Inlägg av LancelotSwe

Inlägg som LancelotSwe har skrivit i forumet

Skrivet av SunShine:

Ja de har rätt grym fysik på det mesta men det aldrig något fokus på det. Kameran zommar inte in på hennes bröst eller rumpa eller så som det gör i ex bayonetta.
Så jag tänker inte ens på det om jag ska vara ärlig.

Tänker att det blir skillnad om man ser klipp på det gentemot spela igenom det.

Skrivet av SunShine:

Nu har jag spelat i ca 7 timmar och en ska jag märkt än så länge är hur extremt välgjort och polerat detta spelet är.
Var längesedan jag spelade ett spel som fungerar så här bra från dag ett

En annan sak är ju att det är uppenbart att hela debatten kring Eve och huruvuda man objektifera kvinnor eller inte är ett rent o skärt hittepå problem.
Än så länge har det inte varit en enda kamera vinkel som fokuserar på hennes röv, skrev eller bröst. Man får ju som spelare isåfall manuellt greja detta.
Eve pratar även som en normal kvinna till skillnad från ex Bayonetta där hon mer ofta än inte pratar som om hon är konstant kåt.

Nej det här var ett hittepå problem utan dess like, såvida spelet inte ändrar karaktär rejält längre in.

Har sett lite videos av det och gameplayet ser kul ut. Något jag inte kunde sluta tänka på i varje cutscene med karaktärerna hur mycket brösten rörde sig, minsta rörelse i karaktären och de började guppa så smått.

Det är helt klart ett val spelutvecklaren gjort. Påminde om de gamla Dead or Alive-spelen!

Härlig recension, aldrig spelat det själv då jag är för ung för att ha spelat det när det kom ut!

Skrivet av Coffeeandrain:

Är ohemult peppad på Moderskeppet 3.0... Hur uppvarvade är vi nästan ett halvår innan?

Superduper!

Skrivet av Gaara:

Hah ja ibland kanske det känns så, har sina fördelar iaf då jag hatar att vänta

Fusk, jag har väntat flera år på det och du behöver bara vänta några veckor!

Survivalspel är väldigt hit-or-miss tycker jag. Överlag gillar jag det. Men har ingen direkt att spela med, det är kul att ha en server som flera är inne på i omgångar.

Nej verkligen inte.

Men när det görs på ett bra sätt blir resultat ofta fantastiskt. Det är väl ett beslut man får göra när man skapar sina spel.

Ett spel med bara spelglädje är inget negativt!

Skrivet av Gaara:

Fasen vad kul, hade ingen koll på att det va en 3a på gång. Äger de första 2 spelen och de har stått o dammat i bokhyllan länge, mycket bra spel.

Har du bott under en sten?! =p skämt åsido, det har varit på tapeten under lång tid nu. Hoppas verkligen att det ska bli bra!

Aldrig riktigt varit min favoritserie!

Death Must Die

Death must die

Ta rörelsemönstret och det enkla utseendet från Vampire Survivors och kombinera med välsignelserna från olika gudar i Hades, släng också in lite Diablo-liknande rustningar, amuletter och vapen så har du Death Must Die. Lite som Ernst Kirchsteiger sa - “I det enkla bor det vackra”, fast byt ut vackert mot roligt så blir det mer korrekt beskrivning av det här.

Blir lätt lite kaosigt i slutet av rundorna när man fått flera förmågor och fiendeantalet ökas upp.

Upplägget är densamma som Vampire Survivor, välj din hjälte och sedan startar du mitt på ett öde fält och inom ett par sekunder börjar skeletten svärma över dig. I skillnad mot Vampire Survivor kan du själv attackera fienden, välja när och vart du ska slå till. Det finns en funktion som automatiskt slår mot närmsta fiende men man tappar lite fart när man slår, man får bättre kontroll om man själv styr det. Till att börja med har du bara tillgång till en normal attack och möjligheten att dasha, den är begränsad och går på cooldown så gäller att välja sina tillfällen.

