Diablo IV släpps första halvan av 2023!

Robot
Diablo IV släpps första halvan av 2023!

Ny gameplay-trailer släppt.

#diablo-4


Avstängd

Seriously? No… seriously? No…. Seriously?

Medlem

Grymt!!! Får lite om Grim Dawn tills dess och därefter hoppas på ett Grim Dawn 2! Diablo 4 kommer att bli grymt!!!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Full cross play (det kanske vi visste redan?) och necro som ny klass. Och inom ett år. Taggad som satan!

Medlem

Kommer säääkert inte vara fullt av microtransaktioner.

Medlem
Medlem
Skrivet av SwedishFish:

Kommer säääkert inte vara fullt av microtransaktioner.

Jag kan bara säga det som hitintills har bekräftats vad som sagts av teamet som utvecklar spelet.

Det kommer finnas en butik men den har sagts kommer vara 100% kosmetisk.

Sedan får vi väl an se vad som händer tills release, men det är det enda Blizzard visat på minst +5-6år som jag är pepp på.

Medlem

Tror inte något arpg kan komma ut som är bättre än PoE. Men helt klart hypad.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Efter Immortal finns det ingen som helst hajp för D4

Kommer antagligen vara massor av mikrotransaktioner och pay2win där också.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av SwedishFish:

Kommer säääkert inte vara fullt av microtransaktioner.

Blizzard har ju sagt att dom vill supporta spelet i flera år efter att det släpps, så dom kommer med all säkerhet ha någon plan för att kunna betala sina utvecklare för det jobbet också.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Kanske redan är uppenbart, men det kommer inte till PS5.

Medlem

det stod i slutet att det släpps till "xbox consoles and pc"
inte PS5?

Skribent
Skrivet av Cenorida:

Kanske redan är uppenbart, men det kommer inte till PS5.

Jo. Det kommer. Blizzard har redan gått ut med det.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Jo. Det kommer. Blizzard har redan gått ut med det.

Nä du har nog fel. Titta i slutet står PC och xbox


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Nä du har nog fel. Titta i slutet står PC och xbox

Det verkar som att det kommer till PS5 ändå även om det inte stod i videon. Kollar på deras hemsida https://diablo4.blizzard.com/en-gb/

Medlem

Ser bra ut och kommer bli svårt att inte testa ett nytt Diablo, men grafiken har nästan blivit för generisk nu. Förstår kritiken med Diablo 3, men de gick in för en motor där concept art verkligen kunde framhävas, vilket de lyckades med. Sen tog de det för långt. Här har de tagit det så långt att det istället bara känns grått, lerig och nästan lite tomt utan att atmosfären är särskilt spännande. Varje miljö känns nästan densamma? Diablo 2 var mörkt men fyllt med karaktär, vilket även Resurrection visade.

Sen var karaktär-videon med Necromancer riktigt B för att vara Blizzard. Jaja, hoppades nog att jag skulle bli mer övertygad än jag blev.

Skribent
Skrivet av Kleptoman:

Nä du har nog fel. Titta i slutet står PC och xbox

Gå in på sajten för spelet. Där finns tydligt bevis för mitt påstående.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Såg riktigt bra ut. Gameplay såg bättre ut än cgi:n i början dock 🙂.

Medlem

Vissa fattar inte att det var en xbox+bethesda show. Såklart det inte då marknadsförs för Playstation x)

Medlem

Ser riktigt bra ut. Back to the roots! Jag hoppas inte att det är massvis med microtransactions dock.

Medlem

Hörde inte. Var det couch co-op i spelet på samma skärm? Dock vill jag inte ha split screen.

Medlem

Tanken är snabbare än pulsen, och jag han läsa så lång i rubriken att jag hann frukta en kommande hjärtklappning innan jag kom fram till den sista siffran. Nåja, ifall de inte gör en offentlig pudel kring sitt beteende med Immortal så vet jag inte hur sugen jag verkligen kommer vara, men jag lär hoppas in i det sista att de ska ta sitt förnuft till fånga och släppa ett riktigt spel för en gångs skull.

Medlem

Jag tror faktiskt detta spel kommer ut först 2025

Inaktiv

Själv diggade jag atmosfären. Tyckte 3an var på tok för Disney. Jag vill ha min fantasy som jag vill ha mitt kaffe...

Var det bara jag som också tyckte striderna såg lite mer varierande ut än föregångaren?

Medlem

"D4 is coming out as a full price game built strictly for PC/console audiences. The game is huge & there will be tons of content after launch for all players. Paid content is built around optional cosmetic items & eventually full expansions. We will be sharing more info soon!"

Så dom kommer sälja skins osv men ingen P2W iallafall.

Gnällkuk
Skrivet av Veonz:

"D4 is coming out as a full price game built strictly for PC/console audiences. The game is huge & there will be tons of content after launch for all players. Paid content is built around optional cosmetic items & eventually full expansions. We will be sharing more info soon!"

Så dom kommer sälja skins osv men ingen P2W iallfall.

https://twitter.com/pezradar/status/1536053922875310080?s=21&...

Alltså från officiell källa för den som undrar


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ser riktigt lovande ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Nä du har nog fel. Titta i slutet står PC och xbox

Står det "Xbox and PC "only"? Jag ser det inte.

Medlem

Detta ska förbokas så snabbt det går. Kommer nog bli mitt dröm diablo spel!

123
Skriv svar