Inlägg av Hajfena

Inlägg som Hajfena har skrivit i forumet

Det blir nog bra så länge man slipper se något av den fanatiska religiösa sekten som dominerade i uppföljaren i spelvärlden som bör benämnas som terrorister och därmed motarbetas till 100%. Man kan inte skapa botemedel genom att tro att det är en enkel lösning. Se bara på mästerverket I Am Legend, vetenskap är något man kan lära sig av.

Skrivet av Jim128:

Tack så mycket. Äntligen någon som förstår.

Ja, det det kanske vore bättre att inte gå bakom disken och kolla upp ölen själv, trots att det var precis det som den oprofessionella tjejen i kassan bad mig. Som sagt informerade jag henne innan jag gick bakom disken, att det var hon som bad mig att kolla upp, men hon var verkligen på hugget den morgonen. Kanske borde jag bara gå vidare till nästa krog, exempelvis trevliga Kinahörnet, men jag kände mig verkligen orättvist behandlad när hon sa "Jag vill inte tjafsa!", och jag var lugn och artig när jag sa att jag inte tjafsar, att jag beklagade om hon tog till upp och att det enda jag ville var att beställa en Mariestad Oldox. Men hon var på jättedåligt humör, påstod att jag tjafsade med henne och tog mitt glas ifrån mig när jag inte hade gjort något fel.

Än en gång (rent allmänt till övriga): man är inte en "fett skum jävel" bara för att man försöker vara snäll mot någon som har en dålig dag.

Dålig service japp, men nästan värre här på fz.
Det kan vara så att hon insåg sitt misstag i det hon sade genom att bjuda in en kund att titta bakom disken, för en del kan det vara väldigt skämmigt att göra fel och skyller på andra. Väldigt vanligt inom politiken för övrigt

I Sverige(människor från många olika länder) är vi så oerhört stela och blir kränkt för minsta lilla kan man se på inläggen här men jag antar nog mer att det är skadeglädje då de inte vet bättre, tydligen ska alla vara som https://henrikfexeus.se/ där vi kan läsa av alla situationer och förutspå alla scenarion, men verkligheten ser inte ut så tyvärr. Därför är sådana här trådar mer populära, då man kan se ner på andra.

Hoppas du köpte en Gerbera då det verkade vara en riktigt färgstark person bakom disken En kreativ tanke men kanske lite udda då man inte vet om personen är allergisk men i det här forumet jämför folk det som att du gick tillbaka och hotade med kniv, och det är ju sorgligt.

Självklart är de stolta, kan de säga något annat, tyvärr så är ljussättning, ljud, atmosfär, ai, mm, också en del av inlevelsen, inte bara en story.

"första Diablo tar omkring 14 timmar om du fokuserar på storyn."
Det är nästan lika långt som The Last of Us, så varför i helvette bryr sig inte Blizzard om att remastra den då? arg smiley gubbe

Eller är det så att storyn är sekundärt i Diablo och tack vare att någon(https://www.d2jsp.org/) kom på hur man kunde tjäna pengar på spel så tänkte spelutvecklare om och insåg att loot är det man vill åt, inte en lång spelupplevelse.
Och loot kan de tjäna pengar på, mer pengar än att sälja spel.

Från https://www.youtube.com/c/GSCGameWorldOfficial/videos

Skrivet av Winzi:

Gear och UI o.s.v. har dem visat upp under sina kvartals uppdateringar och var nog inte något som var värt att ta upp ender en reveal showcase.

Ok, då har jag missat det tidigare. Annars hör ju det som till hela bilden av ett spel, att uppgradera, just hur det hänger ihop med just gameplay tycker jag, sen har säkert fler inte sett det tidigare. Det är som att visa bilden på en fin bil men känslan när man kör är kanske något helt annat.

Massa Text:
All Hell Breaks Loose in 2023—Diablo IV is Coming
https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23816540/all-hell-bre...