När vissa fiender besegras så släpper de ifrån sig små kuber som man samlar in, får du ihop tillräckligt många går du upp i nivå! Då får du möta din första gud som ger dig tre val, ytterligare fördelar för att fortsätta slåss. Just nu finns det tio olika gudar som vill hjälpa dig på vägen att besegra Death. Det finns sådana Gudar man kan tänka sig, Gudar över kyla, eld, jord och blixtar. Men även Gudar över ödet, erövring och tid.

Varje Gud ger dig olika fördelar. Det kan vara en uppgradering av din normala attack, så förutom att procentuellt öka din skada läggs det till olika elementala effekter. Det är inte bara din normala attack som förbättras och får nya egenskaper, din dash kan få liknande effekter. Elguden förvandlar dig till en elboll under dashen, vintergudinnan släpper ifrån sig en isring som fryser de närmsta fienderna.

Det finns också möjligheten att få ytterligare magier som används automatiskt, eller kraften att frammana undersåtar som hjälper dig att slåss, men du kan även få andra krafter som kan hjälpa dig på vägen. Det finns möjlighet att skapa kraftfulla synergier, men då allt är randomiserat får man ha en gnutta tur. Det är begränsat till hur många gudar du kan ha under en runda.

Kartan genereras under tiden du spelar och den är oändlig. Fienderna spawnar vid sina fasta tidpunkter, första kartan har en runda på 20 minuter tills slutbossen dyker upp. På kartan finns det också extra fördelar som spawnar vad som känns randomiserat. Det är kistor med utrustning, källor som ger dig hälsa och helgedomar som ger dig antingen tillfälliga eller permanenta bonusar. Vissa permanenta bonusar är små men det finns en del som ger större bonusar som kan förändra rundan helt och hållet. Så oftast ränner man runt på kartan och hittar så många bonusar man kommer åt samtidigt som man besegrar fienden och levlar upp ordentligt.

Det är inte helt balanserat heller - på ett positivt sätt.Har haft vissa rundor när alla bonusar fungerar jättebra ihop och man får en riktigt stark karaktär som leker sig in i mål. Andra gånger går det inte riktigt ihop och vid första bossen så får man storstryk.

Det finns sex stycken karaktärer att välja mellan, fyra närstridare och två med avståndsattacker - en bågskytt och en magiker. De är varierande och roligt att byta mellan hjältarna, med senaste uppdateringen har de även fått ett färdighetsträd att förkovra sig med, där finns möjligheten att specialisera sig ännu mer, men har inte hunnit testa det än, har inte kommit så långt med den nya uppdateringen. Då kom det också en ny karta med nya fiender.

En av de fyra närstridshjältarna. Kontrollstyrningarna är inte på skärmen hela tiden, tyvärr kopplade till samma som Steams screenshotknapp.

Utseendemässigt ser det bra ut, den pixliga grafiken passar bra. Det rullar också på utan problem även när skärmen är full av fiender. Ljudet tycker jag också om, det är en fiendes dödsljud som påminner om ljudet när man öppnar en ölburk. Bra helheltsintryck av ljud och grafik. Designen på gudarna och gudinnorna är mer mot det överdrivna hållet, fungerar bra överlag även om jag inte är ett fan av det vad jag tycker är animéinspirerade flickansikten på några av gudinnorna.

Det ska väl finnas någon form av story men inget som fastnat. Mellan dina rundor kan dina karaktärer prata med varandra men av det lilla jag sett så är det pinsamt dåligt. Gudarna och gudinnorna har lite dialog som fungerar bättre. Men det är mest sidobrus jag inte lägger märke till längre.

När jag började spela var det lite otydligt vilka krafter som förbättrades men med några patchar har det blivit bättre. Inventoryhantering är lite småsegt också, under rundorna samlar du på dig rustning och vapen som bara några av hjältarna kan bära men de har gemensamt inventory.

Kontrollmässigt har jag bara spelat med en Xbox-kontroll och det fungerar utmärkt. Kan inte tänka mig spela med något annat. Skulle tro att det fungerar bra till Steamdeck också, speciellt sättet med kortare rundor. Spelmässigt är det fantastiskt roligt och kan starkt rekommendera det.

