Inlägg av anon209

Inlägg som anon209 har skrivit i forumet

Skrivet av Kimpur:

Ni som säger att spelet är sabbat p.g.a. mer casual, är det så att ni inte har något riktigt liv utanför wow då?

Som gammal trogen "woware" så blev jag fan sugen nu när polarn berättade att det hade blivit mer casual. För då kan man även ha ett liv vid sidan av, utan att man "halkar efter" och så vidare..

Jag hoppade av wow p.g.a. att spelet i sig var så tidskrävande.
(Relationer, jobb, kompisar och livet i allmänhet tog stryk av detta)

Samma här faktiskt. Men jag väntar på 3e upplagan av modern av allt casual online - Diablo.
Inget behöver raidas men belöning ges ifall man gör det. Precis som det ska va.

Detta fick mig att minnas "Mutant League Hockey" till Mega Drive.

Ser snyggt ut, nästan för snyggt... Jag hoppas verkligen inte att dom har skrotat det sköna flytet i samband med uppdaterandet av grafiken. Forza 2 var en jävligt skön frisk fläkt när det kom när det gällde just flyt. Så mycket har släppts till boxen med bilduppdateringsfrekvenser som i kontrast garanterat skulle jaga bort mig till grafikinställningarna på PC.
Vidare hoppas jag på mer skoj i karriärläget. Jag slutade spela när det bara var "Factory Spec" och "Endurance" kvar. Samt fler, bättre skalande svårighetsgrader. Det fanns väldigt ofta bara två nivåer, tråkigt lätt eller frustrerande svårt.

Skrivet av spiken:

När de väljer det senare blir de stämplade som desertörer och det enda botemedlet mot det är som bekant arkebusering eller en snara runt halsen.

Gillar ditt sätt att skriva skarpt

Nej, man kunde alltså browsa gamla versioner av sajten.

gamla versioner av FZ

Minns att jag flera gånger lyckats se gamla versioner av FZ genom någon typ av tjänst, men kan inte minnas hur detta gick till. Någon med input?

Undrar om detta inte är en fråga om royalties för TB som nu är nedlagt vilket garriot inte räknat med.

Oj, intressant debatt.
Tror poängen i det hela här är att inte titta åt varken det ena eller det andra hållet utan åt båda samtidigt. Det känns lite som att klimatet i den här debatten (rent generellt, inte bara här) tar för givet att det ena utesluter det andra. Inte rent bokstavligt talat utan mer att antingen är det ena relevant eller så är det andra relevant. Båda har relevans imo. Det gäller att förstå hur det ena påverkar och vad som händer när man låter båda variablerna ingå i samma formel, innan man kan börja fundera på hur mycket. Jag får intrycket av att många inte är helt på det klara där.
Samt råder det en ständig dimma av PK inom ämnet som man måste lära sig känna igen.

OnTopic:

Hur står sig detta mot det senaste King's Bounty, om någon testat båda?

Haha episkt!

Skäms nästan för att jag för en stund trodde att CA faktiskt äntligen brutit trenden, men insåg rätt snart att trots buggarna är spelet så otroligt tunt, inget djup. Efter ett gäng erövringar (samt en hel del krashar) finns det helt enkelt inget initiativ att fortsätta. Av någon anledning brydde jag mig inte ens om generalerna vilka jag vanligtvis på snudden till rollspelar.
Men... dom har faktiskt gett serien en hel del nya innovativa lösningar, lite ny fräsch vind liksom. Tvivlar inte en sekund på att modcummunityn kommer skapa storverk av detta, men inte först tidigast om ett par år - vilket är vad CA borde lagt till i utvecklingstiden.

Särlingkonst skulle väl säkert någon lärd i ämnet kalla det.
Själv är jag av den åsikten att betraktas något av en annan part än skaparen som konst är det konst. Sen kan man ju även ha den subjektiva uppfattningen att det man skapat är konst även fast ingen annan tycker det och jorden kommer inte sluta snurra för det.

Tycker det är underligt att det aldrig riktigt kommit loss någon vettig tung shooter i terminatorvärlden. Det sista jag minns när det gäller spel är 2D-shootern som fortfarande står i våra uråldrade arkadhallar i Sverige.

Men, får man fråga, vad är detta? http://www.fz.se/bilder/arkiv/q/qt7vunp46y15dlbgi2fkhrm9wa3xc...
Min personliga åsikt är att det påminner om grafiska lösningar som användes en 3-4 grafikkortsgenerationer sen.

Gubbsjuka som tillåts, accepteras och till och med stäms in i pga av gubbens status orsakad av just det faktum att han är gubbe (vart med länge) - det är min analys av det här larvet.