Skrivet av Soulless:

Ja, spel som Star Citizen, Elite Dangerous och No Mans Sky har alla gjort stor grej av att man får flyga fritt emellan planeter hur man vill.
Också de spelen som visat hur denna "novelty" lätt kan bli meningslöst.

Det är alltid lockande med en gränslös/ändlös värld, men det är inte mer än ett bakgrundsbrus, det är de få planeter där spelet kommer utspela sig som är viktigast.

Jag håller med, majoriteten av spelarna befolkar sig där det finns något att göra i slutändan. Samtidigt som det ändå pratas om friheten med att vara var man vill. Så man vill ha kakan samtidigt som man vill äta den. Därför spel som exempelvis WoT, Valorant och LOL har så stora kartor. Eller åker man till Dalaran i WoW så är det ganska öde sedan några expansioner tillbaka.

Skrivet av Aletheides:

Skeppsexplosionerna i SC såg likadant ut som det där för ett par år sedan. Det var dock en riktig performance dödare när man skulle ha fler samt större skepp i samma område samtidigt (Skepp kan vara bra mycket större i SC). Samt att det tog jäkligt lång tid att skapa skepp som kunde smulas sönder i smådelar och de behöver skapa hundratals unika skepp. Så SC gick ifrån det systemet till ett mer skalbart system för destruction.

Så Starfield klarar att köra detta genom att begränsa antalet objekt/skepp i rymden samtidigt, hålla dem i en måttlig storlek (alla skepp i skeps editorn samt i gameplay videon var i princip samma storlek) samt att det är singleplayer så det går att beräkna i förväg hur många objekt som kommer finnas i varje scen och begränsa detta.

Vilket man borde ha kunnat göra för Squadron 42(inklusive "fusk" salvage som visades upp med en Reclaimer), som påstods inte vara för långt bort för flera år sedan men idag vet ingen när det kommer.
Det här ska väl vara ett singel player spel också?
Kommer SQ42 med stöd för Co-op då anser jag det som en framgång.

Skrivet av Pettor:

Ser bra ut och kommer bli svårt att inte testa ett nytt Diablo, men grafiken har nästan blivit för generisk nu. Förstår kritiken med Diablo 3, men de gick in för en motor där concept art verkligen kunde framhävas, vilket de lyckades med. Sen tog de det för långt. Här har de tagit det så långt att det istället bara känns grått, lerig och nästan lite tomt utan att atmosfären är särskilt spännande. Varje miljö känns nästan densamma? Diablo 2 var mörkt men fyllt med karaktär, vilket även Resurrection visade.

Sen var karaktär-videon med Necromancer riktigt B för att vara Blizzard. Jaja, hoppades nog att jag skulle bli mer övertygad än jag blev.

Från D4 gameplay.
Blankt och lerigt , det är något med det grafiska, ljussättningen eller något som känns så lite plastigt och konstgjort.
Kommer det finnas skelett i tunnor, fällor i tunnor, som man kan sparka sönder?
Man fick inte se UI, eller utrustning. Vad är ett Diablo utan ett seriöst system för att uppgradera sin arsenal.

Möjligtvis en vanesak men D2R känns grafiskt snyggare men ett spel är ju inte bara trailers utan UI och HUD, så det återstår att se hur resten känns i spelet. Kommer Horadric Cube tillbaka med sin briljanta spelmekanik eller är det miljoner fåniga gems som har miljoner fåniga färdigheter...?

Edit. Diablo 4 Necromancer Explained - Necromancer Gameplay and Interview
UI ser jättebra ut... eller tråkigt.

1000 planeter var ju sådant som lockade folk att backa Star Citizen för 10 år sedan.
Det mest framgångsrika spelet någonsin när det gäller insamling.
Att flyga rymdskepp mellan planeter är ju bara det en grej som lockat andra att bli intresserade till vissa spel.
Så där var det helt okej och intressant att man är intresserad men nu när någon visar en hygglig gameplay på något fungerande så är det dåligt? Snyggare skeppsexplosioner jämfört med SC också här, det finns kvar vrakdelar man kan undersöka utan onödiga kärnvapenexplosioner varje gång.

