Inlägg av Soldier_Blue

Inlägg som Soldier_Blue har skrivit i forumet

Det första Max Payne fick jag grym feeling för. Det var inte speciellt långt. 10 timmar ungefär vill jag minnas. 2:an var också bra. 3:an spelade jag inte klart. Inte lika bra som föregångarna. Något var det som skavde....

Singleplayermässigt så är det Caesar III och Diablo II som jag minns att man verkligen levde sig in i. Multiplayer så är Anarchy Online ett spel som jag minns med glädje. När man spawnade första gången på en bakgata i Tir och mötte en "verklig människa" online. Coolt. BF1942 hade jag extremt roligt med när det kom ut. Campa i en bunker med Stukas tjutande utanför. Hopp-leverera ett bazoka-skott i baken på en stridsvagn osv. Lobba stridsvagnsskott över större ytor i Tobruk osv. Sånt ser man inte längre i Battlefiledserien tyvärr.

Kanske inte så konstigt trots allt när mat, el och drivmedel blir dyrare så får ju folk mindre kvar i plånboken för att köpa grafikkort som förmodligen aktivt prispressats uppåt från start. Att marknaden viker i Ukraina och Ryssland gör ju att det finns fler grafikkort som man försöker sälja i Sverige istället. Gissar på att priset kommer sjunka ytterligare en hel del på dessa kort, som trots allt har något år på nacken redan....

MS Flightsimulator 2020

Jag tycker Free-to-play är helt kass. Man börjar spela. Och är det så att det är kass lägger man ner det. Men om man faktiskt gillar det så blir det snart så att man ska betala mer hela tiden. Det är det modellen bygger på och jag gillar det inte alls.

Jag tror inte på iden. När jag köper ett spel som detta vill jag få med en mängd bra banor från start. Banor som är välbygda och välbalanserade och som man efter ett tag blir ”familjär” med.

En större mängd banor med varierad kvalitet blir rörigt och osammanhängande,

Går bort om ni frågar mig. En sån här sak kan endast ses som ett eventuellt komplement till ett i övrigt annars komplett spel.

Anarchy Online

Jag skulle fortfarande vilja se Anarchy Online 2 eller liknande. Gillade verkligen AO. Conan föll platt för mig pg a Conan är en fix person, dvs inte upplagt för rollspel, vet inte hur de tänkte där. Secret world....vet inte varför, men jag fastnade aldrig.....

Så.....De borde satsa på AO2 om ni frågar mig.....tror det skulle sälja, men kanske att det inte funkar med rättigheter osv.....

Skrivet av Cladrius:

De måste göra världen mer interaktiv, casinon, barer/klubbar, köpcentrum, matställen, bilhandlare, lägenheter, byggnader man kan gå in i, frisörer, tatuering, implantat, polisens ai, bilarnas ai, det går säkert att fixa med dlc o patcher. Världen måste bli mer interaktiv allt känns som ett skal. Allt ja ser är dörrar i byggnader man vill in i.

Bara en sån sak att man kan få sätta sig på en stol i valbar restaurang gör ju det hela lite mer inlevelsefullt....Att en sån enkel detalj inte finns i spelet i dag är något jag inte förstår att man valt att inte utveckla.

Själ

Jag skulle vilja påstå att spelet saknar "själ".
Sen är det alldeles för mycket "trams" för min smak. Hade hellre sett att man gått mer åt en cynisk kall framtid som framtoning. Just nu faller spelet tyvärr platt enligt min bedömning.

För min del var det här spelet ett "köpa-ny-dator-spel". Vilket jag gjorde i Juni, Tur var väl det med tanke på att man inte längre kan köpa ett högpresterande nytt grafikkort på nätet.

Dessvärre tyckte jag inte spelet levererade mer än möjligen på "storytellingplanet". På det mesta andra fallerar det. Spelkänsla, närvaro. Ja de saker som skiljer OK spel från riktigt bra. Tyvärr....

Ska ge det en chans till efter denna patch, men låter inte som att patchen addresserar det jag saknar i spelet....

Första gången jag spelade ett mmorpg. I mitt fall ”Anarchy Online”. Spawnade första gången på en bakgata i tir. Det var extremt häftigt att spela onle med så många andra.....nu är det vardagsmat...

Nja, det här var väl kanske inte riktigt tillräckligt för att rädda haveriet som jag ändå anser att Cyberpunkt är, i förhållande till hypen. Det de behöver adressera är den livlösa världen. Det är ju helt uppenbart, men verkar gått CD Project red helt förbi. Vad är det för ägghuvud som lyckats förstöra detta företag som tidigare haft full koll på saker som detta?

Adresserar gamla buggar och introducerar nya dessvärre. Det är ju ett ganska komplext spel, men jag tycker de tar sig vatten över huvudet när de siktar på xboxrelease till sommaren. Då får de se till att pinna på med att få ordning på ffa navigationssystemen till PC innan dess.