Ang. scam; Det fenomenet är mer vanligt inom andra marknader men det råder, av egen erfarenhet, praxis sen år tillbaka att den bästa lögnen är delvis sann. Dvs 1, att man av egen maskin sprider ryktet om att butiken/erbjudandet är legit. 2, att man bedriver selektiv scamming, vissa får produkten andra inte. 3, vid väl valt tillfälle blir det scam-royale.

Om allt är 100% scam från början får man inte mer än spontana intäkter från väldigt naiva individer. Om folk söker om frågan och hittar motsägande uppgifter är det långt mer troligt att dom nappar. Bara för att klargöra för de som tar att somliga fått prylarna levererade alldeles för naivt.
Är erbjudandet på snudden till för bra att vara sant, det finns uppgifter som tyder på scam (trots närvaro av det motsatta) och det är förskottsbetalning som gäller är man med fördel väldigt skeptisk.

Jag brukar vara väldigt petig med spel numera. Det är mycket sällan jag faktiskt klarar ut spel eftersom de inte är bra nog att ens hålla mig sysselsatt så länge ifrån gamla godingar som jag spelat sönder för längesedan.
Det var nära att jag inte ens provade detta (trots att jag älskade originalet) eftersom praxis brukar vara att mitt egna betygsystem håller sig minst ett snäpp under massans. "Bra" spel är "medel, inte spelvärt", "mycket bra" är "bra", etc.
Men jag testade det trots allt och jag blev mycket förvånad.

Det är en härlig, på snudden till cinematisk, resa. Visst skräckmomenten har man sett förr och ådrorna gick nog kallare förra vändan, mycket effekter som återanvänds om och om igen, det är mycket linjärt, action kontra skräck följer en förutsägbar mall (har man lämnat ett långt spår lik efter sig? Ja, då är det snart dags för skärmen att börja blinka), men fan om man inte blir underhållen..
Det är trots allt otroligt välgjort och framförallt underhållande. Detta spel höll ungefär samma nivå av underhållningskvalité som CoD: Modern Warfare och samma nivå av "Wow, häftigt!" som Crysis, för mig.

Spelat på PC och hard.

Tpiom: Ljudet höll utmärkt klass imo, gjorde mycket för stämningen. Men så har jag kort, lurar och förstärkare för ett större antal tusenlappar.

Listor brukar vara i det skevaste laget men allvarligt talat är det där nog den sämsta bästa-spel-lista jag sett hittills, trots att det är konsolspel det handlar om.

Skrivet av Khorney:
Skrivet av Hardboiled15:

Synd för företaget men man orkar seriöst inte bry sig längre om den här så kallade finanskrisen som bara finns mentalt.

Bara finns mentalt? Dom tusentals svenskar som får gå från sina jobb inte håller med. Inte företagen som får alla sina kontrakt eller uppdrag stoppade heller

Ifrågasätt vad pengar egentligen är så ska du se att det Khorney inte är så långt ifrån verkligheten med sitt svar.

Det här är vad som händer när man kombinerar zen-buddhism med syra.

Har nog ärligt talat börjat tröttna på halvpansrade tuttlisor med högklackat mitt i strider jag också. Det var kul förr men nu är det första jag tänker på hur äcklig hon skulle se ut efter en halvtimme i strid och vad som skulle hända när ett svärd grävde sig in i ett obepansrat område.

Är fortfarande väldigt skeptisk. Särskilt om det stämmer att, som någon ovanför mig skrev, dom "försöker locka nya spelare till serien". Det får mig att misstänka ännu mer arkad och flashig action. Samt nya sanslöst dåliga beslut, som exempelvis att tiden som går för kampanjkartan och ledarfigurerna inte stämmer överrens, slag avgörs på några sekunder med halva armén som förluster på båda sidor, truppförflyttningar som kanske tagit nåt år i verkligheten tar ett årtionde i spelet, osv.
Snälla, gör något storslaget den här gången utan att man för den skull ska behöva gräva i massvis med dokument för att få spelet spelbart. Ännu värre är väl om de sabbar möjligheterna att modifiera ännu mer.

Justja. Det vore också väl om de ändrade gameplay från grunden så att stora slag faktiskt kan betyda något och verka avgörande istället för de oändliga små meningslösa, monotona sammandrabbningarna AIn kastar mot en i de senaste spelen.
Ofta avgjordes hela krig i ett fåtal stora slag förr, och bara för att det förekom små sammandrabbningar behöver dessa inte representeras i spelet. Det är som att de på senare tid tagit de "tråkiga" delarna från verkligheten medans de glömt bort de delarna som är "underhållande".

Frustrationsmoment måste också bort. Som exempelvis något system för underhåll av armén istället för allt micromanagement man måste hålla på med nu.
Firaxis insåg detta med civ4 och tog ett stort kliv för att undanröja frustration och främja underhållning utan att förstöra känslan. Jag hoppas att CA har gjort något åt detta i Empire.