Vad är det som säger att de inte uppdaterar spelet senare med mer liv?
Och hur intressant rent av möjligt är det att fylla hela planeter med 100% upplevelse när det tar flera år att fylla en stad med liv i exempelvis GTA. Ska man bo flera år på en planet, då är ju 999 planeter helt i onödan

Skrivet av Zerox_no1:

5 star gem lär han ha fått bara inte en 5/5 gem.

Jaha... Läsförståelse... noll, trodde att det fanns 1-5 nivå av gems men det är ju bara 1,2 och 5.
4.5% chans att det blir en ?/5 gem, som denna video säger https://youtu.be/v3nkxmBipHA?t=145
Kan man själv uppgradera en 2/5 till 5/5? edit... nvm såg klart videon och ja det verkar gå, men inte på ett roligt sätt.

De flesta säger att man inte har någon chans i pvp, vad skillnaden är på en 2/2 gem, 2/5 gem och en 5/5 gem, för det är väl just det här p2w handlar om? Om man inte betalar men vad är den egentliga skillnaden. finns det någon som kan visa eller har visat att man gör x mer i skada, tål x mer i skada, jag har bara sett folk säga att det är skillnad, men vad är skillnaden på papper?

Skrivet av magma:

Mobilspel säljer ju också mer än både pc+konsol tillsammans vad jag tolkat. Diablo immortal har fått mig att uppskatta diablo 3 ännu mera för där blir jag aldrig hänvisad till affären hela tiden. Något jag inte förstår är om det nu är så många som inte gillar spelet, hur kan det gå med så mycket vinst?

Håller med denna snubbe:
https://www.youtube.com/watch?v=4NObIwpWThQ

Det där med PvP, hade man ju lätt kunnat ordna genom att sortera spelarna efter item score, dps eller likande så att har man för bra utrustning får man bara spela med liknande motspelare. Men det vill inte Blizzard för då tappar folk moroten att ruinera sig.

Skrivet av Rincewind:

Ett mycket bra inlägg. Sorry att jag inte citerade hela, men just detta är det som jag ser som största hotet mot spelindustrin som helhet, oavsett plattform. Mycket bra formulerat

Tackar Ibland lyckas man formulera sig så att det passar in. Du citerade ju tldr

Skrivet av magma:

Har precis blivit level 38 och inte betalat en krona men jäklar vad de har förstört ett spel som under detta skal av skit är riktigt roligt och välgjort. Kommer köra klart storyn sen blir det att avinstallera direkt. Problemet är inte att det utvecklats för mobiler i första hand, utan att man här försöker utnyttja folks kärlek för varumärket att betala mer för något som borde vara inkluderat. Hade gärna köpt spelet till fullpris och fått allt "content" än att de smockat in dessa konstiga betalmodeller. Går tillbaka till D3 på switchen efter detta.

Håller med, som konsument borde man ha möjligheten att köpa spel helt upplåst via ett engångsbelopp.
Egentligen alla spel. Men väldigt få pratar om just det, vilket är synd. Eftersom gratis är bättre vilket gör att man kan betala oerhörda summor i slutändan.
https://www.twitch.tv/quin69 har för närvarande lagt ut över 10k Nyzeeländsk dollar vilket är över 60k sek och fortfarande inte fått en sån där "5 star gem" https://youtu.be/b5ZStBfuWQQ Så det där "pity" systemet verkar inte fungera så bra även om man betalar mer.