Ja, då ska jag fundera på att pausa spelet ett tag. Har varit grymt hypad på spelet under många år och planerade ny dator till släppet i April, som sen blev December. Dator köptes i Juni, så man hann innan det blev hårdvarubrist om ändock med ett 2080 Ti. Men spelet flyter bra.

Dock känner jag , som så många andra, att det är saker som skaver. Mycket detaljer lite överallt som bara saknas osv. Hoppas det kan rättas till med nästa patch, även om jag tror det kommer bli svårt. Tveksam om det nånsin kommer nå de förväntningar jag hade innan det släpptes. Men hoppas att CDR motbevisar mig.

Med det sagt så börjar jag tröttna på att man släpper ofärdiga spel, och sen kan rädda sig genom att "fixa i efterhand" och i vissa fall därpå helgonförklaras. Vad var det för fel med releasedate "When it´s done"?

Bad company 2 skulle jag nog vilja påstå.
De senaste två är alldeles för lite fordonsbaserade. Låter som det kan bli ändring på det i nästa del av serien om jag tolkar rätt....

Skrivet av zevile:

Tråkigt att se CDPR förvandlas från ett speciellt företag till en i mängden. Oavsett hur mycket jag gillar CP2077 och tycker att det inte finns nåt liknande spel i marknaden så är detta helt galet.

Det finns ju så extremt mycket potential när man åker runt i Night City som inte utnyttjas fullt ut. Vart än man åker så får man en hint om hur extremt bra spelet kunde ha blivit.

Dock kommer det säkert DLC som rättar till vad spelet borde varit från början. Sorgligt dock att det isåfall kommer visa sig att det lönat sig för dem att släppa spelet i ett "ofärdigt" skick.......

Vad de dock inte kommer kunna reparera är sitt tidigare oklanderliga rykte......sorgligt att pengar styr såpass mycket som de gör.

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Bra och intressant recension, men jag håller inte med om betyget, det borde inte ha något alls. Det ger signaler till spelutvecklare att det är OK att släppa ofärdiga spel och att gamers nöjer sig med egentligen vad som helst. "Vi lovade 100%, men levererade 10% och fick nästan uteslutande höga betyg!"

Oavsett vad som ligger bakom CDPRs beslut att släppa det i detta ofärdiga skick, är det oacceptabelt att man tummat så mycket på kvalitén. De har inte bara skadat sitt eget varumärke och egentligen dumförklarat köparna (mig inräknat), och kan nu räknas till den stora skara spelutvecklare som bara bygger luftslott.

Jag lägga till Chris Davies video som säger det så mycket bättre än mig:

https://youtu.be/bexA1Oolp0k

God fortsättning!

Håller med fullt ut. Vet inte om det är Corona som gör spelföretagen "extra puckade" på ett sätt som gör att de släpper ofärdiga produkter....Är inte många spel jag sett fram emot förra året, men Cyberpunk är definitivt ett av dem och även Microsoft Flight simulator.....Båda dessa släpptes i ett bedrövligt skick....När det gäller Flight Sim har de dessutom fortsatt släppa patch efter patch där man i bästa fall får en tillrättning på ett problem, men alltid kan räkna med att något annat går sönder.....Bedrövligt beteende från utgivarsidan(?) får man gissa....

Jag har varit extremt hypad på spelet, men är i dagsläget missnöjd totalt sett. Så grava missar där man tycker de missar öppet mål. Som t ex hur vakter/kameror upptäcker dig i vissa missions. Det verkar öht taget inte hänga ihop med någon algoritm kopplar ihop det med vad du faktiskt ser på skärmen (och därav tar dina beslut på).

Man kan inte sätta sig nånstans öht utan på vissa extremt få platser vilket för mig tar bort känslan av att detta är en levande värld....
Generellt tycker jag inte spelet känns "konsekvent" i sin utformning och det saknas känsla för detaljer. Det stör mig då jag verkligen väntat på det här spelet.

Jag hade sedan flera år tillbaks bestämt mig för att skaffa ny PC när Cyberpunk 2077 skulle släppas. Det flyttades ju några gånger, och det blev så att jag köpte nytt i Juni.

Hypad som tusan nu när man börjat spela.

Jag tycker det är helt ok. Jag tycker musiken stundtals är fenomenal. MEN.....med den tid det har utvecklats så känner jag ändå att man varit lite väl kaxiga(och med detta, förmodligen lite laidback) med tanke på en del riktigt fula buggar.

Har inte spelat mer än 10 timmar än, så en rättvis totalbedömning är jag inte redo för, men hittills tycker jag att det känns som studion fått för gott självförtroende, och med detta lutat sig tillbaks i tron att de inte ska behöva anstränga sig så mycket för att leverera på topp....

Skrivet av Cladrius:

Tror man måste vara ”där” ingame gå på gatorna osv se allt futuristiskt.

https://link.tospotify.com/mv4khTIppbb

Fast Bättre ändå från samma band:

https://link.tospotify.com/p9zS0oMppbb