Det här spelar FZ i helgen - Vad spelar du?

MrU
Medlem

Pixeljunk Monsters 1 - 2 player co-up. Vad annars?

Medlem
Problem med Dying Night 2 på PC. Förmodligen min svarta monitor som visar nån konstig text som ska göras.

https://www.fz.se/forum/trad/448294-min-svarta-monitor-behove... (POLL)
Den riktiga tråden som jag skapade för att kunna få hjälp här bland er proffs och entusiaster. Tacksam för hjälp.. Det finns en (POLL) på den sidan även med flera frågor. Svara gärna, tack.
____________________________________________________________________________________________________________________
Jag köpte faktiskt 2 stekheta spel igår via ElGiganten i V-ås. Horizon: Forbidden West @ PlayStation 4 (Free PS5 Upgrade) för 489:- och Dying Ligt 2 @ PlayStation 4 (Free PS5 Upgrade) för 519:-. Prismatchning hos ElGiganten för båda titlar då de går efter de billigaste priserna i alla andra butiker både fysiska eller via internetbutikerna. Guld värt som jag inte kände till. Det var en säljare där inne som berättade hur det låg till.

Som sagt äger jag redan Dying Light 2 till Steam/PC sedan launch day veckan bakåt men min datorjävel kollapsade o jag chansade med att köpa det igen @ PS5 trots att jag inte kan lira FPS-spel med en handkontroll. Jag måste ha mus & tangentbord.

Skrivet av Sisyr:

Warhammer 3 förstås! Ett trasigt GPU hindrar mig inte från att lira spelet på lägre inställningar & upplösning med mitt gamla GPU.

Tyvärr hindrar mig Dying Likght 2 till Steam att liras viket var rent för djävligt då jag sett fram emot denna efterlängtade uppföljare och zombie slaktaren till det fantastiskt underhållande originalet från 2015, Dying Light 1. Hann starta spelet samma kväll som jag köpte liret. Day #2 så crashade min burk dit mitt efterlängtade parkour slaktarspel fanns installerat på D discen viket är en SSD till för OS. Installerar väldigt sällan spel på SSD'n då mitt Win10 Home OS ligger där installerat och nu alltså dött. Sedan installerar jag i princip små simpla program där borta på SSD'n. När jag ska dra igång maskinen igen så kommer en svart bild bara med en test som upprepas när ENTER trycks. Det står som följande:
______________________________________________________________________________________________________________
"" Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key ""
______________________________________________________________________________________________________________
Problemet är att jag inte äger en officiell Windows 10 licensnyckel då jag tog gratisuppgraderingen från Windows 8.1 för flera år sedan och en vattenstämpel visas alltid på monitorn om att jag behöver uppgradera min licens av Win 10
_______________________________________________________________________________________________________________
Ska även erkänna att jag installerade MicroSofts GamePass Ultimate 2 weeks trial dagen efter Dying Ligt 2 installationen på SSD'n. Minns bara att jag installerade Psychonauts 2 och MicroSoft Flight Simulator från GamePass perioden och hann testa de båda. Minns inte vilken drive jag drog ner de på dock. Dagen efter så kom den där svarta satans skrämen med sin text. Hoppas någon här kan hjälpa mig att få igång min älskade gamla dator som jag har så mycket spel till.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Det blev några timmar Battlefront 2 och assassin's creed odyssey igår.


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

HFW såklart…👌

Medlem

Same old Rimworld. Väntar på att tjälen ska släppa så jag kan gräva ner fiberlinan, så kan inte ladda ner nya spel just nu. 0,7mbit över mobila nätet

Medlem

MS Flightsimulator 2020

Medlem

Crusader Kings 3. Hamnade visst i en relation med min brorsdotter🤷‍♂️

Medlem

Skulle ha spelat Horizon men ps5 finns bara i fantasin så det får bli ACV och FFXIV

Medlem

Slöpspelar mest Demon Souls på ps5 innan Elden Ring släpps. Har svårt att spela annat än spel från From. Vill köra Platinum på Bloodborne och har bara en trofé kvar för det men kan inte spela det på ps4 pga av den tekniska kvalitén.

Medlem

Betatesten av Tides of Avarice DLC till X4. Samt Pathfinder: Wrath of the righteous. Har feber och hosta så blir nog något handhållet i sängen senare. Antingen Tales of hearts R till Vita eller Fire emblem Echoes till 3DS.

Medlem

Det är lost ark på shadespire, tror jag servern hette, inga köer, mkt svenskar


signatur

//monster

Medlem

Det blev lite Forza Horizon 5 och ett överraskande mysigt och enkelt spel som heter Lake på Xbox game pass.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

One
Medlem

Bloodborne, igen
Finns det spel med tyngre atmosfär egentligen?

Medlem

Efter mycket om och men så blir det Kena: Bridge of Spirits på PS5.
Har massor i min backlog då jag inte ägde en PS4 men det får vänta.

Ser fram emot Forbidden West då jag precis fått hem Collectors Edition, men det får vänta lite då jag precis tog platinum i forsta HZD. Behöver något mllan spelen som är lite mer lättsmält


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Har en del podcasts att plöja genom så jag lyssnar på dem - medans jag kör tungt maskineri genom skogarna i American Truck Simulator.

Medlem

Blir nog inget alls, ska beta av backloggen på Netflix

Medlem

Blev precis klar med Horizon zero dawn så ska ge forbidden west en chans på en vanlig ps4 så får se hur det blir


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Installerade Warhammer 2 för att komma över suget att köpa Warhammer 3. Nu får vi se hur det blir med det, 12 timmar senare har man hur kul som helst med tvåan och kommer nog köpa 3'an (om jag inte tröttnat innan dess) så fort DLCn kommer som knyter ihop alla 3 spelen så jag kan fortsätta att leka med mina råttor!! Squeek!


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Kör sista bossen, Sister Friede, i Ds3 dlc för att preppa lite inför Elden Ring, som jag köper i fysisk form (är obotlig spelsamlare) i morgon! Myslördag väntar!

Medlem

Startade Elden Ring igår kväll som samurai Hade inte tänkt köpa fast jag spelat alla andra soulsborne spel Intalade mig själv att jag var trött på trial and error och konstant död men jag hade visst fel 🤭

Medlem

Skulle ha spelar Sniper Elite 4, men installationen hade blivit korrupt så drog ner Fallout 4 igen. Byggde en bas på 15 minuter med 6 turrets och känner mig redan att jag har spelat tillräckligt.

123
Skriv svar