Skrivet av ichirin:

Angående beskyllningar om tunga p2w-fasoner, kolla upp Wudijo på youtube. Kör helt free to play, solo och hade igår överlägset bästa Challenge rift rankingen på sin server. Laddade även upp en 17-0 battleground win med samma karaktär nyligen

Man bör ju även vara väldigt duktig på spelet då, men sen kan man få märkliga fel som ironiskt kan tolkas som att man betalar för lite My F2P Account got SUSPENDED - The Diablo Immortal F2P Journey https://youtu.be/zdxVVClg_TY

PvP kan man ju fetglömma om man inte har en miljon över eller är en Wudijo, Raxxanterax har en del åskter:
Diablo Immortal Pay to Win Whale Destroys us in PvP https://youtu.be/Zdz4JOAR8pE

Allmänt snack:
Spelet i sig är ju trevligt till en början, det är som att det står en trevlig knarklangare i varje gatukorsning som försöker sälja droger(Eternal Orbs) som gör dig beroende, ett perfekt spel för personer med OCD – Tvångssyndrom eller utnyttjar det klassiska "The Fear of Missing Out" och det bästa är då att inte betygsätta spelet första timmen man spelat samtidigt som lockelsen att betala redan innan det finns där.

MrLlamaSC, som ironiskt sett har ett stort community och inte har några som helst problem att hitta allt trevligt i ett spel som D2R har provat detta och det han säger efter att ha dödat Skeleton King vid lvl 17 är att, det känns moraliskt motbjudande att när man dödar en boss, då bjuds man in att betala för loot som belöning för att man spelar ett spel Han fortsätter sedan att spela för att utvärdera läget, och det spelet lär en är genom sina uppdrag att vilja betala för att lyckas bättre, 50 minuters genomgång av vad DI handlar om:
Goodbye Diablo Immortal - The Psychology of F2P https://youtu.be/APKU_vBuljE

Eller YongYea, Diablo Immortal Review Bombed, Blizzard's Predatory Pay-To-Win Loot Boxes & MTX Disgusts Players https://youtu.be/rt79PX04Ml4
Man kan ju säga att ekonomi har alltid funnits vid sidan av populära spel men DI verkar vara uppbyggt på att man ska spendera pengar istället för att njuta av ett bra spel. Det är som att man skulle se en film där det är reklam var 10 minut, det är reklamen som är filmen och filmen är inte det viktiga.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelet har gravt större problem än lik som inte ligger kvar på marken skulle säga. Allt vad MTX heter, feedback när man attackerar (också inlevelse), dåliga menyer och i stort att de tar ett steg tillbaka gameplay mässigt.

Riktigt synd. Det märks att det är ett mobilspel kort och gott. PC-versionen är i beta-fasen ska sägas. Lyckas de fixa till den så det verkligen känns som Diablo ska kännas på en dator kan det vara värt en genomspelning.

Ok, då blir det att vänta ett tag och se om det lämnar beta i framtiden då jag aldrig kommer installera ett spel på mobilen.
Att lik inte försvinner är bara mitt önsketänkande, sånt är inte så viktigt nuförtiden tydligen(viktigare att designa sin karaktär), det skulle troligtvis aldrig fungera på ett mobilspel och det verkar som att alla spelare triggar egna instanser över varandra då man ser spelare men inte monster på vissa ställen.

Jag gillar att det är lite av mmo känsla i byarna med andra spelare samtidigt som det förmodligen är avsikten för att locka andra att bli avundsjuka på snyggare utrustning.

Kronologiskt bör man ju även spela detta efter D2R inte före om man spelar för historiens skull.

Asmongold hade över 100000 tittare på twitch, det tog inte lång tid för han att lägga upp kontokortet.
Men det kanske var mer ett spel för galleriet från hans sida då han har råd...
DI ser ut och låter som Torchlight 2 borde se ut men samtidigt som det kallas Diablo så känns det som att man dödar luft jämfört med D2R där alla lik ligger kvar. Asmongold blev lite sur när han inte dödade en npc, samtidigt som allt man dödar tekniskt sett försvinner från golvet/marken 2 sekunder efteråt. Jag tror att det är den största nackdelen för min inlevelse här

Jag saknar fortfarande många runor i D2R så jag är inte färdigt med det spelet på några år

Far Cry 5 var ju okej som co-op spel.
New Dawn var också helt okej som co-op spel.

Beyond Good and Evil 2 blir nog bra om det har co-op stöd

Nu kostar dessutom Far Cry 6 200kr med kod, så frågan då är om det är stöd för co-op i det spelet också?
https://store.ubi.com/eu/far-cry-6-all-games?lang=en-SE
Lägg in promotion code: Legend22 till vilket spel som helst.

