Inlägg av MrPeters

Inlägg som MrPeters har skrivit i forumet

Skrivet av John7612:

Så du tror att din åsikt kan ändra ett spel från grunden? Eller ta ifrån utvecklarnas vision? Det är bara studion som tar betalt för slippa betala Beta testare ju. allt annat är ju bara naivt att tro. Ge gärna exempel på saker som ni beta testare gjort för att ändra spelet som ni vill ha det.

Det är ingen som har påstått att de ändrar spelen "från grunden", men de gör definitivt ändringar baserat på spelarfeedback, de har ändå haft två väldigt lyckade Early Access spel som har påverkats genom involverande av spelarna.

Och missförstå mig inte, det finns definitivt utvecklare och utgivare som utnyttjar Early access för att få beta-testare, men det är ändå en aspekt som Early Access existerar för. Problemet är utvecklarna och utgivarna som inte kan utnyttja Early Access på ett bra vis och underleverar relativt till deras löften.

På tal om att ge ett 2D spel 5/5 (#4185605), jag märkte nu att FZ inte har recenserat Terraria.

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Sååå, Elden Ring utspelar sig i samma "värld" som Dark Souls, det hade jag ingen aning om

Tror man inte får läsa in så mycket i hans påstående gällande "sequel", tror det är mer tematiska aspekten än universumet

Huh, var hundra på att spelet var i Epics variant av Early Access men tydligen inte. Har spelat det lite själv och funnit det ganska roligt, skulle nog själv ge det en 4a men finns en del buggar och janky aspekter som behöver fixas så tills vidare hade jag nog get det en 3a.

Att inget mål ses som en negativ aspekt kan jag väl i nån mån förstå men om recensenten bara vill ha mål så kan hen väl ha 'låsa upp alla vapen och klasser' som ett? Finns flera mål man kan själv bestämma i ett fritt spel likt detta. När de väl börjar fixa till spelet lite och lägger in en fungerande server-browser, duel-servrar och kanske lite stats & ranker så kan man nog få en mer konkret representation av potentiella mål, om det är vad man trånar efter.

Problemet verkar mer vara kopplat till Twitch-streamens interaktion med FZ, osäker på exakt vad som händer men märkte under skrivandets gång av detta meddelande att det laggade till när jag bara förflyttade musen över meddelande-fältet... Högst osäker på varför för detta är ett beteende som jag inte har märkt av förut.

Skapade en performance profile i Chrome för att se om jag blev något klokare, den pekade ut 'Composite Layers' som en tidskrävande bov under lagget, men det gjorde inte mig mycket klokare.

Testade även stänga ned sidan med Twitch-streamen och öppna upp den igen, problematiken verkar ha minskat... Vet inte riktigt vad som hände men problemet verkar ha försvunnit...?

Vet inte om det har med nån aspekt av Twitch som kickar igång när jag är på FZ eller om den specifika sidan hade slagit slint.
Efter gårdagens problematik hade jag vid ett tillfälle fyra stycken Twitch-streams igång samtidigt utan problem, dock testade jag inte navigera på FZ samtidigt, så vet inte riktigt vad det är.
Kan testa och se om problemet uppstår igen.

-Ny edit 16:03-
Efter jag klickade på att redigera meddelandet så började lagget igen. Det verka vara möjligt för mig att återskapa problemet iaf, om det är något ni vill att jag ska felsöka vidare.
-//Slut på edit-

-
-
Efterföljande segment av meddelandet är skriven före ovanstående, så viss information nedanför korrelerar inte med ovanstående, förbise den informationen nedanför.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

upplever du samma sak om du streamar saker direkt från tuben?

Att streama vanlig video i 1080p 60fps funkar utan några problem även med en 1080p 60fps stream på Twitch igång. Hade inte ens någon av streamsen på den kvalitén igår, då var det 720p 30fps på Twitch och 480p på inbäddade live-streamen.
Testade även med 1080p 60fps Twitch stream och en 1080p live-stream på YT, inga synliga prestandaproblem.

Något jag märkte var dock att dagens fräckaFragzone-fredag orsakade lagg i webläsaren när jag startade den (1080p 60fps), och då var det inte live-varianten heller. Så det tyder mer på att det är inbäddade YT-videor som är ett problem än att specifikt live-streamen orsakar problem.

Citat:

Det vore intressant att se om videon kan vara i pausat läge men chatten är live.

Det vore för mig den idealiska varianten.

Citat:

Vi kommer inte göra något kring spelaren under E3, och själva spelaren är bara aktiv under sändningarna, så hoppas du har överseende så länge.

Fullt förståeligt och det har jag definitivt ^^

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hur menar du att det påverkar dig negativt att streamen spelas automatiskt?

Vi ser det en positiv effekt; fler ser att någon händer live och kan dessutom delta i chatten utan att lämna sajten.

Möjligheten att ta del av streamen är definitivt en positiv aspekt, men faktumet att den automatiskt börjar spela upp är inte det, ur mitt perspektiv iaf. Vet inte om det är att live-streamade YT videos har högre påverkan eller om det slog slint någonstans, men så fort streamen började så haverade prestandan i Twitch-streamen jag hade igång vilket gjorde att jag inte kunde kolla på varken er live-stream eller Twitch. Youtube-streamen blev automatiskt på maxad kvalité vilket jag snabbt sänkte till 480p för att se om det hjälpte, vilket det av någon anledning inte gjorde.