Death Must Die
4
Mycket bra
+
Bra variation av hjältar
+
Hög spelglädje
+
Roligt obalanserat emellanåt
-
Dialogen karaktärerna emellan
-
Inventoryhanteringen
Det här betyder betygen på FZ
Skrivet av YmerXE:

låter rättvist och logiskt

Håller med! Så går det när folk utnyttjar systemet, då täpps saker till. Som tur är så blir det ändå kvar.

Skrivet av SWEBarb:

Dom kom på att bättre mjölka ur spelare på online läget istället.. jäkla trist var det.

Ja, kunde de inte försökt få till båda delarna. Stor besvikelse över inget sp-DLC.

Skrivet av Tomas Helenius:

Spelet får ju massor av extra uppmärksamhet tack vare modden, det borde spelmakarna vara väldigt glada för. Men visst, de kanske inte kan gå ut med info som ingen annan vet på förhand. Men man förstår frustationen hos moddskaparna när sånt här kommer bara nån vecka före releasen.

Som exempel hade Stardew Valley-skaparen jättemycket kontakt med sin modcommunity så många moddar var kompatibla väldigt snabbt.

Sen skillnad mot en enmansstudio förstås. Men kan vara nackdel för Bethesda, med säkert en stor PR-avdelning borde man kunna kommunicera med några som faktiskt gör att deras spel blir väldigt långlivade.

Såna här stora moddar är imponerande hur de får ihop, många olika delar som ska passa ihop och hållas ihop. Att lyckas få det till release är en stor bedrift!

3/4 börjar på G. Slutsats, de flesta elakingar börjar på G. Däremot är nog inte alla som börjar på G elakingar!

Skulle inte ha något emot om det kom till Xbox

Skrivet av Hipshot:

Tittade på bilden innan jag läste texten, trodde det var redax som bad farväl för evigt.

Säg inte så

Är det fusk när man kollar på sin skärm, tangentbord och mus och har det som enda svar?

Skrivet av Mover:

Snart 1.0 äntligen har varit sugen länge på att köpa spelet

Snart och snart, tid är ganska relativt!

Men jo det närmar sig, undrar om de lägger till Ocean-delen med Deep North då.
Har faktiskt inte ens klarat av mistlands än, var ganska rejäl svårighetsgrad och gillade inte riktigt dimman, de höga kullarna och djupa dalarna.

Skrivet av Ugly_Bob:

Ja, visst är det konspiratoriskt. Jag har givetvis inte något som ens närmar sig bevis åt endera hållet men det är ju en lika tacksam (för Boeing) som märklig tidpunkt att avsluta sitt liv, mellan sina två anförande i rätten.

https://www.newsweek.com/john-barnett-boeing-whistleblower-pr...
"Speaking to ABC News 4 Jennifer, who didn't give a surname and was described by the network as a "close family friend" of Barnett, claimed he told her not to believe any reports of his suicide some time before his death. She claimed he insisted "I ain't scared" before adding "but if anything happens to me it's not suicide.""

https://www.indiatoday.in/world/story/if-anything-happens-its...

https://www.vanguardngr.com/2024/03/not-suicide-boeing-whistl...
"According to a family friend close to Jennifer, “Barnett predicted that he would die and that there would be a story that would come out that he killed himself.” "

https://wpde.com/news/local/if-anything-happens-its-not-suici...

Kan som sagt vara ett rent sammanträffande, tyckte bara att det var märkligt sett till hur Boeing varit i skottlinjen nu på senare tid. Har sett tillräckligt många fina sidor av kapitalism för att absolut kunna köpa att ett bolag av den storleken inte alltid beter sig etiskt korrekt när tidigare anställda vill blåsa i visslan.

Frågan är om vi nånsin får reda på sanningen. Men känns inte osannolikt att det skulle vara så. Men om det kommer fram att de mördade honom blir fallet stort.