Skrivet av eld:

TBF så var inte star citizen i full produktion 2011 heller.

Chris Roberts har ju haft ideer sedan 90 talet på detta koncept, ett sp spel och.... SC så det är ändå ett tag:

För övrigt, var är Theatres of War, ninetail eventet är ju typ sådant som skulle kunna passa in där.

Håll sig borta från Tolga & Fatin's event, de var bästa karaktärerna i detta spel men fysiken ballar ut helt och gravitationen är noll. Går inte att spela, tur man kunde avbryta detta och fortsätta som vanligt.

Skrivet av Molotov:

Absolut inte.
Vet inte vad det är idag men folk klagar över långa spel och över "för svåra" spel.
Är det "instant gratification" behov
eller att man har nån form av backlogg som stressar en
eller game pass prenumerationer som bara gör att man vill spela många spel ?

Det är ju raka motsatsen.
Huvudhistorien är totalt värdelös i Dying Light.
Nu spoilar jag en del här men de enda gångerna man känner av att man är infekterad är i "story" uppdragen.

Det första man gör är saboterar Antizin bara för att, samtidigt som det är det enda tillfället på över 50 speltimmar jag ser till sådana, och sen har man dygns rytmer så tiden går men man blir ALDRIG en zombie när historie karaktärer blir det.
Spränga ett höghus för att några zombiesar finns där samtidigt som på ett annat ställe ha höghus som en bas, slöseri med bra försvar.
Outhärdliga tvingande videosekvenser för att driva fram en historia på hur hjälplös man är när det gäller Rais. Första video omgången tittar till och med karaktären försiktigt men helt plötsligt är man överrumplad och utan vapen och på en arena och ska leta plankor att slås med.

Det är tur jag gillar att loota saker, fysiken och det är kul att slå ihjäl döingar även om det aldrig tar slut ibland och skalar knasigt med hur mycket de tål och det är allt med detta spel. Förutom Tolga & Fatin i grundhistorian då

Med tanke på att det enda sättet att åka elsparkcykel i stan är genom en app, ingen reklam, ingen hemsida eller annonsering och man såg de första fartdårarna på gatan innan man ens visste om att de etablerats här så ja, fjortisar och folk använder mobiler mer än du tror.
Inte fan orkar dagens folk/ungdomar installera warcraft då allt du gör idag är att använda en mobil och åka sparkcykel

Gillar man inte nya Blizzard spel så finns alltid Diablo 2 Ressurected
Oslagbart spel som är tidslöst, grafiskt perfekt, perfekt ljud/musik, spännande och enformigt som alla andra spel.

Gillar man nya kontroversiella spel kan man ju testa Acquitted, då kan får man ju avreagera sig på dagens utveckling
https://store.steampowered.com/app/1954750/Acquitted/

2.4 är ju släppt sen närmare två veckor tillbaka där en del är förändrat och på fredag kommer Ladder med bland annat nya runewords:
Diablo II: Resurrected Patch 2.4 | Now Live
https://news.blizzard.com/en-us/diablo2/23788293/diablo-ii-re...

Overview of immunities in the new level 85 zones (2.4)
https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/s9w26y/overview_of_i...

Fixat buggar till 2.4 också
https://us.forums.blizzard.com/en/d2r/t/diablo-ii-resurrected...

MrLlamaSC går igenom dessa: Diablo 2 Resurrected | Patch 2.4.1.2 Bug Fixes + Crazy Surprise

Skrivet av Nemo:

Eller så testar de spelmekanik, tar sedan emot kritik samt förslag från spelarna och gör förbättringar efter det. Som de brukar göra. 😊

Ja, jag tänkte inte på att de inte gjort klart Orion än så det här är väl en del av prototypen för hur en sådan ska fungera.
Det är som att varje nytt spelmoment i SC är som ett nytt spel i utvecklingstid oavsett vad de en gång i tiden sade.