Som sagt, är inte emot idén att ha inbäddning av streamen på framsidan, men om möjligt så kanske det vore bättre att inte ha den automatiskt igång. Alternativt så kan ni ha ett expanderbart element som presenterar stream och chat. Om det även blir så här i mobila enheter så kan det ha effekt på annan media-uppspelning då vissa applikationer pausar dess uppspelning när annan app spelar upp ljud av viss typ.

Ska även sägas att jag under kvällens presentation hoppade ut och in på FZ för att se om någon nyhet hade lagts upp vilket i sin tur startade streamen och åter igen haverade prestandan på övrig media. Om ni vill att streamen ska startas automatiskt så kanske det går att spara i cache om streamen har blivit pausad eller minimerad (om detta möjliggörs), på detta viset så har besökarna med kontroll över vad som presenteras och om de lämnar för att återkomma så blir detta inte ett störningsmoment.

Rent generellt gillade jag det av två anledningar.

1. Elden Ring.
TL;DR: Because Elden Ring.

2. Tempot
Vanligtvis brukar dessa typer av shower och presentationer dras ut på så jäkla mycket vilket gör det till 3x10h evenemang som man behöver följa. Visserligen kommer det fler presentationer men satans vad skönt det var med högre tempo än vad vissa andra presentationer brukar ha.
Nu finns det så klart spel jag gärna får mer information om men det är sådant de kan utveckla kring i efterhand eller på övriga presentations-tider. E3 må vara ett stort evenemang men det känns verkligen som att det bör vara mer betoning på kortare presentationer av diverse saker för skapa en grundläggande vetskap om respektive spel/teknologis existens för att sedan vidareutveckla informationsförmedlingen med detaljer.

Kommenterade det på streamen, men då jag inte riktigt kunde lyssna på om det blev en respons så ger jag feedback här.
Inbäddningen av YT på framsidan av FZ är ifrågasättbart. Faktumet att den automatiskt spelas orsakar en negativ upplevelse då det kan bli problematiskt när streamen drar igång högsta kvalité medans man har annat igång. Vet inte om det är bara för mig den startas automatiskt eller om det är plugin-grej, men skulle uppskattas om det inte var fallet.

God of War yxan var oväntad!

Oj då, detta var ett quiz man hade dålig koll på. Fem paradoxer av 11 möjliga, varav två svar var jag säker på.

Gillade starkt ettan men hade lite svårt att komma in i 2an. Spelade igenom 1an två gånger, en utan mods och en med, flera av QoL förändringarna som mods introducerade saknades starkt i 2an, kändes även väldigt annorlunda rent känslomässigt när man introducerades till spelet. I ettan var det en ensamhet och maktlöshet på ett till synes ändlöst hav, något som ganska snabbt försvann i 2an när man hade kontinuerligt pratande från huvudkaraktären i kombination med ett mer instängt spelområde på grund av isen.

Nyhetssidan FZ har rapporterats som spårlöst försvunna då de ej har närvarat för sin veckoliga Fragzone Fredag.

Skrivet av Akronym:

Kommer inte ur den första campsiten innan spelet krashar.

Har testat två gånger, och tankat nya grafikdrivare innan test nummer två.

Kanske testar på konsol någon dag, men spelet verkar inte gilla min dator alls.

För klen?

Intel(R) Core(TM) i7-4790K CPU @ 4.00GHz 4.00 GHz
Nvidia GTX1070

Bör funka med de specsen, har själv i7-6770k med en GTX 1060.
Testa installera redistributables, de finns i spelets installationsmapp.

Exempel:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\OUTRIDERS Demo\Engine\Extras\Redist\en-us

Skrivet av uberpwnage2.0:

Kommer det här spelet fungera som A Way out att bara en behöver köpa spelet? Vet vi något om det?

Enbart en behöver köpa spelet.

Citat:

Invite a friend to join for free with Friend’s Pass* and work together across a huge variety of gleefully disruptive gameplay challenges.

*Friend’s Pass requires installation of the Friend’s Pass Free Trial and one online Friend who owns the game on the same platform and/or next gen platform.

Får mycket bulletstorm vibbar från det.

Länken till postern går till redaktionens egna FZ-sida.

-Edit-

Har blivit åtgärdat nu.

Skrivet av superlim:

är väl egentligen inget beslut de aktivt tagit, de måste följa vad de skrivit kontrakt på sedan tidigare.

Gissar på att du syftar på studions kontrakt?

Nu vet jag inte exakt vad detta kontrakt specificerar gällande exklusivitet men det vore inte första gången en utgivare försöker öka antalet konsoler som spel utvecklas till mitt under utvecklingens gång ^^

Bra beslut och bådar gott för framtiden gällande deras involverande i utvecklingen av spel.

7/10
Hade älskat Burt Reynolds som Pikachu

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Okej, vilka var sugna att lira kvällen den 8:e mars? Tanken är att vi spelar in det och släpper en video senare samma vecka. Man behöver inte vara med på bild

Självklart är man på för lite coop!