kommer du märka att de gör det samtidigt som alla spelsidor; nämligen när embargot släpps. Återigen, din logik om att vänta med recension 2-3 månader är dåligt och fungerar inte.

Dude..... Jag skrev det tidigare och jag skriver det igen. Jag skiter i denna sidas intäkt eller dylikt. Jag använder dess RSS feed bara för att få de snabba senaste nyheterna jag kan få. Av slump hittade jag denna recension. Tror du mig inte? Kolla antalet interaktioner jag har på snart 12 år.

Med detta sagt kunde jag inte bry mig mer. Tycker jag att en recension är dålig; då är den dålig. I dessa fall är FZ.se piss dåliga på att recensera MP/ T FPS spel. Det är ett faktum. De gör det inte heller så ofta. Bara om de måste.

Jag vet hur andra sidor arbetar med sin revenue och sitt goda ord med olika spelbolag. Har fått se det live med egna ögon och behöver inte någon tangetbordshjälte. Jag driver aff.sidor där jag vet hur trafik fungerar och allt handlar om bra content. Så enkelt är det.

Du får tycka att "min logik" bakom avvaktande recensioner inte funkar. Det är helt okej. Men jag VET att det hade funkat för det hade gett mer tyngd och mer trovärdighet än "day one" eller "first" recensioner

Skrivet av Shamanfox:

Ditto. Du verkar inte ha läst mina svar heller så... Men du behöver inte svara, jag kommer inte svara tillbaka då jag orkar inte fortsätta diskutera med någon som inte kan göra det konstruktivt efter detta. Mitt tips till dig; sätt upp en hemsida själv, och släpp recensioner 3 månader efter spelen släpps, och titta hur mycket eller lite trafik din sida kommer få, så kanske du lär dig varför det är viktigt att göra och släppa en recension så fort man får tillåtelse att göra så.

Tack för dina tips, men denna diskussion med dig gjorde mig inte ett dugg klokare. Bevisar bara min poäng att individer som dig. Jag har inget att bevisa eller dylikt. Du har fortfarande inte förklarat hur eller övertygat mig vad nackdelar med att vänta med att recensera MP/T-FPS spel efter en säsong än att vad? Det blir kaos - enligt dig - i hela det schematiska och systematiska ledet. Du hör ju själv hur korkad du låter, va? Men i alla fal.

Hoppet var att du hade något vettigt att komma med varpå du bara är en extrem bias nisse som diskuterar för att vinna (fast det är 0 prestige för mig och du "vann" absolut inget). Jag förstår fortfarande NOLL av vad du skriver, fast jag försöker, tro det eller ej.

Som man säger; Let's agree to disagree.

Skrivet av Molnet2013:

En dag ett recension är väl gjord för den stora massan och ska vara någorlunda lätt överskådlig?
Det du söker ser man en YT video om, där de går igenom förändringarna och hur det skiljer sig från föregående spel.
Vem läser en recension på FZ och förväntar sig eller ens vill ha en genomgång av Dolphin Dive, meta, ev ändringar på SBMM etc?
(Dock kanske det kan finnas tillräckligt stort intresse för att de ska kunna släppa meta updates eftersopm,
men tveksamt om jag inte hellre ser det från dedikerade YT/twitch-streamers)

Den stora massan av spelare lär väl knappt ens tänka på de sakerna?
Vi som är intresserade av den biten, skaffar den informationen på annat håll eller diskuterar den i forumet/artikel kommentarerna.
(Hade FZ varit en dedikerad site för bara FPS/E-sport, hade jag förväntat mig helt annat innehåll)

Lite som att jag inte läser sporten på SVT och förväntar mig att få 100% korrekt info med djupa analyser om spelsystem etc.

Jag förstår att den är välgjord för den stora massan. Man jag tycker fortfarande att den är dålig. Vad är syftet då om den ska vara någorlunda lätt och överskådlig? Den som baserar sitt beslut på "någorlunda lätt och överskådlig?" är ju fan dömd förevigt åt samma öde som de spelare som förhandsbokade BF2042.

Jag tycker bara att det finns skillnader i hur du framställer en MP spel kontra ett SP spel i en recension. Där spelmekanik med mer spelar en roll. Men det är jag. Jag är inte intresserad av grafik eller whatever i ett MP spel. Utan hur bra är netcode, game mechs., server stabilitet, SBMM osv osv. Är du med?

Point taken. Absolut, där har du nog helt rätt. FZ.se är extremt casual; och det är något jag tycker saknas och är synd med FZ inte satsar på är just MP/E-sport spel recensioner.

Skrivet av Tomas Helenius:

Som många varit inne på redan så beror höga betyg på att folk främst köper sånt de är rätt säkra på att de kommer gilla, och sånt de lägger tid på (vilket också är sånt man gillar).

Sidospår: FZ recenerar ju långtifrån allt som släpps. Främst blir det sånt vi och ni är intresserade av, och då faller ju en del rätt bleka titlar bort. Vilket gör att medelbetyget förmodligen blir högre än om vi hade testat allt, och att väldigt få ettor delas ut.

Borde inte detta indikera för er att ni kanske då har "var och en" som recenserar spel inom olika genre, kategorier och plattformar? Behöver inte vara just en person per faktor; men något åt det hållet? Samtidigt som de vet vad fan de skriver om? :3

OnT: Håller med ditt påstående OP